מפתחות הוראה ולמידה למורים חדשים

הקורס ייערך בפורמט של סדנה ובכל אחד מהמפגשים יוקצה זמן לרצועת היוועצות וחקר מקרה, המזמנים אפשרות לחקור ייצוגים של התנסויות בעבודה בשדה החינוכי

מרצה: אסתר רוזן צמח
קהל היעד: מורים שנה ראשונה לאחר סיום שנת ההתמחות וקבלת רישיון הוראה.
היקף הקורס: 30 שעות למשך 8מפגשים
שעות קבלה: בתאום מראש
דרכי התקשרות: [email protected]
לקבוצת הואטסאפ לחצו כאן
מועדי הקורס: יום ג' בין השעות 16:30 – 19:00
תאריכי מפגשי הקורס: 5.11.24 (פרונטלי) 26.11.24 (א-סינכרוני) 17.12.24 (א-סינכרוני) 21.1.25 (פרונטלי) 11.2.25 (א-סינכרוני)
11.3.25 (א-סינכרוני) 8.4.25 (א-סינכרוני) 6.5.25 (פרונטלי)

*סילבוס הקורס יישלח לנרשמים בהמשך
** ייתכנו שינויים בלוח המפגשים, כמו גם בין המפגשים הסינכרוניים לא-סינכרוניים.

מטרות הקורס

1. חיזוק יכולתו של המורה החדש לתפקד כמורה בתוך ארגון פועל באמצעות היכרות עם פרקטיקות הוראה בתחומי פדגוגיה, תהליכי הערכה, משוב, מודל לשיעור מיטבי, ניתוח נתונים והתמודדות עם בעיות משמעת וניהול כיתה.
2. מתן כלים שיסייעו למורה לקדם את תהליך השתלבותו במערכת ויגבירו את תחושת המסוגלות של המורה
3. העצמת החוסן הפנימי (Resilience) של המורים החדשים במערכת החינוך בשלב הפרופסיונאלי הנתון, כמובילים וכמנהיגים בכיתה

נושאי הקורס

1.הזהות המקצועית לפי הנרטיב האישי. מה מגדיר אותי?
2.דיאלוג פנימי כבסיס להתבוננות ולהעצמה אישית. מתודות דיאלוגיות ככלים לניתוח סיטואציות מחיי היום יום המקצועיים של מורים.
3.כלים להתבוננות בנתוני הערכה
4.חקר מוקיר – מציאת הכוחות שבי
5.מוטיבציה ללמידה, גיוס התלמידים לשיתוף פעולה
6.ניתוח אירועים מהשדה
7.התבוננות רפלקטיבית על תהליך הלמידה מנקודת מבט אישית ומערכתית.