מרצי המכללה

עדנה נהון-קריסטל
Edna Nahon Crystal
מובילת תוכנית המצטיינים רום

השכלה

.Bachelor's degree in life sciences from Ben Gurion University
.Ph.D. in molecular biology – design of an endonuclease that cuts desired DNA
Visit to Sir Aaron Klug’s laboratory in Cambridge U.K
Post doctorate in neuroscience at the Hebrew University
In recent years, specialization in science teaching and integrative learning

מחקר

I hold a PhD in molecular biology. During work on it, I developed an endonuclease that cuts desired DNA. Patents have been obtained in Europe and the United States, based on the idea and the method I used to develop the endonuclease

Following completion of my doctoral thesis, I was invited to the laboratory of Nobel laureate, Sir Aaron Klug, in Cambridge, U.K

Later, I worked in the laboratory of the Hebrew University. The subject of the research was SNARE proteins – proteins that are responsible for the fusion of synaptic vesicles to the active zone

In recent years, I was a member of a research group that investigated the involvement of VDAC1, a protein that is responsible for the life and death of the cell in cancer and Alzheimer's

Recently, I turned to research topics in the field of teaching and education

I promote interdisciplinary learning of science and literature and lead unique science courses that combine academic and community aspects

דיסציפלינות ראשיות

Main Disciplines

Science Teaching I Sciences

דיסציפלינות משניות

Secondary Disciplines

Integrative Teaching I Education and Leadership

פרסומים נבחרים

  • Hayak, M., Nahon Crystal, E., and Segev, Y, (2024). Multiculturalism in teacher training: The Israeli case. Israel Affairs. Forthcoming

  • Verma, A., Shteinfer-Kuzmine, A., Kamenetsky, N., Pittala, S., Paul, A., Nahon Crystal, E., ... & Shoshan-Barmatz, V, (2022). Targeting the overexpressed mitochondrial protein VDAC1 in a mouse model of Alzheimer's disease protects against mitochondrial dysfunction and mitigates brain pathology. Translational Neurodegeneration, 11(1), 58.

  • Shoshan-Barmatz, V., Anand, U., Nahon Crystal, E., Di Carlo, M., & Shteinfer-Kuzmine, A, (2021). Adverse effects of metformin from diabetes to COVID-19, cancer, neurodegenerative diseases, and aging: is VDAC1 a common target?. Frontiers in Physiology, 1547

  • Shoshan-Barmatz, V., Nahon Crystal, E., Shteinfer-Kuzmine, A., & Gupta, R, (2018). VDAC1, mitochondrial dysfunction, and Alzheimer's disease. Pharmacological Research, 131, 87-101

פרסומים נוספים
סמדר בן אשר
Smadar Ben-Asher
ראשת התוכנית לתואר שני בייעוץ חינוכי

השכלה

Associate Professor Council for Higher Education
Ph.D. – Ben-Gurion University of the Negev Educational Psychology
M.A. – Ben-Gurion University of the Negev Educational Psychology
Teaching Diploma Ben-Gurion University of the Negev Department of Education
B.A. – Ben-Gurion University of the Negev Educational Counseling and Hebrew Literature

דיסציפלינות ראשיות

Main Disciplines

Psychology I Educational Counseling

דיסציפלינות משניות

Secondary Disciplines

פרסומים נבחרים

פרסומים נוספים
עדי לוי
Adi Levi
ראש התוכנית לתואר שני בקיימות במרחב העירוני והכפרי וראש החטיבה לסביבה וקיימות

השכלה

.Ph.D
Bar Ilan University, The Mina & Everard Goodman Faculty of Life Sciences.
Title: Biofouling in the desalination industry: from source characterization to prevention and reduction

M.Sc. – Ecology
Bar Ilan University, The Mina & Everard Goodman Faculty of Life Sciences & The IUI – The Interuniversity Institute for Marine Sciences in Eilat
Title: The effect of elevated sea water temperatures on scleractinian corals’ photophysiology

.B.Sc
Marine sciences and the marine environment.
Ruppin Academic College

מחקר

מחקריו של ד"ר עדי לוי עוסקים בקיימות, סביבה, אקולוגיה, שינויי אקלים ועוד.

דיסציפלינות ראשיות

Main Disciplines

Environmental Sciences I Ecology I Marine Ecology

דיסציפלינות משניות

Secondary Disciplines

Air Pollution I Public Health

פרסומים נבחרים

פרסומים נוספים
עדי עראקי
Adi Eraky
ראש המסלול ליסודי ועל-יסודי בפקולטה לחינוך ומנהיגות

השכלה

תואר ראשון – חינוך התמחות מתמטיקה, המכללה האקדמית אחוה.
תואר שני – הוראת המדעים – אוניברסיטת בן גוריון בנגב, בהצטיינות.
תואר שלישי – חינוך מתמטי – אוניברסיטת חיפה, מסלול דוקטורנטים מצטיינים.
פוסט דוקטורט – המחלקה להוראת מדעים – מכון ויצמן למדע

מחקר

בעלת דוקטורט Ph.D. בחינוך מתמטי מאוניברסיטת חיפה ופוסט דוקטורט מהמחלקה להוראת המדעים במכון ויצמן למדע. חברת סגל במחלקה למתמטיקה, מרצה במחלקה למתמטיקה, במחלקה לתואר שני בחינוך מתמטי ובמחלקה לגיל הרך. בנוסף, ממונה על ההכשרה הקלינית של הסטודנטים במסלול היסודי והעל- יסודי. מחקרה העיקרי הינו בתחום החדשני– נוירו פדגוגיה. כאשר הדגש העיקרי הינו בחקר אסטרטגיות לפתרון בעיות הקשורות ליצירתיות באמצעות מתודולוגיית מעקב עיניים ויכולות קוגניטיביות. עוסקת בהכשרת מורים למתמטיקה, בהתפתחותם המקצועית לאחר ההכשרה ובקשיים של תלמידים

דיסציפלינות ראשיות

Main Disciplines

Mathematics Education| Neuropedagogy | Eye-Tracking Research on Creativity-Related Problem-Solving

דיסציפלינות משניות

Secondary Disciplines

Professional Development | Productive Struggle

פרסומים נבחרים

פרסומים נוספים
חנה אבוחצירה לוי
חנה לוי אבוחצירא
Hannah Levy Abuhatzira
ראש התוכניות מעל"ה והוראת ספרות

השכלה

דוקטורנטית במחלקה להיסטוריה באוניברסיטת בן גוריון. תחום המחקר שלה מתחקה אחר כרונולוגיית התפתחות ייצוג נושא השואה במערכת החינוך החרדית בישראל ואחר האופן שבו עוצבה וסופרה השואה במערכת זו מאז שנת 1953. זוכת מלגת נשיא המדינה לחדשנות ולמצוינות מדעית לדוקטורנטים מצטיינים לשנת 2022 וזוכת פרס גולדהירש לדוקטורנטים מצטיינים שתחום מחקרם עוסק בזיכרון השואה.

ראש התכנית להוראת הספרות וראש תכנית מעל"ה בפקולטה לחינוך ולמנהיגות, מרצה בתכנית לתרבות ישראל. מנצחת על המקהלה האקדמית 'קולות שלובים'.

תחומי מחקרה עוסקים בתווך שבין חינוך, חברה ותרבות. בנוסף לתפקידיה במכללה, מייעצת פדגוגית למרכז פסג"ה (מרכז פיתוח סגלי הוראה) ועוסקת בפיתוח ובחדשנות פדגוגית.

בוגרת .B.Ed תואר ראשון בחינוך והוראת ההיסטוריה והספרות בהצטיינות יתרה, המכללה האקדמית אחוה ו-.M.Ed תואר שני בתרבות ישראל והוראתה בהצטיינות יתרה, המכללה האקדמית אחוה

מחקר

תחומי מחקר עיקריים: השואה וזיכרונה, אומץ מוסרי בחינוך, ספרות בדו לשון, זהות – שפה – תרבות, רב תרבותיות בחינוך הישראלי

דיסציפלינות ראשיות

Main Disciplines

היסטוריה של עם ישראל | ספרות עברית | חינוך ופדגוגיה

דיסציפלינות משניות

Secondary Disciplines

חברה ותרבות

פרסומים נבחרים

  • אבוחצירא, חנה, צבר בן יהושע, נעמה, (2017). "מטקסט מקונן לאירוע מכונן : על תפישת היהדות החילונית את ט' באב ומשמעותה ביחס לתופעת התחדשות היהדות". עיונים בשפה וחברה, 10, (1) עמ' 146-130

  • אבוחצירא, חנה, ברץ, לאה, (2013). "ספרות אקולוגית כתובה עברית ערבית – מפעלו של רן לוי יממורי". ספרות ילדים ונוער, 20, עמ' 57-76

  • Baratz, Lea, Reingold, Roni, Abuatzira, Hannah, (2013). Israeli Teachers' Definitions of Morally Courageous Behavior in Education. Journal of Education and Learning, 2 (1), 84-93

  • Baratz, Lea , Abuatzira, Hannah, (2012). Children’s Literature as an Important Tool for Education of Sustainability and the Environment. International Electronic Journal of Environmental Education, 2(1)

  • Baratz, Lea, Reingold. Roni, Abuatzira, Hannah, (2011). Bi-lingual newspaper as an expression of a fake multicultural educational policy in Israel. International Education Studies, 4 (4), 160-167

  • ברץ, ל', אבוחצירא, ח' וריינגולד, ר' , (2011). המורה הראוי לחברה הישראלית. ועדת המחקר הבין-מכללתית, מכון מופ"ת

  • ברץ, לאה, אבוחצירא, חנה , (2011). חשיבותה של ספרות הילדים ככלי לחינוך לקיימות ולחינוך סביבתי. ביטאון מכון מופת, 45, תל אביב, 82-86

  • ברץ, לאה ,ריינגולד, רוני, אבוחצירא, חנה , (2010). קליטת יהודי אתיופיה בהיבט לשוני, חברתי וחינוכי. הד האולפן החדש,97, ירושלים, עמ' 80-71

  • אבוחצירא, חנה, ברץ, לאה, ריינגולד, רוני, (2010). עיתון בדו לשון: אמצעי חינוכי להעצמת המשפחה בקרב קהילת יוצאי אתיופיה כבסיס להטמעתה בחברה הישראלית. הד האולפן החדש, 99, ירושלים, עמ' 98-90

פרסומים נוספים
ד
יוליה מוצ'ניק-רוזנוב
Yulia Muchnik-Rozanov
ראש המחלקה להוראת אנגלית

השכלה

B.A. Tel-Aviv University, Departments of English and Linguistics [double major]

M.A. Bar-Ilan University, Department of English [Linguistics] (cum laude)

Ph.D. Bar-Ilan University, Department of English [Linguistics]

מחקר

I graduated from Bar-Ilan University in 2009. My doctoral studies inspired my research in the field of Clinical Linguistics, and my Ph.D. thesis presented a study examining the acquisition of a second language (Hebrew) by speakers with schizophrenia. During my Ph.D. studies and for several subsequent years, I implemented linguistic analysis to get insight into the process of the Second Language acquisition by schizophrenia-affected patients.

After a break, that was related to maternity leave, the focus of my research shifted to implementing linguistic analysis as a generic tool in educational settings and demonstrating the value of linguistic analysis for understanding implicitly conveyed messages. In particular, since 2017, I have employed the methods of linguistic analysis (predominantly Systemic Functional Linguistics) to understand the phenomena related to the development of pre- and inservice teachers’ professional identity in the context of PBL and team teaching. In addition, I have applied the means of Systemic Functional Linguistic analysis, computational linguistics, and language psychology methods to study science teachers’ worldviews in the context of the digital revolution (collaboration with Tsybulsky, D.). Finally, a similar linguistic analysis methodology was used to understand the process of Mobile Learning adoption by pre- and inservice teachers. In particular, a recently submitted study is dedicated to inservice teachers’ emotional response to their experience of the ML-technology adoption (collaboration with Frei-Landau R., Avidov-Ungar O.).

In 2018, I joined Achva Simulations Center, led by Dr. Levin. In our collaborative work, I employed methods of linguistic analysis to shed light on the evidence of preservice teachers’ professional development during Simulation-Based Learning. In addition, as a member of the Simulation Center research team, I have contributed to examining the simulation-observer's learning experience by utilizing various methods of linguistic analysis as a generic tool (in collaboration with Frei-Landau R). Finally, I have used the methods of linguistic analysis to examine how elementary mathematics teachers’ competencies to implement neuroscience theory into their teaching practices were built

דיסציפלינות ראשיות

Main Disciplines

Linguistics

דיסציפלינות משניות

Secondary Disciplines

ESOL

פרסומים נבחרים

פרסומים נוספים