תואר שני בייעוץ חינוכי .M.A בייעוץ חינוכי

M.A.

למה ייעוץ חינוכי?

ליועצת או היועץ החינוכי תפקיד והשפעה מרכזיים על תהליכי הלמידה וההתפתחות של כל תלמידה ותלמיד. תהיה לך הזכות להיות בצומת הזה בין התלמידים למערכת. בין המשתנה והקבוע. בין המציאות הנעה בקצב מסחרר והלחצים החברתיים, הדיגיטלים, הסביבתיים להם נתונים הילדים ובני הנוער בעלי הרקעים והצרכים השונים. התפקידים שלך יהיו להכיל ולהבין את מצוקות הכאן והעכשיו מצד אחד, לטפל בהן ולנווט לעבר אופק אופטימי מצד שני.

אנחנו רואים במסוגלות שלך לקדם התפתחות ותפקוד מיטביים ומיצוי הכוחות הטמונים בילדים השפעה מכרעת על הצלחת התלמיד בלימודים, בסביבה ובחברה. באקדמית אחוה נסייע לך לפתח כישורים טיפוליים, שיאפשרו לך לתת מענה לצרכי התלמידות והתלמידים בהיבטים התפסיתיים, הרגשיים וההתנהגותיים ולגשר בינם לבין חבריהם וסגל ביה"ס.

תהיה לך גם הזכות להוביל תהליכים התפתחותיים של הפרט ושל הארגון, לפעול מקצועית מנקודת מבט מערכתית תוך ראיית כלל אוכלוסיית התלמידים והשונות ביניהם.

תואר שני בייעוץ חינוכי יפתח בפניך אופק לעשייה משמעותית בחינוך הפורמלי והבלתי פורמלי ואופק למימוש מקצועי.

אקדמיה יישומית

כל תלמיד ותלמידה הם עולם ומלואו. כך גם כל בית ספר ומערכת חינוך. עם זאת נכון לומר, שגם את האתגרים הפרטניים, של כל אחד ואחת, ניתן לסווג תחת 'משפחות שונות'. מערך ההדרכה של האקדמית אחוה, ילווה אותך לאורך כל תקופת הלימודים ויאפשר לך להבין איך להפוך את התיאוריה לכלי עבודה הלכה למעשה ואיך לעצב את תפקידך בייעוץ החינוכי. 
תכנית ההכשרה שלנו, תמקד אותך באתגרים הקיימים, תעזור לך לפתח מיומנויות מקצועיות, שיפיקו ממך את המיטב ויאפשרו לך לבצע תהליכים מקדמים ואפקטיבים מול הפרט ומול המערכת. 
עם סיום הלימודים וההכשרה, יפתחו בפנייך דלתות לעבוד ביעוץ החינוכי במסגרות החינוך הפורמליות והבלתי פורמליות. 

 

אז מה לומדים כאן בעצם?

באקדמית אחוה שמים דגש על הכשרה לייעוץ חינוכי יזמי. כזה שייתן לך הזדמנות לקדם ולהוביל מהלכים כלל מערכתיים בבית הספר לצד עבודתך הפרטנית מול התלמידות והתלמידים. 

ידע אקדמי – הייעוץ החינוכי מושת על תכנים מעולמות הפסיכולוגיה, הסוציולוגיה והיבטים שונים במנהל החינוכי. נעסוק בפיתוח היכולות והכישורים הבינאישיים שלך – איך להביע ולדבר אמפתיה? מהי השפה של הכלה ורגישות? איך לייצר שיתופי פעולה בתוך המערכת, בין מורים הורים וצוות לבין התלמיד או התלמידה? אלו אלמנטים חברתיים 'משתתפים' בסיטואציה ומשפיעים עליה? איך להבין ולהכיל אותם? 

קורסים לדוגמה אלו סוגיות אתיות עומדות בבסיס הייעוץ החינוכי? מהי השפעת הייעוץ החינוכי על המעגלים מלידה ועד זקנה? איך לבצע ייעוץ חינוכי מיטבי בחברה רב תרבותית? מהן התמורות והמגמות בייעוץ החינוכי במאה ה-21? איך לבנות חוסן פנימי בעבודת היועץ החינוכי? מהי התמודדות עם משבר דרך עיני הילדים? ועוד 

 

מידע חשוב

לתוכנית יתקבלו סטודנטים בעלי תואר אקדמי ראשון, בציון ממוצע של 85 לפחות בעלי ניסיון בעבודה חינוכית, ייעוצית, חברתית, קהילתית או טיפולית.

סטודנטים שלא למדו בתואר ראשון את הקורסים: פסיכולוגיה התפתחותית, פסיכולוגיה חברתית, לקויות למידה, תיאוריות אישיות יידרשו להשלים אותם עד לתחילת שנת הלימודים הראשונה, בציון 80 לפחות בכל קורס, ובממוצע של 85 לפחות בכל הקורסים.

במידה והתואר נלמד בחו"ל יש להציג אישור שקילה רשמי של התואר הראשון ובחינת יע"ל כולל פירוט הציון הסופי ורישיון הוראה.

המכללה תכיר בבחינות יע"ל או יעלנ"ט ובתנאי שלא עברו יותר משנתיים מיום ההיבחנות. יחד עם זאת, במידה והמועמד למד לימודים אקדמיים כלשהם במוסד אקדמי דובר עברית, יהיה פטור מבחינות אלה.

על המועמדים לעבור תהליך מיון הכולל ראיונות לבדיקת התאמה. 

הנחיות להגשת מועמדות לתואר

בדיקת פטורים מקורסי השלמה

משך הלימודים 4 סמסטרים
הלימודים יתקיימו יום וחצי בשבוע + קורסי חובה מרוכזים בקיץ של שנה א'
סיום הלימודים מותנה בקבלת כל הציונים, כולל ציון סופי בעבודת הגמר. 

*פתיחת מסלול הלימודים מותנית במספר הנרשמים.
**ייתכנו שינויים בתוכנית הלימודים ובאופני הלמידה בהתאם לאילוצי המערכת 

התוכנית מתאימה למורים בעלי תואר ראשון בחינוך והוראה או לבעלי תואר ראשון בחינוך העובדים במערכת החינוך שרוצים להתקדם למקצוע טיפולי במסגרות החינוכיות. לבעלי מקצוע טיפולי או בעלי תואר ראשון בפסיכולוגיה שמחפשים להמשיך באותו הקו ולהצטרף למערכת החינוך. ולכל מי שרגיש לזולת, אמפתי ובעל יכולת הקשבה שיש לו תואר ראשון ומעוניין בהסבה אקדמית לתחום ההוראה והייעוץ החינוכי.

למורים ב'אופק חדש' יוכרו 120-140 שעות מלימודי התואר השני לצורך קידום בדרגה

מה עושים בסיום התואר?

העבודה כיועץ חינוכי מקנה יציבות תעסוקתית. הבוגרים שלנו משתלבים במסגרות פורמליות, בלתי פורמליות, קהילתיות וחינוכיות שונות. ההכשרה שהם מקבלים בתואר מאפשרת להם אופק תעסוקתי רחב ומימוש מקצועי עם אפשרויות מגוונות.   

מדברי ראש התוכנית לתואר שני בייעוץ חינוכי

פרופ' סמדר בן אשר

תפקידו של הייעוץ החינוכי מושפע רבות מהשינויים התדירים במציאות. קחו למשל תקופה בת שנתיים של קורונה, שיצרה אתגרים סביבתיים וחברתיים רבים, שהשפיעו עמוקות גם על מערכת החינוך ועל מרבית התלמידות והתלמידים שבה. התפקיד שלך, בייעוץ החינוכי, מושפע תדיר משינויים ומגמות עולמיות. זהו תפקיד הדורש גמישות מחשבתית, סובלנות, יכולת הכלה ועמידה מול שינויים. חשוב לנו לתת לך את הכלים לעצב את תפקידך בהתאם לצרכים המשתנים. הטכנולוגיה המתפתחת, טשטוש הגבולות, השינויים המהירים ואי היציבות - לכל אלה השלכות ישירות על הצרכים הרגשיים, האישיים והחברתיים של כל הגורמים הנמצאים בתוך מערכת החינוך. צרכים אלה באים לעיתים לידי ביטוי בחוסר ביטחון, בלבול או במבוכה ומשפיעים על תהליכי הלמידה והתפתחותם של התלמידים והמורים כאחד. באקדמית אחוה, שואפים להכשיר אותך לצאת מעמדת 'כיבוי השרפות' של אירועי כאן ועכשיו ולקדם אותך לעמדה של מי שרואה וצופה כמה מהלכים קדימה, באופן שיאפשר לכלל המערכת לתת מענה לאתגרים שיביא איתו המחר.

בוגרי התואר מספרים

אלי כהן

בתוכנית הלימודים מושקעים המון משאבים במטרה להיות חלוצים בתחום הייעוץ החינוכי ולפתח חשיבה מחוץ לקופסה

תמרה והב

הקורסים המעשירים והעוצמתיים שחוויתי במהלך הלימודים לימדו אותי המון על עצמי וסייעו לי לחדד את כל החושים

למה לבחור ללמוד באקדמית אחוה?

כי אנחנו מאמינים בליזום ולעשות לא רק לייעץ

אנחנו שואפים לתת לך כלים לעסוק בייעוץ חינוכי יזמי. לצד כישורי הטיפול שלך אנחנו רואים משמעות רבה ליכולת שלך ליזום מהלכים פנים מערכתיים באופן אקטיבי

כי אנחנו מחוברים לעשייה

הלמידה היא גם בכיתה, גם בשטח. ניתן לך טעימה ממה שמצפה לך בהמשך ונחשוף אותך לעשייה פורצת דרך, שתעורר את הסקרנות והדמיון.

כי האקדמית אחוה דוגלת במצוינות, בתנועה קדימה, בהובלה

האקדמית אחוה מובילה בחדשנות בתכניות הלימודים וגם בדרכי הלמידה, באווירה הלימודית המזמינה, המאפשרת.

כי אחוה נותנת יחס של מכללה בשכר לימוד אוניברסיטאי

באחוה לומדים בקבוצות קטנות ומקבלים יחס אישי. זו כבר השנה הרביעית ברצף שאנחנו זוכים במקומות הראשון והשני בסקר שביעות רצון הסטודנטים ברמה הארצית!

כי הסגל שלנו מסור להצלחה שלך

סגל התוכנית מורכב מפרופסורים ודוקטורים מנוסים, נשות ואנשי שטח ומחקר, שילוו אותך אישית לאורך כל התואר.