אחוה בקהילה

COMMUNITY

קהילות סטודנטים

קהילות סטודנטים באקדמית אחוה, מטעם תוצרת הארץ, פועלות בשתי ערים עיקריות - קריית מלאכי ורהט, ולוקחות חלק בכל המערכות המרכזיות בחייהם של הצעירים, ביניהם תעסוקה, חינוך, מגורים, תרבות והתנדבות קהילתית. לאורך כל השנה נהנים חברי הקהילה מערבי גיבוש, פעילות חברתית משמעותית, סמינרים, סיורים וטיולים. פעילויות אלה נועדו לייצר תשתית קהילתית חזקה להישארות הסטודנטים בערים אלו גם אחרי סיום התואר, במטרה להפוך אותן למוקד משיכה לצעירים נוספים.

קהילות סטודנטים

התנדבות בימי מלחמה

לאורך הימים הארוכים של מלחמת 'חרבות ברזל' עברנו כולנו ממצב של הלם למצב של איסוף השברים. משגרת חירום לשגרת מלחמה. כזו שהצריכה מאתנו לשלב בין צרכים לרצונות, בין בניית חוסן מחודש ליצירת רגעים של 'ביחד'. כמכללה שפניה כל העת לקהילה שסביבה יצאנו למיזמים רבים של התנדבויות בתקווה להפיץ את האור של אחוה. התנדבות מעניקה לנו תחושת ערך, מעלה את המורל ומחברת אותנו לתחושת עשייה משמעותית ונתינה. יצאנו לקטיף של פירות הדר, פטריות, חילקנו מארזי פינוק לסטודנטים ולסטודנטיות שגויסו למלחמה, קיימנו שוק כפרי שעטף באהבה את העסקים של עוטף ישראל, גייסנו סטודנטיות וסגל אקדמי לפעילויות הפוגה והעשרה בבתי הספר של המושבים הסמוכים, הענקנו סיוע רגשי פסיכולוגי ללא עלות לתושבי הדרום, והכל כחלק בלתי נפרד מהיותנו שותפים למאמץ הלאומי ולרוח ההתנדבות.

קליניקה להפרעות בתקשורת

באקדמית אחוה הוקמה קליניקה להפרעות בתקשורת, הכוללת חדרי שמע ודיבור לטובת היישום המעשי של לימודי התואר בהפרעות בתקשורת, בהם יכולים הסטודנטים לאבחן, לטפל ולצבור ניסיון חשוב בשוק התעסוקה כקלינאי וקלינאיות תקשורת. חדרים אלה משמשים גם את תושבי האזור, ילדים ומבוגרים כאחד, לטיפולים מקצועיים ולאבחונים שמיעתיים במחירים מסובסדים, במטרה לצמצמם את זמני ההמתנה ולהתגבר על המחסור בקלינאי תקשורת בדרום

קליניקה להפרעות בתקשורת

קליניקה לטיפול פסיכולוגי

הקליניקה לטיפול פסיכולוגי באקדמית אחוה מציעה לסטודנטים, לבוגרים, לאנשי סגל ולהקהילה - שירותי טיפול אישיים, קבוצתיים, זוגיים ומשפחתיים. צוות הקליניקה, המורכב מפסיכולוגים ופסיכיאטרים מהמובילים בארץ וכן מסטאז'רים לתואר שני בפסיכולוגיה במכללה, מתמחה בטיפול במצבי משבר, אבחונים פסיכולוגיים, ייעוצים פסיכיאטריים, טיפולים סוציאליים וריפוי בעיסוק בהתאם לרקע ולגיוון התרבותי ממנו מגיעים המטופלים. והכל במחיר מסובסד.

קליניקה לטיפול פסיכולוגי

הזדמנות שנייה

המירוץ היומיומי נגד השעון, עומס המטלות והאיזון הדק הזה שבין עבודה למשפחה, מדחיקים הצידה לא פעם את הרצון למימוש עצמי. אבל דווקא אז, כשההרגשה היא שפספסתם את הרכבת, האקדמית אחוה מאפשרת לכם בעזרת פרויקט 'הזדמנות שנייה להשכלה גבוהה' לחשב מסלול מחדש, להירשם ללימודים אקדמיים ולהגשים את החלום. הפרויקט פונה לגילאי 30+ ומעניק הזדמנות ללמוד תואר ראשון רב תחומי במדעי החברה והרוח. בתואר תחשפו לתחומים חדשים ולא מוכרים, עולמות תוכן שונים ולאין ספור אפיקים להתפתחות מקצועית. התואר מתאים לעובדים במשרה מלאה או חלקית, מציע ימי לימוד גמישים ונוחים ומאפשר לכם לשלב רכישת השכלה אקדמית איכותית עם שגרת עבודה ומשפחה. המתאימים אף יקבלו מלגה תמורת התנדבות חברתית, והכל כדי שלכם יהיו את כל הכלים להצליח ולהוכיח שאף פעם לא מאוחר מדי.

תואר ראשון .B.A רב תחומי במדעי החברה והרוח

להיות סטודנט

תוכנית 'להיות סטודנט' היא תכנית ייחודית המיועדת לאנשים עם מוגבלות ומעניקה הזדמנות להשתלב באקדמיה בצורה הדרגתית, בסביבה תומכת ובליווי מקצועי מקיף. התוכנית פועלת באקדמית אחוה בשותפות עם ישראל מעבר למגבלות, ארגון ג'וינט ישראל ומוכרת כתוכנית טרום שיקום במוסד לביטוח לאומי. התוכנית היא חלק חשוב באחד מהמסרים שהמכללה מאמינה בהם - קבלה ופתיחות לגבי מגדרים ואנשים שונים בחברה. מטרת התוכנית היא לתת לבעלי המוגבלויות את האמונה שהם יכולים להגיע רחוק בעזרת הכלים שהמכללה מעניקה להם. התוכנית מציעה שילוב באקדמיה במגוון אפיקים, אם בטעימה מהקורסים הנלמדים במכללה, בקורס המשלב סטודנטים עם משתתפים עם מוגבלות או בעזרת קורסים ייעודיים שונים כדי שהמשתתפים בה יוכלו לחוות את החוויה המלאה של להיות סטודנט. משתתפי התוכנית זוכים למעטפת תמיכה הכוללת ליווי אישי של רכזת התוכנית, התאמות בלמידה והיבחנות, חונכות אישית וסדנאות במגוון נושאים. בסיום התוכנית תיבדק אפשרות למעבר ללימודי תואר ראשון במכללה.

להיות סטודנט

אפ 60+

עבור חלק ניכר מהאנשים, העבודה היא מרכיב משמעותי וחשוב בחיים. ביום בו מפסיק האדם לעבוד, הוא בעצם נפרד מאחת מאבני הציר המרכזיות בחייו. בפני אותו אדם ניצב אתגר חדש למציאת מקורות חלופיים למתן תחושת ערך, שייכות ומשמעות בחיים. בדיוק במקום הזה האקדמית אחוה גאה לשתף פעולה עם מרכז אפ 60+ אשכול שורק דרום - מרכז הכוונה וצמיחה לאזרחים ותיקים. במסגרת שיתוף הפעולה מסייעים מנטורים מהמרכז לסטודנטים במכללה בניסויים ובבניית מודלים אותם יעבירו הסטודנטים בהמשך לבתי ספר בקהילה. בין המנטורים ניתן למצוא את נשיאת המכללה לשעבר ד"ר שוש מילאת, ראש המחלקה להוראת ספרות לשעבר ד"ר שרה האופטמן, ומשתתפים נוספים בעלי ידע וניסיון שהתנדבו לקחת חלק בליווי, חונכות ובהטמעת הלמידה האינטגרטיבית. בנוסף, מתנדבים הסטודנטים בפעילויות שונות המתקיימות במרכז ואף מתקיימות במכללה סדנאות מגוונות לאוכלוסיית המבוגרים בני 60 ומעלה העוסקות, בין היתר, באורח חיים בריא, חיבור גוף ונפש, כלים לניהול עצמי, לפרואקטיביות ולהובלה עצמית.

מוזיאון ללימודי השואה

באקדמית אחוה הוקם מוזיאון פרטי ללימודי השואה - 'יצירת דוד' במטרה לשמש אות זיכרון לקורבנות השואה על-ידי לימוד מקיף של הנושא כחלק מהתכנים הלימודיים של הסטודנטים בתארים השונים. המוזיאון הוקם הודות לאוסף יצירות שנתרם על-ידי בנו של דוד ניסענבוים זכריה אגוזי לאקדמית אחוה. בכך התגשם חלומו הגדול של דוד ניסענבוים שיצירתו תזכה למשכן הולם, בו יוצגו יחדיו כל פסליו וציוריו.

מוזיאון ללימודי השואה