היחידה לכניסה להוראה

יחידת תל''מ (תנופה לקליטה מיטבית) לקידום מורים מתחילים ומתמחים

תל"מ - 'תנופה לקליטה מיטבית' היא יחידה כלל-מכללתית, הפועלת במסגרת תואר ראשון בחינוך ומהווה בית מקצועי מלווה ותומך הנותן מענה לגננות ולמורים בשלבי הכניסה ההתחלתיים למערכת החינוך.

שלב הכניסה למקצוע ההוראה כולל את שנת ההתמחות ואת השנתיים שלאחריה.

בשלב זה מלווה היחידה ומקדמת 3 קבוצות מרכזיות:
1.גננות ומורים בשנת ההתמחות (סטאז')
2.גננות ומורים חדשים בשנה השנייה לאחר קבלת רשיון עיסוק בהוראה מהפקולטה לחינוך - היחידה להכשרת מורים ותוכניות M.Teach
3.גננות ומורים חונכים ומלווים.

מטרת היחידה

לאור מורכבות התפקיד החינוכי בשלב ההתחלתי, שמה לה היחידה למטרה לספק לגננות ולמורים החדשים תנאים אופטימליים למעבר מעצים ומחבר, משלב ההכשרה אל שלבי העבודה הראשוניים, ולבסס תהליך של היקלטות מיטבית במוסדות החינוך הקולטים.

היקלטות מיטבית מותנית, בין היתר, בליווי מותאם ובתהליכי תמיכה והערכה. אלו תורמים רבות לגיבוש והעצמת הזהות המקצועית והאישית ולפיתוח מחויבות מקצועית נדרשת.

היחידה לכניסה להוראה מובילה בחדשנות ומשלבת כלים מעולם ה-NLP
היחידה לקידום מורים מתחילים ומתמחים שמה לה לדגש את החיזוק הזהות האישית, העצמה והחוסן הפנימי של עובד ההוראה ומקנה כלים לניהול רגשי להעצמה, חיזוק וחיבור ליכולות ולמשאבים פנימיים, ניהול משברים והתמודדות עם מצבים מורכבים בגן ובבית הספר, מתוך הבנה שהמורה/הגננת מהווים מודל לחיקוי עבור הילדים בהתנהלות הרגשית.

הליווי והתמיכה שמעניקה היחידה והתנאים שהיא מספקת מניבים את התוצאות הבאות עבור עובד ההוראה המתחיל:

א. תהליך הסתגלות יעיל למסגרת החינוכית המעסיקה וקליטה מיטבית בה, כעובד הוראה מן המניין, כחבר בצוות ההוראה וכאדם.

ב. חוסן אישי ומקצועי בניהול העצמי בתוך תפקידו החינוכי וכחלק מעולם התעסוקה.

ג. כלים לביסוס מעמדו ולמינופו כמוביל, כיוזם וכמנהיג חינוכי צומח, כבר בשלבים הראשוניים.

ד. התמדה ויכולת התמודדות מיטבית עם אתגרי ההתחלה ומניעת נשירה ממערכת החינוך

מורן אוקון

רכזת היחידה לכניסה להוראה

טלפון

08-8588087

וואטסאפ

054-5450676
בין השעות: 15:00-8:30

צוות היחידה

ד"ר יעל שגב

ראש היחידה לכניסה וליווי בהוראה ורכזת הסטאז'

טלפון 072-2248512

מורן אוקון

רכזת היחידה לכניסה להוראה

טלפון 08-8588087