קליניקה לטיפול פסיכולוגי שיקומי

הקליניקה לפסיכולוגיה שיקומית מתמקדת בעבודה על ההשלכות הרגשיות של מחלה נפשית או גופנית ומסייעת בתהליך ההתמודדות עם המשבר והשלכותיו באופן המתאים למטופל, לא רק מבחינה רגשית אלא גם מבחינה חברתית, מקצועית ומשפחתית. אותה התמודדות מאופיינת לעיתים קרובות בחוסר ודאות ושליטה, מצוקה, פגיעה בחוויית הערך, מפגש עם חרדה עוצמתית וצורך להסתגל למציאות חדשה.
ערכי הקליניקה צמחו מבסיס הפסיכולוגיה השיקומית הרואה את כבוד האדם ומאמינה בערכו ובחוזקות שלו. מכאן נגזרת החתירה לספק שוויון הזדמנויות ותמיכה בזכות לחיים ברווחה ובכבוד, תוך תחושת סיפוק ומשמעות.
הקליניקה השיקומית מציעה שירותי טיפול פרטני, קבוצתי, טיפול לבני זוג ולבני המשפחה, טיפולים ברווחי זמן משתנים: ממושכים או קצרי מועד, טיפול ממוקד במצבי משבר, אבחון נוירופסיכולוגי, שיקומי ואישיותי. בקליניקה עובדים פסיכולוגיים שיקומיים המעניקים טיפול מקצועי ומותאם לצרכי המטופל.
הקליניקה הוקמה בהמשך לתוכנית לתואר שני בפסיכולוגיה שיקומית באקדמית אחוה, הדוגלת בהענקת הכשרה מיטבית, תוך חיבור בין האקדמיה לשטח, ובצמצום המחסור העצום במטפלים שיקומיים בשירות הציבורי בכלל ובפריפריה בפרט.

הטיפול הפסיכולוגי-שיקומי בקליניקה

במצבים של פגיעה או התמודדות מתמשכת, אנשים המתמודדים עם מצבים בריאותיים, לרוב יקבלו מענה פסיכולוגי בשלבים האקוטיים של ההתמודדות הרפואית מפסיכולוגים שיקומיים ורפואיים הפועלים במחלקות בתי החולים או במרפאות ומוסדות רפואיים-שיקומיים כחלק מצוות רב מקצועי שעוטף את המטופל. אולם, עם השחרור האדם נדרש להסתגל למציאות היומיומית ולמצבו הרפואי בהקשרים חדשים והתמודדות זו לא פעם מציבה אתגרים משמעותיים מבחינה תפקודתית, חברתית, זוגית, תעסוקתית או משפחתית. בשלב זה האדם מתפנה לעבד את המשמעויות של הפגיעה/המחלה/הנכות ללא העטיפה הרב צוותית, והחזרה לקהילה לעיתים מאופיינת בתחושת משבר, חרדה ובדידות. הניסיון הקליני והמחקרי מדגיש את חשיבות התמיכה בשלב הזה, אך המענים בקהילה דלים.
הקליניקה השיקומית באקדמית אחוה קמה במטרה להנגיש טיפול מקצועי, מתוך האמונה ביכולת האדם ורוחו לחבור לכוחותיו, לצמוח ולשגשג, תוך עיבוד המשברים והאבל סביב האובדן. העבודה בקליניקה נשענת על הטענה כי האופן שבו אדם מתמודד עם נכות, מגבלה, טראומה, אובדן ומשבר מושפע מכמה גורמים; אופי המגבלה, גורמי חוסן וסיכון ואישיותו של האדם. לרוב התהליך כולל הכרה וקבלה של המגבלה או הנכות, לצד התמודדות עם תהליך שיקומי של חזרה לעצמאות מרבית, רווחה והסתגלות.
בהתאם, הטיפול השיקומי בקליניקה כולל גישה טיפולית, אבחונית ותיאורטית ומתמחה במתן טיפול בקהילה לנוער ולמבוגרים המתמודדים עם מצבים רפואיים, נכויות, מחלות פיזיות, נפשיות, התפתחותיות, חברתיות, משברי חיים וחוויות של אובדן וטראומה וגם עם בני משפחתם.

הייחודיות של הפסיכולוגיה השיקומית

פסיכולוגיה שיקומית היא אחת מן ההתמחויות הטיפוליות במקצוע הפסיכולוגיה, והיא מתמקדת בעבודה על ההשלכות הרגשיות של קושי נפשי או גופני. מטרתם של הפסיכולוגים השיקומיים היא לסייע בתהליך ההתמודדות עם המשבר ועם השלכותיו באופן המתאים למטופל, לא רק מבחינה רגשית אלא גם מבחינה חברתית, מקצועית ומשפחתית
למידע נוסף על הפסיכולוגיה השיקומית ומטרתה לחץ כאן

כתובת

מכללת אחוה, בניין 8 קומה 1

דברו אתנו

054-9600551
08-8588150

הכלים שלנו

אבחון נוירופסיכולוגי

אבחון פסיכולוגי-שיקומי

אבחוני תקשורת (ASD)

אבחוני קשב

טיפול פסיכולוגי-שיקומי

טען עוד

צוות הקליניקה

יעל גלין לונצ'יץ

פסיכולוגית שיקומית בהסמכה להדרכה, מנהלת הקליניקה

ד"ר דניאל פיינגולד

פסיכולוג שיקומי מומחה

ד"ר ריבי פריי-לנדאו

פסיכולוגית שיקומית מומחית

ד"ר סיון ג'ורג'-לוי

פסיכולוגית שיקומית מומחית