הגישה החברתית – תרבותית ללמידה

מטרות הקורס:
  • הכרות עם התיאוריה החברתית-תרבותית המשמשת כבסיס תיאורטי כללי לקורסים נוספים במסלול ה-M.Ed. –
  • דיון מעמיק במושגים העיקריים בגישה החברתית-תרבותית ללמידה
  • הבנת תפקידי הגורמים החברתיים-תרבותיים בהתפתחות תקינה ומשובשת
  • הבנת תפקידי הגורמים החברתיים-תרבותיים בחינוך המיוחד
  • רכישת כישורים אקדמיים לניתוח ספרות מחקר

לשמש בסיס לקורסים הבאים:

  • תכניות התערבות לתלמידים עם צרכים מיוחדים
  • צרכים מיוחדים של תלמידים הבאים מרקע תרבותי שונה

נושאי הלימוד

  • הגורמים הטבעיים והגורמים החברתיים-תרבותיים בהתפתחות האנושית.
  • מושג התיווך: גשמי, סמלי ואנושי.
  • הכלים הפסיכולוגיים והפנמתם.
  • טווח ההתפתחות הקרובה כבסיס להערכת פוטנציאל הלמידה לפיתוח תכניות התערבות.
  • יצירת מושגים אצל ילדים מנקודת מבט חברתית-תרבותית.
  • השלבים החברתיים-תרבותיים בהתפתחות הילד.
  • פיתוח פעילויות לימודיות חברתיות-תרבותיות בכיתת הלימוד. דגש על פיתוח פעילויות לימודיות בבית הספר הרגיל ופיתוח תכניות לימודים הנדרשות לשילוב תלמידים עם לקויי למידה.
  • הצרכים והיכולות החברתיים-תרבותיים של ילדים עם קשיי למידה.
  • המידע המופיע בתקציר הקורס הינו דוגמא בלבד ואינו מחייב.
  • כל הזכויות שמורות למכללה האקדמית אחוה.