דיקני בתי הספר

דיקן בית הספר לתארים מתקדמים - פרופ' גבי שפלר

פרופ' גבי שפלר מ"מ דיקן בית הספר לתארים מתקדמים
פרופ' גבי שפלר הוא פסיכולוג קליני בכיר ופסיכואנליטיקאי. למד לשלושת תאריו בפסיכולוגיה באוניברסיטה העברית בירושלים. היה חבר סגל המחלקה לפסיכולוגיה, שימש כראש המגמה לפסיכולוגיה קלינית, מופקד הקתדרה לפסיכואנליזה על שם פרויד ומנהל מרכז פרויד לחקר הפסיכואנליזה באוניברסיטה העברית בירושלים.
בעבר (עד 2018) שימש במשך 44 שנים רצופות כפסיכולוג הראשי של המרכז הרפואי הרצוג בירושלים, שם ניהל צוות קליני רב מקצועי, היה ממונה על הדרכה והכשרה של מאות מתמחים וסטודנטים לפסיכולוגיה קלינית.
 
מראשוני חוקרי הפסיכותרפיה בישראל. ביצע את המחקר הרנדומאלי המבוקר (RCT) הראשון על תוצאות של טיפולים דינמיים קצרי מועד  ועמידותם לאורך זמן . בנוסף, ערך מחקרי תוצאה ותהליך בטיפולים קצרי מועד ומחקרי הערכה ותוצאה לטיפולים פסיכואנליטיים ארוכי טווח בחולים קשים מאוד, בשיתוף עם עמותת 'לכל נפש'. שותף במחקרים על התפתחות המטפלים ועל תהליכי ההכשרה, ויחד עם אחרים תרגם את השאלונים וייצר את המדגמים הישראליים במחקרים הבינלאומיים. עסק רבות בהוראה, הדרכה, טיפול ומחקר בטיפולים קצרי מועד ופרסם שלושה ספרים ועשרות מאמרים בתחום זה.
 
פרופ' שפלר שירת 10 שנים בוועדת האתיקה של הסתדרות הפסיכולוגים בישראל, מהן שש שנים כיו"ר הוועדה.  ניהל במשך 12 שנים את תחום האתיקה בפסיכולוגיה במרכז לאתיקה במשכנות שאננים בירושלים. היה מיוזמי הוראת האתיקה בישראל ומראשוני המורים לאתיקה באקדמיה ובמסגרות מקצועיות טיפוליות שונות. ערך וניהל עשרות ימי עיון וסמינרים באתיקה מקצועית לקהלים מגוונים. עוסק בפיתוח חשיבה אתית מקצועית, עדכון וכתיבת קודים אתיים לארגונים מקצועיים טיפוליים (הסתדרות הפסיכולוגים בישראל, החברה הפסיכואנליטית בישראל, הקבנ"ים בצה"ל,האוניברסיטה העברית ועוד) ופרסם שלושה ספרים ועשרות מאמרים גם בתחום זה. משמש כיום כיו"ר ועדת הערר העליונה לבירורים וערעורים בענייני אתיקה בחברה הפסיכואנליטית בישראל.
מאז 2020 נמנה על סגל הליבה של התכנית לתואר שני בפסיכולוגיה קלינית רגישת תרבות במכללה האקדמית אחוה, ומלמד בה פסיכותרפיה פסיכודינמית ואתיקה מקצועית בצד הדרכה קלינית על עבודה מעשית בשדה.
 
פרופ' גבי שפלר מתגורר בירושלים, נשוי לפסיכולוגית ולפסיכואנליטיקאית מיכל, ולהם שלוש בנות, שני חתנים, כלה אחת וחמישה נכדות ונכדים.

 

דיקן בית הספר למדעים - פרופ' גבריאל שרייבר

פרופ' גבריאל שרייבר - דיקן בית הספר למדעים

פרופ' גבריאל שרייבר, בעל תואר Ph.D הוא פרופסור אמריטוס לפסיכיאטריה באוניברסיטת בן גוריון ומופקד הקתדרה ע"ש הופר-ויקר, פרופסור וראש המסלול ללימודי קדם רפואה (Pre-Med) במכללת אחוה וראש בית הספר לפסיכותרפיה באוריינטציה פסיכואנליטית של אוניברסיטת בן גוריון והמרכז הרפואי האוניברסיטאי ברזילי.

בעל תארי: B.Sc בהצטיינות בביולוגיה, M.Sc .בהצטיינות בביוכימיה, Ph.D בנוירוביוכימיה במשותף עם M.D., כולם באוניברסיטת תל אביב.  אוניברסיטת בן גוריון. התמחות בפסיכיאטריה במרכז לבריאות הנפש בבאר שבע ובית ספר לפסיכותרפיה 
היה עמית מחקר (Post-Doc) במימון קרן רוטשילד במכוני בריאות הנפש הלאומיים (NIMH) בבתסדה, ארצות הברית.
כיהן  כראש המערך הפסיכיאטרי במרכז הרפואי ברזילי, כיו"ר ועדת הקבלה לבית הספר לרפואה של אוניברסיטת בן גוריון, כחבר ועדת הלסינקי העליונה של משרד הבריאות, כיו"ר החטיבה הפסיכיאטרית של אוניברסיטת בן גוריון, כסגן דיקן לסטודנטים ובהמשך כדיקן הפקולטה למדעי הבריאות של אוניברסיטת בן גוריון.  בתקופת פעילותו כדיקן יזם את התוכנית לקידום המחקר האינטר-דיסציפלינרי בפקולטה תוך השגת מינון חיצוני מקרן גולדמן למחקר בין-תחומי, והגברת ההגשה והזכייה במענקי מחקר חיצוניים, הגדיל את מספר הסטודנטים לרפואה ולסיעוד בפקולטה, ויזם את תוכנית קדם-רפואה (Pre-Med) בפקולטה, יזם תוכנית לימוד בהומניזם ברפואה ויזם את תוכנית ההנחיה (Mentoring) ברפואה ואת התוכנית לבין-מקצוענות (Interprofessionalism).

 

cv Gabriel Schreiber

דיקן בית הספר לחינוך - פרופ' אורית אבידב-אונגר

פרופ' אורית אבידב-אונגר

פרופ' אורית אבידב-אונגר, דיקן בית הספר לחינוך, הינה חברת סגל המכללה מזה 20 שנה. כיום בהנהלת המכללה ומרצה בכירה. מלמדת בתוכנית התואר השני במינהל מערכות חינוך. מתמחה בחקר המדיניות של מערכת החינוך, בחקר תהליכי פיתוח מקצועי של עובדי הוראה, לרבות חקר של הטמעת חדשנות חינוכית ויישום של פדגוגיות חדשניות במערכת החינוך במהלך רפורמות חינוכיות. מילאה שורה של תפקידים אקדמיים בכירים, בינהם דיקן בית הספר לתארים מתקדמים במכללה. יועצת להכשרה ולפיתוח מקצועי של עובדי הוראה, מורים מובילים ושותפות אקדמית שדה. כתבה מספר ספרים בנושא פיתוח מקצועי של מורים וכן עשרות מאמרים העוסקים בנושא התפתחות מקצועית של מורים, העצמת מורים, תהליכי שינוי בארגונים, שילוב חדשנות במערכות חינוך והטמעה של טכנולוגיות חדשניות במערכת החינוך- למידה והוראה. הייתה שותפה לפיתוח מדיניות ברפורמות במערכת החינוך; 'אופק חדש', 'עוז לתמורה' תוכנית התקשוב הלאומית והתאמת מערכת החינוך למיומנויות המאה ה-21.  אוהבת את מערכת החינוך בארץ, מעריכה את העובדים בה ומוקירה את פועלם.

"אני מאמינה כי המסלולים שמציע בית הספר לחינוך במכללה הם הזדמנות לצמיחה, קידום, העמקה, התמחות והתפתחות מקצועית. מעבר ללמידה האקדמית ולהתפתחות האישית בתחומי הדעת השונים, החיבור בין הידע התיאורטי הנלמד ובין הפרקטיקה בשדה החינוכי, מאפשר למוסמכים שלנו להיות מובילים בתחומם במערכת החינוך. אני מאמינה כי, קבוצת מורים מבית ספר אחד שתלמד במכללה ביחד כקבוצה תוכל לחולל שינוי משמעותי בבית הספר".