חברי הפורום המקצועי של המרכז לנוירופדגוגיה

חברי הצוות האקדמי

צוות המומחים של המרכז לנוירופדגוגיה מורכב ממרצים בתחום הפסיכולוגיה, הפדגוגיה וחקר המוח. כולם שותפים לבניית מודל ייחודי לחקר ההוראה והלמידה, שמתבסס על ממצאי חקר המוח, הקרוי 'מודל אחוה לנוירופדגוגיה' המתמקד בתהליכים ההוראתיים של המורים והלימודיים של התלמידים, על-ידי יישום ממצאי חקר המוח להשבחת ההוראה והלמידה. המומחים מציגים בפני אנשי החינוך מידע ביולוגי-נוירולוגי-פסיכולוגי רלבנטי, ואנשי החינוך מציעים יישומים אפשריים במידע זה. הדיאלוג שמתפתח במערכת היחסים הייחודית הזאת מאפשר העצמה הדדית.
פרופ' יצחק פרידמן

פרופ' יצחק פרידמן

ראש המרכז לנוירופדגוגיה וראש התכנית לתואר שני בנוירופדגוגיה באקדמית אחוה

פרופ' יצחק פרידמן, לשעבר בכיר במשרד החינוך, מנהל מכון סאלד וחוקר בכיר בו. תחומי התמחותו הם נוירואנטומיה רפואית ונוירופסיכולוגיה, פסיכולוגיה קלינית וארגונית בחינוך, פסיכומטריקה, הערכה ומדידה. לימד בבית הספר לחינוך של האוניברסיטה העברית ובמחלקה לפסיכולוגיה קלינית בבית הספר לחינוך של אוניברסיטת קולומביה בניו יורק.

ד

ד"ר אסתר גרובגלד

מנכ"ל המכללה האקדמית אחוה ומרצה בכירה במחלקה למדעי החיים

מנכ"ל המכללה האקדמית אחוה ומרצה בכירה במחלקה למדעי החיים. בעלת תואר שני בכימיה אורגנית מהאוניברסיטה העברית ותואר שלישי מהמחלקה לבקרה ביולוגית במכון ויצמן. לשעבר רקטור המכללה האקדמית אחוה ומנחה בהתמחות בניהול אקדמי במכון מופ"ת.

ד

ד"ר ריבי פריי

ראש המחלקה לחינוך מיוחד באקדמית אחוה

בעלת דוקטורט בפסיכולוגיה שיקומית מאוני' בר אילן. התמחתה בנוירו-פסיכולוגיה שיקומית במחלקת שיקום ילדים בביה"ח תל השומר, באבחון ילדים לאחר פגיעות ראש לקראת שילובם במערכת החינוך. מלמדת קורסים בתחומי הפסיכולוגיה והחינוך, וביניהם "מוח ולמידה". תחומי מחקרה עוסקים בהתמודדות הורים עם אובדן, היבטים נוירו-פסיכולוגיים בתפקודי למידה, וכחלק ממחקרה קיבלה גראנט מטעם The Israel Foundations Trustees.

ד

ד"ר גילי וולף

מרצה במחלקות לפסיכולוגיה ולמדעי החיים באקדמית אחוה

למדה לתואר שני ושלישי במחלקה לפסיכולוגיה באוניברסיטה העברית, ולאחר מכן ערכה מחקר פוסט-דוקטורט במכון סילברמן למדעי החיים, במחלקה לביולוגיה תאית והתפתחותית.

ד

ד"ר יוליה מוצ'ניק-רוזנוב

ראש המחלקה להוראת אנגלית באקדמית אחוה

בעלת תואר דוקטורט מאוניברסיטת בר-אילן. מרצה במחלקה לאנגלית במכללה האקדמית אחוה, חוקרת בתחום נוירו-בלשנות, ובמיוחד בהיבטים נוירו-בלשניים של רכישה ולמידה של שפה בנסיבות שונות כולל רכישת שפה שניה על ידי חולי סכיזופרניה.

ד

ד"ר עמוס פליישמן

מרצה בכיר בפקולטה לחינוך ומנהיגות באקדמית אחוה

על תואר  PhD מאוניברסיטת תל-אביב בנאורפיזילוגיה ולימודים בתר דוקטוריאליים מאוניברסיטת אלברט אינשטיין בניו-יורק. משנת 1996 עוסק בהוראה ומחקר בחינוך מיוחד לשם כך סקר גם את הדרכים בהם צעירים ואנשי חינוך מתמודדים עם הפרעת קשב וריכוז ותנועתיות יתר. בשנים האחרונות בדק את חווית המשתמש במתילפנידאט (ריטלין) ואת תפיסת המשתמש על משמעות הטיפול התרופתי להתמודדותו עם הפרעת הקשב.

ד"ר דקלה ברק

מרצה לחינוך ונוירופדגוגיה

ד"ר דקלה ברק, מרצה בפקולטה לחינוך ומנהיגות בתואר הראשון ובתואר שני בנוירופדגוגיה, מנהל חינוך וחינוך מיוחד במכללת אחוה. בעלת דוקטורט בפסיכולוגיה קוגניטיבית מאוניברסיטת בן גוריון. מתמחה בקבלת החלטות, פסיכומטריקה ומדידה והערכה. מלמדת קורסים מתודולוגיים- סטטיסטיקה ושיטות מחקר, וקורסים בתחום קבלת ההחלטות ומבחנים פסיכולוגיים. תחומי מחקרה עוסקים בהערכת תוכניות בחינוך וקבלת החלטות חברתיות-כלכליות בתנאי אי וודאות

ד"ר אריאלה טייכמן ויינברג

מרצה בכירה בתוכנית למנהל מערכות חינוך ובמחלקה למדעי החיים באחוה

את התואר השני והשלישי למדה במחלקה לנוירוביולוגיה במכון ויצמן למדע. המשיכה לפוסט דוקטורט בארה"ב ולאחר מכן הצטרפה לסגל המכללה האקדמית אחוה.

ד"ר אורית אלגאוי הרשלר

מרצה בתואר שני במינהל מערכות חינוך ורכזת התוכנית לנוירופדגוגיה

ד"ר ורד שקוף

מרצה בתוכנית להפרעות בתקשורת

ד"ר אביטל רותם

מרצה בחוג לחינוך מיוחד במכללת אחוה

בעלת תואר שלישי בנוירו-פסיכולוגיה קוגניטיבית מאוניברסיטת בן-גוריון בנגב. בעבר, היתה מורה ומדריכת מורים בחינוך המיוחד, ניהלה מרכז טיפולי, וריכזה את תכניות ההכשרה של מורים-מאבחנים-דידקטיים.

ד"ר איילת קצוף

מרצה