מרצי המכללה

יואל קרצ'מר-רזיאל
Yoel Kretzmer-Raziel
מרצה לתואר שני בתרבות עם ישראל

השכלה

תואר ראשון בהיסטוריה כללית ותלמוד באוניברסיטה העברית.

תואר שני בתלמוד באוניברסיטה העברית.

תואר שלישי בתלמוד במחלקה למחשבת ישראל באוניברסיטת בן גוריון. נושא עבודת הדוקטור: "התגבשות הקטיגוריה 'מוקצה' בספרות האמוראית".

פוסט-דוקטורט במחלקה למחשבת ישראל באוניברסיטת בן גוריון, במכון למשפט עברי באוניברסיטה העברית ובמכון ללימודי יהדות באוניברסיטה העברית.

מחקר

המחקר של יואל עוסק בעיקר בחקר ההלכה התלמודית ובהתהוות התלמודים, בדגש על השוואה בין הירושלמי והבבלי

דיסציפלינות ראשיות

Main Disciplines

תלמוד

דיסציפלינות משניות

Secondary Disciplines

היסטוריה

פרסומים נבחרים

  • יואל קרצ'מר-רזיאל, (2024). לחידת עיצובה של ברייתא די"ג מידות וזיקתה לספרא. אוקימתא, י (תשפ"ד), עמ' 129-160

  • yoel.k, (2019). Revolution or Evolution: Mental Criteria in Amoraic Laws of Handling on the Sabbath. The Journal of Ancient Judaism, 9,3, pp. 386-420

  • yoel.k, (2017). The Impact of Purity Laws on Amoraic Laws of Handling on the Sabbath. Hebrew Union College Annual, pp. 181-204

  • יואל קרצ'מר-רזיאל, סתם התלמוד כתופעה התפתחותית: סוגיות הפתיחה למסכת נדרים בבבלי ובירושלמי. תרביץ, פו, ד (תשע"ט), עמ' 611-661

  • יואל קרצ'מר-רזיאל, סוגיות ריש ביצה בבבלי ובירושלמי ומעמדו של סתם התלמוד. סידרא, לב (תשע"ז), עמ' 59-109

פרסומים נוספים
חני שור אדלשטיין
Hani Schorr Edelsztein
ראש המחלקה לחינוך מיוחד

השכלה

  • תעודת הוראה בחינוך מיוחד- מכללת אחוה
  • תואר ראשון במדעי החברה והרוח- האוניברסיטה הפתוחה
  • תואר שני בחינוך מיוחד- אוניברסיטת בר-אילן
  • תואר שלישי בחינוך מיוחד- אוניברסיטת בר- אילן

מחקר

מחקריה של ד"ר שור אדלשטיין עוסקים בהבנה רגשית וחברתית של תלמידים בחינוך המיוחד, ובתוכניות התערבות על פי תיאוריית כושר ההשתנות הקוגניטיבית.

דיסציפלינות ראשיות

Main Disciplines

Education

דיסציפלינות משניות

Secondary Disciplines

Special education I Teacher training I motional and social understanding I linguistic education in special education

פרסומים נבחרים

  • Bauminger-Zviely N., Alon M., Brill A., Schorr-Edelsztein H., David T., Tubul G., & Al- yagon M, (2019). Social information processing among children with ASD, SLD, and typical development: the mediational role of language capacities. Journal of Special Education. 53 1–13

  • Tzuriel, D., Schorr-Edelsztein, H., & Bauminger-Zvieli, N, (2018). Modifiability in Emotional Understanding Among Children with Learning Disabilities. Journal of Cognitive Education and Psychology, 17, 135-150

  • Bauminger, N., Schorr Edelsztein, H., & Morash, J., (2005). Social information processing and emotional understanding in children with LD. Journal of Learning Disabilities, 38, 45-61

פרסומים נוספים
אורנה הייזמן
Orna Heaysman
רכזת חממות מורים מתחילים ביחידה לכניסה להוראה, מרצה

השכלה

ד"ר אורנה הייזמן, בעלת תואר .Ph.D בחינוך מאוניברסיטת בר אילן, 2022; .M.A באוניברסיטת בן גוריון, 2013; .B.A אוניברסיטת בן גוריון, 2002

מחקר

ד"ר הייזמן חוקרת בתחומים פיתוח מקצועי והכשרת מורים המתמקדים בפדגוגיה, הוראה ולמידה, הכוונה עצמית בלמידה, למידה חברתית-רגשית ושימוש בסביבות למידה חדשניות כגון סימולציות ושימוש בווידאו

דיסציפלינות ראשיות

Main Disciplines

Pedagogy I learning and teaching

דיסציפלינות משניות

Secondary Disciplines

Professional development and teacher training

פרסומים נבחרים

פרסומים נוספים
עבד אלכרים אבו סרייה
Abed Alkareem Abu-Sareya
מרצה לפסיכולוגיה והפרעות בתקשורת. מרצה ומדריך פדגוגי במחלקה לחינוך מיוחד
תפקיד מנהלי: חבר ועד סגל ללא מינוי באחוה, חבר בוועדה לעידוד מצוינות, חבר בוועדת הוראה באחוה

השכלה

תואר ראשון בחינוך מיוחד ממכללת דוד ילין בירושלים, תואר שני בחינוך מיוחד מאוניברסיטת בר אילן, לקראת סיום תואר שלישי בחינוך מיוחד מהאוניברסיטה הערבית האמריקאית. בעל תעודת אבחון דידקטי מהמכללה האקדמית אחוה, רכז מדידה והערכה, רכז הנגשה טכנולוגית ונגישות פרטנית, מטפל במודל דנוור ESDM מבי"ס מנעד בשיתוף (Mind Institute, UC Davis, California).

בנוסף עובד במשרד החינוך – מחוז דרום כרכז ומדריך במתי"א רהט בתחומים שונים בחינוך המיוחד וכחבר ועדות השמה, וועדות זכאות. מרצה להשתלמויות בי"ס בתחומים שונים כגון: הכלה, למידה משמעותית וסגנונות למידה ועוד תחומים בחינוך מיוחד.

מנהל מרכז (אלדרב) לאבחון ליקויי למידה בחברה הערבית. חבר בעמותת (למענכם) למתן שירותי חינוך ורווחה לאוכלוסיות אנשים עם מוגבלויות

מחקר

השתתפות בכנסים בינלאומיים והצגת נושאי מחקר בתחומי התפתחות חוקי החינוך מיוחד, נגישות, טכנולוגיה מסייעת, שילוב תלמידים עם ASD

דיסציפלינות ראשיות

Main Disciplines

Learning disability and diagnosis I Integration of people with special needs I Autism- ESDM (Early Start Denver Model).

דיסציפלינות משניות

Secondary Disciplines

Teacher training I Intellectual disability

חגית פרץ
Hagit Peres
עמיתת הוראה, מרצה ד"ר לפסיכולוגיה ומדעי החברה והרוח

השכלה

תואר ראשון בארכיאולוגיה וגיאוגרפיה, תואר שני ושלישי במחלקה למדעי ההתנהגות, פוסט דוקטורט בפקולטה למדעי הבריאות באוניברסיטת בן גוריון בנגב

מחקר

מחקריה של ד"ר פרץ עוסקים במפגשים בין-תרבותיים בין מטפלים ומטופלים ובפיתוח שרותי בריאות רגישי תרבות. הדוקטורט שלה עסק במפגשים בין עובדים סוציאליים ופונים מהכפרים הבדואים הלא מוגדרים, מחקרים עוקבים עסקו במשפחות של תינוקות עם צרכים בריאותיים מיוחדים ובקידום שירותים מותאמי בריאות לאוכלוסיות שונות בנגב.

דיסציפלינות ראשיות

Main Disciplines

Social Anthropology

דיסציפלינות משניות

Secondary Disciplines

Anthropology of medicine and healthcare

פרסומים נבחרים

פרסומים נוספים
חופית בר
Hofit Bar
מרצה במחלקה לפסיכולוגיה, הפרעות בתקשורת ומכינה לפסיכולוגיה

השכלה

ד"ר חופית בר בעלת תואר Ph.D בפסיכולוגיה קוגניטיבית מאוניברסיטת תל אביב, מרצה במחלקות לתואר ראשון בפסיכולוגיה, בהפרעות בתקשורת ובקורסי המכינה הייעודית לפסיכולוגיה באקדמית אחוה. בנוסף, ד"ר חופית בר היא פסיכולוגית חינוכית מומחית ומשמשת רכזת רב-תרבותיות בשירות הפסיכולוגי החינוכי ברחובות.

מחקר

ד"ר חופית בר חוקרת בתחום התפיסה והקוגניציה הנומרית. במחקריה היא משתמשת בשיטות פסיכו-פיזיות ובמדדים התנהגותיים ללמידה על תהליכי החשיבה של האדם ובעיקרם תהליכי קשב ותפיסה.

דיסציפלינות ראשיות

Main Disciplines

Psychology

דיסציפלינות משניות

Secondary Disciplines

Cognitive Psychology | Educational Psychology

פרסומים נבחרים

פרסומים נוספים