תואר שני בחינוך מיוחד חדש - מסלול עם תזה*

M.Ed.

למה חינוך מיוחד?

תואר שני בחינוך המיוחד עם לימודי תעודה בהתמחות, הערכה וטיפול בהפרעות למידה, הופך אותך לעוגן וציר מרכזי בכל בית ספר. כל מערכת חינוך משלבת זקוקה ליד מכוונת. לכל מורה יש צורך בידע וכלים שיאפשרו התמודדות מוצלחת עם כל תלמידה ותלמיד עם צרכים מיוחדים ואתגרים אחרים.
הידע הרחב והמעמיק, המיומנויות והכלים הנוספים, יאפשרו לך התבוננות מערכתית מעמיקה יותר. הם יאפשרו לך לייעץ לסגל המורים הרחב בבית הספר ולבנות תוכניות התערבות לתלמידות והתלמידים הן בחינוך הרגיל המשלב והן בחינוך המיוחד.

*הענקת התואר במסלול עם תזה מותנית באישור המל"ג

אקדמיה יישומית

באקדמית אחוה נותנים כבוד רב לידע האקדמי, אבל יודעים שבלי ליישם אותו בשטח בכל תחום ובחינוך בפרט, ההכשרה לא תהיה מלאה. לכן, במהלך התואר נאפשר לך להתנסות במצבים ואתגרים אמיתיים משדות החינוך השונים. נקנה לך כלים שיסייעו לך להשתלב באופן משמעותי ומוצלח בבית הספר, לגייס את הסגל הקיים ולפעול איתו, עם אנשי המקצוע הפרא רפואיים ועם משפחות התלמידות והתלמידים בשיתוף פעולה. 
מעבר לכך, הידע והמיומנויות שלך יאפשרו לך ליישם ולהעריך, באופן מיטבי, את תוכניות ההתערבות ולתרום רבות להעצמה, חיזוק ומימוש העצמי של כלל התלמידות והתלמידים עם האתגרים המיוחדים. 

 

אז מה לומדים כאן בעצם?

אקדמי – מה הם יסודות האבחון הפסיכולוגי? אלו מאפיינים וצרכים מיוחדים, מוכרים יותר או פחות, ניתן לזהות בקרב התלמידות והתלמידים? מה הן שיטות ההערכה המתקדמות והמובילות היום בשדה החינוכי להערכת פוטנציאל הלמידה? איך מעריכים יכולות קריאה? איך מזהים לקויות למידה במתמטיקה? מהו אוטיזם בכלל ואוטיזם בתפקוד גבוה בפרט – ואיך מפגישים את התאוריה עם הפרקטיקה?

יזמות וחדשנות בחינוך – במהלך התואר נקיים באחוה שישה שבועות של יזמות וחדשנות בחינוך במהלכם, יצא לך לפגוש נשות ואנשי חינוך מעוררי השראה ולהשתתף בסיורים, הרצאות וסדנאות בהובלתם.  

שיטת ההוראה – לימודי התואר השני בחינוך מיוחד באקדמית אחוה מתקיימים בגישה הומניסטית, חברתית תרבותית ובליווי אישי של סגל המרצים המעולה שלנו. 

מידע חשוב

1.תואר ראשון בציון 80 ומעלה.
2.מועמדים בעלי תואר שני בממוצע 80 ומעלה.
3.זכאות לתעודת הוראה

בעלי תעודת הוראה שאיננה בחינוך מיוחד יחוייבו במעבר שני קורסי השלמה א-סינכרוניים

הלימודים יתקיימו ביום רביעי, חלקם במתכונת היברידית
משך הלימודים – 3 סמסטרים (בחירה במסלול עם תזה פותחת סמס' לימודים נוסף) + 2 סמינריונים/עבודת גמר.

מסלול מחקרי (עם תזה) - הלימודים העיוניים בתוכנית הלימודים עם תזה הם בהיקף של 12 ש"ש. מסלול זה מיועד לסטודנטים המעוניינים בקבלת תואר שני במנהל מערכות חינוך (M.A.) הכולל כתיבת עבודת מחקר (תזה) כחלק מתוכנית הלימודים. הלימודים כוללים רכישת ידע יישומי לצד ביצוע מחקר אקדמי ברמה גבוהה.

מסלול יישומי (ללא תזה) - הסטודנטים במסלול זה ילמדו 18 ש"ש ויכתבו 2 סמינריונים.

למורים ב'אופק חדש' יוכרו 140-120 שעות מלימודי התואר השני לצורך קידום בדרגה

*פתיחת מסלול הלימודים מותנית במספר הנרשמים.
*ייתכנו שינויים בתוכנית הלימודים ובאופני הלמידה בהתאם לאילוצי המערכת.

חינוך מיוחד היא דרך הוראה שונה. מי שבוחר במקצוע הזה בוחר לעבוד עם ילדים שקשה להם ללמוד בדרך הרגילה. זהו תחום ייחודי, שדורש קודם כל סובלנות וסבלנות, אחר כך אהבה לילדים, במיוחד לילדים שההתפתחות שלהם שונה מהמסלול הרגיל, ובעיקר נועד לאנשים שרואים את עצמם גם בתפקיד המורה, גם כחבר צוות בין מקצועי וגם, ואולי יותר מהכל, כצומת חשוב בחייהם של ילדים. התוכנית מתאימה גם למורים בעלי תואר ראשון בחינוך מיוחד, המעוניינים להעמיק את הידע שלהם ולהפוך למנהיגים מובילים במערכת החינוך, ולמי שצבר ניסיון בשטח עם תלמידים עם צרכים מיוחדים במסגרות פורמאליות ובלתי פורמאליות

מה עושים בסיום התואר?

כבוגרי תואר שני בחינוך מיוחד עם לימודי התעודה תהפכו בעצם לגורם משמעותי מאוד בבית הספר. אתם תייעצו למורים נוספים, תעזרו להם לבנות תוכניות התערבות לילדים ותהוו נקודת ציון אמיתית במערכת החינוכית. תוכלו לעבוד במסגרות משלבות ובמסגרות חינוך מיוחד בהן מתחנכים תלמידים עם לקויות למידה ו/או עם לקויות אחרות. אתם תחזרו לשדה החינוכי עם ידע רחב יותר והבנה מערכתית מעמיקה יותר. מדובר בערך מוסף חשוב וכלל לא מובן מאליו.

דוקטור בקי לשם

מדברי ראש התוכנית לתואר שני בחינוך מיוחד

ד"ר בקי לשם

לכל ילדה וילד, נערה ונער מגיעה ההזדמנות להפיק את המיטב שבהם. 'לנצח' בעולם, שאיתגר את נקודת הפתיחה שלהם. תחום החינוך המיוחד מציב אתגרים רבים למערכת החינוך, בעיקר בשילוב תלמידים עם צרכים מיוחדים במערכת החינוך הרגילה. חוק השילוב וההכלה מבקש לממש את זכותם של כל התלמידות והתלמידים עם הצרכים המיוחדים ללמוד עם בני גילם, בתוך חברה 'רגילה'.
התואר השני בחינוך מיוחד עם תעודת מורה מומחה בהערכה וטיפול בהפרעות למידה יכשיר אותך להיות מורה מומחה ולפרוץ דרך...ואולי אפילו יותר – לסלול דרך. להיות הדמות המנהיגה והמובילה, זו של המבוגר המאמין, שיביאו כל אחת ואחד למצות את הפוטנציאל הגלום בהם, על אף ואולי בזכות הלקות שלהם. תואר שני בחינוך מיוחד באקדמית אחוה מכשיר אנשי חינוך והוראה במסגרות לחינוך מיוחד ובמסגרות שילוב בהן לומדים ילדים עם צרכים מיוחדים

בוגרי התואר מספרים

אורית גולני

"הרגשתי שהלימודים מעניינים ומאתגרים אותי, ומקדמים אותי בתחום המקצועי. זכיתי ללמוד במחזור מוצלח במיוחד ולרכוש קשרים וחברות להמשך"

ריטה אלהוזייל

"הלימודים היו חוויה מקסימה, מאתגרת ותורמת הן בפן האישי והן בפן החברתי. המרצים היו מקצועיים והלימודים ברמה גבוהה. רכשתי ידע וכלים להמשך הדרך"

בת-אל אלפרוביץ

"כמי שמנהלת 4 מרכזים של אגודת ניצן לאבחון לקויות למידה, הידע המקצועי והרב תרבותי בתוכנית הלימודים מאפשר להתאים את ההוראה לרקע ממנו מגיע המטופל"

טל שפיר

"הגעתי למקום שנותן לי את כל הכלים להצליח. כאן הבנתי את החשיבות הגדולה של העבודה שלנו כאנשי חינוך, וזה שווה הכל"

למה לבחור ללמוד באקדמית אחוה?

כי תהיה לך גם תעודת מורה מומחה בהערכה וטיפול בהפרעות למידה

בנוסף לתואר תינתן לך תעודת מורה מומחה בהערכה, אבחון וטיפול בהפרעות למידה שונות. התעודה תאפשר לך לקרוא אבחונים, לאתר קשיים ולהמליץ על התאמת ההוראה והטיפול בילדים עם לקויות למידה בתחום הקריאה והכתיבה.

כי אנחנו מחוברים לעשייה

הלמידה היא גם בכיתה, גם בשטח. ניתן לך טעימה ממה שמצפה לך בהמשך ונחשוף אותך לעשייה פורצת דרך, שתעורר את הסקרנות והדמיון.

כי האקדמית אחוה דוגלת במצוינות, בתנועה קדימה, בהובלה

האקדמית אחוה מובילה בחדשנות בתוכניות הלימודים וגם בדרכי הלמידה, באווירה הלימודית המזמינה, המאפשרת.

כי אחוה נותנת יחס של מכללה בשכר לימוד אוניברסיטאי

באחוה לומדים בקבוצות קטנות ומקבלים יחס אישי. זו כבר השנה הרביעית ברצף שאנחנו זוכים במקומות הראשון והשני בסקר שביעות רצון הסטודנטים ברמה הארצית!

כי הסגל שלנו מסור להצלחה שלך

סגל התוכנית מורכב מפרופסורים ודוקטורים מנוסים, נשות ואנשי שטח ומחקר, שילוו אותך אישית לאורך כל התואר.