כנס בנושא נוירופדגוגיה

כנס בנושא נוירופדגוגיה

ביום רביעי 26/10/2016 כנס  בנושא נוירופדגוגיה, ללמוד מן המוח, חקר המוח לקידום ההוראה והלמידה

הכנס יתקיים באודיטוריום מס 1 

 

הזמנה לכנס נוירופדגוגיה

 

 
זמן ומקום:
26/10/2016 09:30 אודיטוריום מס 1

תכנית ולוחות זמנים

ביום רביעי 26/10/2016 כנס בנושא נוירופדגוגיה, ללמוד מן המוח, חקר המוח לקידום ההוראה והלמידה.

הכנס התקיים באודיטוריום מס 1 

 

הרשמה לכנס

שעות פעילויות
09:30-10:00 התכנסות ורישום לכנס
10:00-10:30

הכרזה על הקמת המרכז למחקר נוירופדגוגיה 

ברכות:

ד"ר אתי גרובגלד, מנכ"ל המכללה האקדמית אחוה
מר נח גרינפלד, מנהל האגף להכשרת עובדי הוראהמשרד החינוך

ד”ר רחל זורמן, מנהלת מכון סאלד

10:30-11:00 הרצאת פתיחה: נוירופדגוגיה - ההוראה כמדע - פרופ' יצחק פרידמן
11:00-12:00 הרצאת אורח
האם ניתן לשפר יכולות למידה וקוגניציה באמצעות מדעי העצב?
פרופ' רועי כהן קדוש, אוניברסיטת אוקספורד

ההרצאה תעסוק במספר מנגנונים מוחיים וקוגנטיביים שקשורים ללמידה, ותנסה להשיב לשאלה האם באמצעות שינויים בפעילות מוחית על ידי גרייה חיצונית ולא פולשנית ניתן לשפר למידה וביצוע קוגנטיבי במגוון מטלות מאריתמטיקה ועד לבעיות במבחני אינטיליגנציה.

12:00-12:15 הפסקת קפה

12:15-13:45   

הרצאות במליאה (45 דקות כל הרצאה)

מרגישים שאתם זוכרים? - ד"ר ענבל גושן, האוניברסיטה העברית, 

העוצמה והאופן בו אנו זוכרים אירועים מן העבר תלויים באופן ניכר במטען הרגשי המלווה את הזיכרון. הזיכרון הינו תהליך דינאמי שלא מתקבע לעולם: הוא שב ומתעדכן (ומשתנה!) שוב ושוב, לא תמיד באופן הנאמן לאירוע המקורי.

חשיבה כמותית - מתהליכים בסיסיים אל הוראה בכיתה - פרופ' דנה גנאור שטרן, המכללה האקדמית אחוה

13:45-14:30

ארוחת צהריים
14:30-16:00

סדנאות מקבילות (בהרשמה מוקדמת)

  • מיינדפולנס ולמידה - התנסות במדיטציית מיינדפולנס ושיחה על תרומותיה ללמידה - ד"ר יובל צור
  • תנועות עיניים - נדב שכטר, ד"ר בלהה פריינטה, ד"ר דפנה מנדלר
  • לימודי המתמטיקה והוראתה מנקודת המבט של חקר המוח - ד"ר ראיסה גוברמן
  • רכישת שפה והוראתה מנקודת מבט של חקר המוח - ד"ר יוליה מוצ'ניק רוזנוב

 הסדנא תציג בפני המשתתפים מחקרים בנושא רכישה ולמידה של שפה (שפת אם, שפה שניה ושפה  זרה) מנקודת מבט נוירולוגית ונוירו-בלשנית. המשתתפים יתנסו בפעילויות בהוראת השפה המסתמכות על מבנה ותפקוד המוח.

  • זיכרון עבודה ופונקציות ניהוליות ואיך אפשר לשפר אותם – ד"ר אתי גרובגלד וד"ר אריאלה טייכמן וינברג
  • יישום ממצאי חקר המוח בכיתה ובבית הספר: לקחים מן הקורס שניתן במכללה בתשע"ו - סימה עזרא ואילנה רחמילביץ

 

16:00-16:30

סיכום הכנס במליאה - פרופ' יצחק פרידמן

מה הלאה? כיווני חשיבה, תכנון ופעולה לקידום שיפור ההוראה וההכשרה של מורים על בסיס ממצאי חקר המוח ותובנות מודל אחוה נוירופדגוגיה.

 

 

פרופ' יצחק פרידמן

פרופ' יצחק פרידמן ראש המרכז לנוירופדגוגיה,  ראש התכנית למנהל מערכות חינוך במכללה האקדמית אחוה. לשעבר בכיר במשרד החינוך, מנהל מכון סאלד וחוקר בכיר בו. תחומי התמחותו הם נוירואנטומיה רפואית ונוירופסיכולוגיה, פסיכולוגיה קלינית וארגונית בחינוך, פסיכומטריקה, הערכה ומדידה. לימד בבית הספר לחינוך של האוניברסיטה העברית ובמחלקה לפסיכולוגיה קלינית בבית הספר לחינוך של אוניברסיטת קולומביה בניו יורק.

הרצאת פתיחה: נוירופדגוגיה - ההוראה כמדע

הרצאת פתיחה: נוירופדגוגיה - ההוראה כמדע

ד``ר רועי כהן קדוש - הדרך המקצועית שבחרתי

פרופ' רועי כהן קדוש

פרופ' רועי כהן קדוש ראש מעבדה באוניברסיטת אוקספורד החוקרת קשר בין תהליכים קוגניטיביים ומנגנונים מוחיים באמצעות שיטות חדשניות של גרייה מוחית והדמיה מוחית. למד לתואר הראשון במכללה האקדמית אחוה, תואר שלישי (במסלול ישיר) באוניברסיטת בן גוריון בנגב, והמשיך הכשרתו ולימודיו במסגרת לימודי פוסט דוקטורט ביוניברסיטי קולג' בלונדון. פרסם מספר רב של מאמרים בכתבי-עת מן השורה הראשונה וקיבל פרסים בינלאומיים רבים

מנגנונים מוחיים וקוגנטיביים שקשורים ללמידה, אוניברסיטת אוקספורד צפיה בסרטון

 

ד"ר אתי גרובגלד

ד"ר אתי גרובגלד מנכ"ל המכללה האקדמית אחוה ומרצה בכירה במחלקה למדעי החיים. בעלת תואר שני בכימיה אורגנית מהאוניברסיטה העברית ותואר שלישי מהמחלקה לבקרה ביולוגית במכון ויצמן. לשעבר רקטור המכללה האקדמית אחוה ומנחה בהתמחות בניהול אקדמי במכון מופ"ת.

נח גרינפלד  מנהל האגף להכשרת עובדי הוראה משרד החינוך

 

רחל ז'רמון ד"ר רחל זורמן מנהלת מכון הנרייטה סאלד, המכון הארצי למחקר במדעי ההתנהגות בירושלים. מרצה בבית הספר לחינוך באוניברסיטת סטנפורד ובאוניברסיטת סן חוזה בארה"ב.
תחומי המחקר וההתמחות כוללים: הערכה מעצבת ומסכמת של תכניות חינוכיות וחברתיות, איתור וטיפוח תלמידים מחוננים ומצטיינים ופיתוח גישות להוראה מושתתת הערכה

 

דר אריאלה טייכמן-וינברג

ד"ר אריאלה טייכמן-וינברג היא מרצה בכירה בתוכנית למנהל מערכות חינוך ובמחלקה למדעי החיים במכללה האקדמית אחוה. את התואר השני והשלישי למדה במחלקה לנוירוביולוגיה במכון ויצמן למדע. המשיכה לפוסט דוקטורט בארה"ב ולאחר מכן הצטרפה לסגל המכללה האקדמית אחוה.

ד"ר ענבל גושן, האוניברסיטה העברית,חוקרת תהליכי זיכרון ארוכי-טווח, ואת מעורבותם של תאי עצב וגליה ברכישה, ביסוס ושליפה של זכרונות. בעלת תואר דוקטור בנוירוביולוגיה ופסיכולוגיה מהאוניברסיטה העברית. ביצעה את מחקר הפוסט-דוקטורט שלה בביו-הנדסה באוניברסיטת סטנפורד.

מרגישים שאתם זוכרים? האוניברסיטה העברית.צפיה בסרטון

פרופ' דנה גנאור-שטרןבעלת תואר דוקטורט מאוניברסיטת בן גוריון בנגב, משמשת כמרצה בכירה במחלקה לפסיכולוגיה במכללה האקדמית אחוה. תחום התמחותה המרכזי הוא פסיכולוגיה קוגניטיבית. בשנים האחרונות מחקרה התמקד בחקר הבסיס הפסיכולוגי של יכולות כמותיות המשמשות אנשים בחיי היומיום. תחום נוסף בו היא מתמחה הוא תחום המדידה והערכה. יש לה ניסיון רב בפיתוח מבחנים ובייעוץ בתחום זה, ועסקה בין השאר בפיתוח הבחינה הפסיכומטרית ומבחני המיצ"ב. היא מלמדת קורסים הקשורים לתהליכים קוגניטיביים וכאלה הקשורים לאספקטים תיאורטיים ויישומיים של מבחנים פסיכולוגיים.

הפוסט-דוקטורט שלה בביו-הנדסה באוניברסיטת סטנפורד.

חשיבה כמותית - מתהליכים בסיסיים אל הוראה בכיתה - המכללה האקדמית אחוה. צפיה בסרטון

DR Yuval Tzur

ד"ר יובל צור מרצה ומרכז את הכשרת הפרקטיקום בתכנית לתואר שני בייעוץ ופיתוח ארגוני במסלול האקדמי של המכללה למנהל, זאת לאחר שנים רבות של עבודה כיועץ וחוקר ארגוני במסגרת חיל האוויר וצה"ל. בשנים האחרונות מתמקד בלימוד, הנחייה והוראה של פסיכולוגיה חיובית, מיינדפולנס ובודהיזם בהקשר האישי ובהקשר הארגוני.

מיינדפולנס ולמידה - התנסות במדיטציית מיינדפולנס ושיחה על תרומותיה ללמידה. צפיה בסרטון

Dr Bilaha Paryente

ד"ר בלהה פריינטה, ראשת החוג לחינוך ולפדגוגיה, אחראית על מערך ההכשרה הפדגוגית בבית הספר לחינוך במכללה האקדמית אחוה.
פסיכולוגית חינוכית בהתמחותה, חוקרת העברה בין דורית וילדים בגילאי הגן.

Dr Dafna Mandler

ד"ר דפנה מנדלרמתמחה בהוראת המדעים ובפדגוגיה בהוראת המדעים, עוסקת בהוראה מרחוק ובפיתוח פדגוגיות לקורסים מקוונים ובהדרכת סטודנטים בהוראת המדעים.

תנועות עיניים - ד"ר דפנה מנדלר. צפיה בסרטון

ד"ר ראיסה גוברמן

ד"ר ראיסה גוברמן הינה ראש ביה"ס לחינוך, מרצה במכללה האקדמית אחוה ומלמדת בחוג למתמטיקה. תחומי המחקר שלה עוסקים בשתי סוגיות מרכזיות של החינוך המתמטי: פיתוח חשיבה מתמטית מסדר גבוה וידע הנדרש למורים למתמטיקה. מחקרים אלה זכו במספר מענקי מחקר, ביניהם תמיכה של מכון מופ"ת, מרכז ארנו לחקר החברה הבדואית והתפתחותה, קרן המדען הראשי של משרד החינוך.

ד"ר יוליה מוצ'ניק רוזנוב, בעלת תואר דוקטורט מאוניברסיטת בר-אילן. מרצה במחלקה לאנגלית במכללה האקדמית אחוה, חוקרת בתחום נוירו-בלשנות, ובמיוחד בהיבטים נוירו-בלשניים של רכישה ולמידה של שפה בנסיבות שונות כולל רכישת שפה שניה על ידי חולי סכיזופרניה.
Sima_Ezra

סימה עזרא, בוגרת מסלול תואר שני במנהל מערכות חינוך במכללה האקדמית אחוה. מנהלת 7 שנים בבית הספר לאומנויות "שקמים מעוז" בשדרות. מזה 24 שנים במערכת החינוך

אילנה רחמילביץ, בוגרת מסלול תואר שני במנהל מערכות חינוך במכללה האקדמית אחוה. סגנית בית הספר הדמוקרטי במודיעין, חונכת אישית ומורה לחנ"ג. מלמדת מזה 27 שנים במערכת החינוך.

נדב שכטר, נציג חברת NBT- New Biotechnology Ltd הטמעת פתרונות טכנולוגים לחקר המוח ומדעי ההתנהגות בעזרת מעקב וניתוח תנועות עיניים.

תנועות עיניים - נדב שכטר. צפיה בסרטון