קידום נשים באקדמיה לזכר הבנות שנהרגו במבצע 'עופרת יצוקה'

בטקס מרגש שהתקיים באקדמית אחוה, נבחרו 9 סטודנטיות מרשימות במיוחד בהישגיהן ומעוררות השראה בעשייתן החברתית, לקבלת תעודות הערכה ומענק כספי מטעם הקרן 'בנות לחיים' שהוקמה על-ידי ד"ר עז אלדין אבו אל-עייש, לזכר שלוש בנותיו. 

ד"ר אבו אל עייש, שכל שלוש מבנותיו מירי בשוגג של טנק ישראלי אל ביתו בעזה בשנת 2009 במהלך מבצע 'עופרת יצוקה'. מאז האסון שפקד אותו הוא בחר לפעול למען פתרון הסכסוך, להתמקד בחיים ולקדם ערכים של שלום וחמלה בעזרת הקמת קרן להענקת מענק לקידום נשים באקדמיה בשם 'daughters for life' במטרה לתמוך בהשכלתן ובקידומן של נשים וצעירות במזרח התיכון, יהודיות וערביות.

בתהליך קפדני שהתקיים באקדמית אחוה בחרה הקרן בסטודנטיות יהודיות וערביות הראויות להוקרה ולמענק בגין הישגים מרשימים ופעילות חברתית מעוררת השראה. הסטודנטיות, הלומדות בתארים שונים במכללה, בחרו לפעול למען הקהילה והצליחו לתרום באופן משמעותי לקידום איכות החיים של נשים, נערות וילדות. בו זמנית, השקיעו הסטודנטיות מאמץ רב בלימודי התואר והגיעו להישגים אקדמיים מרשימים.
מבין מקבלות המענק: הודיה אליהו סטודנטית להפרעות בתקשורת, ג'מילה קבועה סטודנטית לפסיכולוגיה, רוואן אלאעסם סטודנטית להוראת המדעים, שקד מלול סטודנטית להוראת האנגלית, הילה ונדה סטודנטית לפסיכולוגיה, ורדה אלקרינאוי סטודנטית להוראת לשון עברית, סוהא אבו תקפה סטודנטית למדעי המחשב היישומיים, יסכה עמר סטודנטית לפסיכולוגיה ויסמין אבו טהא סטודנטית לגיל הרך.

הטקס המרגש התקיים במעמד נשיאת המכללה האקדמית אחוה פרופ' יפעת ביטון, יו"ר הוועד המנהל של המכללה גונדר משנה בדימוס שרה פרידמן, סגן הנשיאה לעניינים אקדמיים פרופ' פנחס דהן, דיקן הסטודנטים ד"ר מיכל רביבו שטיינר, הנהלת המכללה וסגל אקדמי, חברי אגודת הסטודנטים, בני משפחות הסטודנטיות ואורחים נוספים.
פרופ' ביטון בירכה את הסטודנטיות ואת ד"ר אבו אל עייש ואמרה: השארת רושם עצום של אדם שלמרות שספג את האובדן הקשה מכל, בחר לתעל את כל הכוחות והמשאבים על-מנת להביא לעולם חיוביות, דווקא לנשים, דווקא במזרח התיכון, דווקא באחוה. קרן 'בנות לחיים' היום היא חלק בלתי נפרד ממשפחת אחוה".

ד"ר אבו אל עייש הביע את חזונו כי כדי להשיג יציבות ואיכות חיים, ועולם שוויוני, הומניטרי, מפותח ויפה צריך לשים את הנשים בעמדות מנהיגות ואמר, "'בנות לחיים' מאחדות אותנו. יש דרכים חלופיות לכעס ואין דבר יותר חשוב מהשכלה של נשים צעירות. לנשים יש את הכוח והפוטנציאל והתפקיד שלנו הוא לתת להן את ההזדמנות ואת החירות לממש את הפוטנציאל ואת הכוח שלהן באמצעות השכלה".
הודיה אליהו, שברכה בשם הסטודנטיות, אמרה כי, "בתקופה קשה זו, בה אנשים מתמקדים בהבדלים המרחיקים אותנו, חשוב לראות את הערכים המשותפים ביננו 'סור מרע ועשה טוב, בקש שלום ורדפהו'. אנחנו רוצות להודות לך על התמיכה והחיזוק שיעזרו לנו להמשיך לעשות טוב בעולם כסטודנטיות וכנשות מקצוע לעתיד".

אמה של יסמין אבו טהא, ממקבלות המענק, הפתיעה את האורחים כאשר שיתפה בהתרגשות שד"ר אבו אל עייש היה הרופא המיילד בלידתה של יסמין. "כולנו עקבנו בזמן אמת אחר הטרגדיה שפקדה אותך וכאבנו איתך, היום זו סגירת מעגל בשבילי. מה שרצית לתת לבנות שלך, היום אתה נותן לבנות שלנו והן ימשיכו לתת ולעשות לקידום נשים ובנות נוספות".

קבלת מענקים לסטודנטיות באקדמית אחוה
קבלת מענקים לסטודנטיות באקדמית אחוה
קבלת מענקים לסטודנטיות באקדמית אחוה
קבלת מענקים לסטודנטיות באקדמית אחוה
קבלת מענקים לסטודנטיות באקדמית אחוה
קבלת מענקים לסטודנטיות באקדמית אחוה
קבלת מענקים לסטודנטיות באקדמית אחוה
קבלת מענקים לסטודנטיות באקדמית אחוה
קבלת מענקים לסטודנטיות באקדמית אחוה