תואר שני בנוירופדגוגיה .M.Ed בנוירופדגוגיה*

M.Ed.

למה נוירופדגוגיה?

אנחנו מזמינים אותך לפרוץ איתנו דרך לפדגוגיה חדשה, מתקדמת. פדגוגיה שתשנה את פני החינוך ואת היכולות להעניק מענה מיטבי ומותאם לכל תלמידה ותלמיד. נוירופדגוגיה הוא תחום ידע מתפתח המשלב בין ממצאים ממדעי המוח, לבין האופן בו ניתן ליישם אותם בשדה החינוכי.

תהליך הלמידה מורכב ממאפיינים אישיותיים, רגשיים וקוגניטיביים כמו, שפה, רגשות, קשב, תכנון פעולות, קבלת החלטות והתנהגות חברתית. הבנת הקשר בין תפקוד המוח להוראה ולמידה הפך לחיוני ומשמעותי בהבנת צרכי הלומד ומתן מענה. זהו אחד מהענפים פורצי הדרך המתפתחים והמסקרנים ביותר בחקר החינוך ולך ניתנת הזדמנות להיות חלק מהדורות המעצבים שלו.

תואר שני בנוירופדגוגיה יעניק לך, ידע אקדמי ופרקטי, שיאפשר לך קודם כל להבין מה הם הרגלי הלמידה שלך ובהמשך ליישם כלים להוראת האחר. אין לנו ספק, שתואר שני בנוירופדגוגיה תורם להשבחת תהליכי ההוראה ומאפשר את הרחבת השיח הפדגוגי.

*הענקת התואר מותנית באישור המל"ג

אקדמיה יישומית

תואר בנוירופדגוגיה יעניק לך במהלך הלימודים וגם בסיומם, כלים שיאפשרו לך להציע דרך ייחודית של הוראה, להתמודד באופן יצירתי עם אתגרי מערכת החינוך, לזהות את הגורמים לקשיים אצל התלמידים, לגבש שיטות התערבות ובכך לשפר ולהעצים את הכלים בעבודה מול ילדים, הורים, מורים ומנהלי בתי ספר. 

נכשיר אותך ליישם דרכי הוראה וגישות טיפול משופרות, שיביאו ליצירת אמפתיה בקרב התלמידים במקום תסכול. נציע לך כלים לצמצום תחושת הקשר הלא רצוי בין הרקע החברתי-כלכלי של התלמידים לבין ההישגים שלהם והתאמת שיטת ההוראה והתוכן הלימודי לצרכי הלומדות והלומדים. 

 

אז מה לומדים כאן בעצם?

ידע מדעי כללי – נכיר לך היבטים שונים ואקטואליים במבנה המוח, מדעי העצב ותפקוד המוח האנושי ונתמקד במה שקורה במוחם של התלמידים בתהליכי הלמידה. יחד נתעמק בתהליכי החשיבה, היצירתיות, הזיכרון, והלמידה ונקנה לך כלים להבנה טובה יותר של המנגנונים העצביים, הנמצאים ביסוד ההתנהגות, הרגש והלמידה 

קורסים: מה בין רגש ומוטיבציה? כיצד משפיע הקשב על עיבוד מידע חושי? מהם יסודות האנטומיה בכלל ומבנה המוח בפרט? מה המשמעות של תפקודים ניהוליים וזיכרון עבודה? האם ניתן לפתח אותם ואיך? כיצד מתפתחת המערכת הקוגניטיבית? מה מאפיין את הגמישות של המוח ומה הן ההשלכות היישומיות הפונקציונלית שלה? מה מקורן של הפרעות חרדה ומצבי רוח? איך ניתן להתמודד איתן בצורה אפקטיבית בתהליכי הוראה מתוך ראיית הפרט ומתן מקום וכבוד לאתגריו? ועוד

 

מידע חשוב

1.תואר ראשון בציון ממוצע של 80 ומעלה.
2. זכאות לתעודת הוראה/רישיון הוראה

במידה והתואר נלמד בחו"ל יש להציג אישור שקילה רשמי של התואר הראשון ובחינת יע"ל כולל פירוט הציון הסופי ורישיון הוראה.

המכללה תכיר בבחינות יע"ל או יעלנ"ט ובתנאי שלא עברו יותר משנתיים מיום ההיבחנות. יחד עם זאת, במידה והמועמד למד לימודים אקדמיים כלשהם במוסד אקדמי דובר עברית, יהיה פטור מבחינות אלה.

תבחן אפשרות קליטתם של מועמדים ללא תעודת הוראה

הלימודים מתקיימים יום בשבוע במכללה
משך הלימודים כשנתיים – 4 סמסטרים

למורים ב'אופק חדש' יוכרו 120-140 שעות מלימודי התואר השני לצורך קידום בדרגה

*ייתכנו שינויים בתוכנית הלימודים ובאופני הלמידה בהתאם לאילוצי המערכת.

התוכנית המוצעת מיועדת למורים, מחנכים, רכזים פדגוגיים, ממלאי תפקידים בבית הספר ובגני הילדים, מנהלי בתי ספר ולמנהלות גנים, בחינוך הרגיל ובחינוך המיוחד, בעלי תואר ראשון ותעודת הוראה וניסיון בהוראה. גם יועצים חינוכיים, פסיכולוגיים, עובדים סוציאליים שאינם בעלי תעודת הוראה יוכלו לבחון קבלה לתוכנית.

כמורים ואנשי חינוך, המשמשים גם כנוירופדגוגים, תוכלו להציע דרך ייחודית של הוראה, להתמודד באופן יצירתי עם אתגרי מערכת החינוך, לזהות את הגורמים לקשיים אצל התלמידים, לגבש שיטות התערבות ובכך לשפר ולהעצים את הכלים בעבודה מול ילדים, הורים, מורים ומנהלי בתי ספר.

שיתוף פעולה עם הסתדרות המורים

במסגרת שיתוף פעולה בין האקדמית אחוה להסתדרות המורים, יוכלו מורים הנרשמים לתואר, לקבל מלגות ומענקים מטעם ההסתדרות והמכללה

פרופ' יצחק פרידמן

מדברי ראש התוכנית לתואר שני בנוירופדגוגיה

פרופ' יצחק פרידמן

העולם משתנה בקצב מסחרר. כמות הידע, הריגושים, ערוצי הצריכה, מאיצי החיברות ועוד. כל אלה יוצרים במידה רבה גם תלמיד חדש, אדם חדש. צרכים ודרישות חדשות. עולם החינוך חייב להתאים את עצמו לא רק מבחינה טכנולוגית, אלא גם מבחינת הבנה טובה של הלומדות והלומדים. היבטים אישיותיים, רגשיים וקוגניטייבים. כאן נכנס התחום פורץ הדרך שנקרא נוירופדגוגיה. תחום המאפשר לנו להבין טוב יותר את התלמידים והתלמידות ולהתאים להם מענה פדגוגי מיטבי, על מנת לאפשר לכל אחת ואחד מהם לממש את עצמם כאנשים וכתלמידים.

למה לבחור ללמוד באקדמית אחוה?

כי נוירופדגוגיה הוא תחום מתפתח

והזדמנות לשנות ולהשפיע. באקדמית אחוה מזהים את המגמות האחרונות בעולמות החינוך והפדגוגיה ונותנים לך הזדמנות ייחודית לעלות איתנו על הגל.

כי מנהיגות פדגוגית ואקדמית זה אנחנו

כדי לשנות, להוביל ולהשפיע, גם במערכות המורכבות של עולם החינוך, צריך כלים חדשים, תפיסות עולם מתקדמות ויכולת להשיב לאתגרים השונים. אנחנו כאן לרוץ יד ביד עם כל מי שיש להם את האומץ והתשוקה לשנות ולהשפיע על החינוך של מחר ועל דרכי ההוראה של הלומדות והלומדים מתוך הכלה והבנה עמוקים יותר.

כי אנחנו מחוברים לעשייה

הלמידה היא גם בכיתה, גם בשטח. ניתן לך טעימה ממה שמצפה לך בהמשך ונחשוף אותך לעשייה פורצת דרך, שתעורר את הסקרנות והדמיון.

כי האקדמית אחוה דוגלת במצוינות, בתנועה קדימה, בהובלה

האקדמית אחוה מובילה בחדשנות בתוכניות הלימודים וגם בדרכי הלמידה, באווירה הלימודית המזמינה, המאפשרת.

כי אחוה נותנת יחס של מכללה בשכר לימוד אוניברסיטאי

באחוה לומדים בקבוצות קטנות ומקבלים יחס אישי. זו כבר השנה הרביעית ברצף שאנחנו זוכים במקומות הראשון והשני בסקר שביעות רצון הסטודנטים ברמה הארצית!

כי הסגל שלנו מסור להצלחה שלך

סגל התוכנית מורכב מפרופסורים ודוקטורים מנוסים, נשות ואנשי שטח ומחקר, שילוו אותך אישית לאורך כל התואר.