
בהסתמך על תפיסת תפקיד סגן מנהל בית הספר, כפי שמופיע במסמך משרד החינוך "תפיסת תפקיד המנהל ב"אופק חדש, עיסוקם המרכז של מנהל בית הספר וסגנו יהיה בהנהגת תהליכי הוראה, חינוך ולמידה. לפיכך, מנהל בית הספר וסגנו יהיו שותפים לגיבוש תכנית עבודה מוסדית ולהובלת בית הספר להשגת יעדיו. סגן המנהל יהיה שותף בהובלת נושאים פדגוגיים הכוללים תכנון, ביצוע ואחריות לתוצאות.
תיאור הקורס:
מתוך: מתווה מדיניות לפיתוח מקצועי של סגני מנהלים ב"אופק חדש", משה"ח, 2016:
"הפיתוח המקצועי של סגן המנהל יתמקד בהבניה של זהות מקצועית, בעיצוב דרכים לתפקוד מיטבי כמנהיג וכמוביל פדגוגי השותף לעבודת המנהל. תהליכי הפיתוח המקצועי יסייעו בבניית תחושה של מסוגלות עצמית והעצמה, על מנת לעצב את התפיסות והציפיות שלהם ביחס להגדרת התפקיד כדי למלא את הביצועים ואת התפקודים הנגזרים מדרישות התפקיד, וכן את זיקות הגומלין שלהם עם המנהלים".