פרופ' יהונתן גז

פרופ' יהונתן גז
בית ספר: מדעים

פרופ' יהונתן גז, בעל תואר Ph.D בפסיכולוגיה מאוניברסיטת בן – גוריון בנגב, משמש כמרצה בכיר במחלקה לפסיכולוגיה, המכללה האקדמית אחוה. פרופ' גז חוקר בתחום הזיכרון והפסיכופתולוגיה. במחקריו הוא משלב מדדים התנהגותיים ומדדים פיזיולוגיים. עבודותיו התפרסמו בכתבי עת בינלאומיים מהשורה הראשונה. פרופ' יוני גז הינו פסיכולוג קליני מומחה ומשמש כפסיכולוג הראשי במרכז לבריאות הנפש באר-שבע. נשוי ואב לחמישה.

 

 

prof. Jonathan Guez, holds a Ph.D. in psychology from Ben –Gurion University. He is a senior lecturer in the Department of Psychology,Achva Academic College. prof. Guez research is in the field of memory andpsychopathology. His research projects and publications focus on memory andattention, memory and aging, as well as trauma and psychopathology of eatingdisorders. prof. Yoni Guez is a clinical psychologist and works as the chief psychologistin the Beer-Sheva center of Mental Health. He is married with five children.
 

השכלה אקדמית:

בעל תואר Ph.D בפסיכולוגיה מאוניברסיטת בן - גוריון

דרגה אחרונה: מרצה בכיר
תפקידים במכללה:
  • ועדת מחקר במחלקה לפסיכולוגיה.
  • ועדה לבקרת הישגים לימודיים במחלקה לפסיכולוגיה.
תחומי התמחות: פסיכולוגיה
נושאי המחקר: תחום הזיכרון והפסיכופתולוגיה. עבודות המחקר ופרסומיו עוסקים בתחומי הזיכרון והקשב, הזיכרון והזקנה, וכן בפסיכופתולוגיה של הטראומה והפרעות האכילה.
דוא"ל: jonjon@bgu.ac.il

מתי בפעם האחרונה עשית משהו בשביל מישהו

פרופ' יהונתן גז, מרצה בכיר במחלקה לפסיכולוגיה, יזם ומנחה קורס המשלב סטודנטים ומתמודדים עם מחלה נפשית

קורסים נבחרים

תיאור הקורס: במעגלי החיים אנו מתמודדים עם מצבי...
 
הקורס מספק רקע פילוסופי ופרדיגמטי לשיטות מחקר...
 
תיאור הקורס: במהלך הקורס יסקרו הפרעות שונות,...
 

פרסומים נבחרים

 
Negative Emotional Arousal Impairs Associative Memory Performance for Emotionally Neutral Content in Healthy Participants
. .
 
The Effects of Divided Attention on Encoding and Retrieval Processes: Assessment of Attentional Costs and a Componential Analysis
. .
 
The Effects of Divided Attention at Encoding on Item and Associative Memory
. .
 
Divided Attention at Encoding and Retrieval for Once- and Thrice-Presented Items: A Micro-Level Analysis of Attentional Costs
. .
 
Older adults' associative deficit in episodic memory: Assessing the role of decline in attentional resources
. .
 
The Associative Memory Deficit of Older Adults: Further Support Using Face-Name Associations
. .
 
Traumatic stress is associated with specific associative memory impairment
. .
 
Self-Figure Drawings in Women with Anorexia, Bulimia, Overweight, and Normal weight: A Possible Tool for Assessment
. .
 
The Associations between Self-Criticism and Dependency and Incidental Learning of Interpersonal and Achievement Words
. .
 
Perfectionism, and cognitions, affect, self-esteem, and physiological reactions in a performance situation
. .
Page 1 of 2