"*" אינדוקטור שדות חובה
מתעניינים/ות בלימודים? השאירו פרטים ונחזור אליכם/ן
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם או חייגו כבר עכשיו 3622*
"*" אינדוקטור שדות חובה
מתמחה שמסיים את תקופת ההתמחות בהצלחה ומקבל רישיון עיסוק בהוראה, עובר לסטטוס של 'עובד הוראה חדש'. סטטוס זה מצביע על השלב שבין סיום ההתמחות לבין קבלת הקביעות במערכת החינוך, שלב בו עובד ההוראה מצוי עדיין בתהליך כניסה, היקלטות והתייצבות במקצועו החינוכי.
עבודתו של עובד הוראה חדש מתרחשת בזירות תפקוד מגוונות בתוך בית הספר, הגן ומחוצה להם. לצד הידע הדידקטי ובתחומי הדעת, מחייבים תפקידיו השונים התמודדות עם מגוון גורמים הקשורים בניהול יחסים עם צוות בתוך ומחוץ למוסד הקולט, הורים, צרכים מיוחדים של ילדים, נהלים וביורוקרטיה, יחסים עם הרשות המקומית ומשרד החינוך, ועוד.
המכללה, באמצעות יחידת תל"מ, מסייעת למורים החדשים לקבל ליווי מקצועי המעצים את תחושת המסוגלות המקצועית, מייצב את התגבשות הזהות המקצועית ותומך את יצירת הצעדים הראשוניים לניהול אפקטיבי של התפקיד החינוכי, בכל הזירות הנ"ל. כמו כן מסייעת היחידה בהתבססותו של עובד הוראה חדש בעולם העבודה, גם לאחר ההתמחות.
במסגרת השנה שלאחר ההתמחות, עליכם להירשם לקורס חובה המיועד לעובדי הוראה חדשים (מורים וגננות).
היקף הקורס: 30 שעות + 20 שעות ליווי אישי במסגרת הבית הספרית/גן. יש לתאם עם המנהל/המפקח את בחירת המלווה. המלווה יכול להיות החונך משנת ההתמחות.
מבנה הקורס: 10 מפגשים שיתקיימו באופן היברידי: מפגשי ZOOM ומפגשים פרונטליים.
קהל היעד: גננות ומורים חדשים שעוסקים בהוראה באותה השנה בשליש משרה לפחות למשך ששה חודשי עבודה מלאים. הרישום מותנה בסיום חובות ההתמחות בהצלחה.
*הקורס מקנה 30 שעות המוכרות לצורך קידום לדרגת הקידום הראשונה.
הרישום לקורסים נפתח בתאריך 15.7.24
דמי הרשמה: 65 ₪ (אין החזר על דמי הרשמה)
קהילה מכילה ותומכת - הסדנאות למורים מתמחים ולמורים חדשים מהווים 'קהילה מכילה ותומכת' שמאפשרת למורים המתחילים להשמיע את קולם ולהתמודד עם האתגרים שלהם, תוך עידוד לקיחת אחריות ועידוד הפעלת יוזמות פדגוגיות בבית הספר.
הרחבת הידע, יכולות, אסטרטגיות ופרקטיקות פדגוגיות חדשניות, לקידום איכות תהליכי ניהול-הוראה-למידה משמעותיים בכיתות. הקניית מיומנויות הוראה, למידה והערכה, ומענה לקשיים קוגניטיביים, רגשיים וחברתיים תוך כדי מתן מעטפת תומכת ופרטנית לכל מורה. תהליך הלמידה אצלינו כולל שילוב סביבות דיגיטליות בהוראה ובלמידה. שילוב למידה בכיתה ומחוץ לכיתה וסדנאות סימולציה.
מענים לנושאים "בוערים" במערכת החינוך בישראל. כיתה כקבוצה חברתית ומורה כמורה ליחסים בין אישיים. תקשורת מיטבית עם התלמידים, היכרות עם התלמידים, יצירת קשר בין אישי, אכפתי ואמפטי. התאמת מענים בהוראה, בלמידה ובהערכה, למאפיינים ולצרכים של התלמידים. מתן מענה רגשי חברתי מותאם לצורכי טיפוח מודעות עצמית, הכוונה עצמית, סקרנות והנעה ללמידה. חינוך הוגן, שוויון הזדמנויות ומיצוי פוטנציאל.
'מיני' סדנאות בנושאים 'גדולים'. כחלק מהסדנאות והפיתוח המקצועי, אתם מוזמנים לבחור גם 'מיני סדנאות' בנושאים שונים שמעניינים אתכם ממומחים בנושאים שונים! דוגמה למיני סדנאות שהתקיימו בעבר: 'עקרונות ההוראה בזום', 'ממעגל הדאגה למעגל ההשפעה', 'פסיכולוגיה חיובית', 'פוטותרפיה' , 'איך ללמד את התלמידים להיות לומדים עצמאיים?' ו-'כלי AI (בינה מלאכותית) בשירות ההוראה'.