תואר ראשון בחינוך מיוחד .B.Ed בחינוך ותעודת הוראה

למה חינוך מיוחד?

כל ילד זקוק למבוגר אחד שיאמין בו, אמר הרב קרליבך. גם אלו, שנולדו עם צרכים מיוחדים, עם אתגרי חיים רגשיים ופיזיולוגים. לכל הילדים מגיעה הזדמנות למצות את הכי טוב שבהם. הכי טוב שלהם. אנחנו מזמינים אותך להיות המבוגר, או המבוגרת האלה, שיוכיחו לילדים הזקוקים למורה כמוך, שיש מי שמאמין בהם.

רוב הילדות והילדים עם האתגרים המיוחדים, משולבים בתוך מערכות החינוך הרגילות, אך לא כולם. עבור אלה וגם אלה שלא – אנחנו מחפשים אותך - עם יכולות ההכלה והחמלה, לצד העקשנות והדבקות במטרה. מורה כמוך – שעושה את ההבדל. באקדמית אחוה נצייד אותך בידע אקדמי ומעשי מעולה בתחום החינוך המיוחד, שיאפשר לך לעסוק בחינוך מיוחד בכיתות שילוב בבית ספר רגיל מכיתות א' - יב' וגם במסגרות החינוך המיוחד. המקצועיות שלך תתרום רבות לשילוב אקדמי, חברתי ורגשי של התלמידים עם הצרכים המיוחדים במערכת החינוך, ובמסגרות ההמשך בהתאם לחוק החינוך המיוחד עד גיל 21.

הלימודים מתקיימים מתוך חוויה והתנסות, מה שהופך את הלמידה למעניינת, איכותית ומסקרנת יותר. במהלך הלימודים נפגיש אותך עם מסגרות השילוב הפרטני בבתי הספר הרגילים וגם עם מוסדות ייעודיים - שונים ומגוונים - של החינוך המיוחד.

כחלק ממתודולוגיות ההכשרה החדשניות נפגיש אותך עם סיטואציות שונות במסגרת תרגילי סימולציה מונחים נשלב טכנולוגיה דיגיטלית ונכיר לך כלים ייעודיים לחינוך המיוחד.

הכול פתוח! יום פתוח לתואר ראשון ושני 27.3.24

חינוך I מדעי החיים I פסיכולוגיה I מדעי המחשב

אז מה לומדים כאן בעצם?

כללי: בחינוך תמיד צריך להביא את האקסטרה לכל ילדה וילד. בחינוך המיוחד כפליים. חשוב לנו במיוחד לשים דגש על יכולות הכלה, התבוננות פנימית וסבלנות. לצד הידע האקדמי והפדגוגי, נעשה שימוש במתודולוגיות חדשניות, התנסות בסימולציות, שילוב טכנולוגיה דיגיטלית ועוד.

חינוך מיוחד: ההכשרה ללימודי החינוך המיוחד תכיר לך כלים אקדמיים המותאמים להוראת תלמידים עם צרכים מיוחדים. נלמד אותך מהן דרכי האבחון שיתרמו לך בתכנון אסטרטגיות הוראה מותאמות? איך להתמודד עם אתגרים פזיים ורגשיים? מה עומד במרכז הצורך המיוחד של כל ילדה וילד? איך לצעוד איתם כל פעם קצת לעבר ניצחון קטן?

בהכשרה לתואר ראשון בחינוך מיוחד נשים יחד איתך, דגש מיוחד על חשיבות הגישה הייחודית המותאמת לכל ילד מתוך ראייה הומנית-שיקומית וחשיבות שילובם בחברה הכללית.

תעודות נוספות: תינתן לך הזדמנות לבחור להשלים תעודת הוראה בלשון או מדעים לבתי הספר היסודיים, לצד ההתמקצעות בחינוך המיוחד.

מיומנויות הוראה: אילו מיומנויות הוראה יאפשרו לך לקדם כל ילדה וילד? איזה 'כוחות' ידע וכישורים מיוחדים יהיה עליך להפנות לכל אתגר שבדרך? איך מלמדים ומקדמים מי שלרוב מתקשים או מתנגדים? ועוד

מידע חשוב

קבלה על סמך בגרות:
זכאות לבגרות מלאה בציון ממוצע 90 ומעלה הכוללת: 4 יחידות אנגלית
מועמדים בעלי זכאות לבגרות שטווח ממוצע ציוני הבגרות בין 89.9-85 יעברו ראיון אישי וסימולציה.

קבלה על סמך פסיכומטרי:
ציון התאמה 535 (שקלול בין פסיכומטרי לבגרות) בגרות מלאה הכוללת 4 יח' אנגלית

*מועמדים שאין בידם בגרות או פסיכומטרי בעברית יידרשו בבחינת יע"ל בציון 110 ומעלה

ועדת קבלה: כל מועמד חייב לעבור ועדת קבלה בכל מסלולי הפקולטה לחינוך ומנהיגות.

תוכנית חד חוגית לתואר ראשון בחינוך מיוחד בהתאם לדרישות המל"ג
משך הלימודים לתואר: שלוש-ארבע שנים
ימי לימוד: שלושה ימים בשבוע

*ייתכנו שינויים בתוכנית הלימודים ובאופני הלמידה בהתאם לאילוצי המערכת.

למי שאינם עומדים בתנאי הקבלה לתואר ראשון בחינוך ותעודת הוראה יש אפשרות להירשם למכינה ייעודית בחינוך. המכינה מיועדת לבעלי 12 שנות לימוד המעוניינים לשפר את הסיכויים להתקבל לתואר ראשון בחינוך. במכינה נלמדים גם קורסים אקדמיים המוכרים לפטור למי שממשיך לתואר ראשון בחינוך ותעודת הוראה במכללה 

התוכנית מתאימה לבעלי חזון חינוכי הרוצים להשפיע על עתיד החינוך, למעוניינים במקצוע לחיים מלא אתגר וסיפוק, לרוצים להפוך חזון חברתי למציאות יומיומית, לבעלי רגישות גבוהה, סבלנות, יכולת הכלה והקשבה, בעלי אוריינטציה טיפולית, למבקשים להשתלב בעבודה שהיא שליחות חברתית, לאלה שרואים במקצוע מיצוי הפוטנציאל של כל ילד וילדה, לרוצים לעודד ילדים לצמיחה אישית ומימוש היכולות שלהם וחשוב מכל למי שרואים במקצוע ההוראה שליחות ואידיאולוגיה.

ההתנסות הקלינית המתבצעת כבר במהלך הלימודים מעניקה הכשרה מקיפה, נחיתה רכה בשדה החינוכי ויתרון עצום בסיום הלימודים. יחד עם הרמה הגבוהה של תכנית הלימודים באחוה הופכים הבוגרים שלנו למבוקשים מאוד במערכת החינוך. מעל 90% מבוגרי המכללה מתקבלים לעבודה עם סיום לימודיהם. תוכלו לעבוד בכל מסגרת חינוכית, אם בבתי ספר יסודיים, גנים ומסגרות פורמאליות ובלתי פורמאליות.

בנוסף, בוגרי התוכנית יוכלו להמשיך ללימודי תואר שני בחינוך מיוחד במכללה הכוללים גם תעודת מורה מומחה בהערכה וטיפול בלקויות למידה.

לסטודנטים לתואר ראשון בחינוך ותעודת הוראה יש אפשרות לשלב במהלך הלימודים גם תוכנית הרחבת הסמכה להוראה. התוכנית מיועדת למי שמבקשים להרחיב את הסמכתם להתמחות נוספת במסלול בו הם לומדים או לקבל הכשרה במסלול אחר. התוכנית מעניקה הזדמנות להתחדש ולהרחיב את האופקים המקצועיים, להתפתח במקצוע ההוראה, למנוע שחיקה ולהתקדם במסגרת החינוך הפורמאלי והבלתי פורמאלי. התוכנית כוללת עבודה מעשית וסטאז' בשדה החינוכי

חינוך ותעודת הוראה – מה עוד כדאי לדעת?

שליחות ואידיאולוגיה – תואר ראשון בחינוך ותעודת הוראה משלב את שתי המטרות החשובות האלו לסיבה טובה אחת להיכנס למערכת החינוך ולהתחיל להשפיע לא רק על הדור הבא, אלא גם על איך יראה השדה החינוכי בעתיד. זה המקום לקבל את כל התשובות שיעזרו לך להיות המורה שתמיד חלמת לעצמך

המיוחדים שלנו

תעודה ב'העשרה אינסטרומנטלית' עם מכון פוירשטיין – השיטה המובילה בעולם, לאבחון וטיפול בילדות וילדים עם צרכים מיוחדים. שיטת פוירשטיין, מתייחסת תמיד לעתיד של הלומדות והלומדים – לאן הם יוכלו להגיע כשיינתנו להם הכלים הנכונים לחשוב, להבין, לפרק תהליכים ועוד. הגישה מלאה באופטימיות ומייחלת לניצחונות של כל אינדיבידואל. במהלך ההכשרה, נכיר לך את הכלים ונלמד אותך את המתודולוגיות שיעזרו לאבחן ולטפל בילדים עם צרכים מיוחדים במטרה לעזור להם לממש את הפוטנציאל הקיים בהם להשתלבות מיטבית בחברה.  

תעודת מובילה חברתית נכיר לך כלים להכרת דרכי האבחון של תהליכי הלמידה המגוונות לאוכלוסיות עם צרכים מיוחדים שונים ומגוונים, נלמד אותך תכנון אסטרטגיות הוראה רלוונטיות ומותאמות ונקנה לך כלים אקדמאים ומקצועיים, שיעזרו לך לתכנן דרכי הוראה שונות.  התעודה היא מטעם עמותת איל"ת האגודה הישראלית לטיפול חברתי הדוגל בגישה הומניסטית ואחריות חברתית.  

לימודי המשך: לימודים לתואר שני בחינוך מיוחד עם תעודת התמחות בהערכה וטיפול בהפרעות למידה (הלימודים מתקיימים באקדמית אחוה). 

מתעניינים בלימודי מכינה?

הכנסו לקבל את כל המידע הדרוש לכם להתחיל איתנו את הדרך

מדברי ראש המחלקה לחינוך מיוחד

ד"ר ריבי פריי לנדאו

יש משהו מיוחד בחינוך המיוחד. זה תחום שלוקח את החינוך צעד אחד נוסף. כנראה, גם את מי שבחרו לעסוק בו. החינוך המיוחד הוא פניה של חברה ערכית ומוסרית. חברה המחנכת את ילדיה ואנשיה לגיוון, להכלה, לקבלת השונה והאחר. האקדמית אחוה מעודדת ערכים אלה וזוכרת שלכל אדם מגיעה הזדמנות להביא לעולם את הטוב ביותר שיש בו – לעתים, למרות האתגר והמורכבות. הוראת החינוך המיוחד תלמד ותכשיר אותך להקשיב, לזהות, לתכנן וללמד. היא תאפשר לך לקדם אוכלוסיות עם צרכים מיוחדים, לתרום לשיח מקדם בבתי הספר וחדרי המורים בפרט ובחברה בכלל. בעיניי, היא גם תאפשר לך לגלות את עצמך מחדש ולהביא לעולם, את הכי טוב שבך.

WHY US

למה לבחור ללמוד באקדמית אחוה?

כי אנחנו היחידים שמפיקים בכל שנת לימודים שבוע חדשנות בחינוך

פעמיים בשנה מתקיים שבוע החדשנות והיזמות הגדול של האקדמית אחוה שמציג את החדשנות והיזמות בהוראה ובלמידה בצורות מגוונות ומרתקות, תוך התנסות בפועל.

כי כבר בשנה הראשונה נפגיש אותך עם המערכת בשטח

בכיתה, עם ילדים, חדר מורים, בית ספר. 

כי אחוה נותנת יחס של מכללה בשכר לימוד אוניברסיטאי

באחוה לומדים בקבוצות קטנות ומקבלים יחס אישי. זו כבר השנה הרביעית ברצף שאנחנו זוכים במקומות הראשון והשני בסקר שביעות רצון הסטודנטים ברמה הארצית!

כי האקדמית אחוה דוגלת במצוינות, בתנועה קדימה, בהובלה

האקדמית אחוה מובילה בחדשנות בתכניות הלימודים וגם בדרכי הלמידה, האווירה הלימודית המזמינה, המאפשרת.

כי הסגל שלנו מסור להצלחה שלך

אנחנו מקפידים על סגל שמכיר את המגמות והשינויים בעולמות הפסיכולוגיה בכלל ועולם העבודה החדש בפרט על ריבוי הלכים ומכלול התפיסות והגישות. אנחנו כאן להעניק לך את המיטב האקדמי וגם כדי ללוות אותך באופן אישי, מותאם ומתחשב לאורך כל שנות הלימודים ולאחריהן.

כי העתיד כבר כאן והוא מחכה לאנשים כמוך

ולכן יצרנו את התוכנית הייחודית הזו לפיתוח יחידת העלית של החינוך בישראל.

תוכניות נוספות שיכולות לעניין אותך

תואר שני בחינוך מיוחד

קרא עוד
מורה מסבירה לתלמידה

תואר שני בייעוץ חינוכי

קרא עוד

תואר שני במינהל מערכות חינוך

קרא עוד

תואר שני בנוירופדגוגיה

קרא עוד