
דרישות קדם
הקורסים: "תיאוריות למידה ופרשנויותיהן בהוראת המתמטיקה" , "חשיבה מתמטית: סוגיות נבחרות" או לימודים בקורסים אלה במקביל
נושאי הלימוד
* כלים לאיתור תלמידים מתקדמים במתמטיקה.
*דרכים לעידוד תלמידים בעלי יכולת מעל לממוצעת ללמוד מתמטיקה; יכולת אבחון של העניין הספציפי של תלמיד בתחום כלשהו במתמטיקה.
*דרכים לטיפוח חשיבה מסדר גבוה.
* טיפוח יצירתיות אצל תלמידים מתקדמים: מאפייני החשיבה היצירתית, דרכים לטיפוח יצירתיות.
*בניית יחידות וירטואליות ושימוש בכלים טכנולוגיים.
*תיעול נכון של התפתחות היכולת: העמקה והעשרה של ידיעות, רעיונות, חשיפת ילדים בעלי יכולת למגוון נושאים מתמטיים.
*הקניית כישורים ללמידה עצמית של הילד בעל היכולת.
*דרכי עבודה עם תלמידים מתקדמים: העמקה בחומר הנלמד בכיתה, הרחבתו של החומר הנלמד, נושאי העשרה, האצה.
*דיון בתופעה של Underachieving Gifted Students - מקורותיה, דרכים להתמודדות.
*מודלים שונים לעבודה עם תלמידים מתקדמים בכיתה רגילה: מרכזים מתמטיים, יחידות לימוד מיוחדות ועוד.