מוסיפים בינה לחינוך

בעידן הדיגיטלי המתפתח במהירות, הטכנולוגיה בכלל והבינה המלאכותית (AI) בפרט הופכת לחלק בלתי נפרד מחיינו. תחום החינוך, כמו תחומים רבים אחרים, עובר שינויים משמעותיים כתוצאה מהתפתחויות טכנולוגיות אלו. הבינה המלאכותית מציעה הזדמנויות חדשות ומרגשות לשיפור תהליכי ההוראה והלמידה, אך גם מציבה אתגרים ושאלות מורכבות.
קורס זה נועד להכשיר מורות ואנשי חינוך להבין, להעריך ולנצל את הפוטנציאל של טכנולוגיות בינה מלאכותית בסביבה החינוכית. במהלך הקורס, המשתתפות יחשפו למגוון רחב של יישומי AI בחינוך ליישומים מגוונים, החל יישום לתכנון הלמידה, עזרי הוראה , קידום יישום בהיבטים רגשיים וחברתיים, כלים לניתוח נתונים חינוכיים ועוד.
הרקע לקורס זה נעוץ בצורך הגובר של מערכת החינוך להתאים עצמה למציאות הטכנולוגית המשתנה. בעוד שהבינה המלאכותית מציעה פתרונות מבטיחים לאתגרים חינוכיים רבים, היא גם מעלה שאלות מהותיות לגבי תפקיד המורה, אופי הלמידה, ואתיקה בחינוך.
הקורס משלב למידה תיאורטית עם התנסות מעשית, ומעודד את המשתתפות לחשוב באופן יצירתי על האופן בו ניתן לרתום את הבינה המלאכותית לשיפור החינוך. בסיום הקורס, המשתתפים יהיו מצוידים בידע, מיומנויות וכלים שיאפשרו להם להוביל את השימוש בבינה מלאכותית בבתי הספר שלהם ולהכין את תלמידיהם לעתיד שבו AI תהיה חלק בלתי נפרד מחיי היומיום

מרצה: ד"ר רביטל כהן ליברנט
קהל היעד: גננות ומורים חדשים בשנה שלאחר הסטאז'.
היקף הקורס: 30 שעות
מועדי הקורס: יום ב' בין השעות 17:00 – 19:30
תאריכי מפגשי הקורס: 28.10.24 (פרונטלי)  10.11.24 (זום) 18.11.24 (זום) 9.12.24 (זום) 23.12.24 (זום)
20.1.25 (זום) 10.2.25 (זום) 3.4.25 (זום) 12.5.25 (פרונטלי)

*סילבוס הקורס יישלח לנרשמים בהמשך

מטרות הקורס

מטרת הקורס להעניק ללומדים מבוא תיאורטי ומעשי בשילוב טכנולוגיה ובינה מלאכותית בחינוך. במהלך הקורס נחשף ונתנסה בכלים מגוונים, אשר ישמשו אותם בעבודתם החינוכית.להקנות בסיס תיאורטי וכלים טכנולוגיים חדשניים לאנשי טיפול וחינוך בסביבת עבודה משתנה. הלמידה תהיה מבוססת על תשתית תאורטית ותרגול מעשי של הטכניקות השונות אותם ילמדו הסטודנטים, בעבודה בשטח.
הדגש הוא לא רק להקנות ידע טכני, אלא גם לפתח חשיבה ביקורתית לגבי השימוש בטכנולוגיות אלו. המשתתפים ילמדו כיצד לשלב כלי AI באופן מושכל בכיתותיהן, תוך התחשבות בצרכים הייחודיים של תלמידיהם ובערכים חינוכיים מהותיים.

נושאי הקורס

1. ידע בסיסי: להעניק למשתתפים הבנה מעמיקה של מושגי יסוד בבינה מלאכותית ויישומיה בחינוך.
2. פיתוח מיומנויות מעשיות: לאפשר למורים להתנסות ולרכוש מיומנויות מעשיות בשימוש בכלי AI שונים לצורכי הוראה ולמידה מגוונים.
3. טיפוח חשיבה ביקורתית: לפתח יכולת ניתוח וחשיבה ביקורתית לגבי היתרונות והאתגרים של שילוב AI בחינוך.
4. עידוד חדשנות פדגוגית: לעודד את המשתתפים לחשוב באופן יצירתי על דרכים חדשניות לשילוב AI בתהליכי ההוראה והלמידה.
5. העלאת מודעות אתית: להגביר את המודעות לסוגיות אתיות הקשורות לשימוש בAI בחינוך ולפתח גישה אחראית לשימוש בטכנולוגיות אלו.
6. הכנה לעתיד: להכין את המורים להתמודדות עם השינויים הצפויים בתחום החינוך בעקבות התפתחות הAI ולהכשיר אותם להכין את תלמידיהם לעולם עתיר טכנולוגיה.
7. שיפור תהליכי הוראה: לאפשר למורים לשפר את איכות ויעילות ההוראה שלהם באמצעות שימוש מושכל בכלי AI.
8. קידום למידה מותאמת אישית: להקנות כלים לשימוש בAI לצורך התאמה אישית של הלמידה לצרכי כל תלמיד.
9. פיתוח יכולות ניתוח נתונים: לפתח את יכולת המורים לנתח ולהשתמש בנתונים חינוכיים לצורך קבלת החלטות מבוססות מידע.
10. יצירת קהילת למידה: לעודד שיתוף פעולה ולמידה הדדית בין המשתתפים בנושא שילוב AI בחינוך.