Administrative position: ראש המחלקה לגיל הרך
מירב אייזנברג
Merav Aizenberg
ראש המחלקה להוראת הגיל הרך
השכלה
ד"ר מירב אייזנברג, בעלת תואר (.Ph.D) בחינוך מאוניברסיטת בן – גוריון, משמשת כמדריכה פדגוגית במסלול לגיל הרך ומרצה בקורסים ניהול גן כארגון וקידום ניצני אוריינות בגיל הרך
מחקר
ד"ר אייזנברג חוקרת בתחום הקריירה של גננות ומנהל חינוך בגיל הרך. עבודות המחקר ופרסומיה עוסקים בתחומי התפתחות הקריירה של מנהלות גן בכלל וגננות מתחילות, סוגיית התמיכה בגננות מתחילות ובדידות מקצועית בקרב מנהלות גן
דיסציפלינות ראשיות
Main Disciplines
Education
} if (!empty($secondaryDisciplines)) { ?>דיסציפלינות משניות
Secondary Disciplines
Director of Education Systems
פרסומים נבחרים
- Aizenberg, M. & Zilka, G, (2021). Perception of the role of the training kindergarten teacher of early childhood practicum during the corona period. Hal`ah, Journal of the Teaching Advancement Forum And learning in Israel, 2, 157-182
- Aizenberg, M, (2018). Emotional and professional strategies in dealing with kindergarten principals with the feeling of professional loneliness. In I. Oplatka (Ed.), Emotions in Teaching and School Management. Pp. 279- 305. Mofet Institute
- Aizenberg, M, (2010). Early Childhood Leadership: In E. Gilad, M. Shechter & S. Milat (Eds.), Gender Aspects., Gender Dialogue in Education: Between Theory and Practice. Pp. 7-31. Achva College / Ministry of Education
- מירב אייזנברג , (2010). ספר: דיאלוג מגדרי בחינוך: בין תיאוריה למעשה.
- Aizenberg, M. & Oplatka, I, (2008). Parents, Assistant and Supervisor: Sources of support for the kindergarten principal during her first years of work. Studies in the Administration and Organization of Education, 30, 227-252
- Oplatka, I. & Aizenberg, M, (2007). The perceived significance of the supervision, the assistant, and parents for career development of beginning kindergarten teachers. Teaching and Teacher Education. 23 (4) 339-354