Administrative position: ראש תכנית

השכלה
פרופ' שרה זמיר בעלת (.Ph.D) במנהל חברה ומדיניות החינוך מאוניברסיטת בן גוריון בנגב, מרצה בתחומה בכנסים לאומיים ובינלאומיים רבים ומפרסמת בכתבי עת נחשבים
מחקר
פרופ' זמיר זכתה בפרסים על מחקריה העוסקים בעיקר בניתוחי תוכן של מגמות פוליטיות בתוכניות לימודים, סוציאליזציה פוליטית וסוכניה
דיסציפלינות ראשיות
Main Disciplines
Education
} if (!empty($secondaryDisciplines)) { ?>דיסציפלינות משניות
Secondary Disciplines
Sociology
פרסומים נבחרים
- שרה זמיר , (2014). ספר: תקשורת וחינוך כשרים והקשרים. מכון הנרייטה סאלד, המכון הארצי למחקר במדעי התנהגות
- Zamir, Sara, Gliko, I, (2014). Differences between teachers of general public education and religious public education pertaining the establishment of the integrated education trend in Israel. International Journal of Humanities and Social Science, 3-1, 31-38
- Zamir, Sara, (2014). Interpersonal communication: the various virtues of humor in interpersonal interactions in general and in education in particular. ASA Collection - Applied social work
- Zamir, Sara, (2012). Book: Literary School Textbooks As Peace Agents Changes And Diversity Of Peace Education Perspectives In Israel. Ben – Gurion University Of The Negev Press
- Zamir, Sara, Aharoni, A, (2008). The voice of peace in the process of education. Issues, Dilemmas & Vision
- שרה זמיר , (2007). בעיית מעמד האישה בפוליטיקה הישראלית. הקול שלי – הקול שלך : מגדר חינוך וחברה. משרד החינוך ומכללת אחוה, 32-19

השכלה
עליזה עמיר בעלת תואר .Ph.D בחינוך ובלשון עברית מאוניברסיטת בר-אילן. מרצה בכירה במכללה האקדמית אחוה. ראש המחלקה ללשון העברית, אחראית על ההכשרה הקלינית של המתמחים בהוראת שפה ראשונה ומרצה לפדגוגיה ודידקטיקה במחלקה לחינוך. חברה בוועדת המקצוע של הוראת העברית כשפה ראשונה במשרד החינוך. כמו כן הייתה יו"ר הוועדה של האוריינות הלשונית במסמך דמות הבוגר 2030. עוסקת שנים רבות בפיתוח מקצועי של מורים להוראת שפה ובהכשרת מורים.
מחקר
תחומי המחקר שלה: הכשרת מורים ופיתוח מקצועי של מורים לשפת אם ושילוב טכנולוגיה של מורים בהוראת שפת אם, בדגש על הוראת הכתיבה. במסגרת זו אחראית על כתיבה ופיתוח של סביבות לימוד דיגיטליות להוראת שפה ראשונה לבית הספר העל-יסודי. חומרי הלימוד מבוססים על מחקרים של ד"ר עמיר, ביניהם מחקרים על מחסום דיסציפלינרי בשילוב תקשוב בהוראת שפת אם ועל מגמות עדכניות בהוראת שפה ראשונה בכלל ובהוראת כתיבה בפרט. ד"ר עמיר פיתחה מודל הוליסטי לפיתוח מקצועי של מורים בתחום שילוב התקשוב בתחומי דעת. כמו כן היא ערכה מחקר מקיף בנושא אוריינות לשונית והכוונה עצמית ותבעה את המונח "חוסן אורייני". לכל המחקרים האקדמיים שלה יש השתמעויות יישומיות על הפיתוח מקצועי של מורים ועל הכשרת סטודנטים
דיסציפלינות ראשיות
Main Disciplines
Teacher Training
} if (!empty($secondaryDisciplines)) { ?>דיסציפלינות משניות
Secondary Disciplines
Qualitative Research Literacy

השכלה
בעל תואר (.Ph.D) מאוניברסיטת בן גוריון. משמש כראש המחלקה להוראת המדעים וכמרצה במחלקה למדעי החיים במכללת אחוה
מחקר
ד"ר פליק חוקר במחלקה לאקולוגיה מדברית ע"ש מטרני במכונים לחקר המדבר, אוני' בן גוריון ובוחן את מנגנוני התנהגות בצמחים והשלכותיהם האקולוגיות
דיסציפלינות ראשיות
Main Disciplines
Ecology
} if (!empty($secondaryDisciplines)) { ?>דיסציפלינות משניות
Secondary Disciplines
Ecophysiology
פרסומים נבחרים
- Falik, O. and Novoplansky, A, (2022). Is ABA the exogenous vector of interplant drought cuing?. Plant Signaling and behavior
- Falik, O, Gersani, M., Z. Abramsk, (2017). Biology of root formation and development. dependent habitat selection in plants, 271-274
- Falik, O, Rewald, B., Godbold, DL. and Rachmilevitch Shimon, (2014). Ecophysiology of root systems-environment interactions. Frontiers Publications
- Falik, O, Meier, I. C, Shelef, O. and Rachmilevitch S, (2013). Increased root oxygen uptake in pea plants responding to non-self neighbors. Planta, 238: 577-586
- Falik, O, Mordoch Y., Ben-Natan, D., Vanunu, M., Goldstein, O. and Novoplansky, A, (2012). Plant responsiveness to root-root communication of stress cues. Annals of Botany, 110: 271-280
- Falik, O, Mordoch Y., Quansah, L., Fait, A. and and A. Novoplansky, (2011). Rumor has it…relay communication of stress cues in plants. PLoS ONE, 6:11
- Falik, O, H. de Kroon and A. Novoplansky , (2006). Physiologically-mediated self/nonself root discrimination in Trifolium repens has mixed effects on plant performance. Plant signaling and behavior, 1:3, 116-121
- Falik, O, P. Reides, M. Gersani and A. Novoplansky, (2005). Root navigation by self inhibition. Plant, Cell and Environment, 28; 562-569
- Falik, O, P. Reides, M. Gersani and A. Novoplansky, (2003). Self/nonself discrimination in roots. Journal of Ecology, 91: 525-531
- Falik, O, Zdunek E., K. Fülöp, M. Gersani and S.H. Lips, (2000). Nitrogen in a sustainable ecosystem from the cell to the plant. Interchange of shoot and root signals during competition and limiting nitrogen
- Falik, O Gersani, M., Z. Abramsky, (1998). Density dependent habitat selection. Evolutionary Ecology, 12: 223-234

השכלה
ד"ר סלים אבו ג'אבר, בעל תואר ,Ph.D בשפה ובספרות ערבית ותרבות האסלאם מאוניברסיטת תל אביב, ובעל תואר ,Ph.D בהיסטוריה של המזרח התיכון מאוניברסיטת סאנת פיטרבורג
מחקר
ד"ר אבו ג'אבר חוקר בתחום השפה הערבית והוראתה, תרבות האסלאם, היסטוריוגרפיה ופדגוגיה חדשנית בהכשרת מורים ערבים במכללות בארץ. הספרים, עבודות המחקר ופרסומיו עוסקים בתחומים אלה. תחומי התמחות: שפה וספרות ערבית ודרכי הוראתה
דיסציפלינות ראשיות
Main Disciplines
Cultural Studies I Languages
} if (!empty($secondaryDisciplines)) { ?>דיסציפלינות משניות
Secondary Disciplines
Arabic Language I Islamic Culture
פרסומים נבחרים
- Abu Jaber, S, (2021). Muḥammad Abū l-Surūr al-Bakrī al-Ṣiddīqī. The exegesis of Sūrat al-Kahf .Amman: Dār al-Shurūq Publishing. (Arabic). [pp.204]
- Abu Jaber, S, (2021). The Political Thought of Ḥasan al-Turābī. New York: Peter Lang Publishing. [pp.158]
- Abu Jaber, S, (2013). Aklaam Wa'edah: Min Ibda'at Attlaamith. .Aklaam Wa'edah: Min Ibda'at Attlaamith.Be'er Sheva. Kaye.Academic College of Education
- Abu Jaber, S, (2012). Al-Bakrī al-Siddīqī, Nusrat ’ahl al-’Īmān bi-dawlat ’Āl ‘Uthmān. Al-Bakrī al-Siddīqī, Nusrat ’ahl al-’Īmān bi-dawlat ’Āl ‘Uthmān. Al-Qasemi Academy and Dar Al-Huda
- Abu Jaber, S, Amer, A, (2012). Professional Development School (PDSS) as a Teacher Training Reform in two Arab Teacher Training Colleges in Israel. Jame'h, 1-20
- Abu Jaber, S, (2012). Al-Sha'er Shafiq Habeeb: Maseerat Ata' Washahed 'ala Al-Asr. Encyclopedia of Researches and Studies in Modern Literature, 353-364
- Abu Jaber, S, (2010). Al-mu'arrikh Al-Ishaki wamanhajuhu fi Ta'reekh Misr Al-'uthmaniah. Ida'at,3, 283-302
- Abu Jaber, S, (2010). The Islamic Movement in Sudan: Hassan Al-Turabi’s Influence on its Activity. Ida'at, 277-294
- Abu Jaber, S, (2008). 'Misr fi Thil Al-hukm Al-Uthmani fi Al-Qarn Alsabe' – 'Ashar. Ida'at, 1: 121-158
- Abu Jaber, S, (2005). Al-Bakri al-Siddiqi wa’tharuhu fi Ta’rikh Misr Al-U’thmaniah. Al-Bakri al-Siddiqi wa’tharuhu fi Ta’rikh Misr Al-U’thmaniah. London: Al-Rafid
- Abu Jaber, S, (2005). Al Bakri al-Siddiqi and his Influence in the historiography of Othoman Egypt. London: Al-Rafid
- Abu Jaber, S, (2002). Al-Ikhwan Al-Muslimun fi Misr. Jame'h, 5: 138-151
- Abu Jaber, S, (2001). Al-Masrah 'ind Yahud Al-Iraq waisham Sameer Naqash fi Al-harakah Al-Adabiah fi Isra'il. Al-Risalah, 9: 547-574
- Abu Jaber, S, (2000). Hassan al-Turabi: A Look Through Mass Media. Navski. Nabliodotl, pp.6
- Abu Jaber, S, (2000). Ma`a Al -Adeeb al-`Iraqi Sameer Naqqash. Um-al-Fahm
- Abu Jaber, S, (1999). Hassan Al-Turabi, Al-Mufakher Al-Islami Al-Mujtahid.
- Abu Jaber, S, (1998). Mata'in Al-Shi’a fi Abi Bakr Al-Siddiq.
- Abu Jaber, S. , (1997). Nazarat fi Al-Fiqh Al- Siyasi.
- Abu Jaber, S. , (1995). Hassan Al-Turabi, Ra`id alfikr Al-Islami Al- mua`asir.

השכלה
פרופ' יצחק פרידמן, בעל תואר (.Ph.D) בחינוך ומינהל החינוך מהאוניברסיטה העברית. הוא בוגר תואר ראשון בפסיכולוגיה, סטטיסטיקה ומדע המדינה באוני' העברית, תואר שני בהצטיינות בדמוגרפיה וסטטיסטיקה. לשעבר בכיר במשרד החינוך, מנהל מכון סאלד וחוקר בכיר בו. מתמחה בנוירואנטומיה רפואית ונוירופסיכולוגיה, פסיכולוגיה קלינית וארגונית בחינוך, פסיכומטריה, הערכה ומדידה. לימד בבית הספר לחינוך של האוניברסיטה העברית ובמחלקה לפסיכולוגיה קלינית בבית הספר לחינוך של אוניברסיטת קולומביה בניו יורק
מחקר
פרופ' פרידמן מתמחה וחוקר את תחום מדעי המוח, אנטומיה ופיזיולוגיה של מערכת העצבים, פסיכולוגיה, נוירופסיכולוגיה ונוירופסיכואנליזה. זוכה בעיטור Scholar Distinguished של האגודה האמריקאית למחקר חינוכי (AERA), האגודה הבינלאומית החשובה ביותר בתחום מחקר החינוך. תחומי התמחות: הערכה ומדידה במערכות החינוך
דיסציפלינות ראשיות
Main Disciplines
Behavioral Sciences I Psychology I Psychobiology
} if (!empty($secondaryDisciplines)) { ?>דיסציפלינות משניות
Secondary Disciplines
Neuropedagogy
פרסומים נבחרים
- Friedman, I. A, (2020). Neuro-administration: neuroscience-informed managerial thinking. In L. Zysberg, & N., Schwabsky (Eds.), The Next Big Things in Education. Nova Science Publishers, Inc., pp. 219-256
- פרידמן, י' , (2020). דגימה במחקרי חינוך וחברה – תיאוריה ותהליכי יישום. ירושלים: מכון הנרייטה סאלד. (פרסום מקוון).
- פרידמן, י' , (2020). פחות כיף ויותר מאמץ: להחזיר ת הלמידה לבתי הספר. בתוך י' הרפז וא' הורוביץ (עורכים). חינוך בצומת – סיעור מוחות על עתיד החינוך בישראל. חבל מודיעין: כנרת, זמורה, דביר, עמ' 278-299
- פרידמן, י', גרובגלד, א', טייכמן-וינברג, א' , (2020). נוירופדגוגיה: יישום ממצאי חקר המוח בחינוך וההשלכות על הידע הפדגוגי של מורים מכהנים. דפים 72, 11-26
- פרידמן, י', יצחקי, ר', וזורמן, ר' , (2020). מודל מכון סאלד לתכנון, הפעלה ותסלום של תוכניות חברתיות וחינוכיות. סקירת מחקרים, חקר מקרים ומודל לתסלום אפקטיבי של תוכניות בישראל. ירושלים: מכון הנרייטה סאלד (עמ' 148)
- Shavit, Y., Friedman, I., Gal, J. & Vaknin, D, (2018). Emerging Early Childhood Inequality: On the Relationship between Poverty, Sensory Stimulation, Child Development, and Achievement. Taub Center for Social Policy Studies in Israel Jerusalem: Taub Center for Social Policy Studies in Israel. (58 pages)
- פרידמן, י', (2018). נוירופדגוגיה: שילובו של תחום דעת חדש בהוראה ובלמידה בתוך חן וקוהן-מס, ג' (עורכים), למידה, בינה וחינוך, קובץ הרצאות ומאמרים. אור יהודה: המרכז ללימודים אקדמיים ומכון הנרייטה סאלד. 89-106
- שביט, י', פרידמן, י', גל, ג', וקנין, ד' , (2018). אי שוויון מתהווה בגיל הרך: על הקשר בין עוני, עקה וגירויים חושיים להתפתחות הילד ולהישגים. ירושלים: מרכז טאוב לחקר המדיניות החברתית בישראל (45 עמ')
- יצחק פרידמן , ד"ר גרובגלד א', ד"ר טייכמן א' , (2018). ספר: מודל אחוה לנוירופדגוגיה. מחקר לנוירופדגוגיה.
- פרידמן, י' , בית הספר כארגון אינטליגנטי – תרבות ארגונית, ניהול ופיקוח. בתוך: ח' שכטר (עורך), ספר בהוצאת מכון מופת
- פרידמן, י' , המפקח על בית הספר: המשגה ומשימות. בתוך: ח' שכטר (עורך), ספר בהוצאת מכון מופת

השכלה
בוגרת מכללת דוד ילין (מסלול חטיבת ביניים, הוראה: ספרות והיסטוריה). תואר שני (בהצטיינות) מבית הספר לחינוך באוניברסיטה העברית בירושלים: במגמות: דידקטיקה ותכנון תוכניות לימודים וייעוץ חינוכי. לצידו של פרופ' באשי ז"ל, פעלה בתחום החינוך, במשך 13 שנים, בבית ספר למנהיגות חינוכית, במכון ואן ליר בירושלים, כעוזרת הוראה ובהמשך כמרצה בבית ספר לחינוך באוניברסיטה העברית בירושלים, וכמובילה פרויקטים התערבותיים לשיפור וייעול בתי ספר, במגזר הערבי (במסגרת פרויקט 30 הישובים). החל משנת 1997 עובדת במכללה האקדמית לחינוך אחווה, כמדריכה פדגוגית, כמנחה בסדנאות הסטאז' וכמרצה בתואר הראשון בבית ספר לחינוך. בבית ספר לחינוך מלמדת קורסים בתחום הפסיכולוגיה ההתפתחותית, החברתית ובתחום התמודדות עם בעיות משמעת וניהול כיתה יעיל. משנת 2008 עובדת במכון מופ"ת עובדת כטיוטרית בהתמחות הדרכה, הנחייה והוראה. במכללה עסקה במהלך 15 שנים בתפקידי ניהול שונים: בנייה וניהול של המסלול הבדואי, בנייה וניהול של מסלול הסבת אקדמאיים להוראה, בנייה וניהול של תפקיד רכזת ההדרכה במכללה. עד לשנה האחרונה ניהלה את תחום לימודי המשך – קורסים למורים בשנתם הראשונה.
מחקר
בעבודת הדוקטורט חקרה את הנושא: ייעול ושיפור בית הספר בפרספקטיבה של מעבר תרבותי. תחומי עיסוק, מחקר ומומחיות: שיפור וייעול בתי ספר התמודדות עם בעיות משמעת בכתה/ ניהול כיתה יעיל דילמות וקשיים בהכשרת מורים. תחומי התמחות: דילמות וקשיים בהכשרת מורים I המורה כמנהיג בכיתה I שיפור וייעול בתי ספר
דיסציפלינות ראשיות
Main Disciplines
Dealing With Discipline Problems in the Classroom
} if (!empty($secondaryDisciplines)) { ?>דיסציפלינות משניות
Secondary Disciplines
Developmental Psychology