האקדמית אחוה תכשיר את מנהלי בתי הספר במחוז דרום

המכללה זכתה במכרז של משרד החינוך ומכון 'אבני ראשה', להכשרת מנהלי בתי ספר בדרום הארץ במסלול החינוך הממלכתי

התכנית פועלת באחריות היחידה לפיתוח מקצועי של המכללה. הלימודים ימשכו כחודש אינטנסיבי במיוחד במהלכו יתקיימו 15 ימי לימוד של עשר שעות ביום. שרוב הזמן תתקיים הלמידה בקבוצות של שישה פרחי ניהול ואיתם מדריך התנסות בבתי הספר המכשירים. 

"בתקופה זו של מפנה המאה, כאשר הטכנולוגיה, התקשורת ועולמות התעסוקה עוברים שינויים קיצוניים, יש לתכנן מחדש את מערכת החינוך שדפוסיה עוצבו בסוף המאה ה-19. אחריות זו מוטלת על כתפי מנהלי בתי הספר, אשר זכו בהזדמנות נדירה להיות שותפים לנבחרת של חולמים שמעצבים את החינוך בן זמננו וזוכים לרוח גביית במשרד החינוך."  מסבירה ד"ר רעות גורדון, מנהלת התכנית להכשרת מנהלים. "ההבנה של חשיבות תפקיד מנהל בית הספר בעידן הנוכחי מביאה לכך שמאות עובדי הוראה מנסים להתקבל לתוכנית מידי שנה. מכון אבני ראשה יצר מערך מיון קפדני אשר מציב רף גבוה ורק מי שקיבלו את הציונים הגבוהים ביותר בתהליך המיון יזכו ללמוד בתכנית. קבוצת פרחי הניהול באחווה מייצגת את אוכלוסיית הדרום, מהמגזרים השונים ומהיישובים השונים. העושר התרבותי שיביאו איתם פרחי הניהול יפגוש בעושרם של מגוון המרצים ובתכנית הלימודים שנבנתה כמודלינג להוראה למידה והערכה מיטביים למידה התנסותית בכיתה חדשנית, במרכז הסימולציה של המכללה ובימי למידה מרוכזים בנאות קדומים ובוואדי עתיר." 

הדגש במהלך השנה הוא העברת משקל הכובד של הלמידה מהאקדמיה לשטח, כך שמנהלי בתי הספר המכשירים מהווים ציר מרכזי ומשמעותי בתהליך ההכשרה והם חלק מסגל התוכנית. כל המרצים בסגל ההוראה הם בעלי תארים אקדמאים גבוהים ולכולם יש רקע מעשי; חלקם היו מנהלי מוסדות חינוך, כמו ד"ר גורדון עצמה, שניהלה את בתי הספר "דוד בלוך", ו"רמת אפעל" במחוז ת"א וכן תכנית השלמה לתואר B.Ed למורים מהמגזר החרדי.  

"העובדה שמכללת אחווה גברה במכרז על מוסדות מכובדים אחרים שהתמודדו, מעידה על איכות התכנית ואיכות צוות ההוראה שהצגנו להפעלתה", אומרת ד"ר גורדון. "בסיום הלימודים אנחנו מצפים מבוגרינו שיענו לאתגר וישתתפו כמנהלים בהבנייה מחודשת של ההוראה והלמידה שתהייה מאתגרת, רלוונטית וערכית ותאפשר לילדינו לבנות עתיד פרודוקטיבי ומאושר במאה ה-21".