מרצי המכללה

ליאורה נבון
Liora Navon
ראש החטיבה לסוציולוגיה-החברה העכשווית ברב תחומי

השכלה

ד"ר ליאורה נבון בעלת תואר (.Ph.D) בסוציולוגיה ואנתרופולוגיה מאוניברסיטת תל-אביב. היא מרצה בכירה במחלקה לפסיכולוגיה במכללה האקדמית אחוה ובמקביל מלמדת בחוג לסיעוד, בפקולטה לרפואה באוניברסיטת תל-אביב.

מחקר

ד"ר נבון חוקרת בתחומי האנתרופולוגיה התרבותית, הסוציולוגיה והאנתרופולוגיה הרפואית והסוציולוגיה של הסטיה החברתית. מחקריה ופרסומיה מתמקדים בדימויים ובסיווגים תרבותיים, בתהליכי הסמלה ומטאפוריזציה, בזהות ואחרות ובהתמודדות בבעיות בריאות. הקורסים שהיא מלמדת במחלקה לפסיכולוגיה עוסקים בתיוג חברתי ובסטריאוטיפים, בפסיכולוגיה רפואית ובשיטות מחקר איכותניות

דיסציפלינות ראשיות

Main Disciplines

Cultural Anthropology

דיסציפלינות משניות

Secondary Disciplines

Sociology I Anthropology

דוקטור לורה מאיור
לורה מאיור
Laura Major
מרצה בכירה בפקולטה לחינוך ומנהיגות

השכלה

ד"ר לורה מאיור בעלת תואר ראשון, תואר שני ו-(.Ph.D) בספרות אנגלית באוניברסיטת בר אילן. מרצה בתחומה בכנסים לאומיים ובינלאומיים ומפרסמת בכתבי עת וספרים בתחומה

מחקר

ד"ר לורה מאיור עוסקת בחקר ספרות השואה, הוראת ספרות השואה, הוראת כתיבה בשפה שנייה, הוראת ספרות בשפה שנייה ואמהות בספרות

דיסציפלינות ראשיות

Main Disciplines

Languages I Literature

דיסציפלינות משניות

Secondary Disciplines

English Teaching

פרסומים נבחרים

  • Major, L, (2021). Birds as Character, Motif, Allusion, and Symbol in Meir Shalev’s A Pigeon and a Boy. In Dannete Dimarco & Timothy L. Ruppert (Eds), Avian Aesthetics. Lexington Press

  • Major, L, (2021). Sickness and Society in Angela Barret’s Ship Fever. In Rakhi Vyas (Ed) Writing the Pandemonium. New Delhi: Visgvanatha Kaviraja Institute

  • Major, L, (2019). ’She was proud of her build’: Fat and Tradition in the No 1. Ladies’ Detective Agency series. Fat Studies: An Interdisciplinary Journal of Body Weight and Society. (Hindex: 14)

  • Major, L, (2019). “Abortive Subjectivity”. In KandeeKosior& Heather Jackson (Eds.), Mothering and Abortion.Toronto: Demeter Press

  • Major, L, (2018). “In the Body’s Ghetto: Maternal Embodiment in Muriel Rukeyser’s Poetry. In AlysEinion& Jen Rinaldi (Eds.), Bearing the Weight of the World: Exploring Maternal Embodiment. Ontario: Demeter Press. pp. 21-236

  • Major, L, (2018). Music and mensis or the deconstruction of the pregnancy and childbirth metaphor in NtozakeShange’s “Oh- I’m 10 months pregnant”. Journal of the Motherhood Initiative for Research and Community Involvement 9(2). pp. 63-72

  • Major, L, (2017). Teaching American Literature in the deep (Israeli) South. Teaching American Literature 9(2). pp.1-15

  • Major, L, (2017). Advance Forward Moms! Empowerment, Community and Support: A paradigm for an online community of working mothers that actually works. Journal of the Motherhood Initiative for Research and Community Involvement. Special Issue: Mothers in Today’s World. Volume 8 (1-2). pp. 177-190

  • Major, L, (2010). “Jewish Poetry and the Feminist Imagination: The Gifts of Muriel Rukeyser”. Havruta: A Journal of Jewish Conversation

  • Major, L, (2008). Creative Gestation: Transcending the nature/culture binary through pregnancy poetry. In J. Nathanson and L. C. Tuley (Eds), Mother Knows Best: Talking Back to the Baby Experts. Demeter Press, 2008. pp. 34-45

  • Major, L, (2008). Audre Lorde – ‘The woman thing’. Journal of the Association for Research on Mothering. 9(2), pp. 208- 217.H5 index: 5

  • Major, L, (2006). Alicia Ostriker’s Propaganda for Motherhood. Journal of the Association for Research on Mothering. 8(1,2), pp. 190-199

  • Major, L, (2005). Anne Bradstreet: The Religious Poet as Mother. Journal of the Association for Research on Mothering, 7(1), pp. 110-121

פרסומים נוספים
פרופ' יעל פישר
יעל פישר
Yael Fisher
מרצה בתוכנית למינהל מערכות חינוך

השכלה

פרופ' יעל פישר הינה בעלת תואר שלישי (.Ph.D) במנהל מערכות חינוך מהאוניברסיטה העברית בירושלים. היא כיהנה מספר שנים כרקטור המכללה. הקימה את בית הספר לתארים מתקדמים ועמדה בראשו מספר שנים, בו היא  מרצה בכירה בתוכנית תואר שני במנהל מערכות חינוך. היא משמשת כיועצת אקדמית למוסדות חינוך רבים ושותפה לפיתוח המדיניות של הכשרת מנהלי בתי ספר בישראל

מחקר

תחומי המומחיות והמחקר העיקריים שלה הם ניהול ומדיניות החינוך, מעורבות הורים בחינוך, מצוינות בית ספרית ומצוינות אישית, ומסוגלות מקצועית של מנהלים ומורים

דיסציפלינות ראשיות

Main Disciplines

Education

דיסציפלינות משניות

Secondary Disciplines

Excellent School I Parental Involvement I Effectiveness among Parents and Administrators

פרסומים נבחרים

  • יעל פישר, רוית רפאל, סופי רחמילוב , (2023). חוזרי מנכ"ל: במסדרונות משרד החינוך – יישום או מס שפתיים?. מעיינות א'

  • Fisher, Y, (2020). “Self Efficacy of School Principals. In L. Zhang(Ed.), Oxford Encyclopedia of Educational Psychology. New York:Oxford University Press

  • Hackett, P., & Fisher, Y, (2019). Advances in Facet Theory Research: Developments in Theory and Application and Competing Approaches. Frontiers in Psychology, 10, 1-2

  • Fisher, Y, (2018). Concealed and unconcealed motives for joining the parentteacher association Mapping sentence and smallest space analysis. Frontiers in Psychology, 9(1705), 1-9

  • Fisher, Y, (2017). Predicting Teachers’ Perception of Inclusion: What is the Role of Self- Efficacy?. EC Psychology and Psychiatry, 2(5), 151-171

  • Fisher, Y, Magen-Nagar, N,. & Abu-Nasra, M, (2014). Sectorial Perceptions of Parental Involvement: Similarities and Dissimilarities. Advances in Social Sciences Research Journal, 85-67 (7) 1

  • Fisher, Y, (2013). The Sky Is the Limit: Being the Best We Can. International Journal of Education 157-178 (4) 5

  • יעל פישר, היימן ר' , (2012). ספר: הדרך למצוינות – סיפורם של בתי-ספר מצוינים. מוציא לאור: מכון הנרייטה סאלד, המכון הארצי למחקר במדעי ההתנהגות וקרן יד הנדיב

  • Fisher, Y, Friedman A.I , (2011). new horizons for facet theory: Interdisciplinary Collaboration Searching for Structure in Content Spaces and Measurement. FTA publication

  • Fisher, Y , (2010). Book: The sense of self-efficacy of aspiring principals.

  • יעל פישר , (2010). ספר: אפשר גם אחרת – סיפורי הצלחה של שותפויות הורים בבית הספר. מוציא לאור: מכון מופ"ת

  • יעל פישר , (2010). ספר: שלושה סיפורי הצלחה. מוציא לאור: מכון מופ"ת

  • יעל פישר , (2010). ספר: המודל התיאורטי בחינוך ויישומו.

  • יעל פישר , (2010). ספר: ההורים ובית הספר: יחסי גומלין ומעורבות. מוציא לאור: דפים

  • Fisher, Y, (2009). Defining parental involvement: The Israeli case. US-China Education Review- Knowledge to wisdom

  • יעל פישר, קליגר, א' וגרינברג ע' , (2008). מאמר בספר: מתקוונים למצוינות, קיוונים, כתב עת מקוון בהכשרת מורים. מוציא לאור: מכון מופ"ת

  • יעל פישר , (2003). ספר: מודל פירמידת ניהול הארגון. מוציא לאור: עיונים במינהל ובארגון החינוך

פרסומים נוספים
דוקטור יעל פוזננסקי
יעל פוזננסקי
Yael Poznanski
ראש החטיבה לפסיכולוגיה בתואר רב תחומי

השכלה

ד"ר יעל פוזננסקי, בעלת תואר (.Ph.D) בפסיכולוגיה קוגניטיבית מאוניברסיטת בן – גוריון, משמשת כמרצה בכירה במחלקה לפסיכולוגיה באקדמית אחוה

מחקר

ד"ר פוזננסקי עוסקת בתחום של הדרכות הורים ובני נוער בנושא הפרעות קשב וריכוז ולקויות למידה, בעלת הסמכה לקואצ'רית, מומחית להפרעות קשב מטעם הטכניון ואיגוד הקואצ'רים הארצי. בנוסף, הוציאה לאחרונה ספר ילדים, העוסק במערכת יחסים בין נכדה לסביה – הסבים של יעלי בהוצאת אופיר ביכורים

דיסציפלינות ראשיות

Main Disciplines

Psychology

דיסציפלינות משניות

Secondary Disciplines

Communication With Children

פרסומים נבחרים

  • יעל פוזננסקי, י.פרידמן , (2009). הורים ובית הספר: יחסי גומלין ומעורבות. דפים, 47: 40-11

פרסומים נוספים
בטי תוסייה-כהן
Betty Tusya-Cohen
ראש המחלקה לתואר שני ותעודת הוראה (M.Teach)
תפקיד מנהלי: אחראית הכשרה קלינית פדגוגית בפקולטה לחינוך ומנהיגות

השכלה

בוגרת מכללת דוד ילין (מסלול חטיבת ביניים, הוראה: ספרות והיסטוריה). תואר שני (בהצטיינות) מבית הספר לחינוך באוניברסיטה העברית בירושלים: במגמות: דידקטיקה ותכנון תוכניות לימודים וייעוץ חינוכי. לצידו של פרופ' באשי ז"ל, פעלה בתחום החינוך, במשך 13 שנים, בבית ספר למנהיגות חינוכית, במכון ואן ליר בירושלים, כעוזרת הוראה ובהמשך כמרצה בבית ספר לחינוך באוניברסיטה העברית בירושלים, וכמובילה פרויקטים התערבותיים לשיפור וייעול בתי ספר, במגזר הערבי (במסגרת פרויקט 30 הישובים). החל משנת 1997 עובדת במכללה האקדמית לחינוך אחווה, כמדריכה פדגוגית, כמנחה בסדנאות הסטאז' וכמרצה בתואר הראשון בבית ספר לחינוך. בבית ספר לחינוך מלמדת קורסים בתחום הפסיכולוגיה ההתפתחותית, החברתית ובתחום התמודדות עם בעיות משמעת וניהול כיתה יעיל. משנת 2008 עובדת במכון מופ"ת עובדת כטיוטרית בהתמחות הדרכה, הנחייה והוראה. במכללה עסקה במהלך 15 שנים בתפקידי ניהול שונים: בנייה וניהול של המסלול הבדואי, בנייה וניהול של מסלול הסבת אקדמאיים להוראה, בנייה וניהול של תפקיד רכזת ההדרכה במכללה. עד לשנה האחרונה ניהלה את תחום לימודי המשך – קורסים למורים בשנתם הראשונה. 

מחקר

בעבודת הדוקטורט חקרה את הנושא: ייעול ושיפור בית הספר בפרספקטיבה של מעבר תרבותי. תחומי עיסוק, מחקר ומומחיות: שיפור וייעול בתי ספר התמודדות עם בעיות משמעת בכתה/ ניהול כיתה יעיל דילמות וקשיים בהכשרת מורים. תחומי התמחות: דילמות וקשיים בהכשרת מורים I המורה כמנהיג בכיתה I שיפור וייעול בתי ספר

דיסציפלינות ראשיות

Main Disciplines

Dealing With Discipline Problems in the Classroom

דיסציפלינות משניות

Secondary Disciplines

Developmental Psychology

דוקטור יעל ברק לוי
יעל ברק-לוי
Yael Barak Levy
ראש תחום גיל רך וחינוך מיוחד בפקולטה לחינוך ומנהיגות

השכלה

ד"ר ברק לוי הינה יועצת חינוכית לחינות המיוחד וחוקרת בתחום הפסיכולוגיה ההתפתחותית. תחום המחקר העיקרי הינו הקשר בין התפתחות ילדים והתמודדות הורית במשפחות לילדים בעלי צרכים מיוחדים. היא בעלת תואר ראשון – מדעי ההתנהגות  אוניברסיטת בן גוריון בנגב, בהצטיינות. תואר שני – יעוץ חינוכי – אוניברסיטת בן גוריון בנגב, בהצטיינות יתרה. תואר שלישי – פסיכולוגיה התפתחותית – אוניברסיטת בן גוריון בנגב. פוסט דוקטורט – המרכז להורות ומשפחה – מחלקה לחינוך, אוניברסיטת ליידן, הולנד. 

מחקר

מחקריה בחנו רגישות הורית ולחץ הורי במשפחות לילדים בעלי עיכוב התפתחותי, תגובות הורים לקבלת האבחון של ילדם וכן התמודדות של אחים בריאים לילדים עם אוטיזם. בנוסף, עוסקים מחקריה בהתמודדות הורים לילדים בעלי צרכים מיוחדים ; שילוב ילדים בעלי צרכי מיוחדים במסגרות חינוך רגיל חינוך פורמאלי ובלתי פורמאלי. תחומי התמחות: פסיכולוגיה I חינוך מיוחד 

דיסציפלינות ראשיות

Main Disciplines

Psychology | Education

דיסציפלינות משניות

Secondary Disciplines

Developmental Psychology | Learning Disabilities Education

פרסומים נבחרים

  • Huffmeijer, R., Barak-Levy, Y., & Rippe, R. C, (2020). Attractiveness and neural processing of infant faces: effects of a facial abnormality but not dopamine. Physiology & Behavior, 112937

  • Barak-Levy, Y., & Atzaba-Poria, N, (2020). A mediation model of parental stress, parenting, and risk factors in families having children with mild intellectual disability. Research in Developmental Disabilities, 98, 103577

  • Levavi, K., Menashe-Grinberg, A., Barak-Levy, Y. & Atzaba-Poria, N, (2020). The Role of Parental Playfulness as a Moderator Reducing Child Behavioural Problems Among Children with Intellectual Disability. Research in Developmental Disabilities

  • Barak-Levy, Y. & Atzaba-Poria, N, (2018). Diathesis-stress model. In Bornstein, M. (Ed.), The SAGE encyclopedia of lifespan human developmen. (pp 616-617). Thousand Oaks, CA: Sage

  • Barak-Levy, Y. & Atzaba-Poria, N, (2015). The effects of familial risk and parental resolution on parenting a child with mild intellectual disability. Research in Developmental Disabilities, 47, 106-116

  • Barak-Levy, Y. & Atzaba-Poria, N, (2013). Paternal versus maternal coping styles with child diagnosis of Developmental Delay (DD). Research in Developmental Disabilities, 34, 2040-2046

  • Gueron-Sela, N., Atzaba-Poria, N., Barak-Levy, Y., Meiri, G. & Yerushalmi, B, (2011). Links between paternal depressive symptoms, parental sensitivity and children's responsiveness: a study on Israeli children with feeding disorders. Family Science, 2, 87-97

  • Barak-Levy, Y., Goldstein, E. & Weinstock, M, (2010). Adjustment characteristics of healthy siblings of children with autism. Journal of Family Studies, 16, 155-164

פרסומים נוספים