תואר ראשון בהפרעות בתקשורת .B.A בהפרעות בתקשורת

B.A.

למה הפרעות בתקשורת?

גם לצאת עם מקצוע מבוקש וגם להרבות טוב בעולם. לימודי תואר ראשון בהפרעות בתקשורת יכשירו אותך להיות קלינאית או קלינאי תקשורת ולהיכנס לעולמות הטיפול למקצוע נדרש מאוד המצוי בחסר משמעותי בכל הארץ ובמרחב הדרום בפרט. עולם הפרעות התקשורת עוסק באבחון לקויות בתחום השפה והטיפול בהן, אתגרי דיבור כמו גמגום והגייה, בעיות שמיעה ואחרות. עולם התעסוקה מחכה לך. יש צמא אדיר לקלינאי וקלינאיות תקשורת - במרכזים להתפתחות הילד, במערכות הבריאות, בקופות ובתי החולים, במערכת החינוך הפורמלית ובחינוך המיוחד, במרכזי שיקום ובקליניקות פרטיות. כדאי לך להיכנס לעולם תוכן חשוב, משמעותי, משנה ומשפיע.

אז מה לומדים כאן בעצם?

מהי הפרעת תקשורת? איך מאבחנים אותה? למה הש' שורקת והר' נשמעת אמריקאית? איך מתמודדים עם לקויות שמיעה? איך ניתן לטפל? באיזה גילאים? ומה הקשר בין בעיות שמיעה ודיבור להפרעות קשב וריכוז? כמה חשוב מרכיב הזמן ואיך אפשר לשפר איכות חיים ותקשורת של ילדים ומבוגרים?  

קלינאות תקשורת הוא מקצוע בריאות מהמבוקשים בארץ ומעניק הכשרה מעשית באבחון, טיפול ושיקום בכל היבטי ההפרעות התקשורת.  

1,000 שעות של סטאז' לצד למידה אקדמית מעולה יפתחו בפניך עולם שלם של הזדמנויות. החל מעבודה בשטח, דרך אפשרות להשתלב במחקר בתחומי שפה ובלשנות וכלה בהמשך לימודים באוניברסיטאות לתארים מתקדמים שני ושלישי בהפרעות בתקשורת.  

 

מידע חשוב

קבלה על סמך ציון פסיכומטרי / סכם:
ציון סכם 650 ומעלה (שקלול בין פסיכומטרי לבגרות) או ציון פסיכומטרי 630 ומעלה.
הצגת רמת סיווג באנגלית (מתקדמים א' לפחות).
מועמדים ששפת האם שלהם אינה עברית, יידרשו בבחינת יע"ל בציון 107 ומעלה.

תואר חד-חוגי
משך הלימודים לתואר: שלוש שנים וחצי (שבעה סמסטרים)
ימי לימוד: כל ימות השבוע (בשנה ג' ו-ד' חלק גדול מהשבוע יוקדש להתנסות קלינית).

*ייתכנו שינויים בתוכנית הלימודים ובאופני הלמידה בהתאם לאילוצי המערכת. 

התכנית מיועדת לסטודנטים שהתקבלו לתואר ראשון בהפרעות בתקשורת וכוללת קורסים מקוצרים במתמטיקה, ביולוגיה ופיזיקה.
מי שירשם לתוכנית יקבל את ההכנה הטובה ביותר לתואר עם מיטב המרצים, ללא מבחנים והזדמנות מצוינת למעבר חלק ללימודים אקדמיים.
התוכנית מתקיימת בסמוך לפתיחת שנת הלימודים האקדמית.

למי שעבורו טיפול הוא דרך חיים, לאלה שיש להם תשוקה לעזור לאחר, למעוניינים בקריירה עם יציבות תעסוקתית, לרוצים לעבוד במקצוע מאתגר ומלא סיפוק, למי שרואה בעבודה בתחום לא רק מקור הכנסה אלא גם שליחות, לפסיכולוגים המעוניינים להרחיב את הידע שלהם, למטפלים מתחומים נושקים ולאנשי חינוך המעוניינים להעמיק את הכשרתם המקצועית או הרוצים לעשות הסבה מקצועית.

מה עושים בסיום התואר?

המחסור החמור בקלינאי תקשורת, במיוחד באזור הדרום, הופך את בוגרי התואר למבוקשים מאוד בשוק התעסוקה ולקליטה מהירה במערכות הבריאות השונות כבר מיד עם תום הלימודים. כבר עם קבלת התואר תוכרו כקלינאי תקשורת ותוכלו לעסוק כמטפלים מוסמכים במגוון מקומות ועם מגוון אוכלוסיות, בהם קופות חולים, בתי חולים, מכוני שמיעה ודיבור, במערכת החינוך הפורמלית והבלתי פורמלית, בחינוך המיוחד והרגיל, במרכזי שיקום ובקליניקות פרטיות וציבוריות.
כמו כן, תוכלו להשתלב בעבודות מחקר בתחום בלשנות, פיתוח שפה, פתולוגיה, דיבור, דו-לשוניות וכדו', או להמשיך לתואר שני בהפרעות בתקשורת כהכנה מקצועית להסמכה קלינית וללימודי דוקטורט.
בנוסף, הלימודים המעניקים ידע יישומי רחב מכשיר אותך לעבוד כקלינאי תקשורת בקליניקה פרטית משלך.

רוצה לשמוע עוד?

נציגי מרכז ייעוץ והרשמה עומדים לרשותך בכל פנייה ובקשה

 מדברי ראש המחלקה להפרעות בתקשורת

פרופ' דניאל אלגום

קלינאות תקשורת הפך למקצוע מהמבוקשים בארץ בכלל ובדרום בפרט. כדי לאבחן ולטפל בילד עם הפרעה בתקשורת, על ההורה להמתין למעלה משנה למקום שיתפנה בשירות הציבורי וחודשים רבים בשירות הפרטי. מדובר בפרק זמן קריטי עבור ילדים.
החוג להפרעות בתקשורת, מאפשר לנו להעניק לך מקצוע חשוב ומשמעותי, להכשיר אותך בתחום משנה חיים, שישפיע על איכות חייהם של ילדים רבים וגם מבוגרים בשיקום בטווח הקצר ובמיוחד בטווח הארוך.
אנחנו רואים את תרומתו האישית והאנושית – לפרט ולציבור וגאים להובילו הן בהכשרה אקדמית מצוינת, הן במעבדות הלימוד והמחקר מהמתקדמות בעולם והן בהכשרה היישומית במסגרת הסטאז'.

למה לבחור ללמוד באקדמית אחוה?

כי יש לנו את המעבדות החדשניות בארץ

הלימודים מתקיימים במעבדות שמע שהוקמו במיוחד באקדמית אחוה עבור המחלקה להפרעות בתקשורת. המעבדות מצוידות בטכנולוגיה החדשנית ביותר, מכשור אודיולוגי מקיף ומתקדם וציוד קליני מהמובילים בעולם.

כי האקדמית אחוה היא האקדמיה היחידה באזור הדרום

שמלמדת הפרעות בתקשורת ומכשירה לעסוק בקלינאות תקשורת.

כי אנחנו מחוברים לשטח ולתעשייה במרחב הדרומי

כל האתגרים שנניח לפניך הם אמיתיים. לא דוגמה, לא על יד. הם צורך אמיתי, שנולד מהקשרים שלנו עם מרפאות, בתי חולים ומכונים במרחב. אנחנו מלמדים את מה שעולם מקצועות הבריאות צריך עכשיו. מבחינתך, זו הזדמנות להתחיל להתמקצע במסגרת הסטאז', תוך כדי הלימודים.

כי הסגל שלנו מסור להצלחה שלך

סגל התוכנית מורכב מאנשי ונשות מקצוע מובילים בתחומם. הסגל שלנו מחויב למשימה הלאומית להכשיר את הדור הבא של קלינאי התקשורת ולענות על הצורך הגובר במטפלות ומטפלים בהפרעות תקשורת בארץ כולה ובמרחב הדרום בפרט.

כי אחוה נותנת יחס של מכללה בשכר לימוד אוניברסיטאי

באחוה לומדים בקבוצות קטנות ומקבלים יחס אישי. זו כבר השנה הרביעית ברצף שאנחנו זוכים במקומות הראשון והשני בסקר שביעות רצון הסטודנטים ברמה הארצית!

כי אנחנו ההזדמנות שלה חיכית

אנחנו מסתכלים עליך כאן ועכשיו. לא על הנערה או הנער שהיית לפני שנים. פנית ללימודים גבוהים, פנית כדי לסלול את החיים שלך קדימה ולמעלה - אנחנו כאן כדי לתת לך את ההזדמנות להוביל.