תואר שני בחינוך .M.Ed מוסמך בחינוך והוראה

ראש בית ספר לתארים מתקדמים - ד"ר יעל פישר
ראש בית ספר לתארים מתקדמים - ד"ר יעל פישר
דוא"ל: yael_f@achva.ac.il

ד"ר יעל פישר: "ההחלטה לאפשר למכללות לחינוך לקיים לימודים לתואר שני מחקרי תהווה פריצת דרך במכללות בכלל ובבי"ס לתארים מתקדמים במכללה האקדמית אחוה בפרט. אנו מאמינים שלא ארוכה הדרך עד לאישור קיומם של לימודים לקראת תואר שלישי במכללות, ואנו שואפים להיות בין מובילי הדרך של צעד משמעותי זה".

תכניות הלימודים לתואר שני

התכניות לתואר שני מציעות לסטודנטים הזדמנות לצמיחה מקצועית, קידום והעמקה בתחום אותו הם מלמדים בבית הספר, או בתחום בו בחרו להתמחות ולהתפתח. תואר שני בחינוך מקנה לבוגרים את ההזדמנות להשתלב בתפקידים בכירים במערכת החינוך ולשפר את תנאי העסקתם.

מעבר ללמידה האקדמית ולהתפתחות האישית של הסטודנטים בתחומי הדעת השונים, מושם דגש על חיבור בין הידע התיאורטי הנלמד ובין הפרקטיקה בשדה החינוכי.

לימודי תואר שני בחינוך מיועדים לבעלי תואר ראשון ותעודת הוראה, ולבעלי תפקידים במערכת החינוך בעלי ותק של שלוש שנים בהוראה או בתפקיד חינוכי אחר, בכפוף לתנאי הקבלה הייחודיים של כל תוכנית. הלימודים בתוכניות לתואר שני בחינוך נמשכים כשנתיים.

הקמפוס האקדמי אחוה מציע לימודי תואר שני בתכניות אלה:

מסלולי תואר שני

ראש התכנית: פרופ' יצחק פרידמן

תואר שני במינהל מערכות חינוך, מיועד להכשיר בעלי תפקידים לניהול ולהובלה במערכות החינוך הפורמאליות והלא פורמאליות.

מטרת התכנית היא להעמיד בוגרים המסוגלים להוות עוגן מקצועי במערכות חינוך אלו, שיוכלו להתמודד עם התביעה לאיכות גבוהה של תוצרי מערכות החינוך במציאות משתנה, שידעו "לקרוא מפות" ארגוניות וסביבתיות ויהיו בעלי כלים ויכולת להוביל את הארגון בו הם מועסקים למימוש אפקטיבי של מטרותיו.

הלימודים יכשירו את הסטודנטים להכיר בחשיבותה של עבודת צוות, השואפת לאחריות ומצוינות אישית וצוותית המפתחת מחויבות להישגים אישיים וארגוניים.

 

למורים ב"אופק חדש" יוכרו  150- 120 שעות מלימודי התואר השני לצורך קידום בדרגה

ראש התכנית: פרופ' נעמה צבר בן-יהושע

תכנית יחידה מסוגה בארץ, המיועדת למורים המתעניינים בהעמקת הידע בנושא תרבות עם ישראל והשרשתו בבתי הספר. הנושא יילמד מזוויות שונות ומרתקות תוך הצגת טקסטים מגוונים בהיסטוריה, בספרות, בפילוסופיה, ביהדות, במקרא ועוד.

התכנית תעמוד על שורשיה התרבותיים של מורשתנו ועל דרכי הוראתם ותדגיש את האספקטים הרלוונטיים לחיים ולחברה בישראל בת ימינו.

מוסמכי התכנית יזכו להשתייך לקבוצת מחנכים, קטנה וייחודית, שלה תהיה הזכות והחובה לשמר את מורשת תרבות עם ישראל בקרב הדור הצעיר של התלמידים במערכת החינוך הממלכתית.

בחלק מהשעורים בתכנית דרך ההוראה תהיה שתפנית ורבת דיאלוגים כמו זו המתקיימת כיום בהצלחה בבתי המדרש החילוניים. הקריאה בטקסטים המגוונים, והדיון בהם תוך כיבוד עמדות השונה וההשקפה האישית של הלומד ועולם אמונותיו, יהוו חלק אינטגרלי בתהליך הלימודי.

הלימודים כוללים: הרצאות, סדנאות, סיורים וביקורים באתרים ייחודיים.

התכנית, שעל המלמדים בה נמנים מטובי המרצים באקדמיה, היא בין תחומית ומורים ממקצועות שונים, לא רק ממדעי הרוח, יכולים למצוא בה עניין וערוץ להתחדשות מקצועית ואישית.

 

למורים ב"אופק חדש" יוכרו  150 - 120 שעות מלימודי התואר השני לצורך קידום בדרגה

ראש התכנית: פרופ' אלכס קוזולין

תואר שני בחינוך מיוחד מיועד להכשיר מומחים חינוכיים בקידום תלמידים בעלי צרכים מיוחדים מתוך הגישה החברתית-תרבותית בעלת המאפיינים ההומניסטיים, גישה זו מכבדת את התלמיד ורואה בו אדם שלם בעל רצונות, צרכים ועוצמות.

בתכנית ייחשפו הסטודנטים לידע העדכני ביותר הקיים אודות מאפיינים וצרכים מיוחדים של תלמידים, ויפתחו את האוריינות המחקרית שלהם, כדי שיוכלו להיות צרכנים נבונים של הידע בתחום החינוך המיוחד.

בשיעורים השונים יוצגו שיטות מתקדמות המיועדות להעריך את יכולותיהם של התלמידים בעלי הצרכים המיוחדים ואת פוטנציאל הלמידה שלהם. במהלך הלימודים ילמדו הסטודנטים להכין, ליישם ולהעריך תכניות התערבות במטרה להעצים את יכולותיהם של תלמידים אלה.

הסטודנטים יוכשרו להוביל את תחום החינוך המיוחד בבית ספרם, הם ילמדו לשתף פעולה עם צוות המורים, עם אנשי המקצוע הפרא-רפואיים ועם משפחותיהם של התלמידים.

בוגרי התכנית ישמשו מומחים במסגרות משבלות וגם במסגרות של החינוך המיוחד שבהן מתחנכים תלמידים בעלי לקויות מתונות ובינוניות.

 
למורים ב"אופק חדש" יוכרו  150 -  120 שעות מלימודי התואר השני לצורך קידום בדרגה
ראש התכנית: פרופ' שלמה וינר

התכנית מיועדת למורות ולמורים בבתי הספר היסודיים שתחום התמחותם הוא הוראת המתמטיקה.

במרכז תוכנית הלימודים המוצעת נמצא תחום דעת חדש יחסית שהתפתח מאוד בחמשת העשורים האחרונים. תחום זה חוקר את דרכי החשיבה של תלמידים כשהם רוכשים ידע מתמטי, את קשייהם בלימוד המתמטיקה, את הגישות, התפיסות והכיוונים השונים בהוראת המתמטיקה. בתוכנית יוצגו גם גישות, תפיסות וכיוונים שונים בהערכת הישגיה של כלל האוכלוסייה ושל אוכלוסיות ספציפיות  (כמו תלמידים מתקשים, תלמידים מתקדמים ותלמידים בעלי צרכים מיוחדים).

 

למורים ב"אופק חדש" יוכרו  120 - 150 שעות מלימודי התואר השני לצורך קידום בדרגה

נפתחה ההרשמה לתואר שני M.Ed לשנת הלימודים תשע"ו