מרצי המכללה

לאה ר. פלטיאל-גדליוביץ
Leah R. Paltiel-Gedalyovich
מרצה, רכזת תחום שפה ודיבור במחלקה להפרעות בתקשורת

השכלה

I studied Communication Disorders at the Lincoln Institute of Health Sciences, Melbourne Australia, attaining my BApplSci in 1985. I then studied Linguistics at Bar-Ilan University, attaining my MA in 1994. In 1998, I commenced studies towards a doctorate in Linguistics at Ben Gurion University of the Negev and was awarded my Ph.D. in 2003

מחקר

My previous research has included clinical application of linguistics. Current projects include research into quantitative intelligibility measures as a clinical tool, the use of simulations in the training of communication clinicians, and the speech, language and communication skill development of the visually impaired

דיסציפלינות ראשיות

Main Disciplines

Communication Disorders

דיסציפלינות משניות

Secondary Disciplines

רינת כהן
Rinat Cohen
מרצה בתוכניות ייעוץ חינוכי ופסיכולוגיה חינוכית
תפקיד מנהלי: חברה בוועדת אתיקה לסגל ולסטודנטים, וחברה בוועדת הוראה של הפקולטה לחינוך ומנהיגות

השכלה

2014-2018

Ph.D. in Education Dept. of Education, Ben-Gurion University of the Negev Israel

2009-2012

M.A. in Educational counseling Dept. of Education, Ben-Gurion University of the Negev, Israel

2003-2007

B.A. in Behavioral Science Dept. of Psychology, Ben-Gurion University of the Negev, Israel

מחקר

:My research focuses on three main areas
a. The relations between motivation and personal characteristics, and whether they predict differences in psychological, social and academic outcomes among learners and teachers
b. The relations between social media and psychological and educational outcome, and whether the educational environment (parents and teachers) can influence students use of social media
c. The relations between adolescence's risk behaviors and psychological and educational outcomes, and internal resilience factors, and how parental and school intervention can mitigate these adverse effects

דיסציפלינות ראשיות

Main Disciplines

Educational Psychology

דיסציפלינות משניות

Secondary Disciplines

דוקטור מעיין פרג
מעיין פרג
Maayan Pereg
מרצה במחלקה לפסיכולוגיה
תפקיד מנהלי: ראש המרכז לקידום ההוראה והלמידה

השכלה

פוסטדוקטורט – בי"ס סגול למדעי המוח, אוניברסיטת תל אביב
לימודי דוקטורט, פסיכולוגיה קוגניטיבית – אוניברסיטת בן גוריון
תואר שני, פסיכולוגיה קוגניטיבית – אוניברסיטת בן גוריון

מחקר

I study the cognitive mechanisms underlying learning processes, with a specific focus on social learning and advice-taking. My research aims to uncover what prompts individuals to follow advice, the learning processes involved, and the individual characteristics shaping this behavior

דיסציפלינות ראשיות

Main Disciplines

Cognitive Psychology

דיסציפלינות משניות

Secondary Disciplines

Reinforcement Learning I Executive Functions I Social lLearning

פרסומים נבחרים

פרסומים נוספים
ד
יוליה מוצ'ניק-רוזנוב
Yulia Muchnik-Rozanov
ראש המחלקה להוראת אנגלית

השכלה

B.A. Tel-Aviv University, Departments of English and Linguistics [double major]

M.A. Bar-Ilan University, Department of English [Linguistics] (cum laude)

Ph.D. Bar-Ilan University, Department of English [Linguistics]

מחקר

I graduated from Bar-Ilan University in 2009. My doctoral studies inspired my research in the field of Clinical Linguistics, and my Ph.D. thesis presented a study examining the acquisition of a second language (Hebrew) by speakers with schizophrenia. During my Ph.D. studies and for several subsequent years, I implemented linguistic analysis to get insight into the process of the Second Language acquisition by schizophrenia-affected patients.

After a break, that was related to maternity leave, the focus of my research shifted to implementing linguistic analysis as a generic tool in educational settings and demonstrating the value of linguistic analysis for understanding implicitly conveyed messages. In particular, since 2017, I have employed the methods of linguistic analysis (predominantly Systemic Functional Linguistics) to understand the phenomena related to the development of pre- and inservice teachers’ professional identity in the context of PBL and team teaching. In addition, I have applied the means of Systemic Functional Linguistic analysis, computational linguistics, and language psychology methods to study science teachers’ worldviews in the context of the digital revolution (collaboration with Tsybulsky, D.). Finally, a similar linguistic analysis methodology was used to understand the process of Mobile Learning adoption by pre- and inservice teachers. In particular, a recently submitted study is dedicated to inservice teachers’ emotional response to their experience of the ML-technology adoption (collaboration with Frei-Landau R., Avidov-Ungar O.).

In 2018, I joined Achva Simulations Center, led by Dr. Levin. In our collaborative work, I employed methods of linguistic analysis to shed light on the evidence of preservice teachers’ professional development during Simulation-Based Learning. In addition, as a member of the Simulation Center research team, I have contributed to examining the simulation-observer's learning experience by utilizing various methods of linguistic analysis as a generic tool (in collaboration with Frei-Landau R). Finally, I have used the methods of linguistic analysis to examine how elementary mathematics teachers’ competencies to implement neuroscience theory into their teaching practices were built

דיסציפלינות ראשיות

Main Disciplines

Linguistics

דיסציפלינות משניות

Secondary Disciplines

ESOL

פרסומים נבחרים

פרסומים נוספים
דוקטור אשרית כספי ברוך
אשרית כספי-ברוך
Oshrit Caspi baroch
מרצה בכירה לפסיכולוגיה בפקולטה לפסיכולוגיה, חברה ורוח

השכלה

ד"ר אשרית כספי ברוך בעלת תואר שלישי מבית הספר לניהול באוניברסיטת בן גוריון בנגב. עבודת הדוקטורט שלה עסקה בבחירת קריירה בניהול. בעלת תואר מוסמך בפסיכולוגיה קלינית, ותואר ראשון במדעי ההתנהגות (בהצטיינות). בעלת ניסיון רב בפסיכולוגיה תעסוקתית, בתחום של מיון עובדים בארגונים. מתמקדת במיון מועמדים המבוסס על התאמתם לתפקיד הספציפי ולארגון הספציפי. 

מחקר

מחקריה מתמקדים קריירה, אישיות, מוטיבציה, יצירתיות, יזמות חברתית, מגדר.  היא מלמדת קורסים בניהול משאבי אנוש, התנהגות ארגונית פסיכולוגיה ארגונית וקריירה. תחומי התמחות:  פסיכולוגיה I משאבי אנוש 

דיסציפלינות ראשיות

Main Disciplines

Psychology

דיסציפלינות משניות

Secondary Disciplines

Organizational and Occupational Psychology | Career | Personality| Motivation | Creativity | Social Entrepreneurship | Gender

פרסומים נבחרים

פרסומים נוספים