נוהל נוכחות והיעדרות מרצים משיעור – דגשים והנחיות

מרצה נדרש לקיים את כלל השיעורים וכפי שהם מופיעים במערכת במלואם עפ"י הלו"ז האקדמי.
לתשומת ליבכם, שיעור שמוגדר כי יילמד באופן פרונטאלי, יילמד באופן זה בלבד ואין אישור להעבירו ללמידה ב -ZOOM / שיעור מקוון א-סינכרוני / מטלה לסטודנטים, במקום שיעור פרונטאלי. במקרים חריגים ביותר, מרצה שנאלץ להיעדר משיעור מחויב לדווח בפורטל האישי (מידע אישי) על היעדרות (ההנחיות מפורטות בהמשך המסמך). הודעת ההיעדרות דרך המידע האישי למרצה מבטלת את השיעור והודעות אוטומטיות נשלחות לסטודנטים (און-ליין בכל שעה ביום).
בנוסף – במקביל לעדכון ההיעדרות דרך המידע האישי, יש לעדכן את ראש התכנית במסגרתה השיעור מתבטל.

להלן סיבות ההיעדרות שניתן לסמן בעת הזנת היעדרות:
1. היעדרות עקב מחלה – היעדרות מסוג זה מחויבת להיות מגובה באסמכתא. בגין אישור זה, יקוזז למרצה יום מחלה בהתאם לצבירה (עפ"י הסכם השכר).
2. היעדרות עקב מילואים – על המרצה להעביר אישור מילואים.
3. היעדרות מסיבת אבל – חלה במקרה של אבל מדרגה ראשונה בלבד (חלילה וחס ורק בשורות טובות), מדובר על ימי השבעה עפ"י חוק.

דגשים:
• במקרים בהם המרצה סימן היעדרות בגין סעיפים, 1-3 ולא העביר אישור רלוונטי, היעדרותו תקוזז משכרו.
• היעדרות שתסומן במערכת מסיבת "אחר" תקוזז משכר באופן אוטומטי, למעט מקרים חריגים המאושרים מראש ע"י דיקן הפקולטה ונשיאת המכללה. במקרה כזה האישור יועבר ישירות ע"י דיקן הפקולטה לרכזת כח אדם אקדמי.
שיעורי השלמה בעקבות היעדרות מרצה: אין אישור לבצע שיעורי השלמה בעקבות ביטול שיעור ע"י מרצה. במקרים חריגים בהם המרצה וראש המחלקה רואים לנכון לבצע השלמת חומר, האחריות על תיאום ההשלמה הינה של המרצה מול הסטודנטים ובאישור ראש המחלקה על אופן ההשלמה. במקרים חריגים אלה, כל פעילות השלמה שתוחלט להתקיים אינה מזכה בהשלמת שכר מעבר לשכר ששולם במסגרת ניצול יום מחלה / תשלום בגין מילואים / תשלום עפ"י חוק בתקופת אבל. במקרים חריגים של השלמת שיעור ע"י מרצה מן החוץ, יש לפנות לרכזת סגל אקדמי – לי-היא פישר [email protected]

העברת אישורי היעדרות:
• אישורי מחלה / מילואים / אבל לתקופה שבין התאריכים 21 לחודש הקודם ועד ל-20 לחודש הנוכחי, יש להעביר לא יאוחר מה-20 בכל חודש למייל [email protected]
• היעדרות ללא אסמכתא שתישלח עד ל-20 בחודש בו היתה היעדרות, תקוזז משכרו של המרצה.

בכל שאלה או בעיה בעניין היעדרויות ניתן לפנות במייל [email protected]

להלן הנחיות לעדכון היעדרות דרך פורטל המידע האישי של המרצה:
1. בכניסה למידע האישי של המרצה יש ללחוץ בתפריט על לחצן בקשות וערעורים > בקשות סגל
2. ברשימת הבקשות יופיע פורום הודעה על היעדרות מתוכננת
3. יש להזין תאריכים וסיבת ההיעדרות. הזנת שעות היא אופציונאלית וללחוץ על 'הצג מפגשים'
4. לאחר לחיצה על 'שמור' בתחתית המסך, ייפתח חלון, בו ניתן לכתוב הערות ולצרף אישור מתאים.
5. יש ללחוץ על כפתור 'שלח'.
6. לאחר לחיצה על כפתור 'שלח' תישלח הודעה לתלמידי השיעור אודות ביטול המפגש בדוא"ל וב-SMS.