Administrative position: ראש תכנית
השכלה
תואר ראשון בלשון עברית וקרימינולוגיה ותעודת הוראה (בהצטיינות), אוניברסיטת בר אילן
תואר שני בטכנולוגיות ותקשורת בחינוך, בר אילן
תואר שלישי בלשון עברית, בר-אילן
מחקר
לשון העיתונות לילדים, בחינת שינויים לשוניים בכתיבה לילדים בתקופות שונות. השפעת הזרם החינוכי על מאפייני הכתיבה. טיפוח אוריינות לשונית. פיתוח וכתיבה של חומרי הוראה למורים 'הכוורת'.
דיסציפלינות ראשיות
Main Disciplines
Teacher Training I Education I Literacy
} if (!empty($secondaryDisciplines)) { ?>דיסציפלינות משניות
Secondary Disciplines
Discourse analysis
פרסומים נבחרים
- רובינסקי, ר', (2023). יחידות אוריינות לשונית, פיתוח מקצועי למורים. הכוורת, משרד החינוך
- רובינסקי, ר', (2022). מאפייני לשון העיתונות לילדים ערב הקמת המדינה בהשוואה לימינו. אוניברסיטת בר-אילן
השכלה
- תעודת הוראה בחינוך מיוחד- מכללת אחוה
- תואר ראשון במדעי החברה והרוח- האוניברסיטה הפתוחה
- תואר שני בחינוך מיוחד- אוניברסיטת בר-אילן
- תואר שלישי בחינוך מיוחד- אוניברסיטת בר- אילן
מחקר
מחקריה של ד"ר שור אדלשטיין עוסקים בהבנה רגשית וחברתית של תלמידים בחינוך המיוחד, ובתוכניות התערבות על פי תיאוריית כושר ההשתנות הקוגניטיבית.
דיסציפלינות ראשיות
Main Disciplines
Education
} if (!empty($secondaryDisciplines)) { ?>דיסציפלינות משניות
Secondary Disciplines
Special education I Teacher training I motional and social understanding I linguistic education in special education
פרסומים נבחרים
- Bauminger-Zviely N., Alon M., Brill A., Schorr-Edelsztein H., David T., Tubul G., & Al- yagon M, (2019). Social information processing among children with ASD, SLD, and typical development: the mediational role of language capacities. Journal of Special Education. 53 1–13
- Tzuriel, D., Schorr-Edelsztein, H., & Bauminger-Zvieli, N, (2018). Modifiability in Emotional Understanding Among Children with Learning Disabilities. Journal of Cognitive Education and Psychology, 17, 135-150
- Bauminger, N., Schorr Edelsztein, H., & Morash, J., (2005). Social information processing and emotional understanding in children with LD. Journal of Learning Disabilities, 38, 45-61
השכלה
תואר ראשון מדעי המחשב ומתמתיקה- בר אילן
תואר שני מדעי המחשב- התמחות בבינה מלאכותית – בר אילן
תואר שלישי מדעי המחשב- התמחות בבינה מלאכותית בר אילן
דיסציפלינות ראשיות
Main Disciplines
Artificial Intelligence l Machine Learning l Mechanism Design l Game theory
} if (!empty($secondaryDisciplines)) { ?>דיסציפלינות משניות
Secondary Disciplines
השכלה
תואר ראשון בפסיכולוגיה וסוציולוגיה, אוניברסיטה העברית בירושלים; תואר שני בפסיכולוגיה חינוכית, אוניברסיטת בן גוריון בנגב; תואר שלישי במחלקה לסוציולוגיה של הבריאות, הפקולטה למדעי הבריאות, אוניברסיטת בן גוריון בנגב
מחקר
תחומי המחקר שלה מתמקדים בחקר הסלוטוגניות, התמודדות עם לחץ ומקורות הבריאות בקרב ילדים ובני נוער. תחום מרכזי נוסף בעבודת המחקר שלה הוא חינוך לשלום, פיתוח סובלנות והכרת ה"אחר" במצבי סכסוך ברמות שונות-בינאישית, משפחתית, קהילתית ולאומית
דיסציפלינות ראשיות
Main Disciplines
Educational Psychology I Conflict Studies
} if (!empty($secondaryDisciplines)) { ?>דיסציפלינות משניות
Secondary Disciplines
פרסומים נבחרים
- Zigenlaub, E. & Sagy, S, (2023). Learning the narrative of the other. What type of encounter is more effective? In F. Ferrari, M., Leiner, Z. Barakat, & M. Sternberg (Eds.). Encountering the Suffering of the Other. Transdisciplinary Perspectives from the DFG Project "Hearts of Flesh-not Stone." (pp. 181-202). Göttingen, Germany: Vandenhoeck and Ruprecht
- Sternberg, M. & Sagy, S, (2023). When Israeli students encounter Palestinian narratives. In F. Ferrari, M., Leiner, Z. Barakat, & M. Sternberg (Eds.). Encountering the Suffering of the Other. Transdisciplinary Perspectives from the DFG Project "Hearts of Flesh-not Stone." (pp. 165-180). Göttingen, Germany: Vandenhoeck and Ruprecht
- Sarid, A., Srour, A., & Sagy, S, (2023). Sense of national coherence and willingness to reconcile: The case of the Israeli- Palestinian conflict. In F. Ferrari, M., Leiner, Z. Barakat, & M. Sternberg (Eds.). Encountering the Suffering of the Other. Transdisciplinary Perspectives from the DFG Project "Hearts of Flesh-not Stone." (pp. 151-164). Göttingen, Germany: Vandenhoeck and Ruprecht
- Leshem, B. & Sagy, S, (2023). Legitimization of the other narrative as a mediator of the relationships between national honor, dignity perceptions and the willingness to reconcile. The case of the Israeli-Palestinian conflict. In F. Ferrari, M., Leiner, Z. Barakat, & M. Sternberg (Eds.). Encountering the Suffering of the Other. Transdisciplinary Perspectives from the DFG Project "Hearts of Flesh-not Stone." (pp. 203-220). Göttingen,Germany: Vandenhoeck and Ruprecht
- Shachar, E., Walden, T., Ben Asher, S., Huss, E., & Sagy, S, (2022). Eee shel sheket b’yam so’hehr: Bet sefer l’yelday plitim b’Lesbos [An island of quiet in a stormy sea: School for children of refugees on Lesbos]. In O. Nutman-Schwartz (Ed.). Avoda socialeet tachat esh: Teyoriya, mechkar, v’hitarvoot [Social work under fire: Theory, research, and intervention] (chpt. 16). Haifa: Pardes Hotza’a L’Or
- Ben Asher, S., Huss, E., Waldman, T., Shahar, E., & Sagy, S, (2021). Behe’ader bayit u’medina – hatikvah b’kerev yaldey haplitim b’beit hasefer l’shalom. [When home and state are missing – hope among refugee children in the School of Peace. Ha’yeutz Ha’hinuchi [The Educational Advising]
- Zigenlaub, E., & Sagy, S, (2020). Encountering the narrative of the "other": Comparing two types of dialogue groups of Jews and Arabs in Israel. In A. Mana & A. Srour (Eds.). Israeli and Palestinian Collective Narratives in Conflict: A Tribute to Shifra Sagy and Her Work (pp. 288-312). Cambridge Scholars
- Mana, A., Srour, A., & Sagy, S, (2020). Sense of community coherence, perceptions of collective narratives, and identity strategies in intra-and inter- religious group conflicts. In A. Mana & A. Srour (Eds.). Israeli and Palestinian Collective Narratives in Conflict: A Tribute to Shifra Sagy and Her Work (pp. 131-157). Cambridge Scholars
- Srour, A., Mana, A., & Sagy, S, (2020). Perceptions of collective narratives: Toward an empirical tool of measuring inter-group relations in conflictual contexts. In A. Mana & A. Srour (Eds.). Israeli and Palestinian Collective Narratives in Conflict: A Tribute to Shifra Sagy and Her Work (pp. 85-105). Cambridge Scholars
- Sagy, S, (2020). Introduction: Can we empathize with the narrative of our enemy? A personal odyssey in studying peace education. In A. Mana & A. Srour (Eds.). Israeli and Palestinian Collective Narratives in Conflict: A Tribute to Shifra Sagy and Her Work (pp. 8-18). Cambridge Scholars
השכלה
Ph.D. Department of Mathematics Education, University of Haifa, Israel
M.Sc. with distinction Faculty of Mathematics, Dagestan State University, Russia
Post-Doctoral Studies The Center of Research Excellence (I-CORE) “Learning in a NetworKed Society (LINKS): Co-Creation of Knowledge in Technology-Enhanced Communities of Learning, University of Haifa, Israel
In collaboration with the Center for Mathematics Education, University of Maryland, USA
מחקר
Information technology enhances the nature of mathematics as an empirical discipline, leading to an approach called “experimental mathematics”. My research focuses on organically interweaving formal-theoretical and interactive resources supported experimental approaches toward mathematics into teaching and learning mathematics
דיסציפלינות ראשיות
Main Disciplines
Mathematics I Mathematics Education
} if (!empty($secondaryDisciplines)) { ?>דיסציפלינות משניות
Secondary Disciplines
השכלה
.Bachelor's degree in life sciences from Ben Gurion University
.Ph.D. in molecular biology – design of an endonuclease that cuts desired DNA
Visit to Sir Aaron Klug’s laboratory in Cambridge U.K
Post doctorate in neuroscience at the Hebrew University
In recent years, specialization in science teaching and integrative learning
מחקר
I hold a PhD in molecular biology. During work on it, I developed an endonuclease that cuts desired DNA. Patents have been obtained in Europe and the United States, based on the idea and the method I used to develop the endonuclease
Following completion of my doctoral thesis, I was invited to the laboratory of Nobel laureate, Sir Aaron Klug, in Cambridge, U.K
Later, I worked in the laboratory of the Hebrew University. The subject of the research was SNARE proteins – proteins that are responsible for the fusion of synaptic vesicles to the active zone
In recent years, I was a member of a research group that investigated the involvement of VDAC1, a protein that is responsible for the life and death of the cell in cancer and Alzheimer's
Recently, I turned to research topics in the field of teaching and education
I promote interdisciplinary learning of science and literature and lead unique science courses that combine academic and community aspects
דיסציפלינות ראשיות
Main Disciplines
Science Teaching I Sciences
} if (!empty($secondaryDisciplines)) { ?>דיסציפלינות משניות
Secondary Disciplines
Integrative Teaching I Education and Leadership
פרסומים נבחרים
- Hayak, M., Nahon Crystal, E., and Segev, Y, (2024). Multiculturalism in teacher training: The Israeli case. Israel Affairs. Forthcoming
- Verma, A., Shteinfer-Kuzmine, A., Kamenetsky, N., Pittala, S., Paul, A., Nahon Crystal, E., ... & Shoshan-Barmatz, V, (2022). Targeting the overexpressed mitochondrial protein VDAC1 in a mouse model of Alzheimer's disease protects against mitochondrial dysfunction and mitigates brain pathology. Translational Neurodegeneration, 11(1), 58.
- Shoshan-Barmatz, V., Anand, U., Nahon Crystal, E., Di Carlo, M., & Shteinfer-Kuzmine, A, (2021). Adverse effects of metformin from diabetes to COVID-19, cancer, neurodegenerative diseases, and aging: is VDAC1 a common target?. Frontiers in Physiology, 1547
- Shoshan-Barmatz, V., Nahon Crystal, E., Shteinfer-Kuzmine, A., & Gupta, R, (2018). VDAC1, mitochondrial dysfunction, and Alzheimer's disease. Pharmacological Research, 131, 87-101