
נשמע מאיים? כנראה שזו הכוונה.
לכן, בראש ובראשונה עדיף לא להגיע אליה בכלל. ואם בכל זאת הגעתם כבר, רצוי לדעת כמה דברים מראש.
בראש וראשונה יש לעיין בתקנון המשמעת לסטודנטים.
בתקנון מפורטים כללי ההתנהגות והסדר שעלינו לנקוט בזמן שהותנו במכללה, וכן נוהל ועדת המשמעת.
להלן התקנון
שם | קישור |
תקנון משמעת המכללה האקדמית אחוה | ![]() |
בועדת המשמעת יושבים נציגי המכללה, כאשר נציג אגודת הסטודנטים, משמש כ "סנגור" לסטודנט אשר נגדו הוגשה תלונה.
רוצים דוגמא, בכל מקרה של הכנסת חומר כתוב לבחינה, אם כפתק או בכל אמצעי אחר, גם אם לא התכוונתם לעשות בכתוב שימוש – יפסל הקורס.
זכרו: אין להכניס חומר שאינו מותר לחדר הבחינה, וגם לא להחביא בחדרי השירותים.
תלונות רבות מגיעות על רקע אי מילוי הוראות הבוחנות, או דבור לא מנומס אל הבוחנות או אל עובדי המכללה.
המלצה: דברו בנימוס (זה לחיים בכלל). כל בעיה ניתנת לפתרון: אם בזמן המבחן, על ידי אחראית המשגיחות. אם זה סובל דיחוי, גשו לאחר הבחינה למרכז לשרות הסטודנט, והסבירו את טענותיכם, אנו מאמינים כי תמצאו אוזן קשבת.
אם מעדתם בכל זאת, והגיע מכתב עם זימון לוועדת משמעת, קודם כל לא לאבד את העשתונות. לאחר שקראתם את תקנון המשמעת של המכללה, נצלו את זכותכם לסיוע וגשו אל דיקן הסטודנטים. תוכלו לקבל ייעוץ כיצד לנהוג, להבין כיצד מתקיים כל ההליך – ובעיקר להירגע מעט, מתוך ידיעה שאתם לא לבד.
טופס פנייה לוועדת משמעת | ![]() |
טופס ערעור לוועדת משמעת ערעורים | ![]() |
לידיעתכם: סטודנט/ית אשר נמצא אשם/ה בועדת משמעת, יכול תוך 10 ימים מיום קבלת החלטת ועדת משמעת לידיו, להגיש ליו"ר ועדת ערעורים, בקשה לערער על החלטת ועדת משמעת.