פרופ' אורית אבידב-אונגר

פרופ' אורית אבידב-אונגר
בית ספר: חינוך

פרופ' אורית אבידב - אונגר מונתה בשנה"ל תש"פ לדיקן בית הספר לחינוך. לפני כן שימשה כדיקן ביה"ס לתארים מתקדמים

פרופ' אבידב-אונגר היא אשת חינוך ישראלית, חברה בוועד החינוך הארצי של ישראל וחוקרת בתחום של הובלת שינויים והטמעת טכנולוגיות בארגוני חינוך. פרופ' אבידב-אונגר מובילה מערכות חינוך באקדמיה ובמערכת החינוך בישראל, שותפה להכנת ניירות מדיניות לרפורמות שהוביל משרד החינוך, כדוגמת 'עוז לתמורה', 'אופק חדש' ורפורמת התקשוב. עוסקת בכתיבת תוכניות לימודים ותוכניות אקדמיות, מומחית לשילוב בין ידע-אקדמי מבוסס מחקר, ידע פרקטי-מעשי והיכרות מעמיקה עם מערכת החינוך על כל שלביה.
 
פרופ' אבידב-אונגר משלבת בתפקידיה עולמות של טכנולוגיות למידה, הובלה של תהליכי שינוי וחדשנות פדגוגית, הכשרה ופיתוח מקצועי של מנהלים, בעלי תפקידים, מורים ומורי מורים, וניהול אקדמי ומקצועי בכיר.
 
פרופ' אבידב-אונגר מאמינה במנהיגות, יזמות, מקצועיות, העצמה וחדשנות. ההנהגה והניהול לתפיסתה צריכים להיות מעוגנים בבניית אמון ושותפויות עם בעלי העניין במערכת ומחוצה לה. לתפיסתה, יש לפעול כל העת לשיפור מתמיד של מערכות החינוך והלמידה תוך אימוץ חשיבה ה'יוצאת מהקופסה' למיצוי פוטנציאל של הלומדים, לצמצום פערים ומתן הזדמנויות כערכים מובילים בחינוך. תרומתה העיקרית בתחומים אלה היא בהנהגתה האיתנה בתפקידים האקדמיים שהיא ממלאת במערכת ההשכלה הגבוהה, במעורבותה בוועדות החינוך השונות ובתפקידים הציבוריים שמילאה והיא ממלאת ובמעורבותה במערכת החינוך כאשת חינוך, כחוקרת וכשותפה בעבודת בתי ספר כיועצת או כעמיתה, כמו גם בהעצמת סטודנטים ואנשי חינוך בכל הדרגים.


דרגה אחרונה: פרופ' חבר
תפקידים נוספים במכללה: דיקן ביה"ס לחינוך
תחומי התמחות: מנהל מערכות חינוךניהול
נושאי המחקר: מחקריה של פרופ' אבידב - אונגר עוסקים בבחינה של הטמעת התקשוב במערכת החינוך, התנגדויות וקשיים בהטמעה של שינויים במערכות חינוך ובחינה של תהליכי התפתחות מקצועית והעצמה בקרב מורים ומנהלים במערכת החינוך. מחקריה הרבים בתחום פורסמו בבמות בינלאומיות יוקרתיות.
דוא"ל: avidovo@achva.ac.il
מספר טלפון: 08-8588007


קורסים נבחרים

תיאור הסדנה: בסדנה נכיר את המושג קבוצה ארגונית...
 
רציונל: הסמינר עוסק בתחום של ייזום והכנסת שינויים...
 
תיאור הקורס: הקורס עוסק בהכרות עם מושגים,...
 
תאור הקורס: בעידן של מציאות דינאמית ומתחדשת,...
 
תיאור הקורס הקורס עוסק בהכרות עם מושגים, גישות...
 

פרסומים נבחרים

 
Professional development communities: The perceptions of Israeli teacher-leaders and program coordinators
. .
 
Teacher evaluation following reform: the Israeli perspective
. .
 
Levels of ICT integration among teacher educators in a teacher education academic college
. .
 
Teachers in a Changing World: Attitudes towards Organizational Change..
. .
 
TPACK Revisited: A Systemic Perspective on Measures for Predicting Effective Integration of Innovative Technologies in School Systems
. .
 
TPACK Revisited: A Systemic Perspective on Measures for Predicting Effective Integration of Innovative Technologies in School Systems
. .
 
Islands of Innovation A critical analysis of a model for innovation implementation in school systems
. .
 
דפוסי ההעצמה בקרב מורות ממלאות תפקיד בבתי ספר יסודיים בישראל: העצמה מוגבלת, העצמה מתגמלת והעצמה מחוללת שינויים.
. .
 
מרכז מורים אזורי מבט למחר: תפיסה להכשרה תוך תפקודית של עובדי הוראה
. .
Page 1 of 3

בוגרים ומונחי מחקר