מרצי המכללה

דוקטור דניאל פיינגולד
דניאל פיינגולד
Daniel Feingold
ראש התוכנית לתואר שני בפסיכולוגיה שיקומית

השכלה

תואר ראשון בפסיכולוגיה מהאוניברסיטה העברית, תואר שני בפסיכולוגיה שיקומית, אוניברסיטת בר-אילן, תואר שלישי במסלול הישיר, המחלקה לפסיכולוגיה אוניברסיטת בר אילן

מחקר

Dr. Feingold is a trained psychologist, a senior lecturer and head of the MA program in rehabilitation psychology at Achva Academic College, Israel. His main research areas are psychosocial predictors of cannabis use and cannabis use disorder, integrating quantitative and qualitative research methods. Dr. Feingold received his MA and PhD degrees from Bar-Ilan University, Israel and was a research fellow at Sheba Medical Centre in Israel. He published more than 50 research papers and chapters in academic books and serves as a guest editor in Frontier in Psychiatry and European Archives of Psychiatry and Clinical Neuroscience. He is also a board member at the Israeli Society on Addiction Medicine and Treatment

דיסציפלינות ראשיות

Main Disciplines

Addiction I Cannabis I Psychotherapy

דיסציפלינות משניות

Secondary Disciplines

פרסומים נבחרים

  • Gliksberg, O., Kushnir, T., Sznitman, S.R., Lev-ran, S., Brill., S., Amit. B.H. & Feingold, D, (2023). Negative Experiences of Patients Using Medicinal Cannabis: A Systematic Review of Qualitative Studies. Journal of Clinical Nursing

  • Alcaraz-Silva, J., Feingold, D., Viana-Torre, G., Budde, H., Imperatori, C., Machado, S., & Murillo-Rodríguez, E, (2023). he Endocannabinoid System as a Biomarker for Diagnostic and Therapeutic Applications in Depression and Anxiety. CNS & Neurological Disorders Drug Targets

  • Hulaihel, A., Gliksberg, O., Feingold, D., Brill, S., Amit, B., Lev-Ran, S. & Rodner Sznitman, S, (2023). Medical Cannabis and Stigma: a Qualitative Study with Chronic Pain Patients. Journal of Clinical Nursing

  • Asper., A., Pshedatski, H., Binenfeld, E. & Feingold, D, (2022). ociodemographic and Clinical Correlates of Cannabis Dependence among Israeli Combat Veterans. Journal of Substance Abuse Treatment

  • de Carvalho, J.F., Lerner, A. & Feingold, D, (2022). Hyperhomocysteinemia, Low Vitamin Levels and Low Cortisol in Cannabis Users. J Chiropractic medicine, 21, 322-326

  • Feingold, D. and Tzur Bitan, D, (2022). Addiction Psychotherapy: Going Beyond Self-medication. Frontiers in Psychiatry: Addictive Disorders, 13

  • Ashwal-Malka, A., Tal-Kishner, K, & Feingold, D, (2022). Moral Injury and Cannabis Use Disorder among Israeli Combat Veterans: The Role of Depression and Perceived Social Support. Addictive Behaviors

  • Feingold, D., Hoch, E., Weinstein, A., Hall, W, (2021). Editorial: Psychological Aspects of Cannabis Use and Cannabis Use Disorder. Frontiers in Psychiatry: Addictive Disorders, 12, 1-8

  • López-Pelayo, H., Matrai, S., Balcells-Olivero , M., Campeny , E., Braddick, F., Bossong, M.G., Cruz, O.S., Deluca, P., Dom , G., Feingold, D., et al, (2021). Standard Units for cannabis dose: Why is it important to standardize cannabis dose for drug policy and how can we enhance its place on the public health agenda?. International Journal of Drug Policy

  • Feingold D. & Zerach, G, (2021). Parental Reflectiveness, Posttraumatic Symptoms and Alcohol Use Disorder among Israeli Combat-Veteran Fathers. Journal of Child and Family Studies

  • Serebro, M., Sobol-Goldberg, S. & Feingold, D, (2021). From Enchantment to Disillusion: A Narrative Exploration of Cannabis Use Disorder among Young Israeli Combat Veterans. Frontiers in Psychiatry: Addictive Disorders, 12, 1-8

  • Gliksberg, O., Livne, O., Lev-Ran, S., Rehm, J., Hasson-Ohayon, I & Feingold, D, (2021). The Association between Cannabis Use and Perceived Social Support: The Mediating Role of Decreased Social Network. International Journal of Mental Health and Addiction, 1-14

  • Livne, O. Wengrower, T., Feingold, D., Shmulewitz, D., Hasin, D. & Lev-Ran,S, (2021). Religiosity and substance use in US adults: Findings from a large-scale national survey. Drug and Alcohol Dependence

  • López-Pelayo, H. Matrai, S., Balcells-Olivero, M., Campeny, E., Braddick, F., Bossong, M., Cruz, O., Deluca, P., Dom, G., Feingold, D., et al, (2021). Supporting future cannabis policy- developing a Standard Joint Unit: a brief back-casting exercise. Frontiers in Psychiatry, Addictive Disorders, 12, 606

  • Tzur Bitan. D., Krieger, I., Kridin, K., Komantscher, D., Scheinman, Y., Weinstein, O., Cohen, A.D., Cicurel. & Feingold, D, (2021). COVID-19 prevalence and mortality among schizophrenia patients: A large-scale retrospective cohort study. Schizophrenia Bulletin

  • Feingold, D & Zerach, G, (2021). xperiential Avoidance and Emotion Regulation Moderate the Association between Posttraumatic Symptoms and Alcohol Use Disorder among Israeli Combat Veterans. Addictive Behaviors, 15, 106776

פרסומים נוספים
אריאל פרוינדליך
Ariel Froindlich
מרצה להוראת מדעי החיים

השכלה

תואר שלישי בגיאוגרפיה מאוניברסיטת חיפה 

מחקר

קלימטולוגיה כללית ויישומית, שינויי אקלים וההתחממות העולמית, מדדים תרמיים, תכנון עירוני וסביבתי תואם אקלים. תחומי התמחות: הוראת מדעים I מדעים I גיאוגרפיה I מדעי החיים I מדעי הסביבה 

דיסציפלינות ראשיות

Main Disciplines

Geography

דיסציפלינות משניות

Secondary Disciplines

Climate Change

פרסומים נבחרים

  • אריאל פרוינדליך, (2016). המורכבות התרמית-אנושית בסביבה הפתוחה: השפעתם של גורמים מיקרו-מטאורולוגיים על העומס התרמי בתנאי חוץ בישראל – ניתוח תיאורטי באמצעות מודל ביו-מטאורולוגי. הרשת הגיאוגרפית, 9: 14-1

פרסומים נוספים
דוקטור ארז מילר
ארז מילר
Erez Miler
מרצה בכיר לפסיכולוגיה וחינוך

השכלה

ד"ר ארז מילר, לשעבר ראש החוג לחינוך, בעל תואר .Ph.D בפסיכולוגיה התפתחותית וחינוכית מאוניברסיטת בוסטון קולג' בארה"ב ותואר שני בחינוך לחרשים מאוניברסיטת גאלודט בוושינגטון הבירה, משמש כמרצה בכיר בחוג לחינוך מיוחד בפקולטה לחינוך ומנהיגות, בחוגים לפסיכולוגיה ובחטיבה לחינוך במכללה האקדמית אחוה.  ד"ר ארז מילר הוא פסיכולוג חינוכי מומחה ועובד כפסיכולוג בקליניקה פרטית בגדרה ויועץ לבתי"ס באיזור השפלה. 

מחקר

ד"ר מילר חוקר בתחום מניעי בחירה בהוראה בחינוך מיוחד ע"י קבוצות מיעוט (בדואים ואתיופים), סיפורי חיים של אנשים עם מוגבלות או הוריהם (הורים לילדים עם אוטיזם, מבוגרים עם הפרעת קשב וריכוז), ותקשורת מקוונת של בני נוער עם מוגבלות (כגון מתבגרים עם תסמונת אספרגר). תחומי התמחות: חינוך מיוחד I פסיכולוגיה 

דיסציפלינות ראשיות

Main Disciplines

Education

דיסציפלינות משניות

Secondary Disciplines

Learning Disabilities Education

פרסומים נבחרים

  • Miller, E. C, (2019). Warning signs: The moment in which the educational system must reconsider its way. Ma'ariv, [Hebrew]

  • Miller, E. C. & Fleischmann, A, (2018). Changes in authenticity: perceptions of parents and youth with ADHD of the effects of stimulant medication. In LuciusHoene, G., Meyer, T., & Holmberg, C. (Eds.). Illness narratives in practice (pp 312-323). Oxford: Oxford University Press

  • Kass, E., & Miller, E. C, (2018). Career choice among excellent students: Choosing a teaching career as a corrective experience. Teaching and Teacher Education Journal, 73, 90-98

  • Miller E. C. , (2017). Teachers with ADHD – the school psychologist's role in providing support and guidance. Psychoactualia, January, 26-30. [Hebrew]

  • Fleischmann, A , Miller E. C , (2013). Online narratives by adults with AD(H)D who were diagnosed in adulthood. Learning Disabilities Quarterly

  • Efrat, K, Miller E. C, (2011). Bedouin special-education teachers as agents of social change. Teaching and Teacher Education, (4)27: 788-796

  • Miller, E. C, Fleischmann, A , (2010). Taking charge of their lives: Analyzing online stories of adults with ADHD based on grounded theory. 2nd International Conference on Education and New Learning Technologies Proceedings, 6751-6761

  • Miller, E. C, Fleischmann, A, (2009). ). No man is an island, entire of itself… collaborative communities of adults with AD(H)D as a resource of information and support ,3rd International Technology. Education and Development Conference (INTED2009) Proceedings, 2882-2893

  • Miller, E. C, (1998). Book review: Heart disease in persons with Down syndrome , edited by Bruno Marino & Siegfried M. Puesechel. American Journal on Mental Retardation, (3)103: 308-311

  • Miller, E. C, Lerner, R. M., Hauser‑Cram, P, (1998). Assumptions and features of longitudinal designs: Implications for early childhood education. In B. Spodek, O. N. Saracho, & A. D. Pellegrini ,Eds. Yearbook in Early Childhood Education, vol 8, 113-138

  • Miller, E. C, Fruchter, A. H , (1998). Educational and religious services to Jewish Deaf and hard-of-hearing people in the U.S. In A. Weisel ,Ed. Proceedings of the 18th International Congress on Education of the Deaf, 1: 659-664

  • Miller, E. C , (1993). Special experiences for exceptional children: Integrating virtual reality into special education classrooms. In R. A., Braden, J. C., Baca & D. G., Beauchamp (Eds.), Art, science & visual literacy. Blacksburg. International Visual Literacy Association

פרסומים נוספים