מרצי המכללה

לאון שור
Leon Shor
מרצה במחלקה להוראת לשון עברית

השכלה

2015 – 2020

Ph.D. Tel-Aviv University, Hebrew Language Studies

2012 – 2014

M.A. (Summa cum Laude), Tel-Aviv University, Hebrew Language Studies

2010 – 2011

Pre-MA program, Tel-Aviv University, Hebrew Language Studies

2008

Certified Public Accountant (CPA), Tel-Aviv University, Accounting and Economics

2003 – 2007

B.A. Tel-Aviv University, Accounting and Economics

מחקר

My primary research area revolves around the study of discourse and grammar of conversational Hebrew, with a specific focus on a multimodal perspective that examines the interaction between verbal practices and embodied practices in constructing meaning. My research process is informed by various discourse-functional approaches and frameworks for the study of spoken interaction, such as Interactional Linguistics, Discourse Analysis, and Gesture Studies. More specifically, I am interested in the following topics: pragmatic markers, the function of various bodily resources in constructing meaning, negation, and referential stategies

דיסציפלינות ראשיות

Main Disciplines

Linguistics I Hebrew Language

דיסציפלינות משניות

Secondary Disciplines

Discourse Analysis I Spoken Language

פרסומים נבחרים

פרסומים נוספים
מעיין פרג
Maayan Pereg
ראש התוכנית לתואר ראשון בפסיכולוגיה
תפקיד מנהלי: ראש המרכז לקידום ההוראה והלמידה

השכלה

פוסטדוקטורט – בי"ס סגול למדעי המוח, אוניברסיטת תל אביב
לימודי דוקטורט, פסיכולוגיה קוגניטיבית – אוניברסיטת בן גוריון
תואר שני, פסיכולוגיה קוגניטיבית – אוניברסיטת בן גוריון

מחקר

I study the cognitive mechanisms underlying learning processes, with a specific focus on social learning and advice-taking. My research aims to uncover what prompts individuals to follow advice, the learning processes involved, and the individual characteristics shaping this behavior

דיסציפלינות ראשיות

Main Disciplines

Cognitive Psychology

דיסציפלינות משניות

Secondary Disciplines

Reinforcement Learning I Executive Functions I Social lLearning

פרסומים נבחרים

פרסומים נוספים
דוקטור גילי גבאי
גילי גבאי
Gillie Gabay
ראש החטיבה למשאבי אנוש בתואר רב תחומי

השכלה

תואר ראשון עבודה סוציאלית, אוניברסיטת תל אביב
תואר שני לימודי עבודה, אוניברסיטת תל אביב
תואר שלישי: מנהל עסקים ומדע המערכות, אוניברסיטת פורטלנד, אורוגון, ארה"ב
קורס דירקטורים

מחקר

שיטות מחקר כמותניות ואיכותניות בחקר ניהול מערכות בריאות, יישום אסטרטגיית המטופל במרכז, חוסן במערכות בריאות, בקרב מטופלים ומטופלים, תקשורת עם מטופלים באשפוז, אלימות מטופלים נגד מטפלים.

דיסציפלינות ראשיות

Main Disciplines

Systems Science I Business Administration

דיסציפלינות משניות

Secondary Disciplines

Strategic Consulting

פרסומים נבחרים

פרסומים נוספים
ספיר הנדלמן
Sapir Handelman
ראש החטיבה ללימודי קונפליקט וניהול משברים

השכלה

B.Sc. in Engineering
M.A. in Economics
Ph.D. in Philosophy
Post-Doctoral Studies – Psychology

מחקר

Sapir Handelman is a scholar-practitioner. He works in the fields of Peace & Conflict Studies, Political Theory, and Applied Ethics. His most recent works focus on the study of Peacemaking Revolutions and Solution-Focused Negotiation

דיסציפלינות ראשיות

Main Disciplines

Peace & Conflict Studies

דיסציפלינות משניות

Secondary Disciplines

פרסומים נבחרים

  • Handelman S, (2023). “The Calling of Global Responsibility: Corona Crisis, the Israeli-Palestinian Conflict and Rays of Hope from the Congress of the People”. in Giri, Ananta Kumar (ed.) The Calling of Global Responsibility: New Initiatives in Justice, Dialogues and Planetary Realizations. Oxon and New York: Routledge

  • Handelman, S, (2019). “Peacemaking Revolution: Towards a New Politics of Transformative Harmony in the Israeli-Palestinian Struggle”. in Giri, Ananta Kumar (ed) Transformative Harmony, New Delhi: Studera Press, 677-699

  • Handelman, S, (2017). Peacemaking, Peacebuilding and Peacekeeping: The Challenge of Change in the Israeli-Palestinian Conflict. special issue in the journal Israel Affairs. Israel Affairs, vol. 23 (3): 453-612

  • Handelman, S, (2017). “Contractualism: A Contractarian Approach to Peace and Conflict Studies”. Israel Affairs 23 (3): 496-524

  • Handelman, S. & Jyoti Chowdhury , (2017). “The Limits of Political-Elite Diplomacy: Leaders, People and Social Conflicts”. Israel Affairs 23 (3): 468-495

  • Handelman, S, (2017). “Peacemaking, Peacebuilding and Peacekeeping: The Challenge of Change in the Israeli-Palestinian Conflict”. Israel Affairs 23 (3): 453-467

  • Handelman, S, (2017). "The Perfect Mediator and His Limitations”. in Nimrod Bar-Am and Stefano Gattei (eds.) Encouraging Openness, Boston Studies in the Philosophy and History of Science 325: 263-286. (Springer)

  • Handelman, S, (2016). "Peacemaking Contractualism: A Peacemaking Approach to Cope with Difficult Situations of Intractable Conflict". Global Change, Peace & Security, 28 (1): 123-144

  • Handelman, S, (2014). "Peacemaking in Intractable Conflict – A Contractualist Approach". International Negotiation, 19: 1-34

  • Handelman, S, (2013). Reprinted in a book form: People-to-People Diplomacy in Israel and Palestine: The Minds of Peace Experiment. London & New York: Routledge, 176 pp

  • Handelman, S, (2012). The Minds of Peace Experiment: A Laboratory for People-to-People Diplomacy. special issue in the journal Israel Affairs. Israel Affairs, vol.18 (1): 1-153

  • Handelman, S., Brown, R., Pearson, F, (2012). “A Palestinian-Israeli public assembly and the American black church: Two grassroots efforts to build the foundations of a decent social order”. Israel Affairs, Vol. 18 (1) January, pp. 33–53

  • Handelman, S, (2012). “Two Complementary Settings of Peacemaking Diplomacy: Political-Elite Diplomacy and Public-Diplomacy”. Diplomacy & Statecraft, 23: 162-178

  • Handelman, S, (2012). “The Minds of Peace Experiment: A laboratory for people-to-people diplomacy". Israel Affairs, Vol. 18 (1) January, pp. 1–11

  • Handelman, S, (2012). “Jewish Identity and Liberal Nationalism for Israel: The struggle for National Identity in a Pluralistic Society". US-China Law Review, Vol. 9 (4): 275-296

  • Handelman, S, (2012). “Between the Israeli-Palestinian Conflict and the East-West Pakistan Struggle: A challenge to the Conventional Wisdom". Israel Affairs, Vol. 18 (1) January, pp. 12–32

  • Handelman, S, (2011). “The Bangladesh approach to the Palestinian-Israeli struggle: A desperate strategy to cope with a state of emergency". International Journal of Conflict Management, Vol. 22(1), pp. 75-88

  • Handelman, S, (2011). Conflict and Peacemaking in Israel-Palestine: Theory and application. London and New York: Routledge. A paperback edition was published by Routledge on March 28th, 2014

  • Handelman, S, (2010). "The Minds of Peace Experiment: A simulation of a potential Palestinian-Israeli public assembly”. International Negotiation: A Journal of Theory and Practice,15: 511-528

  • Handelman, S. and Shoham, S, (2009). “Transference as Therapy: Psychotherapy as a laboratory for developing social theory of change". Divinatio 30, autumn-winter, 67-84

  • Handelman, S, (2009). Thought Manipulation: the Use and Abuse of Psychological Trickery. Santa Barbara, California: ABC-CLIO. (The model that I proposed to characterize and demarcate the phenomenon of Manipulation was mentioned in the chapter "The Ethics of Manipulation" in Stanford Encyclopedia of Philosophy.)

  • Handelman, S, (2008). “Two Complementary Views of Peacemaking: The Palestinian-Israeli Case”. Middle East Policy, 15 no.3 pp. 57-66

  • Handelman, S, (2008). "Between The Prince and The Road to Serfdom: Two political pamphlets that challenged the conventional wisdom of their times”. Divinatio, 28, autumn-winter, 101-118

  • Handelman, S, (2007). "Between Machiavellian leaders and the Arab – Israeli conflict: Toward an indirect approach to conflict resolution in the Palestinian-Israeli conflict". Orient 47 no.4, pp. 554-567

  • Handelman, S, (2006). “Machiavelli, The Prince and Leadership responsibility”. in Giri, Ananta Kumar (ed) The Modern Prince and the Modern Sage: Transforming Power and Freedom, Sage Publications, 449-463

פרסומים נוספים
יעל שגב
Yael Segev
מרצה ומנהלת היחידה לכניסה וליווי בהוראה

השכלה

תואר ראשון במחלקה לספרות משווה באוניברסיטת בר אילן-בהצטיינות יתירה, תואר שלישי במחלקה לספרות משווה באוניברסיטת בר-אילן המסלול הישיר לדוקטורט מלגת הנשיא לדוקטורנטים מצטיינים, תעודת הוראה בהוראת ספרות מכללת בית ברל

מחקר

ד"ר שגב עוסקת במחקר בדרכי הוראת הספרות באופן פרונטלי, מקוון ואינטגרטיבי בחברה מרובת תרבויות

דיסציפלינות ראשיות

Main Disciplines

Literature

דיסציפלינות משניות

Secondary Disciplines

פרסומים נבחרים

פרסומים נוספים
דוקטור ילנה נפתלייב
ילנה נפתלייב
Elena Naftaliev
ראש המחלקה להוראת מתמטיקה

השכלה

Ph.D. Department of Mathematics Education, University of Haifa, Israel
M.Sc. with distinction Faculty of Mathematics, Dagestan State University, Russia
Post-Doctoral Studies The Center of Research Excellence (I-CORE) “Learning in a NetworKed Society (LINKS): Co-Creation of Knowledge in Technology-Enhanced Communities of Learning, University of Haifa, Israel
In collaboration with the Center for Mathematics Education, University of Maryland, USA

מחקר

Information technology enhances the nature of mathematics as an empirical discipline, leading to an approach called “experimental mathematics”. My research focuses on organically interweaving formal-theoretical and interactive resources supported experimental approaches toward mathematics into teaching and learning mathematics

דיסציפלינות ראשיות

Main Disciplines

Mathematics I Mathematics Education

דיסציפלינות משניות

Secondary Disciplines

פרסומים נבחרים

פרסומים נוספים