מרצי המכללה

דוקטור יעל ברק לוי
יעל ברק-לוי
Yael Barak Levy
ראש תחום גיל רך וחינוך מיוחד בפקולטה לחינוך ומנהיגות

השכלה

ד"ר ברק לוי הינה יועצת חינוכית לחינות המיוחד וחוקרת בתחום הפסיכולוגיה ההתפתחותית. תחום המחקר העיקרי הינו הקשר בין התפתחות ילדים והתמודדות הורית במשפחות לילדים בעלי צרכים מיוחדים. היא בעלת תואר ראשון – מדעי ההתנהגות  אוניברסיטת בן גוריון בנגב, בהצטיינות. תואר שני – יעוץ חינוכי – אוניברסיטת בן גוריון בנגב, בהצטיינות יתרה. תואר שלישי – פסיכולוגיה התפתחותית – אוניברסיטת בן גוריון בנגב. פוסט דוקטורט – המרכז להורות ומשפחה – מחלקה לחינוך, אוניברסיטת ליידן, הולנד. 

מחקר

מחקריה בחנו רגישות הורית ולחץ הורי במשפחות לילדים בעלי עיכוב התפתחותי, תגובות הורים לקבלת האבחון של ילדם וכן התמודדות של אחים בריאים לילדים עם אוטיזם. בנוסף, עוסקים מחקריה בהתמודדות הורים לילדים בעלי צרכים מיוחדים ; שילוב ילדים בעלי צרכי מיוחדים במסגרות חינוך רגיל חינוך פורמאלי ובלתי פורמאלי. תחומי התמחות: פסיכולוגיה I חינוך מיוחד 

דיסציפלינות ראשיות

Main Disciplines

Psychology | Education

דיסציפלינות משניות

Secondary Disciplines

Developmental Psychology | Learning Disabilities Education

פרסומים נבחרים

  • Huffmeijer, R., Barak-Levy, Y., & Rippe, R. C, (2020). Attractiveness and neural processing of infant faces: effects of a facial abnormality but not dopamine. Physiology & Behavior, 112937

  • Barak-Levy, Y., & Atzaba-Poria, N, (2020). A mediation model of parental stress, parenting, and risk factors in families having children with mild intellectual disability. Research in Developmental Disabilities, 98, 103577

  • Levavi, K., Menashe-Grinberg, A., Barak-Levy, Y. & Atzaba-Poria, N, (2020). The Role of Parental Playfulness as a Moderator Reducing Child Behavioural Problems Among Children with Intellectual Disability. Research in Developmental Disabilities

  • Barak-Levy, Y. & Atzaba-Poria, N, (2018). Diathesis-stress model. In Bornstein, M. (Ed.), The SAGE encyclopedia of lifespan human developmen. (pp 616-617). Thousand Oaks, CA: Sage

  • Barak-Levy, Y. & Atzaba-Poria, N, (2015). The effects of familial risk and parental resolution on parenting a child with mild intellectual disability. Research in Developmental Disabilities, 47, 106-116

  • Barak-Levy, Y. & Atzaba-Poria, N, (2013). Paternal versus maternal coping styles with child diagnosis of Developmental Delay (DD). Research in Developmental Disabilities, 34, 2040-2046

  • Gueron-Sela, N., Atzaba-Poria, N., Barak-Levy, Y., Meiri, G. & Yerushalmi, B, (2011). Links between paternal depressive symptoms, parental sensitivity and children's responsiveness: a study on Israeli children with feeding disorders. Family Science, 2, 87-97

  • Barak-Levy, Y., Goldstein, E. & Weinstock, M, (2010). Adjustment characteristics of healthy siblings of children with autism. Journal of Family Studies, 16, 155-164

פרסומים נוספים
דוקטור היידי פלביאן
היידי פלביאן
Heidi Flavian
ראש תחום חינוך והכשרה

השכלה

ד"ר היידי פלביאן בעלת (.Ph.D) במנהיגות חינוכית תוך התמחות בחינוך המיוחד, מאוניברסיטת דייטון שבארה"ב. שותפה פעילה בהובלה ובהקמה של בית הספר לתלמידים עם לקויות למידה מורכבות, בי"ס בטב"ע. מרצה במסלולים השונים בפקולטה לחינוך ומנהיגות. בנוסף, מנחה בכירה של תיאוריית ההשתנות הקוגניטיבית ומרצה בתחום בכנסים שונים בעולם. 

מחקר

חוקרת את סוגיות השילוב לילדים ובוגרים עם לקויות למידה ומציגה בכנסים לאומיים ובינלאומיים בארץ ובעולם. לקויות למידה ודרכי ההתמודדות בגיל בית הספר ובאקדמיה, הפרעות קשב ומשמעותן, שילוב בחיי היומיום של אנשים עם צרכים מיוחדים. תחומי התמחות: חינוך מיוחד I הפרעות קשב ולקויות למידה I תהליכי חשיבה ופיתוח חשיבה 

 

דיסציפלינות ראשיות

Main Disciplines

Education

דיסציפלינות משניות

Secondary Disciplines

Special Education ADHD | Teacher Training | Thinking Abilities

פרסומים נבחרים

פרסומים נוספים
ד
גילי וולף
Gilly Wolf
מרצה במחלקה לפסיכולוגיה

השכלה

ד"ר גילי וולף היא מרצה בחוג לפסיכולוגיה במכללת אחוה וחברה במועצה המלווה המורחבת להכשרת מורים לאור מדעי המוח 

מחקר

תחומי המחקר שלה הם פסיכונוירואימונולוגיה, עם התמחות בכאב, דיכאון של הגיל המבוגר ופסיכיאטריה ביולוגית. המחקר המרכזי בו היא עוסקת מתמקד בשני מודלים לדיכאון בגיל המבוגר: חשיפה ארוכת טווח ללחץ (מודל CMS) נזק לחומר הלבן במוח. מחקר זה נועד לעמוד על הפרופיל הייחודי של הדיכאון בגיל המבוגר, בהשוואה לדיכאון המופיע בגיל צעיר יותר, ונערך במסגרת המחלקה לפסיכיאטריה והמעבדה לפסיכיאטריה ביולוגית במרכז הרפואי 'הדסה' בירושלים. תחומי התמחות: מדעי החברה 

 

דיסציפלינות ראשיות

Main Disciplines

Psychology

דיסציפלינות משניות

Secondary Disciplines

פרסומים נבחרים

  • Ben-Ari, H., Lifschytz, T., Wolf, G., Rigbi, A., Blumfeld-Katzir, T., Kreisel-Merzel, T., Koroukhov, N., Lotan, A., & Lerer, B, (2019). White matter lesions, cerebral inflammation and cognitive function in a mouse model of cerebral hypoperfusion. Brain Research, 1711:193- 201

  • Goldenberg, A.M., Minert, A., Fishman, Y., Wolf, G., & Devor, M, (2018). Mesopontine neurons implicated in anesthetic loss-of-consciousness have either ascending or descending axonal projections, but not both. Neuroscience, 369:152-167

  • Lotan, A., Lifschytz, T., Wolf, G., Keller, S., Ben-Ari, H., Tatarskyy, P., Pillar, N., Oved, K., Sharabany, J., Kreizel-Marzel, T., Matsumoto, T., Yamawaki, Y., Mernick, B., Avidan, E., Yamawaki, S., Weller, A., Shomron, N., & Lerer, B, (2018). Differential effects of chronic stress in young-adult and old female mice: Cognitive-behavioral manifestations and neurobiological correlates. Mollecular Psychiatry, 23(6):1432-1445

  • Wolf, G., Lifschytz, T., Ben-Ari, H., Tatarskyy, P., Merzel, T.K., Lotan, A., & Lerer, B, (2018). Effect of chronic unpredictable stress on mice with developmental under-expression of the Ahi1 gene: behavioral manifestations and neurobiological correlates. Translational Psychiatry, 8(1):124

  • Wolf, G., Lotan, A., Lifschytz, T., Ben-Ari, H., Kreisel-Merzel, T., Tatarskyy, P., Mernick, M., Avidan, E., Koroukhov, N., & Lerer, B, (2017). Differentially severe cognitive effects of compromised cerebral blood flow in aged mice: Association with myelin degradation and microglia activation. Frontiers in Aging Neuroscience, 16(9):191

פרסומים נוספים
דוקטור גילה זלכה
גילה כהן זלכה
Gila Cohen Zilka
ראש החטיבה לחינוך בתואר רב תחומי בפקולטה לפסיכולוגיה, חברה ורוח
תפקיד מנהלי: רכזת מסלול מורות חיילות ורכזת מורים חונכים, הפקולטה לחנוך ומנהיגות

השכלה

Ph.D. Hebrew University of Jerusalem Social Science
M.A. Bar-Ilan University Social Science
B.A. Bar-Ilan University Social Science

מחקר

המחקר של ד"ר זלכה מתמקד בטכנולוגיות מידע ותקשורת  (ICT) בחיי ילדים, בני נוער וצעירים; ובתהליך הכשרת מורים, במוכנות הדיגיטלית (e-Readiness) של פרחי הוראה, ובהשלכות שיש לפיתוחים הדיגיטליים על תהליכי הלמידה של ילדים ובני נוער.

 

דיסציפלינות ראשיות

Main Disciplines

Information and Communication Technology (ICT)

דיסציפלינות משניות

Secondary Disciplines

E-Safety I Distance Learning I Digital Environment I Digital Literacy I E-Readiness I M-Learning I Lifelong Learning I 21ct Abilities

פרסומים נבחרים

פרסומים נוספים
דוקטור בקי לשם
בקי לשם
Becky Leshem
ראש התוכנית לתואר שני בחינוך מיוחד

השכלה

סיום לימודי דוקטורט במחלקה לעבודה סוציאלית האוניברסיטה העברית ירושלים. לימודי פוסט דוקטורט במחלקה לעבודה סוציאלית האוניברסיטה העברית ירושלים. לימודי פוסט דוקטורט המחלקה לניהול סכסוכים , פסיכולוגיה חברתית, אוניברסיטת בן גוריון בנגב. 

מחקר

תהליכי חשיבה, רווחה נפשית, כבוד, אלימות, שילוב התקשוב בהוראה ובקידום החשיבה. תחומי התמחות: חינוך מיוחד 

דיסציפלינות ראשיות

Main Disciplines

Multidisciplinary

דיסציפלינות משניות

Secondary Disciplines

Violence in Society | Post-Traumatic Stress Disorder | Introverted and Extroverted Results | Political Violence

פרסומים נבחרים

פרסומים נוספים
דוקטור בלהה פריינטה
בלהה פריינטה
Billha Parineta
סגנית ראש התוכנית לתואר שני בפסיכולוגיה חינוכית

השכלה

פוסט-דוקטורט באוניברסיטת החופשית של ברלין. 

מחקר

ד"ר בלהה פריינטה הינה מרצה בכירה בתחומי הפסיכולוגיה. מחקריה עוסקים בפרספקטיבות רב דוריות במשפחה במצבי לחץ; פרספקטיבות הוריות וילדיות בהקשרי לחץ . תחומי התמחות: פסיכולוגיה 

דיסציפלינות ראשיות

Main Disciplines

Psychology

דיסציפלינות משניות

Secondary Disciplines

Educational Psychology | Trauma | Intergenerational Transmission | Parenthood

פרסומים נבחרים

פרסומים נוספים