Professor Type: חוקרת ומרצה
השכלה
ד"ר ברק לוי הינה יועצת חינוכית לחינות המיוחד וחוקרת בתחום הפסיכולוגיה ההתפתחותית. תחום המחקר העיקרי הינו הקשר בין התפתחות ילדים והתמודדות הורית במשפחות לילדים בעלי צרכים מיוחדים. היא בעלת תואר ראשון – מדעי ההתנהגות אוניברסיטת בן גוריון בנגב, בהצטיינות. תואר שני – יעוץ חינוכי – אוניברסיטת בן גוריון בנגב, בהצטיינות יתרה. תואר שלישי – פסיכולוגיה התפתחותית – אוניברסיטת בן גוריון בנגב. פוסט דוקטורט – המרכז להורות ומשפחה – מחלקה לחינוך, אוניברסיטת ליידן, הולנד.
מחקר
מחקריה בחנו רגישות הורית ולחץ הורי במשפחות לילדים בעלי עיכוב התפתחותי, תגובות הורים לקבלת האבחון של ילדם וכן התמודדות של אחים בריאים לילדים עם אוטיזם. בנוסף, עוסקים מחקריה בהתמודדות הורים לילדים בעלי צרכים מיוחדים ; שילוב ילדים בעלי צרכי מיוחדים במסגרות חינוך רגיל – חינוך פורמאלי ובלתי פורמאלי. תחומי התמחות: פסיכולוגיה I חינוך מיוחד
דיסציפלינות ראשיות
Main Disciplines
Psychology | Education
} if (!empty($secondaryDisciplines)) { ?>דיסציפלינות משניות
Secondary Disciplines
Developmental Psychology | Learning Disabilities Education
פרסומים נבחרים
- Huffmeijer, R., Barak-Levy, Y., & Rippe, R. C, (2020). Attractiveness and neural processing of infant faces: effects of a facial abnormality but not dopamine. Physiology & Behavior, 112937
- Barak-Levy, Y., & Atzaba-Poria, N, (2020). A mediation model of parental stress, parenting, and risk factors in families having children with mild intellectual disability. Research in Developmental Disabilities, 98, 103577
- Levavi, K., Menashe-Grinberg, A., Barak-Levy, Y. & Atzaba-Poria, N, (2020). The Role of Parental Playfulness as a Moderator Reducing Child Behavioural Problems Among Children with Intellectual Disability. Research in Developmental Disabilities
- Barak-Levy, Y. & Atzaba-Poria, N, (2018). Diathesis-stress model. In Bornstein, M. (Ed.), The SAGE encyclopedia of lifespan human developmen. (pp 616-617). Thousand Oaks, CA: Sage
- Barak-Levy, Y. & Atzaba-Poria, N, (2015). The effects of familial risk and parental resolution on parenting a child with mild intellectual disability. Research in Developmental Disabilities, 47, 106-116
- Barak-Levy, Y. & Atzaba-Poria, N, (2013). Paternal versus maternal coping styles with child diagnosis of Developmental Delay (DD). Research in Developmental Disabilities, 34, 2040-2046
- Gueron-Sela, N., Atzaba-Poria, N., Barak-Levy, Y., Meiri, G. & Yerushalmi, B, (2011). Links between paternal depressive symptoms, parental sensitivity and children's responsiveness: a study on Israeli children with feeding disorders. Family Science, 2, 87-97
- Barak-Levy, Y., Goldstein, E. & Weinstock, M, (2010). Adjustment characteristics of healthy siblings of children with autism. Journal of Family Studies, 16, 155-164
השכלה
ד"ר היידי פלביאן בעלת (.Ph.D) במנהיגות חינוכית תוך התמחות בחינוך המיוחד, מאוניברסיטת דייטון שבארה"ב. שותפה פעילה בהובלה ובהקמה של בית הספר לתלמידים עם לקויות למידה מורכבות, בי"ס בטב"ע. מרצה במסלולים השונים בפקולטה לחינוך ומנהיגות. בנוסף, מנחה בכירה של תיאוריית ההשתנות הקוגניטיבית ומרצה בתחום בכנסים שונים בעולם.
מחקר
חוקרת את סוגיות השילוב לילדים ובוגרים עם לקויות למידה ומציגה בכנסים לאומיים ובינלאומיים בארץ ובעולם. לקויות למידה ודרכי ההתמודדות בגיל בית הספר ובאקדמיה, הפרעות קשב ומשמעותן, שילוב בחיי היומיום של אנשים עם צרכים מיוחדים. תחומי התמחות: חינוך מיוחד I הפרעות קשב ולקויות למידה I תהליכי חשיבה ופיתוח חשיבה
דיסציפלינות ראשיות
Main Disciplines
Education
} if (!empty($secondaryDisciplines)) { ?>דיסציפלינות משניות
Secondary Disciplines
Special Education ADHD | Teacher Training | Thinking Abilities
פרסומים נבחרים
- Flavian, H. & Kass, E, (2020). Israeli Mentoring Programs – The practice component. In: B. Irby & J. N. Boswell (Eds.). The International Handbook of Mentoring: Paradigms, Practices, Programs, and Possibilities. NY: Wiley-Blackwell. (pp. 367-382). (Q2)
- Flavian, H, (2020). From Pedagogy to Quality Assurance in Education: an International Perspective; Introduction. In: H. Flavian (Ed.). From pedagogy to quality assurance in education: An international perceptions. London: Emerald Publishing (pp.2-12). (Q1)
- Paryente, B. & Flavian, H, (2020). Inclusion of children with special needs as an opportunity to increase the quality of schools. In: H. Flavian (Ed.). From pedagogy to quality assurance in education: An international perceptions. London: Emerald Publishing (pp. 103-116). (Q1)
- Dan, D. & Flavian, H, (2019). Register awareness among teachers and student teachers: Educational and social dimensions. Israeli Studies in Language and Society, Vol 12 (1) 149-172. (A) [Hebrew]
- Flavian, H, (2019). Mediation and thinking development in schools: Theories and practices for education. London: Emerald Publishing (133 pages) (Q1)
- Flavian, H. & Dan. D, (2018). Assessing teachers' use of language and their teaching quality. Journal of Quality Assurance in Education, Special Issue: Assessment and Quality Assurance in Schoolsב. Vol 26 (4), 466-476. (Q2)
- Flavian, H, (2018). Assessment and quality assurance in schools, Forward. Journal of Quality assurance in education, 26(4), 406-409 (Q2)
- Flavian, H, (2018). Quality Assurance in Education: Assessment and quality assurance in schools. Vol 26 (4), ISSN 0968-4883. Emerald Publishing. (122 pages) (Q2)
השכלה
ד"ר גילי וולף היא מרצה בחוג לפסיכולוגיה במכללת אחוה וחברה במועצה המלווה המורחבת להכשרת מורים לאור מדעי המוח
מחקר
תחומי המחקר שלה הם פסיכונוירואימונולוגיה, עם התמחות בכאב, דיכאון של הגיל המבוגר ופסיכיאטריה ביולוגית. המחקר המרכזי בו היא עוסקת מתמקד בשני מודלים לדיכאון בגיל המבוגר: חשיפה ארוכת טווח ללחץ (מודל CMS) נזק לחומר הלבן במוח. מחקר זה נועד לעמוד על הפרופיל הייחודי של הדיכאון בגיל המבוגר, בהשוואה לדיכאון המופיע בגיל צעיר יותר, ונערך במסגרת המחלקה לפסיכיאטריה והמעבדה לפסיכיאטריה ביולוגית במרכז הרפואי 'הדסה' בירושלים. תחומי התמחות: מדעי החברה
דיסציפלינות ראשיות
Main Disciplines
Psychology
} if (!empty($secondaryDisciplines)) { ?>דיסציפלינות משניות
Secondary Disciplines
פרסומים נבחרים
- Ben-Ari, H., Lifschytz, T., Wolf, G., Rigbi, A., Blumfeld-Katzir, T., Kreisel-Merzel, T., Koroukhov, N., Lotan, A., & Lerer, B, (2019). White matter lesions, cerebral inflammation and cognitive function in a mouse model of cerebral hypoperfusion. Brain Research, 1711:193- 201
- Goldenberg, A.M., Minert, A., Fishman, Y., Wolf, G., & Devor, M, (2018). Mesopontine neurons implicated in anesthetic loss-of-consciousness have either ascending or descending axonal projections, but not both. Neuroscience, 369:152-167
- Lotan, A., Lifschytz, T., Wolf, G., Keller, S., Ben-Ari, H., Tatarskyy, P., Pillar, N., Oved, K., Sharabany, J., Kreizel-Marzel, T., Matsumoto, T., Yamawaki, Y., Mernick, B., Avidan, E., Yamawaki, S., Weller, A., Shomron, N., & Lerer, B, (2018). Differential effects of chronic stress in young-adult and old female mice: Cognitive-behavioral manifestations and neurobiological correlates. Mollecular Psychiatry, 23(6):1432-1445
- Wolf, G., Lifschytz, T., Ben-Ari, H., Tatarskyy, P., Merzel, T.K., Lotan, A., & Lerer, B, (2018). Effect of chronic unpredictable stress on mice with developmental under-expression of the Ahi1 gene: behavioral manifestations and neurobiological correlates. Translational Psychiatry, 8(1):124
- Wolf, G., Lotan, A., Lifschytz, T., Ben-Ari, H., Kreisel-Merzel, T., Tatarskyy, P., Mernick, M., Avidan, E., Koroukhov, N., & Lerer, B, (2017). Differentially severe cognitive effects of compromised cerebral blood flow in aged mice: Association with myelin degradation and microglia activation. Frontiers in Aging Neuroscience, 16(9):191
השכלה
Ph.D. Hebrew University of Jerusalem Social Science
M.A. Bar-Ilan University Social Science
B.A. Bar-Ilan University Social Science
מחקר
המחקר של ד"ר זלכה מתמקד בטכנולוגיות מידע ותקשורת (ICT) בחיי ילדים, בני נוער וצעירים; ובתהליך הכשרת מורים, במוכנות הדיגיטלית (e-Readiness) של פרחי הוראה, ובהשלכות שיש לפיתוחים הדיגיטליים על תהליכי הלמידה של ילדים ובני נוער.
דיסציפלינות ראשיות
Main Disciplines
Information and Communication Technology (ICT)
} if (!empty($secondaryDisciplines)) { ?>דיסציפלינות משניות
Secondary Disciplines
E-Safety I Distance Learning I Digital Environment I Digital Literacy I E-Readiness I M-Learning I Lifelong Learning I 21ct Abilities
פרסומים נבחרים
- Zilka, C.G, (2020). A process to empower and change the behavior of aggressive children: Luna's story. Journal on Educational Psychology, 13(4), 44-58
- Zilka, C.G, (2019). The use of mobile technologies by immigrant adolescents in coping with the new language and with their formal studies. In A. Forkosh-Baruch, & H. Meishar-Tal. (Eds.). Mobile technologies in educational organizations, (pp. 192- 210). IGI Global, USA
- Zilka, C.G, (2019). Reflective process of pre-service teachers who watch video recordings of lessons they taught. Journal of Educational Technology, 16(3), 7-20
- גילה זלכה , (2014). ספר: העצמת הורים בעידן המדיה והרשתות החברתיות.
- גילה זלכה , (2014). ספר: העצמת מחנכים וחונכים בעידן המדיה והרשתות החברתיות.
השכלה
סיום לימודי דוקטורט במחלקה לעבודה סוציאלית האוניברסיטה העברית ירושלים. לימודי פוסט דוקטורט במחלקה לעבודה סוציאלית האוניברסיטה העברית ירושלים. לימודי פוסט דוקטורט המחלקה לניהול סכסוכים , פסיכולוגיה חברתית, אוניברסיטת בן גוריון בנגב.
מחקר
תהליכי חשיבה, רווחה נפשית, כבוד, אלימות, שילוב התקשוב בהוראה ובקידום החשיבה. תחומי התמחות: חינוך מיוחד
דיסציפלינות ראשיות
Main Disciplines
Multidisciplinary
} if (!empty($secondaryDisciplines)) { ?>דיסציפלינות משניות
Secondary Disciplines
Violence in Society | Post-Traumatic Stress Disorder | Introverted and Extroverted Results | Political Violence
פרסומים נבחרים
- Leshem, B, (2020). Legitimization of the "Other" Narrative as a Mediator of the relationships between National Honor and Dignity Perceptions and Willingness to Reconcile: The Case of the Israeli-Palestinian Conflict, in Francesco (Ed), Encountering the Suffering of the Other. Transdisciplinary Studies from the Project Hearts of Flesh – Not Stone. 22 Pages. Publisher: Vandenhoeck & Ruprecht
- Leshem, B., Haj-Yahia, M. M., & Guterman, N, (2018). Rates of exposure to community violence among Israeli Jewish youth and related demographic and support factors. Chevra U’Revecha (Society and Welfare) [in Hebrew]
- Haj-Yahia, M. M., Leshem, B., & Guterman, N. B, (2013). The rates and characteristics of the exposure of Palestinian youth to community violence. Journal of interpersonal violence, 28(11), 2223-2249
- Haj-Yahia, M. M., Leshem, B., Guterman, N. B, (2011). Exposure to Community Violence among Arab Youth in Israel: Rates and Characteristics. Journal of Community Psychology, 39(2), 136-151
- Leshem. B., Haj-Yahia, M. M., Guterman, N. B, (2011). The Characteristics of Exposure to Community Violence among Jewish Youth in Israel: Relationship to Demographic and Support Factors. Society and Welfare, 31, 61-90
- Guterman, N. B., Haj-Yahia, M. M., Vorhies, V., Leyla, I., Leshem, B, (2010). Help-Seeking and Internal Obstacles to Receiving Support in the Wake of Community Violence Exposure: The Case of Arab and Jewish Adolescents in Israel. Journal of Child and Family Studies, 19(6), 687-696
השכלה
פוסט-דוקטורט באוניברסיטת החופשית של ברלין.
מחקר
ד"ר בלהה פריינטה הינה מרצה בכירה בתחומי הפסיכולוגיה. מחקריה עוסקים בפרספקטיבות רב דוריות במשפחה במצבי לחץ; פרספקטיבות הוריות וילדיות בהקשרי לחץ . תחומי התמחות: פסיכולוגיה
דיסציפלינות ראשיות
Main Disciplines
Psychology
} if (!empty($secondaryDisciplines)) { ?>דיסציפלינות משניות
Secondary Disciplines
Educational Psychology | Trauma | Intergenerational Transmission | Parenthood
פרסומים נבחרים
- Orna Levin, Bilha Paryente, (2021). Teaching Studies Candidate's experiences during and after a combined exam integrated with teaching stimulation. Educational Assessment, Evaluation and Accountability (Q2)
- Paryente, B & Gatenio-Kalush, M, (2019). The Experiences of Kindergarten Children during “Protective Edge” Operation. Journal Mifgash 50, 59-99. [Hebrew] (A)