חברי הפורום המקצועי של המרכז לנוירופדגוגיה

שם תמונה אודות
פרופ' יצחק פרידמן פרופ' יצחק פרידמן ראש המרכז לנוירופדגוגיה, ראש התכנית למנהל מערכות חינוך במכללה האקדמית אחוה. לשעבר בכיר במשרד החינוך, מנהל מכון סאלד וחוקר בכיר בו. תחומי התמחותו הם נוירואנטומיה רפואית ונוירופסיכולוגיה, פסיכולוגיה קלינית וארגונית בחינוך, פסיכומטריקה, הערכה ומדידה. לימד בבית הספר לחינוך של האוניברסיטה העברית ובמחלקה לפסיכולוגיה קלינית בבית הספר לחינוך של אוניברסיטת קולומביה בניו יורק.
ד"ר אסתר גרובגלד eti grubgeld מנכ"ל המכללה האקדמית אחוה ומרצה בכירה במחלקה למדעי החיים. בעלת תואר שני בכימיה אורגנית מהאוניברסיטה העברית ותואר שלישי מהמחלקה לבקרה ביולוגית במכון ויצמן. לשעבר רקטור המכללה האקדמית אחוה ומנחה בהתמחות בניהול אקדמי במכון מופ"ת.
ד"ר אריאלה טייכמן-וינברג ariela taichman מרצה בכירה בתוכנית למנהל מערכות חינוך ובמחלקה למדעי החיים במכללה האקדמית אחוה. את התואר השני והשלישי למדה במחלקה לנוירוביולוגיה במכון ויצמן למדע. המשיכה לפוסט דוקטורט בארה"ב ולאחר מכן הצטרפה לסגל המכללה האקדמית אחוה.
פרופ' דנה גנאור-שטרן dana ganor מרצה בכירה במחלקה לפסיכולוגיה במכללה האקדמית אחוה. בעלת תואר דוקטורט מאוניברסיטת בן גוריון בנגב. תחום התמחותה המרכזי הוא פסיכולוגיה קוגניטיבית. בשנים האחרונות מחקרה התמקד בחקר הבסיס הפסיכולוגי של יכולות כמותיות המשמשות אנשים בחיי היומיום. תחום נוסף בו היא מתמחה הוא תחום המדידה והערכה. יש לה ניסיון רב בפיתוח מבחנים ובייעוץ בתחום זה, ועסקה בין השאר בפיתוח הבחינה הפסיכומטרית ומבחני המיצ"ב. מלמדת קורסים הקשורים לתהליכים קוגניטיביים וכאלה הקשורים לאספקטים תיאורטיים ויישומיים של מבחנים פסיכולוגיים.
ד"ר ראיסה גוברמן raisa grubman ראשת ביה"ס לחינוך במכללה האקדמית אחוה, מרצה ומלמדת בחוג למתמטיקה. תחומי המחקר שלה עוסקים בשתי סוגיות מרכזיות של החינוך המתמטי: פיתוח חשיבה מתמטית מסדר גבוה וידע הנדרש למורים למתמטיקה. מחקרים אלה זכו במספר מענקי מחקר, ביניהם תמיכה של מכון מופ"ת, מרכז ארנו לחקר החברה הבדואית והתפתחותה וקרן המדען הראשי של משרד החינוך.
ד"ר אביטל רותם אביטל רותם מרצה בחוג לחינוך מיוחד במכללת אחוה. בעלת תואר שלישי בנוירו-פסיכולוגיה קוגניטיבית מאוניברסיטת בן-גוריון בנגב. בעבר, היתה מורה ומדריכת מורים בחינוך המיוחד, ניהלה מרכז טיפולי, וריכזה את תכניות ההכשרה של מורים-מאבחנים-דידקטיים.
עדי עראקי עדי עראקי מדריכה פדגוגית של סטודנטים המתמחים להוראת המתמטיקה בבית ספר יסודי. בעלת תואר שני מאוניברסיטת בן גוריון בנגב בהוראת המדעים והטכנולוגיה עם התמחות בהוראת המתמטיקה. בשנים אחרונות מתעסקת בשילוב ממצאי חקר המוח בהוראת המתמטיקה בכיתות היסוד.
ד"ר ריבי פריי rivi-frey מרצה בחוג לחינוך מיוחד במכללת אחווה. בעלת דוקטורט בפסיכולוגיה שיקומית מאוני' בר אילן. התמחתה בנוירו-פסיכולוגיה שיקומית במחלקת שיקום ילדים בביה"ח תל השומר, באבחון ילדים לאחר פגיעות ראש לקראת שילובם במערכת החינוך. מלמדת קורסים בתחומי הפסיכולוגיה והחינוך, וביניהם "מוח ולמידה". תחומי מחקרה עוסקים בהתמודדות הורים עם אובדן, היבטים נוירו-פסיכולוגיים בתפקודי למידה, וכחלק ממחקרה קיבלה גראנט מטעם The Israel Foundations Trustees.
ד"ר גילי וולף גילי וולף מרצה במחלקות לפסיכולוגיה ולמדעי החיים במכללה האקדמית אחוה. למדה לתואר שני ושלישי במחלקה לפסיכולוגיה באוניברסיטה העברית, ולאחר מכן ערכה מחקר פוסט-דוקטורט במכון סילברמן למדעי החיים, במחלקה לביולוגיה תאית והתפתחותית.
ד"ר יוליה מוצ'ניק-רוזנוב yulia-roznov בעלת תואר דוקטורט מאוניברסיטת בר-אילן. מרצה במחלקה לאנגלית במכללה האקדמית אחוה, חוקרת בתחום נוירו-בלשנות, ובמיוחד בהיבטים נוירו-בלשניים של רכישה ולמידה של שפה בנסיבות שונות כולל רכישת שפה שניה על ידי חולי סכיזופרניה.
ד"ר חנה שטיין hana-shtein ראש מסלול יסודי ועי"ס בבית הספר לחינוך, בעלת תואר שני בהוראת המתמטיקה ממכון ויצמן למדע ותואר שלישי בהוראת הפיזיקה מהאוניברסיטה העברית. מרצה בחוג למתמטיקה ובחוג למדעים בבית הספר לחינוך, ובתוכנית M.Ed.לחינוך מתמטי בבית הספר לתארים מתקדמים, במכללה האקדמית אחווה.
ד"ר סאלח אבו חמאד סאלח אבו חמאד מרצה בחוג למדעים, ביה"ס לחינוך במכללה האקדמית אחוה. בעל תואר דוקטור בביולוגיה מאוניברסיטת בן-גוריון בנגב, התמחות ביוכימיה וביולוגיה מולקולרית. היום עובד כעוזר מחקר במחלקה לפיזיולוגיה וביולוגיה של התא בפקולטה למדעי הבריאות באוניברסיטת גן-גוריון, חוקר את מחלת ה- ALS.
ד"ר היידי פלביאן היידי פלביאן בעלת PHD במנהיגות חינוכית תוך התמחות בחינוך המיוחד, מאוניברסיטת דייטון שבארה"ב. שותפה פעילה בהובלה ובהקמה של בית הספר לתלמידים עם לקויות למידה מורכבות, בי"ס בטב"ע. כיום, רכזת העבודה המעשית בתוכנית ה M-Teach, רכזת תכנית ERASMUS במכללה האקדמית אחוה, ומלמדת בתוכניות לתואר ראשון ולתואר שני. חוקרת את סוגיות השילוב לילדים ובוגרים עם לקויות למידה ומציגה בכנסים לאומיים ובינלאומיים בארץ ובעולם. בנוסף, מנחה בכירה של תיאוריית ההשתנות הקוגניטיבית ומרצה בתחום בכנסים שונים בעולם.
ד"ר עמוס פליישמן עמוס פליישמן ד"ר עמוס פלישמן מרצה בכיר א' במחלקה לחינוך מיוחד ובבית ספר לתארים מתקדמים במכללת אחוה. בעל תואר  .PhD מאוניברסיטת תל-אביב בנאורפיזילוגיה ולימודים בתר דוקטוריאליים מאוניברסיטת אלברט אינשטיין בניו-יורק. מ - 1996 עוסק בהוראה ומחקר בחינוך מיוחד לשם כך סקר גם את הדרכים בהם צעירים ואנשי חינוך מתמודדים עם הפרעת קשב וריכוז ותנועתיות יתר. בשנים האחרונות בדק את חווית המשתמש במתילפנידאט(ריטלין) ואת תפיסת המשתמש על משמעות הטיפול התרופתי להתמודדותו עם הפרעת הקשב.
ד"ר אריה מור וורום ד"ר אריה מור וורום דוקטורט ומסטר במכון להיסטוריה ופילוסופיה של המדעים והרעיונות, אוניברסיטת ת"א. דוקטורט בנושא "ניסויי חשיבה במדע". מחקר עכשווי: היבטים פילוסופיים של נקודות ההשקה בין מוח, מדעי המחשב ופיסיקה. מסיים מחקר על מושג האוניברסליות אצל לייבניץ.