האקדמית אחוה מציינת 50 שנה בסימן 'מחלוציות לחדשנות'

אחד מהאירועים המרכזיים שהתקיים באקדמית אחוה היה ציון יובל להקמתה של המכללה והפיכתה ממוסד שבישר את עידן החלוציות וההשכלה הגבוהה באזור לאקדמיה מובילה, חדשנית ופורצת דרך. האירוע התקיים במעמד נשיא המדינה יצחק הרצוג שאמר "עוד בשנות הקמתה של המדינה, ואפילו קודם לכך – בתחילת התחייה הציונית, הייתה האקדמיה הישראלית, לאחת מאבני הפינה הלאומיות שלנו. זה עלה בקנה אחד עם שורשיו של 'עם הספר', וגם עם ההבנה הנכונה ברמה העולמית – שלעולם ההשכלה הגבוהה יש תרומה אקוטית לכל מדינה שמכבדת את עצמה, וחפצה לשגשג ולהיות חלק גאה במשפחת העמים". 

עוד הוסיף ואמר הנשיא, "המכללות, האוניברסיטאות, מכוני המחקר והלימוד, עולם האקדמיה הישראלי כולו, הפכו להיות אחד היסודות החשובים ביותר עליהם עומדת מדינתנו, ובמקביל – הפכו לשם דבר, ולפניה היפות של ישראל בעולם כולו. שוויון ומצוינות הם לא רק ערכים שאינם סותרים זה את זה, אלא הם יכולים וצריכים לצעוד יחד. מי שיחפשו הוכחה נוספת לכך ששני העקרונות הללו יכולים לצעוד יחד, ואף יכולים להשלים זה את זה, ימצאו אותה בדמויות המופת שזכו להנהיג את מכללת אחוה בשנים האחרונות" 

עוד במהלך האירוע, אשר התקיים בהנחייתו של המגיש והעיתונאי עופר חדד, נערך טקס לציון 50 שנים למכללה, במסגרתו בין היתר הוצגו סרטוני ברכה וקטעים היסטוריים, הופיעה להקת המכללה 'קולות שלובים' ולאחר מכן גם הזמר קובי אוז ולהקתו במופע 'התחנה הישנה'. 

נשיאת המכללה, פרופ' יפעת ביטון, אמרה במהלך האירוע: "במכללה נטועה אמונה עמוקה בשליחותה הלאומית המשולבת: אקדמית וחברתית. חיבור טבעי זה עבורה הופך אותה למיוחדת במינה, ולמובילה ישראלית להטמעת חיבור דומה במערך ההשכלה הגבוהה. את המבנה האקדמי המפואר הזה מזינים אנשים ונשים – הסגל היקר והמסור שלנו – שמאמין בכוחו של הגיוון האנושי כמתת – ובהתאמה, מסמן גם מצוינות אקדמית מגוונת, שגבולותיה מאותגרים ומשורטטים מחדש תמידית. תפיסה זו הצמיחה דורות של בוגרות ובוגרים המגיעים מרקע מגוון, שבעצמם- ובעוצמתם – דואגים לקידום הקהילות מהן הגיעו, ואשר אליהן לרוב הם שבים. אאחל למכללה, ליובל הבא עליה לטובה, שנהיה לה שותפים הווים וראויים לעברה המפואר, ומי שיזכו להמשיך בעשיית הטוב העתידית שלה".  

כיבדו את מעמד האירוע: יו"ר הוועדה לתכנון ולתקצוב (ות"ת), פרופ' יוסי מקורי, סגן שרת החינוך, חה״כ מאיר יצחק הלוי, נשיאת המכללה, פרופ' יפעת ביטון, יו"ר האספה הכללית של המכללה אלוף במיל' חגי טופולנסקי, יו"ר הוועד המנהל של המכללה, גונדר-משנה בדימוס שרה פרידמן, מנכ"לית המכללה, ד"ר אתי גרובגלד, מייסדים, דיקנים, סגל אקדמי ומנהלי, ראשי וראשות רשויות ביניהם ראש העיר אליהו זוהר, חברי וחברות הוועד המנהל, האספה הכללית והמועצה האקדמית.