מערכות מידע ומדעי המחשב – על כל שאלה תשובה

האם ניתן לשלב עבודה עם לימודים? מהם תנאי הקבלה? האם יש מכינה למי שלא עומדים בתנאי הקבלה? למי מתאים ללמוד את התואר? ולמה ללמוד מערכות מידע ומדעי המחשב היישומיים באקדמית אחוה?
כל התשובות שיפתחו עבורך אין ספור הזדמנויות

אז מה עוד כדאי לי לדעת?

התוכנית מתאימה למי שרוצים לצבור ידע וכלים לקראת השתלבות במגוון תפקידים בהייטק, למתעניינים בתחום מדעי הנתונים, הסייבר והמחשבים וכן לעובדים בתעשייה הרוצים לרכוש תואר ראשון ולעובדים. התואר במערכות מידע ומדעי המחשב מתאים גם לבעלי תואר אקדמי שרוצים לעשות הסבה מקצועית להייטק ולמי שכבר עובד בהייטק ורוצה להעמיק את הידע ולהתקדם

בוודאי. התואר במערכות מידע ומדעי המחשב נלמד באקדמית אחוה יומיים בשבוע בשעות אחר הצהריים ויום שישי, ומערכת השעות הגמישה מאפשרת לשלב עבודה עם לימודים

תוכנית הלימודים במערכות מידע ומדעי המחשב נלמדים בשעות אחר הצהריים, כך שהיא מותאמת לאנשים עובדים ולבעלי משפחות הרוצים לשלב עבודה עם לימודים וחיי משפחה

תנאי הקבלה לתואר במערכות מידע הם מגוונים וניתן להתקבל דרך אפיקי קבלה שונים, ביניהם, אפיק קבלה על סמך פסיכומטרי, בגרות מלאה ללא פסיכומטרי, בעלי תעודת הנדסאי, מדעי או ראשון שמעוניינים ללמוד מערכות מידע ועוד. כדי לדעת פרטים נוספים ולבחון את כל האפשרויות העומדות בפניך יש לפנות לנציגי מרכז ייעוץ והרשמה בטלפון 3622*

ניהול מערכות מידע הוא התחום המתעסק בניהול ובשליטה על מערכות המידע בארגון. זה כולל את כלל הפעולות, התהליכים והאמצעים שנדרשים לאסוף, לאחסן, לעבד, לשמור ולהשתמש במידע באופן יעיל וממוקד על מנת לתמוך בהחלטות ובפעולות ארגוניות.
תחום זה נוגע לניהול המשאבים המידעיים בכלל, כולל זרימת המידע בארגון, אבטחת המידע, תחזוקת מערכות המידע, וקבלת החלטות תקינות ומבוססות על מידע. זה כולל גם את התכנון והפיתוח של מערכות מידע חדשות או שדרוג של הקיימות, ואת פיתוח וניהול מדיניות המידע בארגון.
ניהול מערכות מידע משתמש בכלים טכנולוגיים, כמו מסדי נתונים, מערכות מידע, תוכנות ניהול תוכניות (ERP), ומערכות BI (Business Intelligence), על מנת לספק מסגרת מותאמת אישית לצורכי הארגון. התחום חשוב בכל סוגי הארגונים, מארגונים עסקיים ועד למוסדות ציבור.
ניהול מערכות מידע משמש ככלי לשיפור יעילות, להפחית טעויות, לתמוך בהחלטות ארגוניות מבוססות על נתונים, ולספק ביטחון למידע.

מערכות מידע הן סוג של מערכות ארגוניות המתמקדות בניהול ובעיבוד של מידע. המערכות הללו מטרתן לאסוף, לאחסן, לעבד, לשמור, ולהשתמש במידע באופן יעיל ומסודר. הן תוכננו להתמודד עם כמויות גדולות של מידע באופן מהיר ויעיל, ובכך לתמוך בתהליכי החלטות ארגוניות, לספק תמיכה בתהליכי קבלת החלטות ובשליטה בתהליכים ארגוניים.

רכיבים מרכזיים במערכות מידע כוללים:
מקורות מידע: קבלת מידע ממקורות שונים כמו מסדי נתונים, פונקציות בארגון, כרטיסי חיוב, דוחות כלכליים, וכדומה.
עיבוד מידע: פעולות ותהליכים של עיבוד המידע כגון ניתוחים, טכניקות סטטיסטיות, ואלגוריתמים, שמאפשרים להבין את המידע ולהפיק ממנו משמעויות.
אחסון מידע: השמירה והאחסון המותאם לפי צרכי הארגון, והמסייע בגישה מהירה ויעילה למידע.
הצגת מידע: מתן מידע בצורה שונה ונוחה להבנה, כגון דוחות, תרשימים, וטבלאות.
שימור איכות המידע: תהליכים שמטרתם לשמור על איכות המידע, ולמנוע שגיאות ודיווחים שגויים.
אבטחת מידע: מניעים שונים שמטרתם לשמור על בטחון המידע, ולמנוע גישה לא מורשית.
מערכות מידע נמצאות בכמעט כל סוגי הארגונים, מחברות עסקיות גדולות ומוסדות ציבור ועד למוסדות חינוך וארגונים ללא כוונת רווח. הן מהוות כלי עזר מרכזי בניהול ובקבלת החלטות, ותורמות להגברת היעילות והיכולת ההתמודדות של הארגון

בהחלט. תחום ניהול מערכות מידע פותח בפני הסטודנטים צוהר לקריירה מקצועית מאתגרת ומעניינת ולהשתלבות בתעשיית ההייטק המתקדמת. הלימודים בחוג מספקים את הידע והכלים הנדרשים כיום מהבוגר בתחום ומסייעים לו להתקדם בקריירה האישית

במחלקה שלנו ישנו סגל הכולל אנשי מחקר ואקדמיה וגם סגל ליבתי מהתעשייה. השילוב הזה מקנה בסיס מנצח לידע תאורטי בתחומים רבים ובו בזמן ידע מעשי למימוש התאוריות למעשה.
החוג שלנו מאופיין בסביבה תומכת, המעניקה לכל סטודנט את תשומת הלב באופן פרטני ואישי, ליווי ועזרה הנדרשים עד לסיום לימודיו בהצלחה.

תחום מערכות מידע נחשב לאחד המקצועות המבוקשים ובעל חשיבות במגוון התעשיות והסקטורים במשק ובחברות ייעוץ מובילות בארץ ובעולם. ישראל היא מעצמת הייטק ותחום טכנולוגיות המידע מתפתח כל הזמן ונמצא במגמת עליה וקיים בו ביקוש הולך וגובר לאנשי מקצוע ומומחים במערכות מידע המשפיעים על חיינו בכל התחומים.

מה לומדים במדעי המחשב?

בסיס מתמטי מוצק, ידע בתאוריית מדעי המחשב הכולל מבנה נתונים אלגוריתמים אוטומטים, חישוביות, בינה מלאכותית ולמידת מכונה ושימושיה. כמו כן נחשפים הסטודנטים לאספקטי תכנות מעשי הכוללים: שפות תכנות JAVA C++ , בסיסי נתונים, פיתוח בסביבת האינטרנט ( פיתוח בREACT) , תקשורת מחשבים ומערכות הפעלה. לקראת סוף התואר הסטודנט מבצע פרויקט גמר המשלב בתוכו טכנולוגיות רבות שלמד לקראת מערכת תוכנה אחת משמעותית המהווה עבורו כרטיס ביקור לתעשייה.

באקדמית אחוה ניתן להתקבל למערכות מידע ומדעי המחשב על בסיס בגרות ללא פסיכומטרי. יש צורך לעמוד בתנאי קבלה בכפוף לזכאות לבגרות מלאה לפי מספר פרמטרים. כדי לדעת פרטים נוספים יש לפנות לנציגי מרכז ייעוץ והרשמה בטלפון 3622*

למי שאינם עומדים בתנאי הקבלה יש אפשרות להירשם לתוכנית הכנה במערכות מידע ומדעי המחשב . הלימודים בתוכנית נמשכים כ-3.5 חודשים בלבד והם מאפשרים קבלה לתואר במערכות מידע ומדעי המחשב כבר בשנת הלימודים הקרובה מבלי לפספס שנה

בשוק העבודה ישנו ביקוש גדול לאנשי מקצוע בעלי הכשרה אקדמית מתאימה וידע מעשי בניהול מערכות מידע, במערכות מידע ובמדעי המחשב היישומיים. אפשר להשתלב במגוון רחב של תחומים כמו, חברות גדולות וקטנות, סטארטאפים טכנולוגיים ורפואיים, ניהול מערכות מידע בארגונים מקומיים ובינלאומיים, אנליסטים, מנהלי פרויקטים, מהנדסי תוכנה, מפתחי מערכות, מנתחי נתוני עתק, מנתחי ומיישמי מערכות מידע, מדריכי ומטמיעי מערכות, מפתחי תוכנה, יועצי שיווק באינטרנט, בוני ומפתחי אתרים ועוד.

הלימודים בתואר מדעי המחשב באקדמית אחוה הוא תואר דו-חוגי בשילוב מערכות מידע. הלימודים, שכוללים גם פרויקט גמר, נמשכים שלוש שנים

האוריינטציה והדגש במערכות מידע זה בעיסוק המשולב של הניהול הארגון התהליכים והאנשים בארגון עם העולם הטכנולוגי המתקדם ובדגש על תוכנה חומרה וטכנולוגיות תקשורת בעוד שמדעי המחשב האוריינטציה והדגש הם על הבנה ולימוד מעמיקים ומעשיים של הליך ואופני הפיתוח והקמה של התוכנה או האפליקציה הנדרשת באמצעות השילוב עם כלי פיתוח ותכנות מהמתקדמים בשוק. למעשה שני התחומים משתלבים זה בזה ויוצרים סינרגיה גבוהה לבוגרי החוג.

בעיקרו דומה מאוד למדעי המחשב עם אספקטים יותר מעשיים ופרקטים בטכנולוגיות עכשוויות

מגוון קורסים בתחומי הניהול והארגון ובתחומי התכנות ופיתוח תוכנה ויישומים במשולב עם מגוון קורסים אינטגרטיביים. לדוגמא : מבוא למערכות מידע, ניתוח ועיצוב מערכות מידע, מנשקי אדם מחשב, כריית מידע ומחסני נתונים, ניהל פרויקטים ועוד.

במחלקה שלנו ישנו סגל הכולל אנשי מחקר ואקדמיה וגם סגל ליבתי מהתעשייה. השילוב הזה מקנה בסיס מנצח לידע תאורטי בתחומים רבים ובו בזמן ידע מעשי למימוש התאוריות למעשה.

איזה ידע והכנה נדרשים לקראת הלימודים?

לא נדרש כל ידע מוקדם צריך לעמוד בדרישות הקבלה או לחילופין ללמוד במכינה קדם אקדמית לקראת לימודים אלו