יום עיון סגל אקדמי

ערב עיון לסגל אקדמי

ערב עיון לכבוד סיום שנת הלימודים

לקראת איחוד המכללות בקמפוס האקדמי אחוה (וכי כבר אמרנו לכולם) שבקמפוס האקדמי אחוה מלמדים לחשוב.

אנחנו רוצים, ביחד, ללמוד איך מלמדים לחשוב.

אז לאלה שכבר יודעים ולאלה שעוד מתלבטים ולאלה שעוד יש להם המון שאלות, אנחנו מזמינים ליום עיון.

יום העיון יתקיים ביום חמישי 05/07/2012, ט”ו בתמוז תשע”ב.

 הזמנה לערבעיון להזמנה לכנס

 

פירוט הסדנאות

''להזיז את התלמיד מאזור הנוחות'' - שאילת שאלות מקדמות - רחל יופה

מי שואל את השאלות באינטרקציה של הוראה למידה?למה שואלים שאלות?כיצד נשאל כדי להשיג את מטרות השאלות?כיצד ניתן לפתח רמות שונות של חשיבה באמצעות שאלות?מהי הוראה הפוכה וכיצד שאילת שאלות מקדמת הוראה זו?

''דילמות ניהוליות בעזרת כלים של חשיבה יצירתית'' - גלית לוי

במסגרת הסדנה נכיר ונתנסה במספר כלים לחשיבה יצירתית שיפתחו, יחזקו ויעמיקו את הכישורים הניהוליים בפתרון דילמות ניהוליות. כלים אלה מבטיחים פתרונות יעילים ואפקטיביים לפתרון דילמות ניהוליות.

''דילמת הפרובוקציה'' - לבנות שיעור מאתגר - ד''ר חיים וייס

בסדנה נבקש לבחון את גבולות השימוש בפרובוקציה, ולבדוק מתי פרובוקציה הופכת מאמצעי עזר להוראה לבעיה ולמכשול הן עבור המורה הן עבור תלמידיו."

"מי אני כשאני מלמד'' - שיעור מעורר מחשבה - יפעת הכט חסון

הסדנה מתאימה למרצים שמתעניינים בהיבט הנפשי שבהוראה, ובמימדי החשיפה וההגנות במפגש הבינאישי, ואיך אלו משפיעים על איכות ההוראה והחיבור עם התלמידים בשיעור.

''מורים והוראה: אלטרואיזם, נרקסיזם ומה שביניהם'' - פרופ' יצחק פרידמן

מדוע אנשים בוחרים בהוראה? על כך נשמעות דעות רבות ושונות. בהרצאה תוצג ראייה פסיכואנליטית חדשנית, ולפיה הבחירה בהוראה והעיסוק בה מבוססים על הרצון לממש צרכים נרקיסיסטיים ושאיפות אלטרואיסטיות במשולב. ראייה זאת מבוססת על ההנחה שהתלמיד משמש למורים מקור לקבלת הכרה והערכה, יעד להוראה, למתן תשומת לב ולגילוי ידידות וחיבה. הנטיות הנרקיסיסטיות והאלטרואיסטיות של המורים מאפשרות להסביר ולנבא את התנהגותם בכיתה ויחסם אל תלמידיהם. ראייה זאת מעודדת מורים לרפלקציה אישית מעמיקה באשר למניעיהם לעיסוק בהוראה.

''אל תבלבלו את המוח'' - נעם מנלה

האקדמיה ביחד עם עוד מספר תחומים (רפואה, הייטק) נמצאת בחזית הצורך בשינוי עמוק. ידע, בתחומים רבים של הלימוד האקדמי, הפך לקומודיטי. ומכאן נשאלת שאלה אדירה של מקומו של המרצה ושל ההרצאות בעידן הנוכחי. הסטודנט היום קצר יותר, מחפש גירויים, עניין וחוויות ובעיקר ספקן. בבתים רבים ניטשים ויכוחים בין דור ההורים לדור הצעיר על משמעות הלימוד...

''לעשות את המוח שמח!'' - ד''ר אדוה מרגליות

ננסה ''לצאת'' לדייט עם המוח שלנו כדי לברר יחד מה הוא אוהב לעשות ואיך לגרום לו למוח להרגיש...שמח!

זמן ומקום:
05/07/2012 16:00 אודיטוריום

תכנית ולוחות זמנים

   
16:30- 17:00 התכנסות
18:00-17:00     הרצאה של ד''ר אורית וולף בנושא: ''טקטיקות בחשיבה יצירתית והשלכתן על ההוראה'' ההרצאה תלווה בקונצרט חי.
ד''ר אורית וולף היא מדמויות המפתח בתחום היצירתיות והחדשנות בישראל, כמו כן היא פסנתרנית בינלאומית ומאחוריה שורת פרסים רבים.
18:15 - 20:00  סדנאות
20:00 - 21:00 ארוחת ערב קלה
21:00 - 22:00 יוני רכטר בהופעה