דיקני בתי הספר

דיקן בית הספר לתארים מתקדמים - פרופ' גבי שפלר

פרופ' גבי שפלר מ"מ דיקן בית הספר לתארים מתקדמים
פרופ' גבי שפלר הוא פסיכולוג קליני בכיר ופסיכואנליטיקאי. למד לשלושת תאריו בפסיכולוגיה באוניברסיטה העברית בירושלים. היה חבר סגל המחלקה לפסיכולוגיה, שימש כראש המגמה לפסיכולוגיה קלינית, מופקד הקתדרה לפסיכואנליזה על שם פרויד ומנהל מרכז פרויד לחקר הפסיכואנליזה באוניברסיטה העברית בירושלים.
בעבר (עד 2018) שימש במשך 44 שנים רצופות כפסיכולוג הראשי של המרכז הרפואי הרצוג בירושלים, שם ניהל צוות קליני רב מקצועי, היה ממונה על הדרכה והכשרה של מאות מתמחים וסטודנטים לפסיכולוגיה קלינית.
 
מראשוני חוקרי הפסיכותרפיה בישראל. ביצע את המחקר הרנדומאלי המבוקר (RCT) הראשון על תוצאות של טיפולים דינמיים קצרי מועד  ועמידותם לאורך זמן . בנוסף, ערך מחקרי תוצאה ותהליך בטיפולים קצרי מועד ומחקרי הערכה ותוצאה לטיפולים פסיכואנליטיים ארוכי טווח בחולים קשים מאוד, בשיתוף עם עמותת 'לכל נפש'. שותף במחקרים על התפתחות המטפלים ועל תהליכי ההכשרה, ויחד עם אחרים תרגם את השאלונים וייצר את המדגמים הישראליים במחקרים הבינלאומיים. עסק רבות בהוראה, הדרכה, טיפול ומחקר בטיפולים קצרי מועד ופרסם שלושה ספרים ועשרות מאמרים בתחום זה.
 
פרופ' שפלר שירת 10 שנים בוועדת האתיקה של הסתדרות הפסיכולוגים בישראל, מהן שש שנים כיו"ר הוועדה.  ניהל במשך 12 שנים את תחום האתיקה בפסיכולוגיה במרכז לאתיקה במשכנות שאננים בירושלים. היה מיוזמי הוראת האתיקה בישראל ומראשוני המורים לאתיקה באקדמיה ובמסגרות מקצועיות טיפוליות שונות. ערך וניהל עשרות ימי עיון וסמינרים באתיקה מקצועית לקהלים מגוונים. עוסק בפיתוח חשיבה אתית מקצועית, עדכון וכתיבת קודים אתיים לארגונים מקצועיים טיפוליים (הסתדרות הפסיכולוגים בישראל, החברה הפסיכואנליטית בישראל, הקבנ"ים בצה"ל,האוניברסיטה העברית ועוד) ופרסם שלושה ספרים ועשרות מאמרים גם בתחום זה. משמש כיום כיו"ר ועדת הערר העליונה לבירורים וערעורים בענייני אתיקה בחברה הפסיכואנליטית בישראל.
מאז 2020 נמנה על סגל הליבה של התכנית לתואר שני בפסיכולוגיה קלינית רגישת תרבות במכללה האקדמית אחוה, ומלמד בה פסיכותרפיה פסיכודינמית ואתיקה מקצועית בצד הדרכה קלינית על עבודה מעשית בשדה.
 
פרופ' גבי שפלר מתגורר בירושלים, נשוי לפסיכולוגית ולפסיכואנליטיקאית מיכל, ולהם שלוש בנות, שני חתנים, כלה אחת וחמישה נכדות ונכדים.

 

דיקן בית הספר למדעים - פרופ' איתן בן-דב

פרופ' איתן בן-דב - דיקן בית הספר למדעים
דוא"ל: eitan_b@achva.ac.il

פרופ' איתן בן-דב, בעל תואר Ph.D במיקרוביולוגיה מאוניברסיטת בן-גוריון בנגב, מכהן כדיקן בית הספר למדעים ומרצה בכיר במחלקה למדעי החיים, במכללה האקדמית אחוה. פרופ' איתן בן-דב עובד כחוקר במעבדה לביוטכנולוגיה סביבתית, במכון לאומי לביוטכנולוגיה בנגב.

בית הספר למדעים פועל להנגשת השכלה גבוהה ואיכותית לסטודנטים, תוך התאמה מתמדת לשינויים המהירים המתרחשים בחברה ובמדע, בתקשורת הבין-אישית ובדרכי הלמידה בסביבות משתנות. תכנית הלימודים בבית הספר מתבססת על משאבי האזור, ההון האנושי, הטבע והנוף, כמשאב שיתרום לפיתוח מרחב אקדמי וקידום המחקר בתחומי המדעים ומדעי החברה והרוח.

דיקן בית הספר לחינוך - פרופ' אורית אבידב-אונגר

פרופ' אורית אבידב-אונגר

פרופ' אורית אבידב-אונגר, דיקן בית הספר לחינוך, הינה חברת סגל המכללה מזה 20 שנה. כיום בהנהלת המכללה ומרצה בכירה. מלמדת בתוכנית התואר השני במינהל מערכות חינוך. מתמחה בחקר המדיניות של מערכת החינוך, בחקר תהליכי פיתוח מקצועי של עובדי הוראה, לרבות חקר של הטמעת חדשנות חינוכית ויישום של פדגוגיות חדשניות במערכת החינוך במהלך רפורמות חינוכיות. מילאה שורה של תפקידים אקדמיים בכירים, בינהם דיקן בית הספר לתארים מתקדמים במכללה. יועצת להכשרה ולפיתוח מקצועי של עובדי הוראה, מורים מובילים ושותפות אקדמית שדה. כתבה מספר ספרים בנושא פיתוח מקצועי של מורים וכן עשרות מאמרים העוסקים בנושא התפתחות מקצועית של מורים, העצמת מורים, תהליכי שינוי בארגונים, שילוב חדשנות במערכות חינוך והטמעה של טכנולוגיות חדשניות במערכת החינוך- למידה והוראה. הייתה שותפה לפיתוח מדיניות ברפורמות במערכת החינוך; 'אופק חדש', 'עוז לתמורה' תוכנית התקשוב הלאומית והתאמת מערכת החינוך למיומנויות המאה ה-21.  אוהבת את מערכת החינוך בארץ, מעריכה את העובדים בה ומוקירה את פועלם.

"אני מאמינה כי המסלולים שמציע בית הספר לחינוך במכללה הם הזדמנות לצמיחה, קידום, העמקה, התמחות והתפתחות מקצועית. מעבר ללמידה האקדמית ולהתפתחות האישית בתחומי הדעת השונים, החיבור בין הידע התיאורטי הנלמד ובין הפרקטיקה בשדה החינוכי, מאפשר למוסמכים שלנו להיות מובילים בתחומם במערכת החינוך. אני מאמינה כי, קבוצת מורים מבית ספר אחד שתלמד במכללה ביחד כקבוצה תוכל לחולל שינוי משמעותי בבית הספר".