חונכויות, סיוע לימודי ותמיכות נוספות

נעים להכיר

מרכז התמיכה והנגישות בדיקן הסטודנטים מפעיל מערך סיוע לימודי וחונכויות כחלק ממעטפת התמיכה המגיעה לך במהלך הלימודים.

כל החונכים במערך התמיכה מקבלים הדרכה וליווי מהצוות המקצועי ביחידת הדיקן

רוצים להיות חונכים?

הצטרפו למערך החונכות שלנו - הדרך שלך להעביר את זה הלאה

חשוב לדעת

סטודנטים עם מוגבלות או לקות למידה אשר זקוקים לסיוע לימודי, יוכלו לקבל 20 שעות של שיעורי עזר פרטניים בשנה תמורת דמי רצינות שנתית בסך 150 ש"ח בלבד. החונכות מבוצעת על-ידי סטודנטים נבחרים משנים מתקדמות הקבלים ליווי מקצועי. הרכזת בדיקן הסטודנטים תבחן את הצרכים הלימודיים ותפעל לאיתור חונך מתאים עבורך.
ייתכן ותוצע לך חונכות בקבוצה קטנה, מערך כזה מאפשר קבלת מספר רב יותר של שעות סיוע שנתיות ומספק ערך מוסף של למידת עמיתים ותמיכה חברתית.
סטודנטים עם מוגבלות - יש לפנות לרכזת הנגישות [email protected]
סטודנטים עם לקות למידה – יש לפנות לרכזת הסיוע הלימודי [email protected]
שעורי עזר נוספים, בעלות מסובסדת, יינתנו בהתאם לצורך, באישור הצוות המקצועי במרכז התמיכה ובכפוף לזמינות חונך.

חונכות פר"ח סטודנט-לסטודנט מיועדת בעיקר לסטודנטים עם לקויות למידה הזקוקים לסיוע בתחום הלימודי, החברתי והרגשי.
הפנייה לתוכנית חונכות פר"ח תתבצע לאחר הכרה כסטודנט עם לקות למידה בוועדת התאמות של המכללה.. שיבוץ בתוכנית מחייב אישור מנהלת מרכז התמיכה והנגישות ועל בסיס מקום פנוי ואיתור חונך מתאים.
השתתפות בתוכנית מחייבת התמדה ודמי רצינות שנתית בסך של 150 ₪ בלבד. החניכים בתוכנית זכאים להשתתף באחת הסדנאות המוצעות על-ידי המרכז לנגישות לאורך השנה.
למידע נוסף ניתן לפנות לרכזת פר"ח: [email protected].

לסטודנטים עם מוגבלות או מצב רפואי הזכאים לשיקום מקצועי, יוכלו ליהנות מסיוע לימודי מוגבר: שיעורי עזר, הקראות, אסטרטגיות למידה, חונכות חברתית, זאת בנוסף למימון שכר הלימוד, ציוד עזר ועוד.
שיעורי העזר ניתנים על ידי חונכים (סטודנטים מצטיינים או בוגרי תואר ראשון ושני) המקבלים הכוונה וליווי מהצוות המקצועי של מרכז התמיכה שבדיקן הסטודנטים.
סטודנטים המעוניינים בהכוונה בהקשר זה, מוזמנים לפנות לרכזת הנגישות בדיקן הסטודנטים: [email protected]

אגודת הסטודנטים של המכללה פועלת מול חברות GOOL ו'דני באומן' להיצע של קורסים מקוונים מותאמים למכללת אחוה. סטודנט עם לקות למידה ו/או מוגבלות יוכל להמיר שעות חונכות בסבסוד מנוי סמסטריאלי לאחד מהאתרים בהתאם להיצע ולאפשרויות שיפורסמו על- ידי אגודת הסטודנטים מעת לעת. למידע נוסף ניתן לפנות במייל לאגודת הסטודנטים: [email protected]

סדנאות העשרה ושיפור מיומנויות למידה

מידי סמסטר מפורסם לוח סדנאות העוסקות בנושאים התומכים בתהליך הלימודי (אסטרטגיות למידה, ניהול זמן, טכנולוגיות מסייעות בלמידה, התמודדות עם לחץ וחרדת בחינות ועוד). הסדנאות מוצעות לכלל קהילת הסטודנטים ללא עלות או בעלות סמלית ומומלצות במיוחד לסטודנטים עם מוגבלות ולקות למידה

לרשות הסטודנטים עומד מרכז למידה טכנולוגי מרווח ומונגש, הכולל מגוון עזרים, טכנולוגיה מסייעת וציוד מתקדם. המרכז פועל בכל ימות השבוע עד שעות הערב, ומספק, בין השאר, תוכנות הקראה בעברית, באנגלית ובערבית, מילונים נגישים, תוכנות לזיהוי תווים אופטיים, תוכנות להפיכת טקסט דיבור לטקסט כתוב, מכשיר טמ"ס וצג ברייל לטובת סטודנטים כבדי ראיה ועוד.
לרשות הסטודנטים הזכאים לכך, עומד מרחב ללמידה נגישה הכולל חדרים ללמידה פרטנית נגישה.
רכזת המרכז הלימודי-טכנולוגי תשמח לסייע בכל פיניה הקשורה למימוש התאמות, טכנולוגיות מסייעות, סיוע במילוי טפסים, סיוע בהגשת בקשות רשמיות, משימות תומכות למידה ועוד.
פרטי התקשרות: 08-8588182; [email protected]

סטודנטים עם מוגבלות ולקויות למידה עשויים להתקל באתגרים, משברים וקשיים אשר יפגעו ברווחתם הנפשית ובתפקודם. במרכז אחוה לשירות פסיכולוגי רגיש תרבות יכול כל סטודנט לקבל טיפול בעלות מוזלת. סטודנטים/ות עם מוגבלות ו/או לקות למידה עם קושי כלכלי הזקוקים לסבסוד נוסף, מעבר לעלות המוזלת, יכולים להגיש בקשה לסיוע במימון השירות.
למידע נוסף על שירותי הקליניקה ותיאום טיפול ניתן לפנות במייל: [email protected] או בטלפון: 054-9600551

מיועדת לבעלי תעודת נכה או לסטודנטים המתמודדים עם מצב רפואי זמני העולה לכדי מוגבלות בניידות (למשל חלילה אחרי שבר או ניתוח). בקשה לחניה נגישה יש להגיש בהתאם לנוהל לאישור חניה מסיבה רפואית חריגה אותו ניתן למצוא במידע אישי בפורטל סטודנט > אפשרויות נוספות > בקשות וערעורים > אפשרויות הגשה > פורום ועדת התאמות

לרשותו של סטודנט עם מוגבלות עזרים טכנולוגיים המסייעים ללמידה ולהבחנות כדוגמת מערכת FM אישית להשאלה, צג ברייל, טמ"ס ועוד. למידע נוסף יש לפנות לרכזת הנגישות [email protected]

ספרייה ושירות נגיש

במכללה קיימת ספרייה נגישה לרווחת הסטודנטים הכוללת שירותים נגישים נוספים, דוגמת לולאת השראה ועמדת מחשב נגישה המחוברת לטמ"ס. בנוסף, לרשות הסטודנטים ספרנית למתן שירות ועזרה גם מרחוק.
לתיאום וקבלת סיוע לשירותי ספריה ומידענות ניתן לפנות אל אביבה שייבה [email protected]