Professor Type: מרצה
השכלה
ד"ר אורנה הייזמן, בעלת תואר .Ph.D בחינוך מאוניברסיטת בר אילן, 2022; .M.A באוניברסיטת בן גוריון, 2013; .B.A אוניברסיטת בן גוריון, 2002
מחקר
ד"ר הייזמן חוקרת בתחומים פיתוח מקצועי והכשרת מורים המתמקדים בפדגוגיה, הוראה ולמידה, הכוונה עצמית בלמידה, למידה חברתית-רגשית ושימוש בסביבות למידה חדשניות כגון סימולציות ושימוש בווידאו
דיסציפלינות ראשיות
Main Disciplines
Pedagogy I learning and teaching
} if (!empty($secondaryDisciplines)) { ?>דיסציפלינות משניות
Secondary Disciplines
Professional development and teacher training
פרסומים נבחרים
- עליזה עמיר ואורנה הייזמן, (2022). תפיסות מורים לגבי חוסן אורייני חשיבותו. אוריינות ושפה, 9, 81–96
השכלה
תואר ראשון בחינוך מיוחד ממכללת דוד ילין בירושלים, תואר שני בחינוך מיוחד מאוניברסיטת בר אילן, לקראת סיום תואר שלישי בחינוך מיוחד מהאוניברסיטה הערבית האמריקאית. בעל תעודת אבחון דידקטי מהמכללה האקדמית אחוה, רכז מדידה והערכה, רכז הנגשה טכנולוגית ונגישות פרטנית, מטפל במודל דנוור ESDM מבי"ס מנעד בשיתוף (Mind Institute, UC Davis, California).
בנוסף עובד במשרד החינוך – מחוז דרום כרכז ומדריך במתי"א רהט בתחומים שונים בחינוך המיוחד וכחבר ועדות השמה, וועדות זכאות. מרצה להשתלמויות בי"ס בתחומים שונים כגון: הכלה, למידה משמעותית וסגנונות למידה ועוד תחומים בחינוך מיוחד.
מנהל מרכז (אלדרב) לאבחון ליקויי למידה בחברה הערבית. חבר בעמותת (למענכם) למתן שירותי חינוך ורווחה לאוכלוסיות אנשים עם מוגבלויות
מחקר
השתתפות בכנסים בינלאומיים והצגת נושאי מחקר בתחומי התפתחות חוקי החינוך מיוחד, נגישות, טכנולוגיה מסייעת, שילוב תלמידים עם ASD
דיסציפלינות ראשיות
Main Disciplines
Learning disability and diagnosis I Integration of people with special needs I Autism- ESDM (Early Start Denver Model).
} if (!empty($secondaryDisciplines)) { ?>דיסציפלינות משניות
Secondary Disciplines
Teacher training I Intellectual disability
השכלה
תואר ראשון בארכיאולוגיה וגיאוגרפיה, תואר שני ושלישי במחלקה למדעי ההתנהגות, פוסט דוקטורט בפקולטה למדעי הבריאות באוניברסיטת בן גוריון בנגב
מחקר
מחקריה של ד"ר פרץ עוסקים במפגשים בין-תרבותיים בין מטפלים ומטופלים ובפיתוח שרותי בריאות רגישי תרבות. הדוקטורט שלה עסק במפגשים בין עובדים סוציאליים ופונים מהכפרים הבדואים הלא מוגדרים, מחקרים עוקבים עסקו במשפחות של תינוקות עם צרכים בריאותיים מיוחדים ובקידום שירותים מותאמי בריאות לאוכלוסיות שונות בנגב.
דיסציפלינות ראשיות
Main Disciplines
Social Anthropology
} if (!empty($secondaryDisciplines)) { ?>דיסציפלינות משניות
Secondary Disciplines
Anthropology of medicine and healthcare
פרסומים נבחרים
- Sharaby, Rachel and Hagit Peres , (2021). Between a woman and her fetus: Bedouin women mediators advance the health of pregnant women and babies in their society. BMC Pregnancy and Childbirth (2021) 21:190
- Peres Hagit, Glazer Yael, Landau Daniella, Marks Kyla, Abokaf Hana'a, Belmaker Ilana, Cohen Arnon, Shoham-Vardi Ilana, (2015). "Understanding utilization of outpatient clinics for children with special health care needs in Southern Israel". Maternal and Child Health Journal 18(8): 1831-1845. (Impact factor 2.1)
השכלה
ד"ר חופית בר בעלת תואר Ph.D בפסיכולוגיה קוגניטיבית מאוניברסיטת תל אביב, מרצה במחלקות לתואר ראשון בפסיכולוגיה, בהפרעות בתקשורת ובקורסי המכינה הייעודית לפסיכולוגיה באקדמית אחוה. בנוסף, ד"ר חופית בר היא פסיכולוגית חינוכית מומחית ומשמשת רכזת רב-תרבותיות בשירות הפסיכולוגי החינוכי ברחובות.
מחקר
ד"ר חופית בר חוקרת בתחום התפיסה והקוגניציה הנומרית. במחקריה היא משתמשת בשיטות פסיכו-פיזיות ובמדדים התנהגותיים ללמידה על תהליכי החשיבה של האדם ובעיקרם תהליכי קשב ותפיסה.
דיסציפלינות ראשיות
Main Disciplines
Psychology
} if (!empty($secondaryDisciplines)) { ?>דיסציפלינות משניות
Secondary Disciplines
Cognitive Psychology | Educational Psychology
פרסומים נבחרים
- Bar, H., Fischer, M. H., & Algom, D. , (2024). Psychophysics over the counter: The effect of food preference on the perception of food quantity.
השכלה
.Ph.D בפקולטה למתמטיקה ומדעי הטבע, האוניברסיטה העברית
.M.A בבית הספר לחינוך, האוניברסיטה העברית
.B.Ed בחוג לתנ"ך, מחשבת ישראל ומחשבים, במכללה לבנות בית וגן
מחקר
המחקרים שלי עוסקים בשילוב הטכנולוגיה במערכת החינוך ותקשוב בבתי הספר. בנוסף, ביצעתי מחקרים העוסקים במאפייני התקשורת בין תלמידים, מורים והורים באמצעות כלי התקשורת החדשניים בכלל ובפרט באפליקציית ה- WhatsApp. בעקבות הקורונה התחלתי לחקור את הלמידה מרחוק בהשכלה הגבוהה, תוך התמקדות בתפיסת תפקיד המרצה בקורסים מקוונים ממבט הסטודנטים, במגזרים ובזמנים שונים. בנוסף, מחקר הבוחן את הקשר בין הכוונה עצמית של הסטודנטים לתפיסת תפקיד המרצים בקורסים מקוונים
דיסציפלינות ראשיות
Main Disciplines
Education
} if (!empty($secondaryDisciplines)) { ?>דיסציפלינות משניות
Secondary Disciplines
פרסומים נבחרים
- Wasserman, E., & Refaeli, C, (2018). Implementation of the ICT Program in Schools from the Point of View of the ICT Coordinators. Journal of Education and Development. 2 (1)
- Wasserman, E., & Maymon, Z, (2017). The Correlation Between Professional development and teacher's self-efficacy. International Education Research, 5(1), 1-12
- Wasserman, E., & Targani, T, (2016). The Impact of ICT on the Professional Role of the Teacher from the Viewpoint of the Principal and Administrative Staff. International Education Research. Vol. 4(2). Pp. 31-42
השכלה
לימודי תואר ראשון – אוניברסיטה פתוחה, תעודת הוראה -מכללת אחווה, תואר שני באוניברסיטת תל אביב, תואר ששלישי באוניברסיטת בן גוריון בבאר שבע