שאלות / תשובות

דף זה מציג שאלות נפוצות ותשובותיהן

אופק חדש

לוח שנה אקדמי נמצא באתר המכללה תחת לשונית סטודנטים>כללי> לוח שנה אקדמי

בנוסף ניתן למצוא לוח שנה מרוכז תחת לשונית סטודנטים>קישורים מהירים > בית הספר בו אתה לומד> לוח שנה אקדמי

דיקן הסטודנטים

באתר המכללה מפורטות כל הזכויות המגיעות לך בזמן ההריון והלידה וכן, באפשרותך לפנות לרכזת צוות הדיקן למידע נוסף.

באתר המכללה > סטודנטים > קישורים מהירים > ביה"ס בו אני לומדת > נהלים ותקנונים > נוהל זכויות הסטודנט> היולדות, הריון וטיפולי פוריות

לא ניתן להירשם למלגות דרך אתר הדיקן.

לרישום למלגות דיקן על בסיס סוציו אקונומי-יש להוריד את טופס הבקשה מהאתר (דיקן סטודנטים>מאגר טפסים>טופס בקשה למלגת דיקן), למלא את הטופס ולצרף את כל המסמכים הנדרשים ולשלוח בכתובת המופיעה בתחתית הטופס.

למלגות חברתיות ואו פרויקטים אחרים, יש להירשם דרך היחידה למעורבות חברתית עפ"י ההנחיות שתתפרסמנה.

 

הרישום למלגות דיקן על בסיס סוציו אקונומי מתחיל בחודשי הקיץ (יולי אוגוסט) וננעל עם תחילת שנת הלימודים.

המכללה שואפת לבוא לקראת הסטודנטים ככל שניתן .

בכדי שהדבר יתאפשר עליך להיות בקשר עם רכזת הלימודים ולבחון ביחד את השלכות ההיעדרויות הצפויות על תכנית הלימודים .

מידע נוסף מפורט בנוהל היולדות המפורסם באתר המכללה



 

המונח חופשת לידה אינו מדויק בהקשר ללימודים אקדמיים .

בסמסטר בו חל האירוע מזכה (לידה, אימוץ ) זכאית הסטודנטית למכסת היעדרויות מוגדלת אך עדיין מוגבלת שניתנת לניצול לפני או אחרי לידה, מכסת ההיעדרויות המוגדלת שונה מקורס לקורס.

לפיכך, מומלץ לסטודנטית העומדת ללדת להתעדכן מבעוד מועד במכסת ההיעדרויות המותרת לה בכל אחד מהקורסים ולהיערך בהתאם.

מידע נוסף מפורט בנוהל היולדות המפורסם באתר המכללה

 

המכללה מעניקה תמיכה מקיפה לסטודנטיות בהריון ולאחר לידה החל מהתאמות בדרכי היבחנות לסטודנטיות בהריון, חניה חינם בחניון סטודנטים החל מחודש שביעי, אישור מועדי ג' לאחר לידה בתנאים מסויימים .

כל זאת ועוד מפורט בנוהל יולדות המפורסם באתר המכללה



 

כל סטודנט הרשום בקמפוס האקדמי אחוה ושחווה קשיים בלימודים.

המרכז הלימודי טכנולוגי משמש כמקום שבו ניתן לקבל סיוע ויעוץ בדרך המותאמת לך ולקשיים שהנך חווה תוך שימוש באמצעים טכנולוגיים מתקדמים והדרכות משלימות.

במרכז קיים צוות מיומן שיושב איתך, מזהה את הקשיים ומתאים סיוע שיכול לקדם את הלמידה. הסיוע הינו הן באמצעות תוכנות ואמצעים ממוחשבים המסייעים לעקוף את האתגרים איתם אתה מתמודד והן באמצעות סיוע והדרכות באסטרטגיות למידה לרכישת כלים ומיומנויות תומכות למידה .

 

מכללת אחוה מציעה לסטודנטים בעלי המוגבלויות טכנולוגיה מסייעת (עזרים ממוחשבים וציוד מתקדם) מגוון שירותים כגון: הדרכה ויעוץ, חונכות, שיעורי עזר, סדנאות ועוד.

לפרטים נוספים ניתן להתקשר לטלפון 08-8588171 לתמי רכזת נגישות או לשלוח מייל : [email protected]

כל זאת ועוד מפורט באתר המכללה

באם הנך בעל הפרעת קשב וריכוז יכול אתה ללמוד בשקט במרכז נגישות לסיוע לימודי שלנו.

במרכז זה חדרים נפרדים ושקטים בהם יכול הסטודנט לשבת וללמוד עם חונך או עצמאית ניתן להזמין חדר מראש [email protected]

בנוסף, עומד לרשותך המרכז הלימודי טכנולוגי הכולל אמצעים טכנולוגיים מתקדמים בהם מחשוב מיוחד ותוכנות לימודיות עבור סטודנטים בעלי צרכים מיוחדים. זהו חדר בו יש שקט ונוח ללמוד בו.

לרשות כלל הסטודנטים עומד מועדון הסטודנטים המאפשר ללמוד בקבוצות וכן חדרים נוספים בספריה.

לוח שנה אקדמי נמצא באתר המכללה תחת לשונית סטודנטים>כללי> לוח שנה אקדמי

בנוסף ניתן למצוא לוח שנה מרוכז תחת לשונית סטודנטים>קישורים מהירים > בית הספר בו אתה לומד> לוח שנה אקדמי

בכל שאלה או פניה בנושא לקויות למידה, אבחונים או צרכים מיוחדים אחרים עליך לקבוע פגישה עם צוות הייעוץ בדיקן הסטודנטים 08-8588095.

את רשימת המלגות המלאה ניתן לראות באתר המכללה > דיקאן הסטודנטים >  מלגות והלוואות
או לפנות לגב' אירית נוריאל ראש תחום מלגות ומעורבות חברתית בטלפון : 08-8588173

הסבת אקדמאים לתעודת הוראה

שינויים בין מסלולים או בין התמחויות ניתן לעשות בתקופת השינויים בפתיחת כל סמסטר. יש להוריד טופס בקשה מאתר המכללה > סטודנטים > קישורים מהירים > בית ספר לחינוך > טפסים > טופס בקשה להעברה ממסלול למסלול או מהתמחות להתמחות

ולהגישו חתום לרכז מנהל הסטודנטים להמשך טיפול

באתר המכללה מפורטות כל הזכויות המגיעות לך בזמן ההריון והלידה וכן, באפשרותך לפנות לרכזת צוות הדיקן למידע נוסף.

באתר המכללה > סטודנטים > קישורים מהירים > ביה"ס בו אני לומדת > נהלים ותקנונים > נוהל זכויות הסטודנט> היולדות, הריון וטיפולי פוריות

  • לקורסים: בטיחות ובטחון וזהירות בדרכים יש להירשם בעת הרישום לקורסים בפתיחת השנה: מידע אישי > רישום לקורסים > זהירות בדרכים / בטיחות ובטחון.

לכל אחד מהקורסים יש מספר מועדים במהלך השנה ועליך להירשם למועד הנוח לך.

מספר ימים לפני פתיחת הקורס, תשלח לך הודעה הכוללת הנחיות.

  • הקורס מתקיים ע"י מכון מופ"ת באתר של מכון מופ"ת והתשלום מבוצע ישירות באתר ולא נכלל בשכר הלימוד הכללי.
  • לקורס עזרה ראשונה יש להירשם בשנה ג' דרך הרישום לקורסים במידע האישי והתשלום עבורו מתווסף לשכר הלימוד בשנה ג'.
  • הקורס כולל חלק מקוון הנלמד באתר של מד"א (הנחיות נשלחות כמה ימים לפני פתיחת הקורס) וחלק מעשי המתקיים במכללה במשך שני לימוד מלאים.

אישור 80% מיועד לצורך רישום לסטאז' ומאשר שאכן סיימת את 80% מהחובות האקדמיים, כולל עבודה מעשית, פדגוגיה, קורס עזרה ראשונה, בטחון ובטיחות וזהירות בדרכים.

את האישור יש לבקש מרכזת מנהל סטודנטים, לאחר הבדיקה במאזן שאכן סיימת 80% מהחובות והשלמת את החובות בקורסי הע"מ, פדגוגיה, עזרה ראשונה, בטיחות וזה"ב.

במקרה של כשלון באחד מהקורסים או בשניהם בסמסטר א', הלימודים בשני הקורסים יופסקו באותה השנה וכן יבוטלו הקורסים הסמיסטריאלים בסמסטר ב'.

ניתן יהיה להמשיך ללמוד אך ורק בקורסים השנתיים אליהם את/ה רשום/מה.

בשנה הבאה הרישום יהיה רק לקורסי העבודה המעשית והפדגוגיה, ובמידה ותעבור/רי בהצלחה את הקורסים בסמסטר א', ניתן יהיה להירשם לקורסים בסמסטר ב' (על בסיס מקום פנוי).

במקרה של כשלון בקורסים אלה בסמסטר ב', הרישום לשנה הבאה יהיה רק לקורסים אלה.

תקנון אקדמי בית הספר לחינוך

כישלון חוזר בקורסי הפדגוגיה ו/או העבודה המעשית יגרור הפסקת לימודים לאלתר.

חשוב להבהיר: לא ניתן ללמוד פדגוגיה ללא עבודה מעשית! כמו גם לא ניתן ללמוד עבודה מעשית ללא קורסי הפדגוגיה במקביל.

  • הפסקת לימודים - מה עלי לעשות אם ברצוני להפסיק את לימודי? יש ליצור קשר עם רכזת מנהל הסטודנטים המטפלת בך ולמלא טופס בקשה להפסקת לימודים

    הטופס נמצא תחת לשונית סטודנטים > קישורים מהירים > טפסים > טופס הפסקת לימודים

  • הפסקת לימודים- מה זכויותי במקרה של הפסקת לימודים על ידי המכללה?

   *במידה והופסקו לימודיך על ידי ועדת משמעת יש באפשרותך לפנות לועדת ערעורים. במידה והוחלט להפסיק

    את הלימודים לשנה או לצמיתות, החלטה זו הינה סופית.

   *במידה והופסקו לימודיך בעקבות כישלון, ניתן לפנות לועדת חריגים אקדמית

    פניה באמצעות מידע אישי לסטודנט >   אפשרויות נוספות > בקשות וערעורים > ועדת חריגים אקדמית.

כל סטודנט לתואר ראשון מחוייב בלימודי אנגלית ברמת פטור על פי הנחיות המועצה להשכלה גבוהה

לימודי האנגלית מחולקים לרמות:

במכללה מתקיימים קורסי אנגלים בהתאם לרמת האנגלית אליה את/ה מסווג/ת. בנוסף, באפשרותך לעשות מבחנים באנגלית ללא קורס פרונטלי בכל רמה באתר של המרכז הארצי לבחינות והערכה - בחינות רמ"א.

ויתור אקדמי מיועד לסטודנט הרשום לקורס ומחליט מראש לא להיבחן.

ניתן להגיש בקשה לויתור אקדמי לפני תחילת מועדי הבחינות. חזרה על קורס בו הוגש ויתור אקדמי הינו באחריות הסטודנט ובהתאם לאילוצי המערכת.

ויתור אקדמי כרוך בתשלומים בהתאם לנהלי שכר לימודץ

טופס ויתור אקדמי

הצעת לימודים קובעת את היקף השעות ושרשימת הקורסים אותם יש ללמוד במהלך הלימודים.

לוח שנה אקדמי נמצא באתר המכללה תחת לשונית סטודנטים>כללי> לוח שנה אקדמי

בנוסף ניתן למצוא לוח שנה מרוכז תחת לשונית סטודנטים>קישורים מהירים > בית הספר בו אתה לומד> לוח שנה אקדמי

שנת הלימודים תשע"ז נפתחת ב-30 באוקטובר 2016.

לימודי חינוך ותעודת הוראה

בית ספר לחינוך לימודים ל - B.Ed- ארבע שנים.

בשנה הרביעית עושים סטאז' ומשלימים קורסים נוספים בהתאם לתכנית הלימודים.

השלמת הסטאז' אינה חובה לקבלת זכאות לתעודת הוראה ותואר . B.Ed ואינה נספרת במניין השעות.

בית ספר לחינוך - לימודים לתעודת הוראה ולימודי המשך- בהתאם להיקף השעות הניתן בהצעת הלימודים

בית ספר למדעים - שלוש שנים.

שינויים בין מסלולים או בין התמחויות ניתן לעשות בתקופת השינויים בפתיחת כל סמסטר. יש להוריד טופס בקשה מאתר המכללה > סטודנטים > קישורים מהירים > בית ספר לחינוך > טפסים > טופס בקשה להעברה ממסלול למסלול או מהתמחות להתמחות

ולהגישו חתום לרכז מנהל הסטודנטים להמשך טיפול

באתר המכללה מפורטות כל הזכויות המגיעות לך בזמן ההריון והלידה וכן, באפשרותך לפנות לרכזת צוות הדיקן למידע נוסף.

באתר המכללה > סטודנטים > קישורים מהירים > ביה"ס בו אני לומדת > נהלים ותקנונים > נוהל זכויות הסטודנט> היולדות, הריון וטיפולי פוריות

  • לקורסים: בטיחות ובטחון וזהירות בדרכים יש להירשם בעת הרישום לקורסים בפתיחת השנה: מידע אישי > רישום לקורסים > זהירות בדרכים / בטיחות ובטחון.

לכל אחד מהקורסים יש מספר מועדים במהלך השנה ועליך להירשם למועד הנוח לך.

מספר ימים לפני פתיחת הקורס, תשלח לך הודעה הכוללת הנחיות.

  • הקורס מתקיים ע"י מכון מופ"ת באתר של מכון מופ"ת והתשלום מבוצע ישירות באתר ולא נכלל בשכר הלימוד הכללי.
  • לקורס עזרה ראשונה יש להירשם בשנה ג' דרך הרישום לקורסים במידע האישי והתשלום עבורו מתווסף לשכר הלימוד בשנה ג'.
  • הקורס כולל חלק מקוון הנלמד באתר של מד"א (הנחיות נשלחות כמה ימים לפני פתיחת הקורס) וחלק מעשי המתקיים במכללה במשך שני לימוד מלאים.

אישור 80% מיועד לצורך רישום לסטאז' ומאשר שאכן סיימת את 80% מהחובות האקדמיים, כולל עבודה מעשית, פדגוגיה, קורס עזרה ראשונה, בטחון ובטיחות וזהירות בדרכים.

את האישור יש לבקש מרכזת מנהל סטודנטים, לאחר הבדיקה במאזן שאכן סיימת 80% מהחובות והשלמת את החובות בקורסי הע"מ, פדגוגיה, עזרה ראשונה, בטיחות וזה"ב.

במקרה של כשלון באחד מהקורסים או בשניהם בסמסטר א', הלימודים בשני הקורסים יופסקו באותה השנה וכן יבוטלו הקורסים הסמיסטריאלים בסמסטר ב'.

ניתן יהיה להמשיך ללמוד אך ורק בקורסים השנתיים אליהם את/ה רשום/מה.

בשנה הבאה הרישום יהיה רק לקורסי העבודה המעשית והפדגוגיה, ובמידה ותעבור/רי בהצלחה את הקורסים בסמסטר א', ניתן יהיה להירשם לקורסים בסמסטר ב' (על בסיס מקום פנוי).

במקרה של כשלון בקורסים אלה בסמסטר ב', הרישום לשנה הבאה יהיה רק לקורסים אלה.

תקנון אקדמי בית הספר לחינוך

כישלון חוזר בקורסי הפדגוגיה ו/או העבודה המעשית יגרור הפסקת לימודים לאלתר.

חשוב להבהיר: לא ניתן ללמוד פדגוגיה ללא עבודה מעשית! כמו גם לא ניתן ללמוד עבודה מעשית ללא קורסי הפדגוגיה במקביל.

  • הפסקת לימודים - מה עלי לעשות אם ברצוני להפסיק את לימודי? יש ליצור קשר עם רכזת מנהל הסטודנטים המטפלת בך ולמלא טופס בקשה להפסקת לימודים

    הטופס נמצא תחת לשונית סטודנטים > קישורים מהירים > טפסים > טופס הפסקת לימודים

  • הפסקת לימודים- מה זכויותי במקרה של הפסקת לימודים על ידי המכללה?

   *במידה והופסקו לימודיך על ידי ועדת משמעת יש באפשרותך לפנות לועדת ערעורים. במידה והוחלט להפסיק

    את הלימודים לשנה או לצמיתות, החלטה זו הינה סופית.

   *במידה והופסקו לימודיך בעקבות כישלון, ניתן לפנות לועדת חריגים אקדמית

    פניה באמצעות מידע אישי לסטודנט >   אפשרויות נוספות > בקשות וערעורים > ועדת חריגים אקדמית.

כל סטודנט לתואר ראשון מחוייב בלימודי אנגלית ברמת פטור על פי הנחיות המועצה להשכלה גבוהה

לימודי האנגלית מחולקים לרמות:

במכללה מתקיימים קורסי אנגלים בהתאם לרמת האנגלית אליה את/ה מסווג/ת. בנוסף, באפשרותך לעשות מבחנים באנגלית ללא קורס פרונטלי בכל רמה באתר של המרכז הארצי לבחינות והערכה - בחינות רמ"א.

ויתור אקדמי מיועד לסטודנט הרשום לקורס ומחליט מראש לא להיבחן.

ניתן להגיש בקשה לויתור אקדמי לפני תחילת מועדי הבחינות. חזרה על קורס בו הוגש ויתור אקדמי הינו באחריות הסטודנט ובהתאם לאילוצי המערכת.

ויתור אקדמי כרוך בתשלומים בהתאם לנהלי שכר לימודץ

טופס ויתור אקדמי

בית ספר לחינוך - רמת העברית נקבעת על פי הציון בבגרות או הרכיב המילולי בפסיכומטרי.

רמת עברית ציון ב-2 יח' בהבעה בעברית ציון בחלק המילולי בפסיכומטרי
נמוכה 6 ש"ש 0-75 0-89
בינונית 4 ש"ש 76-89 90-118
גבוהה 2 ש"ש +90 +119

 

בית ספר לחינוך - עליך לפנות באופן עצמאי למפקחים במחוזות או לבית הספר בו הינך מבקש ללמד.

 נא פנה לתמיכה של מערכות מידע  בטל' 08-8588100.

בית ספר לחינוך - בכל שנה ניתן להגיש בקשות עד סוף חודש נובמבר לאותה שנת לימודים.

פרטים נוספים באתר המכללה > סטודנטים > קישורים מהירים > בית ספר לחינוך > טפסים >  טופס ומידע על בקשה לקבלת הלוואה ממשרד החינוך.

את המידע והפרטים ניתן לראות באתר באיגרת.

כמו כן ניתן למצוא את תקנון ההלוואה המותנית תחת סטודנטים>נהלים ותקנונים>מלגה (הלוואה) מותנית

 

המועד המשוער על אישור ההלוואות , מתקבל בסמסטר ב'.

 

מערכת Moodle הינה מערכת תומכת למידה, מרצי הקורסים בהם אתה לומד, יעלו את החומר הנדרש לך לשיעור,

כמו מצגות, דפי עבודה, מטלות וכדומה לאתר הקורס ב Moodle.

 להדרכה על שימוש במערכת

יש לפנות לרכזת מינהל סטודנטים שלך.

ניתן להגיש בקשות בתאריכים נבחרים המפורסמים באתר המכללה .

המידע נמצא באתר המכללה > סטודנטים > קישורים מהירים > בית ספר בו אתה לומד > מדור בחינות.

הגשת בקשה למועד מיוחד מתבצעת דרך: מידע אישי לסטודנט > אפשרויות נוספות > בקשות וערעורים.

כל הטפסים כמו: הפסקת לימודים, טופס שינוי מסלול וכו' נמצאים באתר המכללה > סטודנטים > קישורים מהירים >

בית ספר בו אתה לומד > טפסים.

לוח שנה אקדמי נמצא באתר המכללה תחת לשונית סטודנטים>כללי> לוח שנה אקדמי

בנוסף ניתן למצוא לוח שנה מרוכז תחת לשונית סטודנטים>קישורים מהירים > בית הספר בו אתה לומד> לוח שנה אקדמי

נא פנה/י לתמיכה של מערכות מידע  בטלפון 08-8588100

שנת הלימודים תשע"ז נפתחת ב-30 באוקטובר 2016.

לימודי תעודה

לוח שנה אקדמי נמצא באתר המכללה תחת לשונית סטודנטים>כללי> לוח שנה אקדמי

בנוסף ניתן למצוא לוח שנה מרוכז תחת לשונית סטודנטים>קישורים מהירים > בית הספר בו אתה לומד> לוח שנה אקדמי

 פתיחת קורס מותנית במינימום נרשמים ובהתאם להחלטת המכללה ועל-פי שיקולה. במקרה זה של ביטול קורס ביוזמת המכללה כל כספיך יוחזר.

ניתן להתעדכן בדף באתר ביחידה ללימודי תעודה

 מידע ונהלי הרשמה בסעיף:ביטול הרשמה או הפסקת לימודים

ניתן לפנות אלינו בכתובת: היחידה ללימודי תעודה והשתלמויות, המכללה האקדמית אחוה,
ד"נ שקמים 7980400.
קבלת קהל בימים א’-ה’ בין השעות: 9:00-15:00
טלפון: 08-8588132/029/068/151/060
פקס: 08-8588075

 

לצוות היחידה באתר

למידה מרחוק

לוח שנה אקדמי נמצא באתר המכללה תחת לשונית סטודנטים>כללי> לוח שנה אקדמי

בנוסף ניתן למצוא לוח שנה מרוכז תחת לשונית סטודנטים>קישורים מהירים > בית הספר בו אתה לומד> לוח שנה אקדמי

מדעי החברה

באתר המכללה מפורטות כל הזכויות המגיעות לך בזמן ההריון והלידה וכן, באפשרותך לפנות לרכזת צוות הדיקן למידע נוסף.

באתר המכללה > סטודנטים > קישורים מהירים > ביה"ס בו אני לומדת > נהלים ותקנונים > נוהל זכויות הסטודנט> היולדות, הריון וטיפולי פוריות

לוח שנה אקדמי נמצא באתר המכללה תחת לשונית סטודנטים>כללי> לוח שנה אקדמי

בנוסף ניתן למצוא לוח שנה מרוכז תחת לשונית סטודנטים>קישורים מהירים > בית הספר בו אתה לומד> לוח שנה אקדמי

בהתאם לפירוט חובת נוכחות בסילבוס הקורס.

מסמך המפרט תוכנית לימודים של הקורס. הסילבוס נכתב בד"כ ע"י מרצה הקורס, והוא ניתן לתלמידים בתחילת הקורס, ב - Moodle או במידע האישי

בהתאם לפירוט רשימת הקריאה בסיליבוס הקורס.

בכל שאלה או פניה בנושא לקויות למידה, אבחונים או צרכים מיוחדים אחרים עליך לקבוע פגישה עם צוות הייעוץ בדיקן הסטודנטים 08-8588095.

תשובה:מלגות הדיקן נועדו לסייע במימון שכר הלימוד. המלגות מוענקות על סמך מצב כלכלי ומשפחתי של הסטודנט תוך התייחסות לכלל מבקשי המלגות. מקבלי המלגות פועלים בקהילה במסגרת היחידה למעורבות חברתית. 
להגשת בקשה למלגת דיקן יש למלא את טופס הבקשה אשר נמצא באתר האינטרנט של דיקן הסטודנטים.

תשובה:תעודת סטודנט הינה אחת מההטבות הניתנות לכלל הסטודנטים. ההטבה כלולה בתשלום דמי הרווחה המשולמים בשכר הלימוד.
אגודת הסטודנטים תוציא פרסום בנושא בתחילת שנת הלימודים.

ללימודי תארים של אוניברסיטת בן גוריון יש לבדוק את תוקף הפסיכומטרי במדור הרישום במכללה
ללימודי חינוך תוקף הבחינה הפסיכומטרית ל-7 שנים.

שנת הלימודים תשע"ז נפתחת ב-30 באוקטובר 2016.

מדעי החיים

באתר המכללה מפורטות כל הזכויות המגיעות לך בזמן ההריון והלידה וכן, באפשרותך לפנות לרכזת צוות הדיקן למידע נוסף.

באתר המכללה > סטודנטים > קישורים מהירים > ביה"ס בו אני לומדת > נהלים ותקנונים > נוהל זכויות הסטודנט> היולדות, הריון וטיפולי פוריות

כל סטודנט לתואר ראשון מחוייב בלימודי אנגלית ברמת פטור על פי הנחיות המועצה להשכלה גבוהה

לימודי האנגלית מחולקים לרמות:

במכללה מתקיימים קורסי אנגלים בהתאם לרמת האנגלית אליה את/ה מסווג/ת. בנוסף, באפשרותך לעשות מבחנים באנגלית ללא קורס פרונטלי בכל רמה באתר של המרכז הארצי לבחינות והערכה - בחינות רמ"א.

לוח שנה אקדמי נמצא באתר המכללה תחת לשונית סטודנטים>כללי> לוח שנה אקדמי

בנוסף ניתן למצוא לוח שנה מרוכז תחת לשונית סטודנטים>קישורים מהירים > בית הספר בו אתה לומד> לוח שנה אקדמי

בהתאם לפירוט חובת נוכחות בסילבוס הקורס.

מסמך המפרט תוכנית לימודים של הקורס. הסילבוס נכתב בד"כ ע"י מרצה הקורס, והוא ניתן לתלמידים בתחילת הקורס, ב - Moodle או במידע האישי

בהתאם לפירוט רשימת הקריאה בסיליבוס הקורס.

בכל שאלה או פניה בנושא לקויות למידה, אבחונים או צרכים מיוחדים אחרים עליך לקבוע פגישה עם צוות הייעוץ בדיקן הסטודנטים 08-8588095.

תשובה:מלגות הדיקן נועדו לסייע במימון שכר הלימוד. המלגות מוענקות על סמך מצב כלכלי ומשפחתי של הסטודנט תוך התייחסות לכלל מבקשי המלגות. מקבלי המלגות פועלים בקהילה במסגרת היחידה למעורבות חברתית. 
להגשת בקשה למלגת דיקן יש למלא את טופס הבקשה אשר נמצא באתר האינטרנט של דיקן הסטודנטים.

תשובה:תעודת סטודנט הינה אחת מההטבות הניתנות לכלל הסטודנטים. ההטבה כלולה בתשלום דמי הרווחה המשולמים בשכר הלימוד.
אגודת הסטודנטים תוציא פרסום בנושא בתחילת שנת הלימודים.

ללימודי תארים של אוניברסיטת בן גוריון יש לבדוק את תוקף הפסיכומטרי במדור הרישום במכללה
ללימודי חינוך תוקף הבחינה הפסיכומטרית ל-7 שנים.

שנת הלימודים תשע"ז נפתחת ב-30 באוקטובר 2016.

מדעי הרוח

לוח שנה אקדמי נמצא באתר המכללה תחת לשונית סטודנטים>כללי> לוח שנה אקדמי

בנוסף ניתן למצוא לוח שנה מרוכז תחת לשונית סטודנטים>קישורים מהירים > בית הספר בו אתה לומד> לוח שנה אקדמי

בהתאם לפירוט חובת נוכחות בסילבוס הקורס.

מסמך המפרט תוכנית לימודים של הקורס. הסילבוס נכתב בד"כ ע"י מרצה הקורס, והוא ניתן לתלמידים בתחילת הקורס, ב - Moodle או במידע האישי

בהתאם לפירוט רשימת הקריאה בסיליבוס הקורס.

בכל שאלה או פניה בנושא לקויות למידה, אבחונים או צרכים מיוחדים אחרים עליך לקבוע פגישה עם צוות הייעוץ בדיקן הסטודנטים 08-8588095.

תשובה:תעודת סטודנט הינה אחת מההטבות הניתנות לכלל הסטודנטים. ההטבה כלולה בתשלום דמי הרווחה המשולמים בשכר הלימוד.
אגודת הסטודנטים תוציא פרסום בנושא בתחילת שנת הלימודים.

ללימודי תארים של אוניברסיטת בן גוריון יש לבדוק את תוקף הפסיכומטרי במדור הרישום במכללה
ללימודי חינוך תוקף הבחינה הפסיכומטרית ל-7 שנים.

שנת הלימודים תשע"ז נפתחת ב-30 באוקטובר 2016.

מכינה קדם אקדמית

סוג האבחון יקבע לאחר הפגישה עם יועצת המכינה ובהתאם לצרכי הסטודנט במכינה ובלימודיו האקדמיים.

כל סטודנט שרוצה לעשות אבחון צריך להגיע לפגישת ייעוץ עם יועצת המכינה. בהמלצת היועצת הוא יופנה למכון מאבחן שימליץ לו על התאמות בדרכי היבחנות בבחינות הבגרות.

כל מי שעשה אבחון בתקופת לימודיו בבית הספר התיכון יכול להשתמש בהתאמות שאושרו לו גם במסגרת לימודיו במכינה. האבחון תקף עבורו עד גיל 25 (למעט מקרים יוצאי דופן).

אישור התאמות זהו האישור הפורמלי ממשרד החינוך המאשר את כל המלצות האבחון (אישור זה נמצא בדרך כלל אצל יועצת בית ספר).

מכינה ייעודית היא מכינה המכשירה את הסטודנטים לקראת לימודים אקדמיים במקצוע ספציפי.

על הסטודנט להתעדכן בתחנת מידע אישי באינטרנט. בנוסף, ההודעות נשלחות באמצעות מסרונים (יש לשלם אגרת רשות עבור שירות זה).

לוח שנה אקדמי נמצא באתר המכללה תחת לשונית סטודנטים>כללי> לוח שנה אקדמי

בנוסף ניתן למצוא לוח שנה מרוכז תחת לשונית סטודנטים>קישורים מהירים > בית הספר בו אתה לומד> לוח שנה אקדמי

יום פתוח במכינה הקדם אקדמית בקמפוס האקדמי אחוה.

ליום הפתוח מוזמנים מועמדים המעוניינים לשפר, לשדרג ולהשלים את תעודת הבגרות. לכל סטודנט מותאם מסלול אישי לפי צרכיו ויכולותיו. ביום הפתוח תוכל לקבל מידע מקיף על המכינה, על מסלולי הלימוד אשר יובילו אותך לתואר אקדמי ועל אפשרויות מימון הלימודים על ידי משרד הביטחון ומשרד החינוך. לנרשמים ביום זה תינתן הנחה בדמי הרישום.

מכינה - יש לפנות לאחת היועצות במכינה ובתיאום מראש.

בחינת מימד הינה בחינה של המרכז הארצי לבחינות והערכה. המועמדים ניגשים לבחינה לאחר הרשמתם ע"י המכינה. תוקף מבחן מימד הינו ל-5 שנים, לכן תלמיד שנבחן במבחן זה פטור מבחינה חוזרת ועליו להציג אישור ציון.

דמי רישום הינו תשלום הנגבה בכל מוסדות הלימוד ומטרתו כיסוי ההוצאות הכרוכות בטיפול בנרשמים.

סכום זה נגבה מכל נרשם ונכון לשנה"ל הנוכחית עומד על סך של 450 ₪ לתואר ראשון, שני ולימודי המשך.

נרשמים לתואר ראשון בפגישת הייעוץ ייהנו מהנחה בדמי הרישום בסך 150 ₪.
נרשמים לתואר שני בהרשמה המקוונת ייהנו מהנחה בדמי הרישום בסך 150 ₪.

עלות דמי הרישום למכינה הקדם אקדמית לשיפור בגרויות ולמכינות הייעודיות - 225 ₪.

 

שלוחה מטעם ובאחריות משרד החינוך אגף הבחינות, המטפלת בנבחנים אקסטרנים.

  • נבחן שלא למד בבית ספר על יסודי אינטרני או נבחן שלא סיים את לימודיו התיכוניים בבית ספר אינטרני.
  • נבחן שלמד בבית ספר אשר אינו מגיש את תלמידיו לבחינות הבגרות או הגמר של אגף הבחינות של משרד

    החינוך (פתיחת תיק נבחן לתלמיד כזה, מותנית בהסכמה בכתב של מנהל בית הספר בו למד).

  • נבחן שסיים י"ב כיתות בבית ספר על יסודי אינטרני מבלי שהשלים את בחינותיו המזכות אותו בתעודת בגרות ואשר אינו מעוניין להשלים את בחינות הבגרות במסגרת בית ספר זה.
  • נבחן בעל תעודת בגרות אינטרנית שבית ספרו נסגר או נבחן בעל תעודת בגרות אקסטרנית המבקש לשפר ציון בחינת בגרות. סטודנט זה יפתח מחדש תיק נבחן שייקרא "משפר ציון".

תלמיד אשר סיים 12 שנות לימוד ועבר לפחות בחינת בגרות אחת במסגרת לימודיו בביה"ס התיכון. את בחינת הבגרות בקורסים שלמדו במכינה יעשה הסטודנט האינטרני בבית ספרו, ובאחריותו להירשם לבחינות במזכירות בתי-הספר כחודשיים לפני הבחינה.

שכר לימוד הנקבע על ידי המועצה להשכלה גבוהה עבור מוסדות מוכרים ומתוקצבים. שכר הלימוד לשנת לימודים מלאה (שני סמסטרים) במכינות הקד"א (נכון לשנה"ל תשע"ה) הוא 13,871₪ ולסמסטר אחד 6910.50 ₪.

שלוחה מטעם ובאחריות משרד החינוך אגף הבחינות, המטפלת בנבחנים אקסטרנים.

·  נבחן שלא למד בבית ספר על יסודי אינטרני או נבחן שלא סיים את לימודיוהתיכוניים בבית ספר אינטרני.

·  נבחן שלמד בבית ספר אשר אינו מגיש את תלמידיו לבחינות הבגרות או הגמר שלאגף הבחינות של משרד החינוך.

(פתיחת תיק נבחן לתלמיד כזה מותנית בהסכמה בכתב שלמנהל בית הספר בו למד).

·  נבחן שסיים י"ב כיתות בבית ספר על יסודי אינטרני מבלי שהשלים את בחינותיוהמזכות אותו בתעודת בגרות ואשר אינו מעוניין להשלים את בחינות הבגרות במסגרת ביתספר זה.

· נבחן בעל תעודת בגרות אינטרנית שבית ספרו נסגר או נבחן בעל תעודת בגרותאקסטרנית המבקש לשפר ציון בחינת בגרות. סטודנט זה יפתח מחדש תיק נבחן שייקרא " משפרציון" .

ציוני המכינה לבגרות, מהווים תחליף לציוני הבגרות שהושגו במסגרות קודמות, לצורך קבלה ללימודים אקדמאיים בכל מוסדות הלימוד.
תעודת המכינות הייעודיות קבילה לממשיכים את לימודיהם לתואר ראשון במכללה האקדמית אחוה. על מועמד ללימוד במוסד לימודים אחר, לבדוק האם התעודה מתאימה.

מכינה קדם אקדמית היא מוסד לימודים הפועל במסגרת המוסדות להשכלה גבוהה: אוניברסיטאות מכללות לחינוך ומכללות אזוריות, שמטרתו הכנת הלומדים בו לקראת לימודים אקדמאיים, על תיכוניים או מקצועיים.

בחינות הבגרות אינן נערכות במכינה עצמה, שכשמה כן היא: מכינה, באמצעות הקורסים הנלמדים בה, לבחינות הבגרות.

מנהל מערכת החינוך

לוח שנה אקדמי נמצא באתר המכללה תחת לשונית סטודנטים>כללי> לוח שנה אקדמי

בנוסף ניתן למצוא לוח שנה מרוכז תחת לשונית סטודנטים>קישורים מהירים > בית הספר בו אתה לומד> לוח שנה אקדמי

מרכז מידע ורישום

ויתור אקדמי מיועד לסטודנט הרשום לקורס ומחליט מראש לא להיבחן.

ניתן להגיש בקשה לויתור אקדמי לפני תחילת מועדי הבחינות. חזרה על קורס בו הוגש ויתור אקדמי הינו באחריות הסטודנט ובהתאם לאילוצי המערכת.

ויתור אקדמי כרוך בתשלומים בהתאם לנהלי שכר לימודץ

טופס ויתור אקדמי

רמתך באנגלית נקבעת עפ"י מבחן אמי"ר או פסיכומטרי
בית ספר לחינוך - תוכל לראות את רמת האנגלית שלך כאשר תירשם לקורסים דרך אתר המכללה > מידע אישי לסטודנט > רישום לקורסים.
בית ספר למדעים - במכתב הקבלה רשום באיזו רמת אנגלית עליך ללמוד. בנוסף, תוכל לראות את רמת האנגלית שלך כאשר תירשם לקורסים דרך אתר המכללה > מידע אישי לסטודנט > רישום לקורסים.

תוכל/י להיעזר גם בטבלה זו:
 

רמת הלימוד ציון רכיב אנגלית בפסיכומטרי/אמיר"ם ציון אמי"ר מספר שעות לימוד

טרום בסיסי א'

או*

50-69 150-169 8 ש"ש
טרום בסיסי ב' 70-84 170-184 6 ש"ש
בסיסי 85-99 185-199 6 ש"ש
מתקדמים א' 100-119 200-219 4 ש"ש
מתקדמים ב' 120-133 220-233 4 ש"ש
פטור 134 ומעלה 234 ומעלה  
*תלמיד שיעבור את קורס טרום בסיסי א' בהצלחה יעבור לרמת בסיסי וימשיך לימודיו עד רמת פטור.

לוח שנה אקדמי נמצא באתר המכללה תחת לשונית סטודנטים>כללי> לוח שנה אקדמי

בנוסף ניתן למצוא לוח שנה מרוכז תחת לשונית סטודנטים>קישורים מהירים > בית הספר בו אתה לומד> לוח שנה אקדמי

שנת הלימודים תשע"ז נפתחת ב-30 באוקטובר 2016.

יש למסור גיליונות ציונים מקוריים של הלימודים הקודמים על מנת שהמכללה תדון בעניין הפטורים

במידה ויש תעודות מחו"ל (תעודת בגרות\תואר אקדמי) יש להשיג ממשרד החינוך אישור שקילה המעיד כי התעודה מוכרת ללימודים בארץ.

לאחר ההרשמה, מגיע מכתב קבלה\דחייה למסלול המבוקש. במידה ויש קבלה ללימודים, יש לשלם מקדמה לשכר הלימוד על מנת לבנות מערכת שעות.

ניתן להירשם בפגישת ייעוץ במכללה (ניתן לקבוע פגישה בטל' 3622* ). בנוסף, לתארים של אוניברסיטת בן גוריון ניתן להירשם דרך האתר של האוניברסיטה.

תנאי הקבלה בקמפוס אחוה משתנים בהתאם לכל מסלול. לכל המסלולים נדרשת תעודת בגרות מלאה ודרישות נוספות בהתאם למסלול. ראה תנאי קבלה ופרטים נוספים במרכז מידע והרשמה 3622* .

דמי רישום הינו תשלום הנגבה בכל מוסדות הלימוד ומטרתו כיסוי ההוצאות הכרוכות בטיפול בנרשמים.

סכום זה נגבה מכל נרשם ונכון לשנה"ל הנוכחית עומד על סך של 450 ₪ לתואר ראשון, שני ולימודי המשך.

נרשמים לתואר ראשון בפגישת הייעוץ ייהנו מהנחה בדמי הרישום בסך 150 ₪.
נרשמים לתואר שני בהרשמה המקוונת ייהנו מהנחה בדמי הרישום בסך 150 ₪.

עלות דמי הרישום למכינה הקדם אקדמית לשיפור בגרויות ולמכינות הייעודיות - 225 ₪.

 

סטודנטים

תוכנית הלימודים הקובעת מה עליך ללמוד היא שנתון המחלקה שבה התחלת לימודיך.

השנתון מפרט מה לומדים בכל שנה אקדמית, מה חובה ומה בחירה.

ניתן למצוא את השנתון באתר המכללה > סטודנטים > קישורים מהירים > בית הספר בו אתה לומד > שנתונים. יש לסנן לפי המסלול / מחלקה ושנת התחלה בהם אתה לומד וללחוץ מצא.

כל סטודנט אחראי לבחון ולבדוק עמידה בחובות לימודיו. לפני כל סמסטר עליך לבדוק אם עודכן השנתון.

בנוסף, מומלץ לבדוק את המאזן האישי שלך: מידע אישי לסטודנט > ציונים > מאזן

 

בית ספר לחינוך - נרשמים לקורסים אלה דרך הרישום לקורסים בתקופת הרכבת המערכת . שימו לב, באשכולות

הללו הנק"ז הוא 0 מכיוון שהם לא מקנים נק"ז. למרות זאת יש לפתוח את האשכול כדי להירשם.

עזרה ראשונה חובה ללמוד בשנה ג' כדי להירשם לסטאז' בשנה הרביעית.

התשלום לקורסי זה"ב ובטיחות ובטחון משולם ישירות דרך אתר מופ"ת ותשלום זה אינו נכלל בשכה"ל הכללי.

התשלום לקורס עזרה ראשונה, מתווסף לתשלום שכר הלימוד בשנה ג'.

ייתכן ויש טעות טכנית. נא לפנות למנהל סטודנטים.

שינויים בין מסלולים או בין התמחויות ניתן לעשות בתקופת השינויים בפתיחת כל סמסטר. יש להוריד טופס בקשה מאתר המכללה > סטודנטים > קישורים מהירים > בית ספר לחינוך > טפסים > טופס בקשה להעברה ממסלול למסלול או מהתמחות להתמחות

ולהגישו חתום לרכז מנהל הסטודנטים להמשך טיפול

באתר המכללה מפורטות כל הזכויות המגיעות לך בזמן ההריון והלידה וכן, באפשרותך לפנות לרכזת צוות הדיקן למידע נוסף.

באתר המכללה > סטודנטים > קישורים מהירים > ביה"ס בו אני לומדת > נהלים ותקנונים > נוהל זכויות הסטודנט> היולדות, הריון וטיפולי פוריות

כל סטודנט לתואר ראשון מחוייב בלימודי אנגלית ברמת פטור על פי הנחיות המועצה להשכלה גבוהה

לימודי האנגלית מחולקים לרמות:

במכללה מתקיימים קורסי אנגלים בהתאם לרמת האנגלית אליה את/ה מסווג/ת. בנוסף, באפשרותך לעשות מבחנים באנגלית ללא קורס פרונטלי בכל רמה באתר של המרכז הארצי לבחינות והערכה - בחינות רמ"א.

ויתור אקדמי מיועד לסטודנט הרשום לקורס ומחליט מראש לא להיבחן.

ניתן להגיש בקשה לויתור אקדמי לפני תחילת מועדי הבחינות. חזרה על קורס בו הוגש ויתור אקדמי הינו באחריות הסטודנט ובהתאם לאילוצי המערכת.

ויתור אקדמי כרוך בתשלומים בהתאם לנהלי שכר לימודץ

טופס ויתור אקדמי

בתקופה זו הנך יכול/ה לעשות שינויים במערכת השעות וברישום לקורסים. לאחר תקופה זו נקבעת מערכת השעות אליה הנך רשום.

בית ספר לחינוך – השבועיים הראשונים בסמסטר א' והשבוע הראשון בסמסטר ב'.

בית ספר למדעים - השבועיים הראשונים בסמסטר א' והשבועיים הראשונים בסמסטר ב'.

 

תוכל/י להוריד את מערכת השעות הרלוונטית עבור המחלקה/ות בהן את/ה לומד/ת מאתר המכללה.המערכות מתפרסמות סמוך למועד שיבוץ המערכת המערכת עשויה להשתנות עד שבועיים אחרי תחילת הלימודים, לכן חשוב להתעדכן באתר המכללה.

 

 אתר המכללה > סטודנטים > קישורים מהירים > בית הספר אליו אתה משתייך > מערכת שעות > יש לסנן לפי מסלול הלימודים והסמסטר וללחוץ מצא.

לוח בחינות יפורסם סמוך לתחילת שנת הלימודים. הימים, השעות והמיקום יפורסמו בתחנת מידע אישי לסטודנט.

באתר המכללה > סטודנטים > מידע אישי לסטודנט > אפשרויות נוספות > אישורים > אישור לימודים.

אין צורך להדפיס ולהחתים את מנהל סטודנטים, האישור יוצא עם חתימה וחותמת ישירות מהמידע האישי, האישור ניתן ללא עלות

בית ספר לחינוך - באתר המכללה > קישורים מהירים > בית ספר לחינוך > מדור סיורים. בחלק מהסיורים הרישום

יהיה מקוון עפ"י הודעה לדוא"ל או ל - SMS , יש להירשם דרך המידע האישי לסטודנט>רישום לקורסים>אשכול סיורים (באשכול זה הנק"ז הוא 0 ולמרות זאת יש לפתוח את האשכול על מנת להירשם)  ולהירשם לסיור הרלוונטי להתמחות בה אתה לומד.

בחלק מן הסיורים הרישום מתבצע על ידי מנהל סטודנטים בהתאם לדוא"ל או ל - SMS .

ביטול סיור מתבצע דרך המידע אישי > רישות לקורסים> קורסים ללא מועד> ביטול

יש להדפיס את מערכת השעות לאחר סיום הרכבת המערכת במידע אישי לסטודנט ולוודא שהיא תקינה.

לפי מערכת זו יקבע שכר הלימוד בסמסטר. רק בקורס אליו את/ה רשום/ה, תוכל/י לגשת לבחינה.

אם את/ה מעוניין/ת לבטל רישום לקורס עד תום תקופת השינויים, תוכל/י לעשות זאת בעצמך דרך מערכת רישום

לקורסים באתר המכללה > מידע אישי לסטודנט.

ביטול/תוספת של קורס אפשריים אך ורק בתקופת השינויים.

במקרים חריגים לאחר תקופת השינויים, עליך לפנות לרכזת מנהל סטודנטים שלך ולבדוק את האפשרויות העומדות בפניך. בנוסף לכך קיים נוהל ויתור אקדמי.

 

בית ספר למדעים – שלוחה אקדמית באחריות אב"ג – לא ניתן להוסיף קורסים לאחר תקופת שינויים!

 

רמתך באנגלית נקבעת עפ"י מבחן אמי"ר או פסיכומטרי
בית ספר לחינוך - תוכל לראות את רמת האנגלית שלך כאשר תירשם לקורסים דרך אתר המכללה > מידע אישי לסטודנט > רישום לקורסים.
בית ספר למדעים - במכתב הקבלה רשום באיזו רמת אנגלית עליך ללמוד. בנוסף, תוכל לראות את רמת האנגלית שלך כאשר תירשם לקורסים דרך אתר המכללה > מידע אישי לסטודנט > רישום לקורסים.

תוכל/י להיעזר גם בטבלה זו:
 

רמת הלימוד ציון רכיב אנגלית בפסיכומטרי/אמיר"ם ציון אמי"ר מספר שעות לימוד

טרום בסיסי א'

או*

50-69 150-169 8 ש"ש
טרום בסיסי ב' 70-84 170-184 6 ש"ש
בסיסי 85-99 185-199 6 ש"ש
מתקדמים א' 100-119 200-219 4 ש"ש
מתקדמים ב' 120-133 220-233 4 ש"ש
פטור 134 ומעלה 234 ומעלה  
*תלמיד שיעבור את קורס טרום בסיסי א' בהצלחה יעבור לרמת בסיסי וימשיך לימודיו עד רמת פטור.

לוח שנה אקדמי נמצא באתר המכללה תחת לשונית סטודנטים>כללי> לוח שנה אקדמי

בנוסף ניתן למצוא לוח שנה מרוכז תחת לשונית סטודנטים>קישורים מהירים > בית הספר בו אתה לומד> לוח שנה אקדמי

נא פנה/י לתמיכה של מערכות מידע  בטלפון 08-8588100

בהתאם לפירוט רשימת הקריאה בסיליבוס הקורס.

את רשימת המלגות המלאה ניתן לראות באתר המכללה > דיקאן הסטודנטים >  מלגות והלוואות
או לפנות לגב' אירית נוריאל ראש תחום מלגות ומעורבות חברתית בטלפון : 08-8588173

שנת הלימודים תשע"ז נפתחת ב-30 באוקטובר 2016.

ספריה

DVD ניתן לאתר בקטלוג הספרייה.

יש להיכנס >>> לאוספים מקומיים >>> "מכללת אחווה – ספרית DVD" ורק אח"כ לבצע את החיפוש בדיוק כמו ספר -  לפי שם או נושא הסרט.

DVD מונחים בארון ליד עמדת יעץ.

  • יש אפשרות להזמין פריטים מספריות אחרות.
  • שירות ההשאלה הבין ספרייתית נעשה דרך אוניברסיטאות ומכללות אחרות.
  • השירות כרוך בתשלום של 10 ש"ח לכל פריט.
  • הזמנה מתבצעת ע"י מילוי טופס מיוחד הנמצא בדלפק ההשאלה בספריה.
  • יש למלא את כל הפרטים הנדרשים ולמסור את הטופס בדלפק השאלה.
  • מאמר מספרייה אחרת מגיע כקובץ לדוא"ל של המזמין.
  • השאלה של ספר מספרייה אחרת אפשרית לאחר הפקדת צ'ק ביטחון או 100 ₪ במזומן.
  • זהו פיקדון בלבד שמוחזר למזמין לאחר החזרת הספר.

אפשר להחזיר את הפריטים (ספרים, דיסקים וכו') לארגז ההחזרות הנמצא בכניסה לספרייה, גם כאשר הספרייה סגורה.

ככל הנראה הספר מוזמן על ידי קורא אחר. במקרה זה יש להחזיר את הספר המוזמן לספריה עד לתאריך החזרה או בהקדם האפשרי אם תאריך החזרה עבר.

במידה ויש אי בהירות בנושא הארכה ניתן להתקשר לספריה לטלפון :08-8588041

חיפוש כולל מאגרי מידע – חכ"מ מאפשר חיפוש משולב בקטלוג הספרייה ובמאגרי המידע. יש להזין מילות חיפוש וללחוץ על כפתור חיפוש חכ"מ. בין התוצאות שיתקבלו יהיו הן ספרים והן מאמרים. 

לוח שנה אקדמי נמצא באתר המכללה תחת לשונית סטודנטים>כללי> לוח שנה אקדמי

בנוסף ניתן למצוא לוח שנה מרוכז תחת לשונית סטודנטים>קישורים מהירים > בית הספר בו אתה לומד> לוח שנה אקדמי

ספר שמור מופיע בקטלוג  עם הערה *שמור* ליד מספר מדף (לדוגמא: 401.9 רום *שמור*)
הספרים השמורים נמצאים בדלפק השאלה וניתן לקבלם לצילום או לעיון בלבד תמורת תעודה מזהה כפיקדון.

יש להיכנס לקטלוג הספרייה >> חיפוש אלפביתי.
בשדה לחיפוש יש ללחוץ על החץ הפותח את חלון האפשרויות,
מן הרשימה צריך לבחור "כותרים חדשים"  ולהקליד את השנה (לדוגמא: 2016).

 

 

 

 

 

כיצד נאתר ספר על המדף?

  • יש להעתיק מהקטלוג את מספר המדף (למשל  616.8 הנד)
  • בכניסה לספרייה בצד שמאל תמצאו טבלה על הקיר ובה מספרי הטורים ומספרי המדף של אולם א'.

כמו כן טבלה דומה לאולם ב' תמצאו על הקיר שליד עמדת היעץ.

  • סדר ספרים על מדפים הוא מימין לשמאל, מלמעלה למטה.

כותר זהו שם הרשומה – ספר, כתב עת, מאמר, סרט וכו'

בקטלוג הספרייה תופיע המילה "כתב עת אלקטרוני" או "e-journal" ליד שמו של כתב העת .
על מנת להגיע לכתב העת יש ללחוץ על הקישור המופיע בצד שמאל.

  • הוא כתב עת שהספרייה רכשה בגרסה אלקטרונית.
  • הוא כתב עת זהה לאותו כתב העת שיוצא על גבי נייר.

הערה: קיימים כתבי עת בנייר שהפסיקו להופיע ועברו לגרסה אלקטרונית.

 

  • ניתן להיכנס למאגרי המידע דרך www.achva.ac.il  >>> ספרייה >>> מאגרי מידע  ולבחור מאגר שבתוכו מעוניינים לחפש.
  • המאגר המרכזי והגדול לחיפוש מאמרים בעברית הוא מאגר חיפה. יש להקליק על מפתח חיפה למאמרים בעברית.
  • בתיבת חיפוש ניתן להזין מילים מכותר, מחבר, נושא, שם כתב עת וכו'.
  • הערה: מאגר חיפה הוא מאגר הפנייה וציטוט ביבליוגרפי, חלק קטן מהמאמרים יופיע בטקסט מלא.
  • לאחר איתור רשימת המאמרים הרצויה, יש לרשום את כל הציטוט הביבליוגרפי : מחבר המאמר, שם כתב העת, שנה, עמודים וכו'... ולבדוק דרך קטלוג הספרייה אם קיים מנוי לכתב העת הנדרש.
  • למאגר של מכון סאלד הכולל מידע ביבליוגרפי ותקצירים של פרסומים ומחקרים העוסקים בחינוך ובמדעי החברה, ניתן להיכנס באותה דרך.
  • בדרך דומה ניתן לחפש  מאמרים באנגלית. לרשות הקוראים עומדים מאגרים כמו: 
  • EBSCO, ProQuest, JSTOR, Web of Science, PsycNET
  • על מנת לקבל מאמרים בטקסט מלא יש לסמן את האופציה הנקראת Full text.
  • רוב מאגרי המידע כוללים כתבי עת אקדמיים ורובם מכילים טקסט מלא.
  • מאגרי המידע שבספרייה הם מאגרים עם טווח רחב של נושאים.
  • קשה לבדוק את מהימנות החומר המתפרסם באינטרנט, לרוב הוא לא אקדמי וללא טקסט מלא.
  • במידה ויימצאו מאמרים רלבנטיים בחיפוש חופשי באינטרנט, לרוב צריך לרכוש אותם.

כתבי עת (journals) נמצאים בחדר כתבי עת באולם ב' ליד חדר צילום.

כתבי עת מסודרים על המדפים לפי א-ב של שם כתב העת.

יש להתייחס לתאריך החזרתו של הספר המופיע בכרטיס הקורא.
המחשב יאריך אוטומטית ספרים שאינם מוזמנים.
ההארכה נעשית בבוקר בתאריך החזרת הפריט.
המלצה: לשם הבדיקה על הסטודנט להיכנס לכרטיס הקורא לפחות פעם בשבוע ולבדוק אם רשומים בכרטיסו ספרים מוזמנים.
אם ברצונך להאריך ספרים מבעוד מועד עליך להיכנס לכרטיס הקורא >>> השאלות והארכות>>> ללחוץ על "הארך הכול".

 

 

 

המחשב יאריך אוטומטית ספרים שאינם מוזמנים. 
ההארכה נעשית בבוקר בתאריך החזרת הפריט. 
על הסטודנט להכנס לכרטיס הקורא לפחות פעם ביומיים
ולבדוק אם רשומים בכרטיסו ספרים מוזמנים.

ניתן לבצע הזמנה של הספר.
יש להיכנס לקטלוג הספרייה על מנת לאתר את הספר.
להיכנס למצאי/מושאל >>> לבחור אחד מהעותקים המושאלים וללחוץ על הזמנה בצד ימין >>> להזדהות מול המערכת >>> אישור >>>  ושוב אישור.
בעת הגעת ספר מוזמן לספרייה נשלחת על כך הודעת אימייל למזמין.
הספר ימתין 48 שעות בדלפק ההשאלה.

ראשית יש לאתר את הספר בקטלוג (או לפי כותר, או מחבר, או נושא וכו')
כאשר נפתחת רשומת הספר בשדה מצאי/מושאל מתחת למילה מצאי רשום
כמה עותקים יש בס"ה. מתחת המילה מושאל רשום כמה מהעותקים מושאלים.
דוגמא:  מצאי/מושאל  ספרייה-ראשי (5/6)

קהילה

לוח שנה אקדמי נמצא באתר המכללה תחת לשונית סטודנטים>כללי> לוח שנה אקדמי

בנוסף ניתן למצוא לוח שנה מרוכז תחת לשונית סטודנטים>קישורים מהירים > בית הספר בו אתה לומד> לוח שנה אקדמי

קורסי קיץ

לוח שנה אקדמי נמצא באתר המכללה תחת לשונית סטודנטים>כללי> לוח שנה אקדמי

בנוסף ניתן למצוא לוח שנה מרוכז תחת לשונית סטודנטים>קישורים מהירים > בית הספר בו אתה לומד> לוח שנה אקדמי

קורסים בחינוך

לוח שנה אקדמי נמצא באתר המכללה תחת לשונית סטודנטים>כללי> לוח שנה אקדמי

בנוסף ניתן למצוא לוח שנה מרוכז תחת לשונית סטודנטים>קישורים מהירים > בית הספר בו אתה לומד> לוח שנה אקדמי

קשרי חוץ ופתוח משאבים

לוח שנה אקדמי נמצא באתר המכללה תחת לשונית סטודנטים>כללי> לוח שנה אקדמי

בנוסף ניתן למצוא לוח שנה מרוכז תחת לשונית סטודנטים>קישורים מהירים > בית הספר בו אתה לומד> לוח שנה אקדמי

שאלות כלליות

שינויים בין מסלולים או בין התמחויות ניתן לעשות בתקופת השינויים בפתיחת כל סמסטר. יש להוריד טופס בקשה מאתר המכללה > סטודנטים > קישורים מהירים > בית ספר לחינוך > טפסים > טופס בקשה להעברה ממסלול למסלול או מהתמחות להתמחות

ולהגישו חתום לרכז מנהל הסטודנטים להמשך טיפול

כל סטודנט לתואר ראשון מחוייב בלימודי אנגלית ברמת פטור על פי הנחיות המועצה להשכלה גבוהה

לימודי האנגלית מחולקים לרמות:

במכללה מתקיימים קורסי אנגלים בהתאם לרמת האנגלית אליה את/ה מסווג/ת. בנוסף, באפשרותך לעשות מבחנים באנגלית ללא קורס פרונטלי בכל רמה באתר של המרכז הארצי לבחינות והערכה - בחינות רמ"א.

ויתור אקדמי מיועד לסטודנט הרשום לקורס ומחליט מראש לא להיבחן.

ניתן להגיש בקשה לויתור אקדמי לפני תחילת מועדי הבחינות. חזרה על קורס בו הוגש ויתור אקדמי הינו באחריות הסטודנט ובהתאם לאילוצי המערכת.

ויתור אקדמי כרוך בתשלומים בהתאם לנהלי שכר לימודץ

טופס ויתור אקדמי

לוח שנה אקדמי נמצא באתר המכללה תחת לשונית סטודנטים>כללי> לוח שנה אקדמי

בנוסף ניתן למצוא לוח שנה מרוכז תחת לשונית סטודנטים>קישורים מהירים > בית הספר בו אתה לומד> לוח שנה אקדמי

שכר לימוד

כל סטודנט לתואר ראשון מחוייב בלימודי אנגלית ברמת פטור על פי הנחיות המועצה להשכלה גבוהה

לימודי האנגלית מחולקים לרמות:

במכללה מתקיימים קורסי אנגלים בהתאם לרמת האנגלית אליה את/ה מסווג/ת. בנוסף, באפשרותך לעשות מבחנים באנגלית ללא קורס פרונטלי בכל רמה באתר של המרכז הארצי לבחינות והערכה - בחינות רמ"א.

לוח שנה אקדמי נמצא באתר המכללה תחת לשונית סטודנטים>כללי> לוח שנה אקדמי

בנוסף ניתן למצוא לוח שנה מרוכז תחת לשונית סטודנטים>קישורים מהירים > בית הספר בו אתה לומד> לוח שנה אקדמי

שנת הלימודים תשע"ז נפתחת ב-30 באוקטובר 2016.

 מחיר קורס חוזר הינו בעלות מלוא מחיר הקורס.

כן, אם תשלם/י את כל שכר הלימוד השנתי מראש. מראש הכוונה עד שבועיים לפני תחילת שנת הלימודים תוענק לך הנחה בשיעור 2.5% משכ"ל שנתי מופחת.
ההנחה ניתנת על שכר לימוד בלבד לא כולל אגרות חובה ורשות, קורסי אנגלית ותשלומים נלווים נוספים. 

 

 במדור שכר לימוד מחייבים את כל הסטודנטים עבור אגרת רווחה אם אינך מעוניין לשלם אגרת רווחה עליך להיכנס למידע אישי ולבטל את האגרה.

לתשומת לבכם התאריך האחרון לביטול מופיע באתר ומשתנה משנה לשנה. אם אינכם מעוניינים באגרת רווחה הקפידו לבטלה בזמן.

עלות חניה יומית 8 ₪ , עלות מנוי שנתי לחניה 400 ₪ , עלות מנוי עבור סמסטר ב' + קיץ בלבד 200 ₪.

חברי אגודת הסטודנטים נהנים מהנחה משמעותית בחניה.

 לרכישת מנויי חניה

באפשרותך לרכוש שירותים נוספים הניתנים בקמפוס והנכללים תחת אגרות רשות:

  • מנויי חניה
  • שירות SMS  קבלת הודעה לנייד על ביטול שיעור , שינוי מקום השיעור , ציונים וכו'.
  • שירותים ממוחשבים – על מהות השרות  קראו כאן
  • אגרת רווחה – המכללה מחייבת את כל הסטודנטים אגרת רוחה . מי שאינו מעוניין לשלם את האגרה צריך  להיכנס לתחנת המידע האישי שלו ולבטל את האגרה.
  • תאריך אחרון לביטול  האגרה מתפרסם באתר המכללה ובנהלי שכר לימוד, לאחר התאריך  שנקבע לא ניתן יהיה לבטל את אגרת הרווחה.
  • המשלמים את אגרת הרווחה מצטרפים לאגודת הסטודנטים וזכאים לשרות SMS  ללא תשלום , לאגרת שירותים ממוחשבים ללא תשלום, ,להנחה משמעותית בחניה

ולעוד הטבות נוספות  מפעילות אגודת הסטודנטים.

 אגרות חובה חלות על כל הסטודנטים בקמפוס,

אגרת שמירה בסך 310 ₪ לשנה

ביטוח תאונות אישיות בסך 49 ₪ לשנה.

על פי הנחיית המועצה להשכלה גבוהה סטודנט לתואר ראשון זכאי להפחתה בשיעור 26% משכר הלימוד.

הזכאות תלויה במספר הש"ש / נק"ז שנצברו (נצברו הכוונה שהסטודנט נרשם למד ועבר בהצלחה את המטלות האקדמיות)

הלומדים לתואר B.A .  ו -    B.Sc  לאחר צבירה של 18 נק"ז

הלומדים לתואר Ed.B  לאחר צבירה של 10 ש"ש

תרבות ע"י והוראתה

לוח שנה אקדמי נמצא באתר המכללה תחת לשונית סטודנטים>כללי> לוח שנה אקדמי

בנוסף ניתן למצוא לוח שנה מרוכז תחת לשונית סטודנטים>קישורים מהירים > בית הספר בו אתה לומד> לוח שנה אקדמי

שנת הלימודים תשע"ז נפתחת ב-30 באוקטובר 2016.

דיקן הסטודנטים

לא ניתן להירשם למלגות דרך אתר הדיקן.

לרישום למלגות דיקן על בסיס סוציו אקונומי-יש להוריד את טופס הבקשה מהאתר (דיקן סטודנטים>מאגר טפסים>טופס בקשה למלגת דיקן), למלא את הטופס ולצרף את כל המסמכים הנדרשים ולשלוח בכתובת המופיעה בתחתית הטופס.

למלגות חברתיות ואו פרויקטים אחרים, יש להירשם דרך היחידה למעורבות חברתית עפ"י ההנחיות שתתפרסמנה.

 

הרישום למלגות דיקן על בסיס סוציו אקונומי מתחיל בחודשי הקיץ (יולי אוגוסט) וננעל עם תחילת שנת הלימודים.

המכללה שואפת לבוא לקראת הסטודנטים ככל שניתן .

בכדי שהדבר יתאפשר עליך להיות בקשר עם רכזת הלימודים ולבחון ביחד את השלכות ההיעדרויות הצפויות על תכנית הלימודים .

מידע נוסף מפורט בנוהל היולדות המפורסם באתר המכללה



 

המונח חופשת לידה אינו מדויק בהקשר ללימודים אקדמיים .

בסמסטר בו חל האירוע מזכה (לידה, אימוץ ) זכאית הסטודנטית למכסת היעדרויות מוגדלת אך עדיין מוגבלת שניתנת לניצול לפני או אחרי לידה, מכסת ההיעדרויות המוגדלת שונה מקורס לקורס.

לפיכך, מומלץ לסטודנטית העומדת ללדת להתעדכן מבעוד מועד במכסת ההיעדרויות המותרת לה בכל אחד מהקורסים ולהיערך בהתאם.

מידע נוסף מפורט בנוהל היולדות המפורסם באתר המכללה

 

המכללה מעניקה תמיכה מקיפה לסטודנטיות בהריון ולאחר לידה החל מהתאמות בדרכי היבחנות לסטודנטיות בהריון, חניה חינם בחניון סטודנטים החל מחודש שביעי, אישור מועדי ג' לאחר לידה בתנאים מסויימים .

כל זאת ועוד מפורט בנוהל יולדות המפורסם באתר המכללה



 

כל סטודנט הרשום בקמפוס האקדמי אחוה ושחווה קשיים בלימודים.

המרכז הלימודי טכנולוגי משמש כמקום שבו ניתן לקבל סיוע ויעוץ בדרך המותאמת לך ולקשיים שהנך חווה תוך שימוש באמצעים טכנולוגיים מתקדמים והדרכות משלימות.

במרכז קיים צוות מיומן שיושב איתך, מזהה את הקשיים ומתאים סיוע שיכול לקדם את הלמידה. הסיוע הינו הן באמצעות תוכנות ואמצעים ממוחשבים המסייעים לעקוף את האתגרים איתם אתה מתמודד והן באמצעות סיוע והדרכות באסטרטגיות למידה לרכישת כלים ומיומנויות תומכות למידה .

 

מכללת אחוה מציעה לסטודנטים בעלי המוגבלויות טכנולוגיה מסייעת (עזרים ממוחשבים וציוד מתקדם) מגוון שירותים כגון: הדרכה ויעוץ, חונכות, שיעורי עזר, סדנאות ועוד.

לפרטים נוספים ניתן להתקשר לטלפון 08-8588171 לתמי רכזת נגישות או לשלוח מייל : [email protected]

כל זאת ועוד מפורט באתר המכללה

באם הנך בעל הפרעת קשב וריכוז יכול אתה ללמוד בשקט במרכז נגישות לסיוע לימודי שלנו.

במרכז זה חדרים נפרדים ושקטים בהם יכול הסטודנט לשבת וללמוד עם חונך או עצמאית ניתן להזמין חדר מראש [email protected]

בנוסף, עומד לרשותך המרכז הלימודי טכנולוגי הכולל אמצעים טכנולוגיים מתקדמים בהם מחשוב מיוחד ותוכנות לימודיות עבור סטודנטים בעלי צרכים מיוחדים. זהו חדר בו יש שקט ונוח ללמוד בו.

לרשות כלל הסטודנטים עומד מועדון הסטודנטים המאפשר ללמוד בקבוצות וכן חדרים נוספים בספריה.

כללי

באתר המכללה מפורטות כל הזכויות המגיעות לך בזמן ההריון והלידה וכן, באפשרותך לפנות לרכזת צוות הדיקן למידע נוסף.

באתר המכללה > סטודנטים > קישורים מהירים > ביה"ס בו אני לומדת > נהלים ותקנונים > נוהל זכויות הסטודנט> היולדות, הריון וטיפולי פוריות

מכינה קדם אקדמית

על הסטודנט להתעדכן בתחנת מידע אישי באינטרנט. בנוסף, ההודעות נשלחות באמצעות מסרונים (יש לשלם אגרת רשות עבור שירות זה).

סטודנטים

בתקופה זו הנך יכול/ה לעשות שינויים במערכת השעות וברישום לקורסים. לאחר תקופה זו נקבעת מערכת השעות אליה הנך רשום.

בית ספר לחינוך – השבועיים הראשונים בסמסטר א' והשבוע הראשון בסמסטר ב'.

בית ספר למדעים - השבועיים הראשונים בסמסטר א' והשבועיים הראשונים בסמסטר ב'.

 

תוכל/י להוריד את מערכת השעות הרלוונטית עבור המחלקה/ות בהן את/ה לומד/ת מאתר המכללה.המערכות מתפרסמות סמוך למועד שיבוץ המערכת המערכת עשויה להשתנות עד שבועיים אחרי תחילת הלימודים, לכן חשוב להתעדכן באתר המכללה.

 

 אתר המכללה > סטודנטים > קישורים מהירים > בית הספר אליו אתה משתייך > מערכת שעות > יש לסנן לפי מסלול הלימודים והסמסטר וללחוץ מצא.

ספרייה

DVD ניתן לאתר בקטלוג הספרייה.

יש להיכנס >>> לאוספים מקומיים >>> "מכללת אחווה – ספרית DVD" ורק אח"כ לבצע את החיפוש בדיוק כמו ספר -  לפי שם או נושא הסרט.

DVD מונחים בארון ליד עמדת יעץ.

  • יש אפשרות להזמין פריטים מספריות אחרות.
  • שירות ההשאלה הבין ספרייתית נעשה דרך אוניברסיטאות ומכללות אחרות.
  • השירות כרוך בתשלום של 10 ש"ח לכל פריט.
  • הזמנה מתבצעת ע"י מילוי טופס מיוחד הנמצא בדלפק ההשאלה בספריה.
  • יש למלא את כל הפרטים הנדרשים ולמסור את הטופס בדלפק השאלה.
  • מאמר מספרייה אחרת מגיע כקובץ לדוא"ל של המזמין.
  • השאלה של ספר מספרייה אחרת אפשרית לאחר הפקדת צ'ק ביטחון או 100 ₪ במזומן.
  • זהו פיקדון בלבד שמוחזר למזמין לאחר החזרת הספר.

אפשר להחזיר את הפריטים (ספרים, דיסקים וכו') לארגז ההחזרות הנמצא בכניסה לספרייה, גם כאשר הספרייה סגורה.

ככל הנראה הספר מוזמן על ידי קורא אחר. במקרה זה יש להחזיר את הספר המוזמן לספריה עד לתאריך החזרה או בהקדם האפשרי אם תאריך החזרה עבר.

במידה ויש אי בהירות בנושא הארכה ניתן להתקשר לספריה לטלפון :08-8588041

חיפוש כולל מאגרי מידע – חכ"מ מאפשר חיפוש משולב בקטלוג הספרייה ובמאגרי המידע. יש להזין מילות חיפוש וללחוץ על כפתור חיפוש חכ"מ. בין התוצאות שיתקבלו יהיו הן ספרים והן מאמרים. 

ספר שמור מופיע בקטלוג  עם הערה *שמור* ליד מספר מדף (לדוגמא: 401.9 רום *שמור*)
הספרים השמורים נמצאים בדלפק השאלה וניתן לקבלם לצילום או לעיון בלבד תמורת תעודה מזהה כפיקדון.

יש להיכנס לקטלוג הספרייה >> חיפוש אלפביתי.
בשדה לחיפוש יש ללחוץ על החץ הפותח את חלון האפשרויות,
מן הרשימה צריך לבחור "כותרים חדשים"  ולהקליד את השנה (לדוגמא: 2016).

 

 

 

 

 

יש להתייחס לתאריך החזרתו של הספר המופיע בכרטיס הקורא.
המחשב יאריך אוטומטית ספרים שאינם מוזמנים.
ההארכה נעשית בבוקר בתאריך החזרת הפריט.
המלצה: לשם הבדיקה על הסטודנט להיכנס לכרטיס הקורא לפחות פעם בשבוע ולבדוק אם רשומים בכרטיסו ספרים מוזמנים.
אם ברצונך להאריך ספרים מבעוד מועד עליך להיכנס לכרטיס הקורא >>> השאלות והארכות>>> ללחוץ על "הארך הכול".

 

 

 

ניתן לבצע הזמנה של הספר.
יש להיכנס לקטלוג הספרייה על מנת לאתר את הספר.
להיכנס למצאי/מושאל >>> לבחור אחד מהעותקים המושאלים וללחוץ על הזמנה בצד ימין >>> להזדהות מול המערכת >>> אישור >>>  ושוב אישור.
בעת הגעת ספר מוזמן לספרייה נשלחת על כך הודעת אימייל למזמין.
הספר ימתין 48 שעות בדלפק ההשאלה.