מטרות הקורס:
להקנות ידע במושגים "מצוינות", שוויוניות", "חינוך פורמלי", "חינוך בלתי-פורמלי", "ערכים","אינטליגנציות מרובות" ועוד, תוך כדי דיונים בתכנון החינוך, לקראת בניית מודלים אישיים וכיתתיים לפיתוח מצוינות אישית ופיתוח הפוטנציאל האישי אצל תלמידים עם צרכים מיוחדים בחינוך המיוחד.
תיאור הקורס
- הקורס עוסק ביישום מודל תיאורטי של פיתוח מצוינות אישית בחינוך. פיתוח מצוינות מבוסס על פיתוח הפוטנציאל האישי של התלמידים, מצטיינים כחלשים.
- הקורס יתמקד במיוחד בפיתוח המצוינות של תלמידים עם צרכים מיוחדים בחינוך המיוחד.
נושאי הקורס
- מצוינות.
- שוויוניות.
- החינוך הפורמלי.
- אינטליגנציות מרובות.
- מקומם של ערכים.
- תכניות ייחודיות במערכת החינוך.
- הערכה, משוב ובקרה.
- מיצוי פוטנציאל אינדיבידואלי.
- קליטה אוניברסאלית של תלמידים לעומת תהליכים של מיון ושיבוץ (תוך התייחסות לאזורי
- רישום - בתי-ספר אזוריים ועל-אזוריים).
- מעורבות הורים.