Professor Type: מרצה בכירה
השכלה
- תעודת הוראה בחינוך מיוחד- מכללת אחוה
- תואר ראשון במדעי החברה והרוח- האוניברסיטה הפתוחה
- תואר שני בחינוך מיוחד- אוניברסיטת בר-אילן
- תואר שלישי בחינוך מיוחד- אוניברסיטת בר- אילן
מחקר
מחקריה של ד"ר שור אדלשטיין עוסקים בהבנה רגשית וחברתית של תלמידים בחינוך המיוחד, ובתוכניות התערבות על פי תיאוריית כושר ההשתנות הקוגניטיבית.
דיסציפלינות ראשיות
Main Disciplines
Education
} if (!empty($secondaryDisciplines)) { ?>דיסציפלינות משניות
Secondary Disciplines
Special education I Teacher training I motional and social understanding I linguistic education in special education
פרסומים נבחרים
- Bauminger-Zviely N., Alon M., Brill A., Schorr-Edelsztein H., David T., Tubul G., & Al- yagon M, (2019). Social information processing among children with ASD, SLD, and typical development: the mediational role of language capacities. Journal of Special Education. 53 1–13
- Tzuriel, D., Schorr-Edelsztein, H., & Bauminger-Zvieli, N, (2018). Modifiability in Emotional Understanding Among Children with Learning Disabilities. Journal of Cognitive Education and Psychology, 17, 135-150
- Bauminger, N., Schorr Edelsztein, H., & Morash, J., (2005). Social information processing and emotional understanding in children with LD. Journal of Learning Disabilities, 38, 45-61
השכלה
תואר ראשון בפסיכולוגיה וספרות משווה מאוניברסיטת בר אילן, סיום בהצטיינות יתרה. תואר שני בביבליותרפיה מאוניברסיטת חיפה, מצטיינת דיקן. דוקטורט בפסיכולוגיה קלינית במסלול הישיר לדוקטורט כמלגאית נשיא באוניברסיטת בר אילן. פוסט דוקטורט בתוכנית הבין תחומית לפסיכואנליזה באוניברסיטת חיפה
מחקר
חוקרת זהות וטראומה בגישה רב תרבותית
דיסציפלינות ראשיות
Main Disciplines
Psychology
} if (!empty($secondaryDisciplines)) { ?>דיסציפלינות משניות
Secondary Disciplines
Culturally Sensitive Clinical Psychology
פרסומים נבחרים
- HaCohen, N., Shapira-Sadee, K. & Tuval-Mashiach, R , (Forthcoming). Reciprocal movement as a platform for mental well-being: a relational research method that explores the quality of movement between patient’s and therapist’s self-states in psychodynamic psychotherapy. BetweenUs (Hebrew)
- HaCohen, N., Atzil-Slonim, D. Bar-Kalifa, E., Fisher, H. & Tuval-Mashiach , R, (2019). Multiplicity and mutuality in the transition of patient and therapist's self-states: comparison of good vs. poor outcome groups. Psychotherapy Research. 29, 770-783
- HaCohen, N., Amir, D., & Wiseman, H, (2016). Transition to a fertile identity: Women`s Narratives of crisis and change in shifting from infertility to pregnancy. Megamot (Hebrew), 50, 55-91
- HaCohen, N, (2016). Two person model for investigating change in psychotherapy – The development of a relational scale. Unpublished manual, Bar-Ilan University, Ramat-Gan
השכלה
תואר ראשון בפסיכולוגיה וסוציולוגיה, אוניברסיטה העברית בירושלים; תואר שני בפסיכולוגיה חינוכית, אוניברסיטת בן גוריון בנגב; תואר שלישי במחלקה לסוציולוגיה של הבריאות, הפקולטה למדעי הבריאות, אוניברסיטת בן גוריון בנגב
מחקר
תחומי המחקר שלה מתמקדים בחקר הסלוטוגניות, התמודדות עם לחץ ומקורות הבריאות בקרב ילדים ובני נוער. תחום מרכזי נוסף בעבודת המחקר שלה הוא חינוך לשלום, פיתוח סובלנות והכרת ה"אחר" במצבי סכסוך ברמות שונות-בינאישית, משפחתית, קהילתית ולאומית
דיסציפלינות ראשיות
Main Disciplines
Educational Psychology I Conflict Studies
} if (!empty($secondaryDisciplines)) { ?>דיסציפלינות משניות
Secondary Disciplines
פרסומים נבחרים
- Zigenlaub, E. & Sagy, S, (2023). Learning the narrative of the other. What type of encounter is more effective? In F. Ferrari, M., Leiner, Z. Barakat, & M. Sternberg (Eds.). Encountering the Suffering of the Other. Transdisciplinary Perspectives from the DFG Project "Hearts of Flesh-not Stone." (pp. 181-202). Göttingen, Germany: Vandenhoeck and Ruprecht
- Sternberg, M. & Sagy, S, (2023). When Israeli students encounter Palestinian narratives. In F. Ferrari, M., Leiner, Z. Barakat, & M. Sternberg (Eds.). Encountering the Suffering of the Other. Transdisciplinary Perspectives from the DFG Project "Hearts of Flesh-not Stone." (pp. 165-180). Göttingen, Germany: Vandenhoeck and Ruprecht
- Sarid, A., Srour, A., & Sagy, S, (2023). Sense of national coherence and willingness to reconcile: The case of the Israeli- Palestinian conflict. In F. Ferrari, M., Leiner, Z. Barakat, & M. Sternberg (Eds.). Encountering the Suffering of the Other. Transdisciplinary Perspectives from the DFG Project "Hearts of Flesh-not Stone." (pp. 151-164). Göttingen, Germany: Vandenhoeck and Ruprecht
- Leshem, B. & Sagy, S, (2023). Legitimization of the other narrative as a mediator of the relationships between national honor, dignity perceptions and the willingness to reconcile. The case of the Israeli-Palestinian conflict. In F. Ferrari, M., Leiner, Z. Barakat, & M. Sternberg (Eds.). Encountering the Suffering of the Other. Transdisciplinary Perspectives from the DFG Project "Hearts of Flesh-not Stone." (pp. 203-220). Göttingen,Germany: Vandenhoeck and Ruprecht
- Shachar, E., Walden, T., Ben Asher, S., Huss, E., & Sagy, S, (2022). Eee shel sheket b’yam so’hehr: Bet sefer l’yelday plitim b’Lesbos [An island of quiet in a stormy sea: School for children of refugees on Lesbos]. In O. Nutman-Schwartz (Ed.). Avoda socialeet tachat esh: Teyoriya, mechkar, v’hitarvoot [Social work under fire: Theory, research, and intervention] (chpt. 16). Haifa: Pardes Hotza’a L’Or
- Ben Asher, S., Huss, E., Waldman, T., Shahar, E., & Sagy, S, (2021). Behe’ader bayit u’medina – hatikvah b’kerev yaldey haplitim b’beit hasefer l’shalom. [When home and state are missing – hope among refugee children in the School of Peace. Ha’yeutz Ha’hinuchi [The Educational Advising]
- Zigenlaub, E., & Sagy, S, (2020). Encountering the narrative of the "other": Comparing two types of dialogue groups of Jews and Arabs in Israel. In A. Mana & A. Srour (Eds.). Israeli and Palestinian Collective Narratives in Conflict: A Tribute to Shifra Sagy and Her Work (pp. 288-312). Cambridge Scholars
- Mana, A., Srour, A., & Sagy, S, (2020). Sense of community coherence, perceptions of collective narratives, and identity strategies in intra-and inter- religious group conflicts. In A. Mana & A. Srour (Eds.). Israeli and Palestinian Collective Narratives in Conflict: A Tribute to Shifra Sagy and Her Work (pp. 131-157). Cambridge Scholars
- Srour, A., Mana, A., & Sagy, S, (2020). Perceptions of collective narratives: Toward an empirical tool of measuring inter-group relations in conflictual contexts. In A. Mana & A. Srour (Eds.). Israeli and Palestinian Collective Narratives in Conflict: A Tribute to Shifra Sagy and Her Work (pp. 85-105). Cambridge Scholars
- Sagy, S, (2020). Introduction: Can we empathize with the narrative of our enemy? A personal odyssey in studying peace education. In A. Mana & A. Srour (Eds.). Israeli and Palestinian Collective Narratives in Conflict: A Tribute to Shifra Sagy and Her Work (pp. 8-18). Cambridge Scholars
השכלה
תואר ראשון עבודה סוציאלית, אוניברסיטת תל אביב
תואר שני לימודי עבודה, אוניברסיטת תל אביב
תואר שלישי: מנהל עסקים ומדע המערכות, אוניברסיטת פורטלנד, אורוגון, ארה"ב
קורס דירקטורים
מחקר
שיטות מחקר כמותניות ואיכותניות בחקר ניהול מערכות בריאות, יישום אסטרטגיית המטופל במרכז, חוסן במערכות בריאות, בקרב מטופלים ומטופלים, תקשורת עם מטופלים באשפוז, אלימות מטופלים נגד מטפלים.
דיסציפלינות ראשיות
Main Disciplines
Systems Science I Business Administration
} if (!empty($secondaryDisciplines)) { ?>דיסציפלינות משניות
Secondary Disciplines
Strategic Consulting
פרסומים נבחרים
- H. . Gabay, G., Gere, A., & Moskowitz, (2023). Communication Preferences of Obese Female Adolescents with Clinicians. Archives of Women Health, and Care
- H. Gabay, G., Rawat, P. Verma, G., Gere, A., & Moskowitz, (2022). A Novel Strategy for Communication to Drive Voluntary Compliance with Social Distancing in COVD-19 across Religious-Cultures in Mumbai India -The Case of 'Cognitive Polyphasia. The Journal of International Perspectives on COVID-19
- H.R Gabay, G., Rawat, P., Govind, V., Gere, A., and Moskowitz, (2022). A strategy for Communication to Drive Vulantary Compliance with Social Distancing in COVID-19 across Religious Cultures in Mumbai India – The Case of Polyphasia. Journal of International Perspective
- G. Pereira, V., Muschert, Varma, A., Budhwar, Pawan, Babula, M. & Gabay, (2021). Multi-Level Sociological, Psychological, and Managerial Challenges in the context of Intellectual Capital from and within Emerging Markets. International Journal of Intellectual Capital
- Gillie Gabay, (2020). Crossing the chasm of expectations. Handbook of Ethnography in Healthcare Research
- Gillie Gabay, (2020). ELDER PATIENTS. Handbook of Ethnography in Healthcare Research
- G. A. Gabay, G., Gere, A., Moskowitz, H. R. & Zemel, (2020). Mind-Genomics cartography for raising public awareness to risks of diabetes. Somaiya Institute of Management