הערכת הפוטנציאל הלימודי

מטרות הקורס:
  • הכרת מושג הערכת הפוטנציאל הלימודי.
  • הכרת תיאורית טווח ההתפתחות הקרובה על פי תיאוריית הלמידה בהקשר חברתי- תרבותי
  • של ויגוצקי.
  • הכרת שיטות שונות להערכת הפוטנציאל הלימודי תוך יצירת אינטראקציה עם התלמיד.
  • יישום תוצאות הערכת הפוטנציאל הלימודי בתכנון תכניות לימודים לתלמידים עם צרכים מיוחדים. דגש יושם על הערכת הפוטנציאל הלימודי לצורך שילוב תלמידים עם צרכים מיוחדים בחינוך הרגיל.

נושאי הלימוד

  • מושג הערכת הפוטנציאל הלימודי.
  • ההבדלים בין הערכה סטאטית סטנדרטית לבין הערכת הפוטנציאל הלימודי שמתבצעת תוך
  • אינטראקציה משמעותית עם התלמיד.
  • מושג יכולת ההשתנות הקוגניטיבית.
  • מושג תחום ההתפתחות הקרובה .(ZPD)
  • הערכת פונקציות קוגניטיביות בזמן התהוותן.
  • השוואה בין שיטות להערכת הפוטנציאל הלימודי והתערבות ממוקדת בפתרון בעיה
  • .(Response to Intervention- RTI)
  • שיטת ה- .(Learning Potential Assessment Device) LPAD
  • שיטת "הרמזים ההדרגתיים".
  • שיטת "בחינת הגבולות".
  • הערכת הפוטנציאל הלימודי של השפה.
  • הערכת הפוטנציאל הלימודי במתמטיקה.
  • הערכת הפוטנציאל הלימודי בפתרון בעיות.
  • הערכת הפוטנציאל הלימודי ותכנון לימודי.
  • הצגת תוצאות הערכת הפוטנציאל הלימודי בפני הורים ומחנכים.
  • הערכת הפוטנציאל הלימודי ככלי לשלוב תלמיד עם לקויות למידה בכיתה רגילה.
  • המידע המופיע בתקציר הקורס הינו דוגמא בלבד ואינו מחייב.
  • כל הזכויות שמורות למכללה האקדמית אחוה.