חוגגים בסעודת איפטאר מסורתית ברהט

האקדמית אחוה יחד עם קהילת 'תוצרת הארץ' השתתפו זו השנה השלישית ברציפות בסעודת איפטאר החגיגית והמסורתית ברהט

באירוע השתתפו כ-300 סטודנטים מקהילות 'תוצרת הארץ' באזור הדרום, בהם סטודנטים מהמכללה האקדמית אחוה, רהט, קרית מלאכי, נחל עוז, נתיבות ושדרות. האירוע נערך במעמד נשיאת מכללת אחוה, פרופ' יפעת ביטון, ראש עיריית רהט פאיז אבו-סהיבאן, המנכ"לים השותפים של 'תוצרת הארץ' יובל בדולח וקמילה מילנר-לנדסקינד, ונציגי הוועדה לתכנון ותקצוב (הות"ת). 

במהלך הערב הופיע להקת הדבקה המקומית 'קאן זמאן' ולהקת הסטודנטים 'קולות שלובים' של אחוה, בה לוקחים חלק סטודנטים יהודים וערבים, אשר נתנו ביצוע מרגש לשיר 'סאלם'. 

נשיאת האקדמית אחוה, פרופ' יפעת ביטון, אמרה כי, ״האירוע היום הוא המשך ישיר לרצון לפעול לכיוון אקטיביזם חברתי, אקדמיה המובילה בקהילה ולרב-תרבותיות ברמה האזורית והארצית. מכללת אחוה מצויה בתנופת פיתוח והתפתחות, הבאה לידי ביטוי בפיתוח תכניות לימודים ייחודיות וחדשניות, במטרה להתאים את הלימודים לעת החדשה, תוך הסתכלות על הצרכים האזוריים בתחומי החינוך, הרפואה והחקלאות. באמתחתנו תכניות חדשות המשלבות לימודים עם התמחות מקצועית וטיפולית. מכללת אחוה רואה עצמה כמגדלור המאיר על סביבתו הן בהיבט המקצועי – לימודי ואף יותר בנושא המעורבות החברתית – בעלת השפעה על הפיתוח האזורי קהילתי בדרום הארץ. במכללה פועלים מספר פרויקטים המעודדים דיאלוג בין סטודנטים, עשייה חברתית משותפת והקמנו מקהלה משותפת ליהודים וערבים שבה מתחוללים מדי יום ניסים קטנים של קשרים הנוצרים בין אנשים". 

"סעודת האיפטאר מהווה חלק מהתפיסה המשותפת למכללת אחוה ולתוצרת הארץ ליצירת קהילתיות ושיתופי פעולה חוצי גבולות של מגזר, של מוסד אקדמי ושל מגזר", אמרה ד"ר מיכל רביבו, דיקן הסטודנטים באחוה. "כל זאת מתוך אמונה בדרך משותפת שתוביל לצמיחה אזורית בפריפריה הדרומית". 

'תוצרת הארץ' היא תנועה להובלת שינוי חברתי לאומי, דרך התיישבות קהילתית של צעירים ועידוד פעילות יזמית-חברתית שלהם בישובים בהם היא פועלת. בתנועה חברים כיום כ-1,000 סטודנטים המתגוררים ב-13 יישובים בכל רחבי הארץ מכל קשת החברה הישראלית: יהודים וערבים, דתיים וחילוניים. התנועה, שנוסדה על ידי התאחדות הסטודנטים, פועלת הודות לשיתוף פעולה עם הרשויות המקומיות, מוסדות אקדמיים והוועדה לתכנון ותקצוב. 

"זה מרגש לראות סטודנטים מרהט מארחים את קהילות דרום לסעודה מסורתית, ולראות את כל השותפים לוקחים בזה חלק. זו בהחלט העוצמה הגדולה של תוצרת הארץ", סיכם יובל בדולח, מנכ"ל תוצרת הארץ.