המעבדה לחקר חומרים פסיכואקטיביים

על המעבדה

המחקר במעבדה מתמקד בחומרים פסיכואקטיביים (משני תודעה) והשפעתם החיובית והשלילית. אנו בודקים כיצד חומרים אלו משפיעים על רגש, תודעה והתנהגות ושואפים לזהות את גורמי הסיכון הנפשיים והסביבתיים להתפתחות תלות בחומרים אלו.
במסגרת המחקר במעבדה פורסמו למעלה מ-50 מאמרים בכתבי עת מדעיים מובילים בתחומם. פרויקטים מחקריים שמתנהלים במעבדה בימים אלה כוללים, בין השאר, מחקר הבודק כיצד יש להגדיר שימוש בעייתי בקנביס רפואי, מחקר שבודק את ההשפעות של שימוש בקנביס
על מערכות יחסים רומנטיות, מחקר המתמקד בהשלכות הנפשיות של מתקפת הטרור של השביעי באוקטובר וכן מחקר שעוסק בהשפעות ארוכות הטווח של אירועי קרב ולחימה על יוצאי יחידות קרבית. בשנת 2023 המעבדה זכתה במענק מחקר של קרן המדע הישראלית על סך 360,000 ש"ח.

דוקטור דניאל פיינגולד

ראש המעבדה ד"ר דניאל פיינגולד

ראש התוכנית לפסיכולוגיה שיקומית ומרצה בכיר במחלקה לפסיכולוגיה. פסיכולוג שיקומי מומחה, דוקטורט באוניברסיטת בר-אילן. לשעבר סגן מנהל המרפאה להתמכרויות במרכז הרפואי שיבא. חבר ועד החברה הישראלית לחקר וטיפול בהתמכרויות (אילסם)

ממחקרי המעבדה

Medical cannabis and stigma a qualitative study with patients living with chronic pain
Negative experiences of patients using medicinal cannabis A systematic review of qualitative studies
Moral injury and cannabis use disorder among Israeli combat veterans The role of depression and perceived social support
Religiosity and substance use in US adults Findings from a large-scale national survey

מנהלת המעבדה

נעם פרץ

דוקטורנטים

אביה אשואל

נושא המחקר: ההשפעה של קנביס על מערכות יחסים רומנטיים

אור גליקסברג

נושא המחקר: המשגה וזיהוי של שימוש בעייתי בקנביס רפואי

תלמידי .M.A

שירה אוחנה

עדי גבזו

שיר גוטסמן

נוי קמהיקר

עוזרי מחקר

שני בלוקה

איזבל‬ נדבי

אור שאול

מזל חיון