Academic position: מרצה במחלקה לספרות
השכלה
ד"ר אורנה לוין מרצה מצטיינת בתכנית להוראת ספרות בפקולטה לחינוך ולמנהיגות, ועומדת כראש מרכז מחקר הסימולציה באקדמית אחוה. היא עמיתה בתכנית אלומות לפיתוח עתודת מנהיגות חינוכית בשדה הכשרת המורים.
היא בעלת תואר דוקטור .Ph.D בציון מעולה מטעם המחלקה לספרות עם ישראל באוניברסיטת בר אילן, תואר שני .M.A בהצטיינות מטעם המחלקה לספרות עם ישראל באוניברסיטת בר אילן, ותואר ראשון .B.A בהצטיינות יתרה מטעם המחלקה לספרות עם ישראל והמחלקה לתנ"ך באוניברסיטת בר אילן.
מחקר
מחקריה של ד"ר לוין מתמקדים בשילוב טכנולוגיות חדשניות בהכשרת מורים, ובייחוד בלמידה מבוססת סימולציה. תחומי התמחות: למידה מבוססת סימולציה Iסימולציה קלינית I הכשרת מורים I טכנולוגיה חינוכית.
בנוסף, ד"ר לוין חברה בוועדת האתיקה ועורכת שותפה בכתב העת Simulation & Gaming.
דיסציפלינות ראשיות
Main Disciplines
Education | Literature
} if (!empty($secondaryDisciplines)) { ?>דיסציפלינות משניות
Secondary Disciplines
Literature | Simulation-based Learning | Teacher Education | Innovation in Education and Teaching
פרסומים נבחרים
- Flavian, H. & Levin, O. (equal contribution) , (2024). The Multifaced Opportunities for Utilization of Simulation-Based Learning Models in K-12 and Professional Development in Education. Special issue. Education Sciences
- Levin, O, (2024). Online Simulation-Based Learning in Teacher Education: A Three-year View of the Model. Hill Studies, 11, 123-143. (in Hebrew)
- Levin, O, (2021). 'We are not merely Jews, but Sephardic Jews: Ladino as a culture in Naomi Frankel’s Novels'. Ladinar, 12, 99–123
- Levin, O, (2021). "Is there a right to exist for the humanities in the current format?": Limitations of academic research dealing with the academic model". Hill Studies, 8, 15-19 (in Hebrew)
- Levin, O, (2020). Hybrid Corona Literature by Etgar Keret: An Analysis of Two Stories Written during the First Phase of the Pandemic. Ka’et , 5, 221-207. (in Hebrew)
- Levin, O, (2019). The pedagogue as poet: the strategy of asking questions in Avraham Shlonsky’s poetry for children. Iyunim B’chinuch, 17 – 19, 218 – 238 (in Hebrew)
- Levin, O, (2018). An evaluation of the simulation workshops at Achva Academic College. Achva Academic College Publications – an internal report (in Hebrew)
- Levin, O., & Avidov-Ungar, O, (2018). Advantages of using the ClassBoost system for teaching and learning in a teacher education college: The students' perspective. Proceedings of the 12th Chais Conference on Research Innovations in Teaching with Technology. Ra’anana: the open University (in Hebrew)'
- Levin, O, (2016). First reading in a second language: Students’ and preservice teachers’ sense of self-efficacy in terms of teaching the novel, in light of their reading habits. Conference proceedings of the International Online Conference: The Fashioning of Online Hebrew, 35 to 46 (in Hebrew)
- Levin, O, (2012). A model of the electronic scientific publication of Agnon’s manuscripts: Demonstrating the analysis of a story based on the scientific model.
- Levin, O., Weiss H., et al, (2010). Agnon’s love stories – The Jaffa era (1908-1912). A research CD. Bar-Ilan’s project for Computer assisted research on Agnon [more than 700 webpages in Hebrew]