Administrative position: ראש תכנית
השכלה
תואר ראשון בלשון עברית וקרימינולוגיה ותעודת הוראה (בהצטיינות), אוניברסיטת בר אילן
תואר שני בטכנולוגיות ותקשורת בחינוך, בר אילן
תואר שלישי בלשון עברית, בר-אילן
מחקר
לשון העיתונות לילדים, בחינת שינויים לשוניים בכתיבה לילדים בתקופות שונות. השפעת הזרם החינוכי על מאפייני הכתיבה. טיפוח אוריינות לשונית. פיתוח וכתיבה של חומרי הוראה למורים 'הכוורת'.
דיסציפלינות ראשיות
Main Disciplines
Teacher Training I Education I Literacy
} if (!empty($secondaryDisciplines)) { ?>דיסציפלינות משניות
Secondary Disciplines
Discourse analysis
פרסומים נבחרים
- רובינסקי, ר', (2023). יחידות אוריינות לשונית, פיתוח מקצועי למורים. הכוורת, משרד החינוך
- רובינסקי, ר', (2022). מאפייני לשון העיתונות לילדים ערב הקמת המדינה בהשוואה לימינו. אוניברסיטת בר-אילן
השכלה
- תעודת הוראה בחינוך מיוחד- מכללת אחוה
- תואר ראשון במדעי החברה והרוח- האוניברסיטה הפתוחה
- תואר שני בחינוך מיוחד- אוניברסיטת בר-אילן
- תואר שלישי בחינוך מיוחד- אוניברסיטת בר- אילן
מחקר
מחקריה של ד"ר שור אדלשטיין עוסקים בהבנה רגשית וחברתית של תלמידים בחינוך המיוחד, ובתוכניות התערבות על פי תיאוריית כושר ההשתנות הקוגניטיבית.
דיסציפלינות ראשיות
Main Disciplines
Education
} if (!empty($secondaryDisciplines)) { ?>דיסציפלינות משניות
Secondary Disciplines
Special education I Teacher training I motional and social understanding I linguistic education in special education
פרסומים נבחרים
- Bauminger-Zviely N., Alon M., Brill A., Schorr-Edelsztein H., David T., Tubul G., & Al- yagon M, (2019). Social information processing among children with ASD, SLD, and typical development: the mediational role of language capacities. Journal of Special Education. 53 1–13
- Tzuriel, D., Schorr-Edelsztein, H., & Bauminger-Zvieli, N, (2018). Modifiability in Emotional Understanding Among Children with Learning Disabilities. Journal of Cognitive Education and Psychology, 17, 135-150
- Bauminger, N., Schorr Edelsztein, H., & Morash, J., (2005). Social information processing and emotional understanding in children with LD. Journal of Learning Disabilities, 38, 45-61
השכלה
2014-2018
Ph.D. in Education Dept. of Education, Ben-Gurion University of the Negev Israel
2009-2012
M.A. in Educational counseling Dept. of Education, Ben-Gurion University of the Negev, Israel
2003-2007
B.A. in Behavioral Science Dept. of Psychology, Ben-Gurion University of the Negev, Israel
מחקר
:My research focuses on three main areas
a. The relations between motivation and personal characteristics, and whether they predict differences in psychological, social and academic outcomes among learners and teachers
b. The relations between social media and psychological and educational outcome, and whether the educational environment (parents and teachers) can influence students use of social media
c. The relations between adolescence's risk behaviors and psychological and educational outcomes, and internal resilience factors, and how parental and school intervention can mitigate these adverse effects
דיסציפלינות ראשיות
Main Disciplines
Educational Psychology
} if (!empty($secondaryDisciplines)) { ?>דיסציפלינות משניות
Secondary Disciplines
פרסומים נבחרים
- Cohen, R., Assor, A., Hoashle, H., Gueta, B., Steffgen, T., Otterpohl, N., Schwinger, M., & Kanat-Maymon, Y. (In press), Mothers’ sense of authentic inner compass as a parenting resource: Relations with autonomy-supportive parenting and adolescents' well-being. Journal of Adolescence
השכלה
תואר ראשון מדעי המחשב ומתמתיקה- בר אילן
תואר שני מדעי המחשב- התמחות בבינה מלאכותית – בר אילן
תואר שלישי מדעי המחשב- התמחות בבינה מלאכותית בר אילן
דיסציפלינות ראשיות
Main Disciplines
Artificial Intelligence l Machine Learning l Mechanism Design l Game theory
} if (!empty($secondaryDisciplines)) { ?>דיסציפלינות משניות
Secondary Disciplines
השכלה
Ph.D. Department of Mathematics Education, University of Haifa, Israel
M.Sc. with distinction Faculty of Mathematics, Dagestan State University, Russia
Post-Doctoral Studies The Center of Research Excellence (I-CORE) “Learning in a NetworKed Society (LINKS): Co-Creation of Knowledge in Technology-Enhanced Communities of Learning, University of Haifa, Israel
In collaboration with the Center for Mathematics Education, University of Maryland, USA
מחקר
Information technology enhances the nature of mathematics as an empirical discipline, leading to an approach called “experimental mathematics”. My research focuses on organically interweaving formal-theoretical and interactive resources supported experimental approaches toward mathematics into teaching and learning mathematics
דיסציפלינות ראשיות
Main Disciplines
Mathematics I Mathematics Education
} if (!empty($secondaryDisciplines)) { ?>דיסציפלינות משניות
Secondary Disciplines
השכלה
.Bachelor's degree in life sciences from Ben Gurion University
.Ph.D. in molecular biology – design of an endonuclease that cuts desired DNA
Visit to Sir Aaron Klug’s laboratory in Cambridge U.K
Post doctorate in neuroscience at the Hebrew University
In recent years, specialization in science teaching and integrative learning
מחקר
I hold a PhD in molecular biology. During work on it, I developed an endonuclease that cuts desired DNA. Patents have been obtained in Europe and the United States, based on the idea and the method I used to develop the endonuclease
Following completion of my doctoral thesis, I was invited to the laboratory of Nobel laureate, Sir Aaron Klug, in Cambridge, U.K
Later, I worked in the laboratory of the Hebrew University. The subject of the research was SNARE proteins – proteins that are responsible for the fusion of synaptic vesicles to the active zone
In recent years, I was a member of a research group that investigated the involvement of VDAC1, a protein that is responsible for the life and death of the cell in cancer and Alzheimer's
Recently, I turned to research topics in the field of teaching and education
I promote interdisciplinary learning of science and literature and lead unique science courses that combine academic and community aspects
דיסציפלינות ראשיות
Main Disciplines
Science Teaching I Sciences
} if (!empty($secondaryDisciplines)) { ?>דיסציפלינות משניות
Secondary Disciplines
Integrative Teaching I Education and Leadership
פרסומים נבחרים
- Hayak, M., Nahon Crystal, E., and Segev, Y, (2024). Multiculturalism in teacher training: The Israeli case. Israel Affairs. Forthcoming
- Verma, A., Shteinfer-Kuzmine, A., Kamenetsky, N., Pittala, S., Paul, A., Nahon Crystal, E., ... & Shoshan-Barmatz, V, (2022). Targeting the overexpressed mitochondrial protein VDAC1 in a mouse model of Alzheimer's disease protects against mitochondrial dysfunction and mitigates brain pathology. Translational Neurodegeneration, 11(1), 58.
- Shoshan-Barmatz, V., Anand, U., Nahon Crystal, E., Di Carlo, M., & Shteinfer-Kuzmine, A, (2021). Adverse effects of metformin from diabetes to COVID-19, cancer, neurodegenerative diseases, and aging: is VDAC1 a common target?. Frontiers in Physiology, 1547
- Shoshan-Barmatz, V., Nahon Crystal, E., Shteinfer-Kuzmine, A., & Gupta, R, (2018). VDAC1, mitochondrial dysfunction, and Alzheimer's disease. Pharmacological Research, 131, 87-101