פרופ' אורית אבידב-אונגר

פרופ' אורית אבידב-אונגר דיקן הפקולטה לחינוך ומנהיגות
אורית אבידב-אונגר
Orit Avidov Unger
דיקן הפקולטה לחינוך ומנהיגות

השכלה

פרופ' אבידב-אונגר היא אשת חינוך ישראלית, חברה בוועד החינוך הארצי של ישראל וחוקרת בתחום של הובלת שינויים והטמעת טכנולוגיות בארגוני חינוך. פרופ' אבידב-אונגר מובילה מערכות חינוך באקדמיה ובמערכת החינוך בישראל, שותפה להכנת ניירות מדיניות לרפורמות שהוביל משרד החינוך, כדוגמת 'עוז לתמורה', 'אופק חדש' ורפורמת התקשוב. עוסקת בכתיבת תוכניות לימודים ותוכניות אקדמיות, מומחית לשילוב בין ידע-אקדמי מבוסס מחקר, ידע פרקטי-מעשי והיכרות מעמיקה עם מערכת החינוך על כל שלביה.

פרופ' אבידב-אונגר משלבת בתפקידיה עולמות של טכנולוגיות למידה, הובלה של תהליכי שינוי וחדשנות פדגוגית, הכשרה ופיתוח מקצועי של מנהלים, בעלי תפקידים, מורים ומורי מורים, וניהול אקדמי ומקצועי בכיר.

פרופ' אבידב-אונגר מאמינה במנהיגות, יזמות, מקצועיות, העצמה וחדשנות. ההנהגה והניהול לתפיסתה צריכים להיות מעוגנים בבניית אמון ושותפויות עם בעלי העניין במערכת ומחוצה לה. לתפיסתה, יש לפעול כל העת לשיפור מתמיד של מערכות החינוך והלמידה תוך אימוץ חשיבה ה'יוצאת מהקופסה' למיצוי פוטנציאל של הלומדים, לצמצום פערים ומתן הזדמנויות כערכים מובילים בחינוך. תרומתה העיקרית בתחומים אלה היא בהנהגתה האיתנה בתפקידים האקדמיים שהיא ממלאת במערכת ההשכלה הגבוהה, במעורבותה בוועדות החינוך השונות ובתפקידים הציבוריים שמילאה והיא ממלאת ובמעורבותה במערכת החינוך כאשת חינוך, כחוקרת וכשותפה בעבודת בתי ספר כיועצת או כעמיתה, כמו גם בהעצמת סטודנטים ואנשי חינוך בכל הדרגים.

מחקר

מחקריה של פרופ' אבידב – אונגר עוסקים בבחינה של הטמעת התקשוב במערכת החינוך, התנגדויות וקשיים בהטמעה של שינויים במערכות חינוך ובחינה של תהליכי התפתחות מקצועית והעצמה בקרב מורים ומנהלים במערכת החינוך. מחקריה הרבים בתחום פורסמו בבמות בינלאומיות יוקרתיות.

דיסציפלינות ראשיות

Main Disciplines

Education

דיסציפלינות משניות

Secondary Disciplines

Educational Policy | Educational Technology | Empowerment | Change Management | Professional Development

פרסומים נבחרים

פרסומים נוספים