שבוע חדשנות ויזמות באקדמית אחוה בסימן ChatGPT

"הבינה המלאכותית היא העתיד, ואנחנו מביאים את העתיד אלינו". פרופ' אורית אבידב-אונגר, דיקן בי"ס לחינוך, על שבוע החדשנות באקדמיה בסימן הטמעת טכנולוגיות חדשניות בשלבי ההכשרה של המורים לעתיד

את הביטוי 'קצב אקספוננציאלי' שמענו בפעם האחרונה בעת התפשטות מגפת הקורונה, אך הפעם שב וחוזר הביטוי לחיינו בכל מה שקשור לתחום הכי חם בעולם הטכנולוגי של היום – בינה מלאכותית. הטכנולוגיה החדישה והמדהימה הזאת מצליחה לפרוץ גבולות בכל יום מחדש, עם כלים, אמצעים ותכונות שנראו רק לא מזמן דמיוניות.

יצירה של תמונות ואנימציות באמצעות תיאור בן משפט אחד, קטעי וידיאו מציאותיים להפליא שנוצרו בעצם מתוך תמונות סטילס פשוטות, כתיבת מאמרים אקדמיים על-ידי בוטים משוכללים ואפילו יצירת גרפיקות מתוחכמות בלחיצת כפתור.

כל אלו הם רק חלק מהיכולות המדהימות של הבינה המלאכותית, שהולכת ומשתכללת בכל יום מחדש. באקדמית אחוה זיהו את החדשנות כתחום צומח כבר לפני שנים, והשנה קיימו זו השנה החמישית ברציפות את 'שבוע החדשנות באקדמיה'.

עוד קודם, הכריזו במכללה על הטמעה של טכנולוגיות חדשניות במסגרת תוכניות הלימודים בבית הספר לחינוך במכללה. במסגרת זאת, הסטודנטים ישתמשו בטכנולוגיות בינה מלאכותית על מנת לשפר את יכולותיהם המקצועיות, במטרה להתכונן כבר עכשיו לשילוב טכנולוגיות אלה בשיטות ההוראה בבתי הספר.

"הבינה המלאכותית היא העתיד, ואנחנו מביאים את העתיד אלינו", אומרת פרופ' אורית אבידב-אונגר, דיקן בית הספר לחינוך באקדמית אחוה. "חרטנו על דגלנו להטמיע חדשנות פדגוגית עוד בשלבי ההכשרה של המורים לעתיד, במטרה לייצר מנהיגות חינוכית שתביא ליישום החדשנות בגנים, בבתי הספר ובמערכת החינוך בכלל. עולם הלמידה משתנה כל הזמן ויוסיף להשתנות בקצב מהיר אפילו יותר בעתיד, ואנחנו רוצים לא רק להגיע לשם מוכנים, אלא להיות חלק מתהליך החדשנות וההתקדמות".

במסגרת שבוע החדשנות שהתקיים במכללה, הסטודנטים נהנו מהרצאות, התנסויות וסיורים שמטרתם להתעמק במהותה של הבינה המלאכותית ויתרונותיה.

בסופו של שבוע החדשנות קבלו הסטודנטים תשובות לשאלות דרמטיות העומדות בפתח המערכת החינוכית המתפתחת בעולם הטכנולוגי: כיצד תתקיים ההוראה בעידן הבינה המלאכותית? מהן המיומנויות של הבינה האנושית שנצטרך להמשיך ללמד ולהטמיע? כיצד רואים את התלמיד ואת ניהול השיעור לצד הבינה המלאכותית? שילוב בין השימוש בטכנולוגיה לסוגיות רגשיות העולות מהתלמידים ועוד.

"שבוע החדשנות הוא שבוע בו אנחנו שוברים את שגרת הלימודים ויוצאים מהקופסה", מסכמת פרופ' אבידב-אונגר. "מטרת השבוע היא חשיפה וחשיבה רפלקטיבית על יזמות חינוכית וחברתית בהקשר רב תרבותי ומתן מעוף והשראה, לצד כלים פרקטיים לאנשי החינוך של המחר. לבינה המלאכותית השלכות טכנולוגיות ישירות על דרכי הלמידה וההוראה בבתי הספר, והפיתוחים העתידיים הצפויים יחדדו ויגבירו את השימוש בטכנולוגיה ככל שיחלוף הזמן, אך ברור לכולנו שצריך לעשות את זה בזהירות רבה כי לצד היתרונות הרבים, יש בטכנולוגיה הזאת גם לא מעט חסרונות וסכנות. אני מאמינה שהשבוע הזה יסייע לסטודנטים ולסטודנטיות של בית הספר לחינוך בגיבוש הזהות המקצועית שלהם כמורים שהם גם יזמים חינוכיים".

 

רובוט